Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 20389
Resolució d’aprovació de la convocatòria pública sobre l’aprovació de la convocatòria de les ajudes econòmiques de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per al finançament del transport escolar especial per a persones amb discapacitat per a l’any 2012 i 2013
Versió PDF
El 4 de novembre de 2013 la presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials ha dictat la següent:
“Resolució d’aprovació de la convocatòria pública sobre l’aprovació de la convocatòria de les ajudes econòmiques de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per al finançament del transport escolar especial per a persones amb discapacitat per a l’any 2012 i 2013
(..........)
Per tot això,
Resolc
Primer. Convocar la subvenció de l’Institut Mallorquí de Serveis Socials per al finançament del transport escolar especial dels usuaris amb discapacitat a centres d’educació especial per als anys 2012 i 2013, d’acord amb els punts següents:
1.Objecte, finalitat i bases reguladores
L’objecte d’aquesta convocatòria és establir els ajuts econòmics destinats a finançar el transport especial dels usuaris amb discapacitat de centres educatius especial, ubicats a Mallorca, des del domicili al centre que correspongui i viceversa, amb la finalitat de promoure l’autonomia de les persones perquè puguin desenvolupar una vida independent i, en conseqüència, gaudir dels mateixos drets que la resta de ciutadans.
Es regeixen, a més de pel règim legal aplicable, per les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca de 5 de maig de 2005, (BOIB núm. 99, de 30 de juny), i modificades el 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53, d’11 de abril).
L’àmbit d’aplicació material d’aquesta convocatòria és l’illa de Mallorca, de forma que únicament es subvencionaran projectes que continguin activitats que s’hagin de desenvolupar en aquesta illa.
2. Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari
L’import màxim que es destina a la convocatòria és de 458.673,57 € amb càrrec a la partida 40.23328.48901 del pressupost de despeses de l’IMAS per a l’any 2013.
3. Beneficiaris
Poden sol·licitar les subvencions que s’estableixen en aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre que gestionen centres d’educació especial per a persones amb discapacitat, en règim de concert o col·laboració amb l’administració pública competent, que ofereixen un servei de transport especial i que estiguin inscrites en el Registre Central de Serveis Socials o en el Registre Insular, regulats en el Decret 66/1999, de 4 de juny, pel qual s’aprova el Reglament regulador del Sistema Balear de Serveis Socials (BOIB núm. 77, de 15 de juny), amb seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.
Els requisits que han de complir les entitats sol·licitants són els següents:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre Central de Serveis Socials o en el Registre insular de Serveis Socials.
b) Tenir domicili social (representació o delegació) a l’illa de Mallorca.
c) Acreditar que no s’incorre en cap de les prohibicions que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, o fer una declaració responsable sobre aquesta circumstància.
e) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.
f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l’IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.
g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.
No poden ser beneficiàries d’ aquestes subvencions:
a) Les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar.
b) Les entitats esmentades en l’article 2.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
c) Les entitats que reben una subvenció nominativa per part de l’IMAS per a una activitat igual o similar.
4. Actuacions objecte de subvenció
Són objecte de subvenció les actuacions que es duguin a terme entre l’1 de gener de 2012 i el 31 de desembre de 2013 que tinguin per finalitat el transport especial des del domicili o residència habitual de les persones usuàries al centre d’educació especial corresponent. Els tipus de transport podran ser:
Transport Local Ordinari (TLO): Transport ordinari de persones amb discapacitat a una distància igual o inferior als 10 km des del domicili de l’usuari al centre.
Transport Comarcal Ordinari (TCO): Transport ordinari de persones amb discapacitat a una distància superior als 10 km des del domicili de l’usuari al centre.
La consideració o no de la condició de transport especial vindrà determinada per les disposicions de l’annex VIII del Reial Decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat. No obstant això, i únicament a efectes d'aquesta convocatòria, l'IMAS es reserva el dret de considerar com a transport especial aquells projectes de transport ordinari que acreditin degudament en la justificació la utilització d'ajudes tècniques al transport que suposin la inclusió de qualsevol mitjà que faci d’intermediari entre la persona amb mobilitat reduïda i que possibiliti l'eliminació efectiva de tot allò que dificulti l'autonomia individual de l'usuari.
