Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 20647
Resolució del secretari general del Servei de Salut de les Illes Balears de 30 d’octubre de 2013 per la qual s'aprova la convocatòria per a cobrir amb caràcter eventual una plaça del grup auxiliar administratiu de la funció administrativa en els Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.L'article 9.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que «per raons de necessitat, d'urgència o per al desenvolupament de programes de caràcter temporal, conjuntural o extraordinari, els serveis de salut podran nomenar personal estatutari temporal».

2.L'article 33 d'aquesta Llei disposa que «la selecció de personal estatutari temporal s'efectuarà a través de procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, procediments que es basaran en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat, competència i publicitat i que seran establerts prèvia negociació en les taules corresponents».

3.El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social —que segueix vigent amb rang reglamentari, de conformitat amb l'apartat 1.c de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003—, conté la mateixa regulació en la seva disposició adicional quarta.

Per tot l' exposat i en virtut de les competències delegades pel punt 1 B. lletra  a) de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, de 9 d’abril de 2008, de delegació de competències en matèria de personal estatutari de la sanitat pública autonòmica en el secretari general del Servei de Salut i en els gerents d’atenció especialitzada i d’atenció primària dels diferents centres i establiments que l’integren.

 

BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1. Dades de la plaça / les places

Direcció General del Servei de Salut de les Illes Balears

Subdirecció de Gestió de Personal sanitari:

Denominació de la plaça (categoria): 1 auxiliar administratiu

2. Requisits

2.1 Tenir setze anys d’edat complits i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.

2.2 Tenir la nacionalitat espanyola o de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat a què sigui aplicable la lliure circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, els cònjuges d’espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, així com els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors d’aquesta edat dependents.

2.3 Tenir el títol  de graduat/graduada en educació secundaria obligatòria (LOE), graduat/graduada en educació secundaria (LOGSE), graduat/graduada escolar (Ley 14/1970), batxiller elemental (Pla 1957) o tècnic auxiliar. En el cas de les titulacions obtingudes en l’estranger, s’ha d’acreditar que estan homologades por el Ministeri d’ Educació, Política Social i Deport.

2.4 Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.

2.5 No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, l’accés a l’ocupació pública en els mateixos termes.

2.6 Satisfer la taxa per la inscripció en les proves selectives per accedir a la categoria de personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica (introduït per la disposició final tercera 22 de la Llei 9/2008, de 19 de desembre). Tenen una reducció del 50 % de la taxa quan es tracti de convocatòries de personal estatutari temporal (art. 388 duodecies d’aquesta Llei). Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent no han d’abonar la taxa.

3. Característiques i durada del nomenament

3.1 Ha de dur a terme les funcions de la categoria convocada i corresponents al lloc de feina que en cada moment desenvolupi.

3.2 El contracte derivat de la present convocatòria es de 6 mesos. Se acordarà el cessament del personal estatutari eventual, quant se produeixi la causa o acabi el termini que expressament se determina en el seu  nomenament  així quan se suprimeixin les funciones que en el seu dia ho varen motivar.  

De conformitat amb l’article  33.2 del Estatut Marco, el personal estatutari temporal objecte de la present convocatòria estarà subjecta a un període de prova de 2 mesos, durant aquest període serà possible la resolució de la relació estatutària a instancia de qualsevol de les parts.

En cap cas el període de prova no pot excedir de la meitat de la durada del nomenament, si s’hi precisa. Està exempt del període de prova qui ja l’hagi superat per mor d’un nomenament temporal anterior per a la realització de funcions de les mateixes característiques en el mateix servei de salut en els dos anys anteriors a l’expedició del nou nomenament.

4.Presentació de sol·licituds

4.1El termini de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2  Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu s’han de presentar en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears, situat al carrer de la Reina Esclarmunda, 9 de Palma, en els registres de les gerències del Servei de Salut o bé en qualsevol dels llocs o d’acord amb les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administració públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds que es presentin a través de les oficines de Correus han d’anar dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.

4.3 Les sol·licituds subscrites pels residents a l’estranger es poden presentar en les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars espanyoles a l’estranger.

4.3 Els aspirants han de conservar l’exemplar de la seva sol·licitud per si se’ls requereix en qualsevol moment del procés selectiu.

