Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-
Núm. 19211
PalmaActiva.- Anunci de les bases reguladores i convocatòria del II Concurs de Projectes Empresarials “Eureka Junior: Idees convertides en empreses”
Versió PDF
Per resolució de presidència, de data 9 d’octubre de 2013, s’aprovaren les bases reguladores del II Concurs de Projectes Empresarials “Eureka Junior: Idees convertides en empreses”.
BASES
1.– Objectiu general.
El II concurs de projectes empresarials “Eureka Junior: idees convertides en empreses” té com a objectius:
-Donar suport i difondre la cultura emprenedora entre els estudiants i els membres dels centres educatius i estimular l’esperit emprenedor dels alumnes.
-Fomentar i promoure iniciatives innovadores en l’àmbit educatiu, creant instruments que estimulin la cultura emprenedora entre els alumnes.
-Promoure l’interès dels alumnes envers l’autoocupació, la cultura emprenedora i la creació d’empreses.
-Millorar la capacitació dels joves emprenedors/es reforçant els seus coneixements en els aspectes de gestió i administració d’empresa, donant-los suport en la fase de implementació i redacció del pla d’empresa.
-Que els alumnes coneguin el seu entorn i siguin capaços de desenvolupar projectes reals o potencials que donin resposta a les demandes i necessitats del mercat de la societat en la que viuen.
-Reconèixer i premiar l’esforç i la iniciativa dels alumnes en la planificació de projectes d’empresa viables en el mercat.
2.– Partides pressupostàries.
El crèdit total assignat a la despesa quedarà condicionat a l’existència de crèdit suficient i adequat al pressupost de l’any 2014. L’assignació per la present convocatòria és de 6.434,00€, amb la següent distribució i anualitats:
-5.634,00 € corresponents a premis amb càrrec a la aplicació pressupostària 40.43300.48900.00 del pressupost de despeses de l’any 2014: 4.500,00 € com a cost de valor d’adquisició dels vals regal i 1.134,00 € com a valor de la retenció a ingressar a Hisenda a nom dels beneficiaris.
-800,00 € corresponents a despeses generals, dels quals 250,00 € en concepte de locomoció personal amb càrrec a la aplicació pressupostària 40.43300.23100.00 del pressupost de despeses de l’any 2014, i 550,00 € en concepte de despeses vàries a la aplicació pressupostària 40.43300.22608.00 del pressupost de despeses de l’any 2014.
3.- Premis.
Els premis s’atorguen als millors projectes empresarials dels alumnes participants.
-Primer premi: Vals per valor total de 2.500 €
-Segon premi: Vals per valor total de 1.500 €
-Tercer premi: Vals per valor total de 500 €
Així mateix es farà un reconeixement públic al tutor i al centre escolar dels alumnes guanyadores.
4.– Participants i tipus de projectes.
4.1- Participants.
Poden participar els alumnes matriculats en centres educatius públics i privats de Palma en els cursos de segon de Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Mitjà i Grau Superior.
4.2- Tipus de projectes.
Es poden presentar projectes d’empresa que versin sobre qualsevol activitat econòmica lícita, ja sigui, social, cultural, tecnològica, comercial o de serveis, sense limitació de cap tipus, amb especial atenció als projectes dins el nous jaciments d’ocupació i economia creativa.
Els treballs hauran de ser originals, inèdits i realitzats directament pels propis participants. Hauran d’estar contextualitzats a l’entorn socioeconòmic de les Illes Balears. No es podran presentar projectes de franquícies.
5.- Presentació de sol·licituds i documentació.
La participació en el concurs serà per grups, cada grup podrà estar integrat per un mínim de 3 membres i un màxim de 5. Tots els membres integrants d’un grup hauran de ser del mateix centre escolar, no hi ha límit de grups per centre escolar.
El professor o tutor del grup corresponent al centre escolar interessat a participar en el concurs Eureka Junior II edició, presentarà la instància model específica de la convocatòria amb les següents dades:
-Nom del tutor
-Nom del centre
-Nombre de grups indicant l’especialitat formativa
Es podran presentar sol·licituds durant 15 dies naturals, comptats des de l’endemà de la publicació de les presents bases al BOIB.
Les sol·licituds de participació en format imprès es lliuraran al registre de PalmaActiva ubicat al Carrer Socors 22 de Palma, dins l’ horari de 9:00 a 14:00 hores de dilluns a divendres. També es poden presentar en format electrònic o al correu electrònic sae@palmaactiva.com.