L’IMAS podrà comprovar la condició de local o comarcal dels usuaris declarats per les entitats en les seves sol·licituds a través dels mitjans tècnics i humans que consideri oportuns.
Les despeses que es consideren objecte d’ajut fins a la totalitat de l’import de l’ajuda concedida són les següents:
a) Despeses del personal necessari per dur a terme el transport: nòmines i justificants d’ingrés de les quotes de la Seguretat Social i d’ingrés de les retencions per IRPF.
b) Altres despeses directes del servei de transport (assegurances de vehicles, combustible, manteniment de vehicles i assimilats).
c) Factures de proveïdors de transport i ajudes tècniques en el transport ordinari.
5. Presentació de les sol·licituds
Les entitats que compleixin els requisits generals que determinen les bases reguladores i els específics d'aquesta convocatòria, o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar les sol·licituds d’acord amb els models normalitzats relacionats en els annexos d’aquesta convocatòria que seran facilitats per l’IMAS a les oficines que s'indiquen o a la web www.imasmallorca.net, a l'apartat de tràmits.
Per tal de facilitar la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, es pot contactar amb la unitat d’Atenció al Ciutadà de l’IMAS a Palma o amb les seves delegacions d’Inca i de Manacor.
C/ General Riera, 67. 07010 Palma. Tel: 971 763325.
C/ Quarter (Antic quarter General Luque). 07300 Inca. Tel: 971 880216 / 971 880108
C/ José López, 1. 07500 Manacor. Tel: 971 844901 / 971 843397
En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal i han d’anar acompanyades de la resta de la documentació que s’indica en l’apartat 6 d’aquesta Resolució.
Les instàncies s’han de dirigir a la Presidència de l’IMAS i es poden presentar al Registre General de l’IMAS a Palma i a les seves delegacions d’Inca i de Manacor, a les oficines de Registre del Consell de Mallorca, o a qualsevol dels llocs que preveu l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Cal destacar que actualment no existeix cap tipus de conveni de col·laboració signat entre l’IMAS i/o el Consell Insular de Mallorca i els municipis de Mallorca, i, per tant, pel que fa a la presentació de la documentació no serà vàlid el registre d’entrada realitzat en els diversos ajuntaments (ni tan sols els realitzats a l’anomenada “Finestreta Única” que els municipis hagin implantat) sinó que es tindrà en compte la data d’entrada de les sol·licituds en el Registre de l’IMAS o del Consell de Mallorca.
Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a l’oficina de correus en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a l’IMAS es dati i segelli per part del personal de correus abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de l’IMAS.
En cas que la sol·licitud es presenti a les oficines de correus i s’enviï per correu certificat, s’haurà de trametre per fax a l'atenció de la Secció de Valoració de la Àrea de Persones amb Discapacitat (fax 971. 760068) el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini, durant les 24 h següents a l’acabament d’aquest.
El termini per a la presentació de les sol·licituds és de quinze dies naturals, comptadors a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. En cas que el darrer dia fos dissabte, caldrà realitzar la presentació al registre del Consell de Mallorca situat C/ del Palau Reial, núm.1 de Palma o a qualsevol oficina de correus.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que es deriven de les bases reguladores de les subvencions i d’aquesta convocatòria, s’ha de requerir l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú perquè, en un termini no superior a deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l’article 42 d’aquesta Llei.
6. Documentació que s’ha de presentar
Juntament amb la sol·licitud, presentada segons el model normalitzat que estableix l’annex 1, s’ha de presentar la documentació següent:
a) Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat i el seu DNI.
b) Fotocòpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat.
c) Fotocòpia compulsada dels estatuts degudament legalitzats, en què consti explícitament la inexistència de l’ànim de lucre.
d) Acreditació de la inscripció en el Registre Central de Serveis Socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en el que correspongui.
e) Projecte de les activitats o de l’activitat a desenvolupar, d’acord amb el model que s’adjunta com a annex 2 d’aquesta Resolució.
f) Document de transferència bancària per als pagaments, segons el model normalitzat de l’annex 3.
g) Certificat acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la hisenda estatal i autonòmica vigents, com a mínim, durant els quatre mesos posteriors a la presentació de la sol·licitud.
h) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
i) Documentació acreditativa d’estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb l’IMAS i amb el Consell de Mallorca. A aquest efecte, la sol·licitud de la subvenció implica l’autorització perquè l’IMAS pugui obtenir de la Tresoreria del Consell de Mallorca informació relativa al compliment d’aquestes obligacions. No obstant això, l’entitat interessada pot optar per presentar aquesta documentació juntament amb la sol·licitud de la subvenció.
j) Declaració en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, d’acord amb el model que s’adjunta com annex 4.
k) Declaració responsable de no incórrer en cap de les causes per ser beneficiari que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, segons el model de l’annex 5.
l) Acreditació de l’exempció de l'IVA, quan escaigui.
