Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 20649
Notificació de resolució de liquidació definitiva de despeses per execució forçosa subsidiària de neteja de solar. L.S. 08/2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Intentades sense efecte les notificacions dels acords adoptats per aquesta Batlia als interessats que es relacionen, i atès que no s'han pogut fer dites notificacions, en compliment del que estableix l'article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en concordança amb l'article 61, publicam en el Butlletí Oficial d'aquesta Comunitat Autònoma l'anunci pel qual es posa en coneixement dels interessats referits més avall la resolució de la Batlia de dia 23 d'octubre de 2013, així com els següents extrems relatius a dita resolució:

Expedient: LS 08/2012.

Assumpte: resolució de liquidació definitiva de despeses per execució forçosa subsidiària de neteja de solar.

Emplaçament: Via Cornisa, núm. 68, cantonada amb C/ Jaume I, núm. 45, Santa Ponça. Calvià.

Ref. cadastral 4135016DD5743S0001HK.

Titular que figura: Magdalena Nadal Estela. DNI núm. 42963042

Domicili notificació: C/ Sevilla, núm. 9, 4t-A. 07013 - Palma de Mallorca. Illes Balears.

La tinent de batle, per delegació de Batlia de 14 de juny de 2011, ha dictat, en data 23 d'octubre de 2013, la resolució que a continuació es transcriu:

«Vist l'expedient relatiu a l'execució subsidiària per part d'aquest Ajuntament relatiu a l'execució forçosa subsidiària de neteja de solar acordada per Resolució de data 15 de juliol de 2013, s'han tingut en consideració els següents

Antecedents de fet

Primer. Després de les actuacions de requeriment que obren en l'expedient de referència, en data 15 de juliol de 2013 es va dictar resolució per la qual s'acordava:

"1r. Ordenar l'execució forçosa subsidiària de la neteja del solar situat en la Via Cornisa, núm. 68, cantonada amb C/ Jaume I, núm. 45, de Santa Ponça. Calvià. ref. cadastral 4135016DD5743S0001HK, realitzant els treballs de neteja consistents en l'esbrossament, poda d'arbres, eliminació d'arbusts (ullastres, pistàcies, asparagus, plantes suculents o similars), en un perímetre de 3 m al voltant de les parcel·les limítrofes. Poda d'arbrat fins a 4 m d'altura. Retirada de restes a abocador. Retirada de RSU localitzats a la zona d'actuació, a costa de la Sra. Magdalena Nadal Estela, proveïda de DNI núm. 42963042, com a titular del solar.

2n. Aprovar la liquidació provisional de les despeses derivades de l'execució forçosa subsidiària, amb una valoració de 483,51 euros, IVA no inclòs, a reserva de la seva liquidació definitiva una vegada s'hagin realitzat efectivament les actuacions, i que ha d'abonar la Sra. Magdalena Nadal Estela, proveïda de DNI núm. 42963042, com a titular del solar, incloent-se l'IVA en la liquidació que definitivament es giri contra la Sra. Nadal.

3r. Executar els treballs de neteja senyalats en el punt 1r per part del Servei de Manteniment de l'Ajuntament, atès l'imminent perill d'incendi que concorre, la qual cosa suposa un risc per a les persones i les coses.

4t. Notificar aquesta resolució a la Sra. Magdalena Nadal Estela, proveïda de DNI núm. 42963042, com a titular del solar.

5è. Així mateix, notificar aquesta resolució al Servei de Manteniment de l'Ajuntament per a la realització de la neteja del solar senyalada en el punt 1r."

Segon. Atès que han resultat infructuosos els intents de notificació al domicili que consta en aquest Ajuntament, la resolució va ser notificada a la interessada a través de la seva publicació en el BOIB núm. 103, de data 25 de juliol de 2013.

Tercer. No consta a l'Ajuntament que per part de la interessada s'hagi procedit a l'ingrés de l'import aprovat en concepte de liquidació provisional.

 

Fonaments de dret

1. Tenint en compte que, d'acord a l'article 98, apartats 2 i 3, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que regula l'execució subsidiària, aquest Ajuntament ha duit a terme per si, a través de l'Àrea de Manteniment, els treballs encomanats per la resolució de 15 de juliol de 2013, abans ressenyats, tal com consta en l'informe emès per aquesta àrea en data 10 d'octubre de 2013 després de la realització dels treballs, realització a què estava obligada la titular de la parcel·la, Magdalena Nadal Estela, i a la seva costa, procedeix, per tant, exigir l'import de les despeses, danys i perjudicis seguint el procediment previst en les normes reguladores del procediment recaptatori en via executiva.

2. La liquidació provisional, aprovada per Resolució de data 15 de juliol de 2013, ascendia a quatre-cents vuitanta-tres euros amb cinquanta-un cèntims (483,51 €), quantitat que no incloïa l'IVA, com es va fer constar, si bé els treballs executats en la parcel·la, tal com consta en l'informe emès per l'àrea de manteniment en data 10 d'octubre de 2013, dóna un import definitiu de quatre-cents noranta-cinc euros amb cinquanta-vuit cèntims (495,58 €), quantitat que no inclou l'IVA en haver-se executat els treballs per part de l'Àrea de Manteniment de l'Ajuntament, extrem que consta en el mateix informe emès.