5. Documentació

5.1. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar també l’autobaremació dels mèrits, valorats, com a màxim, fins a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria, d’acord amb els barems d’aquestes bases que s’adjunten com annexes i segons les categories convocades.

Es publiquen també, com annexes d’aquesta convocatòria, els models d’autobaremació

5.2. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, els candidats han d’adjuntar la documentació següent:

Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

a)Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol). El justificant de pagament dels drets d’expedició del títol només té validesa fins a l’expedició del títol. Es presumeix que el títol s’ha expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició del títol i, en aquest cas, els candidats quedaran exclosos i hauran d’acreditar el títol en el termini d’esmena de les deficiències a la sol·licitud que estableix la base 5 o justificar mitjançant un certificat de la Universitat corresponent que el títol encara no s’ha expedit.

b)El resguard acreditatiu del pagament de la taxa corresponent, en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que en justifica el pagament.

Les persones aspirants han d’abonar 13,39 € en concepte de taxa per cada inscripció en la prova selectiva corresponent de la categoria a la qual es presenten per accedir a personal estatutari temporal al servei de la sanitat autonòmica (reducció al 50 % de la taxa de 26,76 € atès que es tracta d’una selecció de personal estatutari temporal). Les persones que tenen una discapacitat igual o superior al 33 % estan exemptes de pagar cap taxa.

La taxa o les taxes s’han d’ingressar mitjançant el document unificat d’ingrés (DUI) model 046 habilitat a aquest efecte, que es pot emplenar telemàticament o manualment, el qual és a la disposició de les persones interessades en els serveis centrals del Servei de Salut (carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma), en les gerències d’Atenció Primària, d’Atenció Especialitzada i en la Gerència del 061.

A la casella núm. 2, les persones aspirants han de marcar el codi següent: ‘IBS’. Una vegada emplenat el document, s’ha d’efectuar l’ ingrés en qualsevol d’aquestes entitats bancàries: Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, la Caixa; Caixa de Balears, Sa Nostra; BBVA; Banc Popular Espanyol (Banc de Crèdit Balear) i Banca March.

Les persones aspirants han de conservar el resguard que justifica que han presentat la sol·licitud i que han pagat la taxa corresponent per si se’ls requereix en qualsevol moment del procés selectiu.

c)La declaració responsable dels candidats que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions del cos a què correspon la borsa específica a què opten.

d)Per als candidats amb una discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials o de l’organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents al cos de la borsa a la qual el candidat aspira. Aquest certificat ha d’expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen segons el parer de l’Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.

e)La indicació d’una adreça electrònica o d’un telèfon a l’efecte de comunicació amb el Servei de Salut de les Illes Balears.

5.3  La consignació de dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l’exclusió definitiva de la persona aspirant o seleccionada en el procés selectiu.

5.4  Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s’han de lliurar convenientment traduïts a un d’aquests idiomes per un organisme oficial competent.

6. Comissió de selecció

6.1 Els membres de la comissió de selecció han de ser tres, tots amb veu i vot (president, vocal i secretari) i els ha de designar el director general del Servei de Salut o la persona en qui delegui. Els membres de les comissions de selecció han de tenir una vinculació professional de caràcter fix amb les administracions públiques o els serveis de salut i pertànyer a categories d’un nivell de classificació igual o superior als de les places convocades i, en el supòsit de facultatius especialistes, almenys dos han d’estar en possessió de la titulació requerida per a la categoria i l’especialitat de què es tracti.

6.2 Els membres de les comissions de selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan concorrin les circumstàncies que preveu l’article 28.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

6.3 Són funcions de les comissions de selecció:

-Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels candidats, en la forma establerta en les bases de la convocatòria.

-Requerir els candidats, si escau, perquè esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé perquè aclareixin algun dels mèrits acreditats en el termini i la forma prevists.

-Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones seleccionades.

-Resoldre en el termini establert i en la forma oportuna les reclamacions que presentin els candidats.

-Elevar a l’òrgan de selecció la llista definitiva de seleccionats i de les puntuacions obtingudes per tots els aspirants de cada categoria.