No caldrà presentar els documents a), b), c), d) i f) si ja estan en poder de la Secció de Valoració de l'IMAS o del Registre Insular d'Entitats i no han estat objecte de cap modificació. En aquest cas, bastarà que el representant legal de l’entitat signi el document de l’annex 8.
7. Procediment i criteris de valoració objectius que han de regir l’atorgament de la subvenció
La concessió de subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.
D’acord amb l’article 17.1 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, el concurs constitueix la via ordinària de selecció dels beneficiaris. Als efectes d’aquesta Llei, s’entén per concurs el procediment mitjançant el qual la concessió de subvencions es fa a través de la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració fixats prèviament en les bases reguladores i en la convocatòria.
7.1 Determinació del cost per usuari de la convocatòria
|
|
DIES |
PREU |
| PREU PLAÇA TRANSPORT EDUCACIÓ LOCAL |
176 |
5,50 € |
| PREU PLAÇA TRANSPORT EDUCACIÓ COMARCAL |
176 |
7,80 € |
7.2 Base general, base individual i percentatges per al repartiment de la subvenció
La base general per al repartiment de la subvenció s’obtindrà del menor valor resultant de la comparació entre l’import màxim de la convocatòria i la suma dels imports màxims subvencionables de cadascun dels projectes avaluables.
La base individual per a cada projecte es calcularà repartint de forma proporcional la base general segons l’import màxim subvencionable del projecte.
Tots els projectes acceptats rebran el 100% de la seva base individual. En qualsevol cas, l’import de l’ajut no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb els ajuts rebuts per aquesta Fundació o d’altres Administracions, o bé d’ens públics o privats, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.
8. Instrucció del procediment
L’òrgan instructor és la Àrea de Persones amb Discapacitat de l’IMAS, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 16 i següents del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i ha de formular la proposta de resolució.
9. Comissió avaluadora
D’acord amb el que disposa l’article 19.3 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora de l’IMAS que integren aquests membres:
President: El coordinador de l’Àrea de Persones amb Discapacitat
Vocals:
El director Gerent o persona en qui delegui
L’Interventora Delegada o persona en qui delegui
El cap de Secció Comptable o persona en qui delegui
La cap de secció de Valoració, Avaluació i Seguiment o persona en qui delegui
Secretària (amb veu però sense vot): La secretària delegada o persona en qui delegui.
10. Subcontractació
La subcontractació és possible fins al 100% de l’import de la subvenció concedida. Quan l’import de la despesa subvencionada superi la quantia de 12.000,00 euros, l’entitat beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, abans de contreure el compromís per a la prestació del servei o per al lliurament de bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’ha d’aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficiència i d’economia, i, quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, s’ha de justificar expressament en una memòria.
11. Obligacions dels beneficiaris
Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes a l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, les que s’especifiquen a les bases reguladores i, en particular, les següents:
- Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.
- Justificar la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.
- Sotmetre’s en qualsevol moment del desenvolupament de l’activitat a les actuacions de comprovació que efectuï l’IMAS, a les de control financer que corresponen a la Intervenció Delegada i a les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i aportar tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
- Comunicar a l’IMAS la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o la obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.
- Acreditar, abans de dictar la proposta de resolució definitiva, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica. Aquesta també serà necessària abans de la realització del pagament.
- Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
- Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, ha d’incloure el suport de l’IMAS en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada. I quan se’n faci publicitat, a Mallorca o qualsevol territori de parla catalana, es farà ús, com a mínim, de la llengua catalana. En cas d’utilitzar-se diverses llengües, la catalana tindrà el tractament de preferència.
