Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 19779
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria 8 places de Caporal de Bombers

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 17872 de 16 d’octubre de 2013, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar concurs oposició per cobrir 8 places de CAPORAL DE BOMBERS, vacants a la plantilla de funcionaris d’aquest Ajuntament i incloses a l’oferta d’ocupació per promoció interna dels anys 2009 i 2010. Aquestes places estan enquadrades a l’Escala d’Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe b) servei contra incendis i salvament. Grup C, Subgrup C2.      

 SEGON.- Nomenar el tribunal que avaluarà aquesta convocatòria, la constitució del qual serà la següent:

PRESIDENT: Designat per la Corporació:

Titular: Juan García Lliteras 

Suplent: Damià Sans Tous

VOCALS:

- Primer: Designat per sorteig entre sergents del Cos de bombers:

Titular: José Antonio Far Morro

Suplent: Francesc A. López Raja

- Segon: Designat per sorteig entre caporals del Cos de bombers:

Titular: Jaime Payeras Rodríguez

Suplent: Aldo Frau Mugnaschi

- Tercer: Designat per la Corporació:

Titular:  Raquel Cucarella Ribera

Suplent: Rosa Maria Llinàs Bosch

- Quart: Designat per la Corporació:

Titular: Pedro Torres Marí

Suplent: Esperanza Mulet Llabrés

SECRETÀRIA: Designada per la Corporació:

Titular: Emilia Torres Crespí

Suplent: Bàrbara Bosch Quetglas

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten. 

 

 

 

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER COBRIR PLACES DE CAPORAL DEL COS DE BOMBERS I BOMBERES

ESCALA.- Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe b) servei contra incendis i salvament.

GRUP/SUBGRUP.- C Subrup C2.

REQUISITS.-  A més dels previstos en les bases generals, els aspirants hauran de reunir els següents:

  1. Estar en possessió del títol  de Graduat Escolar, ESO o equivalent.
  2. No patir malaltia  o defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi  el correcte desenvolupament de les funcions d’acord amb el quadre d’exclusions mèdiques d’acord amb l’annex A.
  3. Pertànyer a la plantilla del servei de Bombers d’aquest Ajuntament i dur, com a mínim cinc anys d’antiguitat com a funcionari de carrera a la plaça de BOMBER/A a comptar des de la data de presa de possessió i referida a la data d’expiració del termini de presentació d’instàncies.
  4. Estar en possessió del permís de conducció de la classe BTP.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.- Concurs oposició per a promoció interna.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR.- El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals que seran designats entre el personal funcionari de carrera en servei actiu d’aquesta Corporació que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent, dos d’ells designats per la Corporació i els altres dos designats per sorteig entre els caporals i sergents del cos de bombers d’aquest Ajuntament. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un/a secretari/ària que serà designat/da per la Corporació amb veu però sense vot.

CATEGORIA DEL TRIBUNAL.- Tercera.

DRETS DE EXAMEN.- 13,79 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini de presentació d’instàncies, sense que puguin ser abonats en cap altre moment.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d'abril de 2013.

FASE D’OPOSICIÓ:

EXERCICI ÚNIC

PROVA PSICOTÈCNICA I DE PERSONALITAT. Obligatori i eliminatori. Consistirà en realitzar un test d’aptituds diverses i de personalitat en un temps determinat, amb la finalitat de comprovar que el perfil psicològic de les persones aspirants és l’adequat per desenvolupar la tasca de caporal de bombers. Aquest exercici es valorarà com a apte o no apte. Els aspirants que obtinguin una qualificació de no apte seran eliminats.

FASE DE CONCURS:

BAREM DE MÈRITS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors ni als expedients personals dels aspirants.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

a) Diploma d’aptitud de caporal de bombers. Es valoraran els diplomes expedits per l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb validesa de tres anys des de la data d’expedició i/o actualització d’acord amb els criteris de l’EBAP, d’acord amb la puntuació que figuri al diploma o al certificat que s’expedeixi. Puntuació màxima 10 punts.

b)  Carnets de conducció. Fins a 2 punts, amb les següents valoracions:

            - Carnet de la classe C, 1 punt.

            - Carnet de la classe C + E, 1 punt.