6.4 Els representants dels sindicats amb representació a la Mesa Sectorial de Sanitat han de ser informats de la realització de les proves (supòsits teoricopràctics) dels processos de selecció amb una antelació mínima de 24 hores perquè, si ho consideren oportú, assisteixin a les sessions de la comissió de selecció com a observadors.

6.5 Los membres de la comissió de selecció  son els següents:

-President : Carlos Hernandez Pellicer

-Vocal: Jaime Coll Morey

-Secretari: José Pastor Palenzuela

7. Sistema de selecció

El procés selectiu consisteix, en una primera fase, en la valoració dels mèrits dels aspirants (referits al darrer dia del termini de presentació de sol·licituds) i en la valoració de la fase o les fases posteriors (segons la categoria convocada).

S’estableix:

Una primera fase, que consisteix en la valoració dels mèrits manifestats en l’autobarem.

Aquesta fase suposa una puntuació màxima de 70 punts.    

La comissió de selecció ha de dur a terme la valoració dels mèrits d’acord amb la puntuació de mèrits que estableix el barem del annex corresponent.

S’ha de dur a terme una segona fase consistent en un supòsit teòric pràctic (que pot ser escrit segons el parer de la comissió de selecció), de valoració de coneixements relacionats amb les funcions pròpies de la categoria, amb la possibilitat de fer una prova específica de competència.

Aquesta fase suposa una puntuació màxima de 30 punts.

La puntuació final s’obté de la mitjana de les puntuacions dels tres membres.

La puntuació total és la de la suma de les dues fases.

8. Resolució de la convocatòria

8.1. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha d’aprovar la relació provisional d’aspirants admesos i exclosos (i exposar la causa d’exclusió), juntament amb la puntuació provisional obtinguda en la primera fase (baremació de mèrits), que s’ha de publicar a la pàgina web <http://opoibsalut.caib.es>, així com als taulers d’anuncis dels serveis centrals del Servei de Salut, de les gerències d’Atenció Primària, d’Atenció Especialitzada i del 061.

S’estableix un termini de 5 dies hàbils per presentar les reclamacions, aportar la documentació sol·licitada o, si s’escau, esmenar la causa d’exclusió.

8.2 Una vegada fetes les proves de la segona, s’ha de sumar la puntuació obtinguda a la dels mèrits i s’ha d’aprovar la puntuació provisional total obtinguda en la convocatòria, la qual s’ha de publicar a la pàgina web <http://opoibsalut.caib.es>, així com en els taulers d’anuncis dels serveis centrals del Servei de Salut, de les gerències d’Atenció Primària i d’Atenció Especialitzada i de la Gerència del

Les persones interessades disposen de tres dies hàbils per formular al·legacions.

8.3 Una vegada resoltes les al·legacions, la comissió de selecció ha de fer pública la llista definitiva de puntuació de les categories i les persones proposades per als nomenaments estatutaris temporals. El llistat s’ha de publicar a la pàgina web <http://opoibsalut.caib.es>, així com en els taulers d’anuncis dels serveis centrals del Servei de Salut, de les gerències d’Atenció Primària i d’Atenció Especialitzada i de la Gerència del 061. Les persones seleccionades han d’aportar en els 3 dies hàbils següents els mèrits al·legats en el seu autobarem. En cas que no el presentin o que l’autovaloració sigui errònia segons el parer de la comissió de selecció, s’ha de passar a la persona següent de la llista per ordre de puntuació.

9. Publicitat de la convocatòria

Aquesta convocatòria i les resolucions i els anuncis subsegüents es publicaran en la pàgina web www.ibsalut.es i en els taulers d'anuncis de les gerències del Servei de Salut de les Illes Balears.

 

10. Recursos

Aquesta convocatòria i els actes administratius que es dictin per a executar-la es poden impugnar interposant en contra un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que els hagi dictat, en el termini d'un mes a contar a partir de l'endemà a la publicació, d'acord amb els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992. També es pot interposar en contra un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a contar des de l'endemà a la seva publicació. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar per a defensar millor els seus interessos.

 

Palma, 30 d’octubre de 2013

El secretari general
Per delegació de signatura de la consellera d’Interior
(BOIB 47/2008 i BOIB 60/2008)
Bartomeu Alcover Bisbal

 

 

Annex

SOL·LICITUD 

Sol·licitud de participació en el procés selectiu, amb caràcter temporal, de les places de la categoria d'auxiliar administratiu, de la plantilla dels SS.CC del IBSALUT, convocada pel secretari general del Servei de Salut mitjançant resolució de data 30 d'octubre de 2013

D./Dª.