- Presentar una memòria de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
12. Resolució del procediment
L’òrgan competent per resoldre és la Presidència de l’IMAS, d’acord amb l’art. 7 g) dels Estatuts, que disposa a aquest efecte d’un termini de tres mesos comptadors des de l’endemà que hagi acabat el període de presentació de sol·licituds de les subvencions. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l’article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La resolució ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
La resolució de l’expedient de concessió o de denegació dels ajuts s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
13. Justificació econòmica
Les entitats beneficiàries han de justificar davant l’IMAS l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, d’acord amb els models que s’adjunten com a Annex 6 (A, B, C, D, E, F i G). La justificació econòmica i tècnica a què és refereix la lletra i del punt 11 s’han de presentar conjuntament.
No s’entendrà del tot justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.
En el cas que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual aquesta fou concedida, s’haurà de revisar i s’haurà de minorar proporcionalment pel que fa a la part que no s’hagi justificat.
Es presentarà una única justificació de la subvenció que estarà composada d’una Memòria Tècnica final del projecte i d’una Memòria Econòmica relativa al període gener-desembre de 2012 i 2013, conforme al model normalitzat establert (Annexes 6.A, 6.B, 6.C, 6.D, 6.E, 7.A i 7.B), que anirà acompanyada de les factures o documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents, així com, quan així escaigui, d’un informe explicatiu dels criteris d’imputació aplicables a les despeses justificades.
El termini per a la presentació d’aquesta documentació finalitzarà el 20 de desembre de 2013.
En el cas de que alguna despesa meritada dins el mes de desembre de 2013 i inclosa dins de la justificació presentada, no es pugui acreditar la realització del seu pagament dins d’aquest termini per raons alienes s’ha d’indicar expressament a la Memòria Econòmica i a l’entitat, es disposarà de forma excepcional fins el dia 15 de febrer de 2013 per a presentar els justificants de pagament i/o documents relacionats (TC1/TC2 desembre, MOD. 110 4T o MOD. 190).
En el cas que la justificació es presenti fora del termini establert de dia 20 de desembre de 2013, o bé es presentin nous justificants de despesa, no es garanteix la tramitació de reconeixement d’obligacions o ordenació de pagaments, atès que la tramitació administrativa de la despesa quedarà condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses de l’exercici 2014.
Les despeses s’han d’acreditar mitjançant factures o documents amb valor probatori equivalent, o mitjançant qualsevol altre sistema que acrediti la realització efectiva de la despesa.
Les factures corresponents a les despeses efectuades han d’expressar clarament el nom complet i CIF de l’entitat expedidora i de la persona o entitat receptora, número i data, concepte i IVA (si correspon).
L’acreditació de les despeses també es pot efectuar mitjançant factures electròniques sempre que compleixin els requisits d’acceptació exigits a l’àmbit tributari.
En el cas de les despeses de personal es presentaran els originals dels rebuts de nòmines i dels butlletins mensuals de cotització a la Tresoreria General de la Seguretat Social (TC1/TC2). Així mateix, es presentaran les declaracions trimestrals/mensuals, segons escaigui, de retencions i ingrés a compta d’IRPF (MOD. 110/111) i resum anual (MOD. 190).
En aquells supòsits que, d’acord amb la normativa vigent, no sigui necessari formalitzar la corresponent relació laboral contractual, la prestació dels serveis s’ha de justificar mitjançant l’emissió dels rebuts, amb la corresponent retenció de l’IRPF i amb expressió de la data i el concepte de l’activitat realitzada.
Les Factures i/o justificants de les despeses han d’estar efectivament pagades abans de l’acabament del període de justificació. La justificació del pagament es farà mitjançant la presentació d’extractes bancaris o documents de càrrec similars.
En el cas de que una despesa s’imputi parcialment, s’haurà de justificar el criteri que ha servit per determinar el percentatge d’imputació i la metodologia de càlcul aplicat. Quan no s’imputi la totalitat del cost salarial d’un treballador, el criteri a aplicar serà el resultat de quantificar la proporció de les hores setmanals dedicades a l’activitat subvencionada sobre el total d’hores setmanals per les que estigui contractat el treballador. L’informe explicatiu dels criteris d’imputació aplicables a les despeses justificades anirà subscrit pel responsable de l’Entitat beneficiària de la subvenció.