3. L'Ajuntament ha executat a costa de l'interessat l'obligació prèviament ordenada per Resolució de 25 de març de 2013, resolució que conforme a l'article 93 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, va servir de fonament jurídic per a l'actuació material d'execució de l'acte administratiu municipal, resolució que va ser notificada a través del BOIB núm. 64, de data 7 de maig de 2013.

4. L'Àrea de Manteniment de l'Ajuntament ha duit a terme l'actuació material anterior i n'ha expedit informe en data 10 d'octubre de 2013 en el qual consta el cost dels treballs realitzats, tot acatant la Resolució dictada en data 15 de juliol de 2013, i que ascendeixen a quatre-cents noranta-cinc euros amb cinquanta-vuit cèntims (495,58 €), quantitat que, com s'ha referit, no inclou IVA.

Per tot el que s'ha exposat anteriorment, en virtut de la facultat conferida per l'art. 21.1.n) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i en virtut de delegació conferida per Decret de Batlia de 14 de juny de 2011,

Resolc

1. Aprovar la liquidació definitiva corresponent a la neteja del solar situat a la Via Cornisa, núm. 68, cantonada amb C/ Jaume I, núm. 45, de Santa Ponça, Calvià, ref. cadastral 4135016DD5743S0001HK, i que ascendeix a quatre-cents noranta-cinc euros amb cinquanta-vuit cèntims (495,58 €), quantitat que no inclou IVA, conforme a l'informe emès per l'Àrea de Manteniment en data 10 d'octubre de 2013, segons el detall de treballs a executar que incorpora la Resolució de data 15 de juliol de 2013.

2. Notificar aquesta resolució i còpia de l'informe emès per l'Àrea de Manteniment en data 10 d'octubre de 2013, en el qual es fixa el cost dels treballs executats, a Magdalena Nadal Estela com a titular del solar, perquè en prengui coneixement i als efectes que pertoquin.

3. Notificar aquesta resolució a la Intervenció municipal.»

Contra aquesta resolució de liquidació definitiva de les despeses d'execució subsidiària forçosa, que és definitiva en via administrativa, pot interposar-se, segons el que disposa l'article 108 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció que en fa la Llei 57/2003, de 16 de desembre, i en concordança amb l'article 14.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, recurs de reposició previ al contenciós administratiu, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà al de la notificació d'aquesta resolució, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte administratiu impugnat, a través del Registre General d'aquest Ajuntament o presentant-lo a qualsevol dels registres o oficines a què fa referència l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i s'ha d'entendre desestimat quan no s'hagi resolt en el termini d'un mes, a comptar del dia següent al de la presentació, cas en què queda oberta la via contenciosa administrativa, sense perjudici que s'exerciti qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

La interposició del recurs, conforme al que disposa l'article 14.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, no suspèn l'acció administrativa per al cobrament, tret que se sol·liciti, dins el termini per interposar el recurs, la suspensió de l'execució de l'acte impugnat acompanyant garantia que cobreixi el total del deute tributari.

L'import de la sanció ha de fer-se efectiu durant el termini de trenta dies a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, i s'adverteix que, transcorregut dit termini sense abonar l'import de la sanció durant el període voluntari, i una vegada assoleixi fermesa la resolució, fermesa que es produirà en interposar-se el recurs de reposició en el termini concedit, o bé per la desestimació d'aquest, es procedirà a executar-se per via executiva de constrenyiment amb els recàrrecs i interessos legals corresponents.

Formes de fer l'ingrés, indicant com a referència el nombre de l'expedient de referència (LS 08/2012 o.ej):

 

A) A la Tresoreria municipal (C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1, Calvià) en metàl·lic o a través de xec o taló de compte corrent conformat.

B) Mitjançant transferència bancària a la Caixa d’Estalvis de Balears “Sa Nostra” al compte corrent núm. 2051-0025-99-1004484940; a “La Caixa”, al compte corrent núm. 2100-0713-24-0200002586; o al Banc de Crèdit Balear “Es Crèdit”, al compte corrent núm. 0024-6852-04-0660022300.

Totes les transferències bancàries s'han de fer a nom de l’Ajuntament de Calvià i han de ressenyar clarament el nom del contribuent, així com el concepte tributari i número de la liquidació corresponent, per a la correcta aplicació del pagament.

Terminis per fer l'ingrés en període voluntari (art. 62.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària):

 

A) Per a les notificacions fetes entre els dies 1 i 15, fins al dia 20 del mes següent; si aquest fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat el termini al primer dia hàbil següent.

B) Per a les notificacions fetes entre els dies 16 i l'últim dia del mes, fins al dia 5 del segon mes posterior; si aquest fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat el termini al primer dia hàbil següent.

Transcorregut el termini sense haver-se fet l'ingrés, es procedirà al cobrament per via executiva de constrenyiment, amb aplicació dels recàrrecs que escaiguin i sense perjudici de liquidar els interessos de demora que es reportin.

 

Calvià, 23 d'octubre de 2013

El secretari accidental P.D.
(delegació de 29.02.2012)
Javier Montejo Fuentes