D.N.I./N.I.I.

Domicili:

Telèfons:

EXPOSA:

Que havent estat publicada el dia                          la convocatòria de data                , per a la selecció amb caràcter temporal de                     plaça/s de la categoria                                          de la plantilla dels SS.CC del IBSALUT, reunint els requisits exigits en la mateixa,

SOL·LICITA:

Ser admès/a en l' esmentada convocatòria. S'adjunta a aquesta sol·licitud la autovaloració de mèrits i l'original o una còpia compulsada dels requisits de la convocatòria (DNI, titulació i pagament de taxa).

En         , a            de                                    de 201

Signatura:

SR. DIRECTOR GENERAL DEL SERVEI DE SALUT

 

Annex

1.Experiència professional (45 punts)

1.1 Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconeguts fins a la data d’acabament del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d’acord amb el barem següent:

a) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,25 punts.

b) Per cada mes de servei prestat ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (només es valoren els serveis prestats si es té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,25 punts.

c) Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,189 punts.

d) Per cada mes de serveis prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a la categoria a la qual s’opta: 0,126 punts.

1.2Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

-La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 45 punts.

-Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d’un dels subapartats que l’integren.

-El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: es sumen tots el dies de serveis prestats en cada un dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365. El quocient resultant es multiplica per 12, es lleven els decimals del resultat obtingut i se li aplica el valor assignat almes complet en el subapartat corresponent.

-Un mateix període de temps no es pot valorar per més d’un més dels subapartats que l’integren.

-Tenen la consideració d’institucions públiques els servies centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l’INGESA, els de l’extint INSALUD i els dels organismes equivalents de la Unió Europea.

2. Formació (màxim 22 punts)

La puntuació màxima que es pot obtenir per a la totalitat dels apartats de formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement és de 22 punts, d’acord amb els barems següents:

2.1. Formació especialitzada: per cada títol oficial distint per al requerit per a l’accés i relacionat amb el lloc de feina: 3,6 punts.

2.2. Formació continuada:

Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta, d’acord amb els criteris següents:

- Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2 de la Llei 30/1992) o per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. En el cas que l’activitat hagi estat organitzada per una entitat de dret públic conformement amb l’article 2.2 la Llei 30/1992, la persona aspirant ha d’acreditar aquesta condició.

- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

- Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

2.3 A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: juridicoadministrativa; qualitat; prevenció de riscs laborals; informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica de nivell d'usuari; gestió del personal; així com qualsevol altra que segons el parer del Tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria a la qual s’opta.

2.4 Els diplomes o els certificats es valoren de la manera següent :

a) Per cada diploma o certificat que acrediti l'assistència o l'aprofitament: 0,146 punts per cada crèdit. En el cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d’hores en lloc de crèdits, s’atorga un crèdit per cada deu hores. En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. En cas que no s’especifiquin les hores ni els crèdits, no es valora aquesta activitat.

Els diplomes o certificats Eurpean Credit Transfer System (ETCS) a raó de 0,365 punts per crèdit (per suposar cadascun dels crèdits 25 hores de dedicació).

b) Quan s’acrediti la impartició de la formació: 0,292 punts per crèdit.

2.4. La puntuació màxima que es pot obtenir per aquest apartat és de 22 punts.

3.Coneixements orals i escrits de català (3 punts)

Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública i els expedits o homologats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats relacionats amb els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 3 punts:

a) Certificat de nivell A2 (abans certificat A): 0,5 punts.

b) Certificat de nivell B1: 0,8 punts.

c) Certificat de nivell B2 (abans certificat B): 1 punt.

d) Certificat de nivell C1 (abans certificat C): 2 punts.

e) Certificat de nivell C2 (abans certificat D): 2,5 punt.

f) Certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu (abans certificat E): 0,5 punts

Excepte el certificat de llenguatge administratiu, que es pot valorar juntament amb un altre, només es valora un certificat. En el cas que hi hagi dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que cal atorgar-hi, es pot sol·licitar un informe a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.