No es podran imputar inversions materials en equipaments o maquinària amb càrrec a la subvenció concedida, atès que aquesta sols finança despesa corrent. No obstant això, es podrà imputar les amortitzacions corresponents al període dels elements de transport necessaris per al desenvolupament del servei, sempre i quan la seva adquisició no hagués estat íntegrament subvencionada. En cas de que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, es podrà imputar la amortització resultant de descomptar al cost d’adquisició la subvenció concedida. S’haurà d’aportar factura o còpia compulsada relativa a l’adquisició de l’element, el pla d’amortització calculat conforme a coeficients d’amortització fiscalment admesos i, en el cas de que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, resolució de la concessió de subvenció.
Els imposts indirectes (quotes per IVA suportat) no es consideren subvencionables quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l’Entitat beneficiària. En cas contrari, l’Entitat beneficiària de la subvenció haurà d’acreditar la corresponent exempció fiscal.
Quan les activitats hagin estat finançades, a més de la subvenció, amb fons propis o altres subvencions, ingressos d’usuaris o altres recursos, s’ha d’acreditar, en la justificació, l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats subvencionades i, en cap cas, l’import de la subvenció concedida pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, superi el cost total de l’activitat que ha de dur a terme l’entitat beneficiària.
Així mateix, es tindrà en compte, a part del disposat a la present convocatòria, les instruccions de justificació que específicament és dictin.
14. Pagament
D’acord amb el previst a les Bases d’execució del pressupost general de l’IMAS corresponent a l’exercici 2013, l’IMAS abonarà l’import de la subvenció un cop l’entitat hagi justificat l’aplicació dels fons percebut. Abans de la realització del pagament l’Entitat ha d’acreditar la situació d’estar al corrent en les Obligacions Tributaries i amb la Seguretat Social.
El pagament del saldo pendent d’abonament que resulti de la justificació presentada, es tramitarà una vegada que aquesta sigui aprovada.
15. Memòria
La memòria tècnica final del projecte ha d’especificar les actuacions que s’han dut a terme i les persones que hi han participat, a efectes d’acreditar l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de base per a la concessió de la subvenció.
S’ha d’aportar a l’IMAS tota la informació que permeti un seguiment adequat de la realització de l’activitat subvencionada, segons models normalitzats (annex 7).
16. Revocació
D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
17. Reintegrament
L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos previstos a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte a la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.
Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
18. Infraccions o sancions
L’incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
19. Deures de col·laboració i inspecció
Les entitats beneficiàries s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi sigui d’aplicació i, especialment, al que assenyala l’art. 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. A aquests efectes la sol·licitud de la subvenció suposa l’autorització perquè l’IMAS pugui obtenir de l’AEAT i de la TGSS les dades relatives al compliment de les obligacions tributaries.
20. Publicitat de les subvencions
Les entitats beneficiàries faran constar la col·laboració de l’IMAS, amb la imatge corporativa del Consell de Mallorca, en un lloc destacat dels elements de transport i de difusió dels projectes finançats en el marc de la present Convocatòria.
21. Normativa aplicable
En tot allò no previst a la present convocatòria es tindran en compte les bases reguladores de les ajudes econòmiques a entitats, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca de 5 de maig de 2005 (BOIB núm. 99 de 30 de juny) i modificades pel Ple del Consell de Mallorca de 6 de febrer de 2006 (BOIB núm. 53 d’11 d’abril); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, publicat en el BOIB número 132, de 3 de novembre de 2001; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, publicat en el BOIB núm. 196, de 31 de desembre.
Segon. Autoritzar la despesa dimanant d’aquest expedient per l’import total de QUATRE-CENTS CINQUANTA-VUIT MIL SIS-CENTS SETANTA-TRES EUROS AMB CINQUANTA-SET CÈNTIMS (458.673,57 €), amb càrrec a la partida 40.23328.48901 del pressupost de despeses de l’IMAS per a l’any 2013.
Tercer. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.
Quart. Notificar aquesta resolució a l’Àrea de Persones amb Discapacitat, al Servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca en data 9 de febrer de 2012 (BOIB núm. 28 de 21/02/2012), en relació amb l'article 14.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.”
Palma, 4 de novembre de 2013
La secretària delegada
(BOIB núm. 160 de 14-11-2006)
Inmaculada Borràs Salas