Un cop finalitzat el període d’inscripció, si l’òrgan competent observés alguna deficiència podrà requerir als sol·licitants perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies les esmeni, amb apercebiment que cas contrari se’ls tindrà per desistit de la sol·licitud presentada.
Una vegada iniciat el concurs i s’iniciï la fase formativa, els alumnes que vulguin participar al concurs presentaran la instància model específica de la convocatòria amb les següents dades:
-Dades de tots els alumnes participants al grup indicant idea de negoci i l’alumne representant del grup.
-Dades del centre educatiu al que pertanyen, curs i especialitat en el qual estan matriculats.
-Dades del professor de referència. És imprescindible que tots els projectes siguin tutelats per un professor del centre educatiu al que pertanyin els sol·licitants.
6.- Fases del concurs.
Tots els projectes presentats comptaran amb l’assessorament de PalmaActiva i la participació del professor del centre indicat a la instància.
6.1- Fase formativa:
S’acordarà amb cada centre la realització de 3 tallers formatius de 90 minuts de durada cadascun. Els tallers versaran sobre la següent temàtica de creació d’empreses i combinaran formació presencial i activitats pràctiques.
- Generació d’idees
- Genera el teu model de negoci CANVAS
- Pla d’Empresa pràctic
Els tallers formatius es faran en coordinació amb el professor responsable de cada centre educatiu, amb el qual es determinarà la data, horaris i lloc d'impartició de les matèries formatives. Des de l’organització del concurs es planificaran accions formatives opcionals de manera que puguin assistir diferents centres a la mateixa xerrada.
El professor exercirà de tutor dels diferents projectes de Pla d'Empresa presentats pel seu corresponent centre educatiu i comptarà amb el suport permanent dels tècnics de PalmaActiva.
La formació es durà a terme a partir d’octubre fins el mes de maig.
6.2- Fase de lliurament de projectes finals i selecció de guanyadors.
Amb la formació rebuda, els participants redactaran el pla d’empresa de la seva idea de negoci. La extensió màxima del projecte no ha de superar els 50 fulls, inclòs l’apartat de presentació o “resum executiu” que tindrà una extensió màxima de 2 fulls. A més cada grup participant haurà de lliurar una presentació del projecte en format audiovisual de una durada no superior a dos minuts.
Es formarà una Comissió Avaluadora integrada per personal de PalmaActiva a l’objecte d’avaluar els plans d’empresa presentats. L’avaluació es farà segons els criteris següents, resultant guanyador aquell projecte que obtingui una major puntuació sobre un total de 100 punts:
Criteri 1. Viabilitat tècnica i econòmica (Pla d’inversions, compte de resultats, punt d’equilibri, ràtios financers i econòmics). Fins a 25 punts.
Criteri 2. Coherència global del projecte. Fins a 35 punts.
Criteri 3. Grau d’innovació tecnològica (utilització de les noves tecnologies i/o utilització de noves idees de gestió en el procés productiu). Fins a 20 punts.
Criteri 4. Presentació audiovisual del projecte. Fins a 20 punts.
6.3- Premis.
El concurs està format per tres premis. Els premis no s’abonaran en efectiu sinó en forma de vals per un import determinat per a l’adquisició de productes a un establiment adherit al concurs, en les condicions que s’estableixin.
A les bases es recull la quantia destinada a cada categoria dels premis amb càrrec als pressuposts de PalmaActiva. L’organisme autònom cercarà la col·laboració i participació de patrocinadors i entitats interessades en donar suport al present concurs. Els imports finals dels premis podran ser millorats amb les aportacions que puguin realitzar aquests patrocinadors i entitats.
L’import total màxim de cada premi és l’indicat a la base tercera, més les potencials aportacions previstes al paràgraf anterior. Aquests imports es dividiran en parts alíquotes entre tots els membres integrants del projecte. Els abonaments es realitzaran individualment i directament a cada membre.
Els premis estaran subjectes a la retenció fiscal vigent en el moment del seu abonament.
7.- Acte de cloenda i lliurament de premis.
L’acte de cloenda és un reconeixement públic als alumnes i centres educatius participants com a futurs motors de la nostra economia local.
Els noms dels projectes guanyadors i el lliurament de premis es farà en l’acte públic de cloenda amb els integrants d’Eureka al mes de juny 2014.
8.- Incompliments.
Es considera incompliment de la finalitat establertes a les present bases:
1.- La falsedat en les dades aportades.
2.- L’obtenció del premi falsejant les condicions requerides.
Palma, 15 d’octubre de 2013
La gerent
Silvia Romero Bosch