La puntuació màxima s’aconseguirà amb la suma de tots els carnets, fins un màxim de 2 punts.

c) Coneixement de la llengua catalana. Fins a 2 punts. Es valoraran les següents titulacions:

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa. Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, llevat del certificat LA que només es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

  • Coneixements orals (certificat A1): 1 punt
  • Coneixements elementals (certificat B2): 1,25 punts
  • Coneixements mitjans (certificat C1): 1,50 punts
  • Coneixements superiors (certificat C2): 1,75 punts
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,25 punts

d) Coneixement de llengües estrangeres. Fins a 1 punt. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua estrangera expedits per escoles oficials d’idiomes o escoles d’Administració Pública, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

  • Primer curs de l'Escola Oficial d'Idiomes o nivell inicial de l'Escola Balear d'Administració Pública.................................0,125 punts
  • Segon curs de l’Escola Oficial d’Idiomes o nivell elemental de l’Escola Balear d’Administració Pública......................... 0,25 punts
  • Tercer curs de l’Escola Oficial d’Idiomes o nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública............................... 0,375 punts
  • Quart curs de l’Escola Oficial d’Idiomes.......... 0,50  punt
  • Cinquè curs de l’Escola Oficial d’Idiomes........ 0,625 punts

Per una mateixa llengua només es valorarà el nivell superior dels acreditats. Podran valorar-se llengües diferents. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat, equivalència de nivells o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es podrà sol·licitar un informe de l’Escola Balear d’Administració Pública o de l’Escola Oficial d’Idiomes.

e) Estudis reglats. Els títols de caràcter oficial distints de l’exigit per accedir a la plaça es puntuaran fins un màxim de 2 punts, d’acord amb els criteris següents:

- Si l'aspirant està en possessió de més d'un títol del mateix nivell exigit amb valoració acadèmica, un d'ells no es puntuarà per computar-se com a requisit i els restants es puntuaran en 0,50 punts el primer i la resta en 0,25 punts.

- Estar en possessió de més d’un títol del nivell superior a l’exigit per a l’accés al grup a què s’opta (Diplomat o equivalent d’una mateixa especialitat amb valoració acadèmica), llicenciat o equivalent d’una mateixa especialitat amb valoració acadèmica es puntuaran en 0,50 punts el primer i la resta en 0,25 punts. 

 

f) Formació professional no reglada.  Es puntuarà fins a un màxim de 8 punts. Es valoraran els cursos i seminaris relacionats amb l’àrea professional  com alumne i/o professor impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions, i amb qualsevol duració. Es puntuaran en 0,0030 punts per hora l’assistència o aprofitament, i les hores de classe impartides es puntuaran en 0,0035 punts per hora impartida. Els crèdits u hores de formació rebudes dintre d’estudis reglats no seran computables dins aquest apartat. No es valoraran els cursos específics de capacitació per a accés al lloc de feina. Tampoc es valoraran les assignatures encaminades a l’obtenció de les titulacions acadèmiques. Als cursos dels quals no s’acrediti el nombre d’hores, se’ls assignarà la puntuació mínima (1 hora).

 Es valoren en tots els casos els següents:

  • titulacions de busseig i muntanya, avalades per un organisme/institució oficial
  • cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques (IV AFCAP i anteriors)
  • cursos realitzats pel mateix Ajuntament
  • cursos d’informàtica
  • cursos en  matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals
  • cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions
  • cursos en matèria d’igualtat
  • cursos en matèria de qualitat

g) Antiguitat. Per any complet de servei com a personal funcionari de carrera de bomber/a es puntuarà 0,40 punts. Fins a un màxim de 12 punts.

 

L’acreditació dels serveis prestats a l’Ajuntament de Palma o reconeguts per aquest, serà realitzada d’ofici pel tribunal en base a les dades que figurin en els  arxius i bases de dades d’aquesta Corporació.

 

Total puntuació de la fase concurs......................................................... 37 Punts

 

Annex A
QUADRE D’ EXCLUSIONS MÈDIQUES PER A L’ACCÉS A PLACES DE CAPORAL DE BOMBERS

Són criteris d’exclusió generals:

a) Anomalies que incapacitin per vestir l'uniforme i que impedeixin dur o transportar una part essencial de l’equip.

b) Incapacitat per el servei per manca d’eficiència psicofísica causa de malalties, lesions o anomalies de caràcter permanent.

c) Contagiositat o perillositat per a la comunitat.

d) Malalties greus d’evolució irreversible.

e) Lesions, anomalies o malalties que, encara que no siguin greus en principi, necessiten un tractament permanent i costós.

 

Palma, 23 d’octubre de 2013

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 22906 de 01/12/2011 (BOIB núm. 187 de 15/12/2011)

Juan García Lliteras