Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 19144
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 16 d’octubre de 2013 per la qual es dicten instruccions per concretar el procediment extraordinari d'admissió i de matrícula en el cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració a l’IES Mª Àngels Cardona, en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013 per la qual s’aproven les instruccions que regulen, amb caràcter experimental, l’organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir durant el curs 2013-2014 en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual, determina, en l’article 40, que la Direcció general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, durant el curs 2013-2014, pot autoritzar altres cicles diferents als de l’Annex 2 de l’esmentada Resolució, sempre que hi hagi demanda del sector empresarial i partida pressupostària.

Atesa la situació actual, de foment de l’increment del nivell de formació i qualificació, tant dels joves desocupats com de la població treballadora i, amb la finalitat de que aquesta qualificació es derivi en uns beneficis tan per a les persones interessades com per a les empreses, el sector turístic de l’Illa de Menorca i la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional han detectat necessitats de qualificació en el sector esmentat.

Als efectes d’afavorir una major qualificació dels professionals del sector turístic a Menorca, s’obre un procediment extraordinari d’admissió i de matrícula en el cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració a l’IES Mª Àngels Cardona en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual, aquest curs 2013-2014.

Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les instruccions per les quals es regula el procediment extraordinari d’admissió i de matrícula en el cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració a l’IES Mª Àngels Cardona en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual, aquest curs 2013-2014.

Segon

Autoritzar la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional a adoptar els actes que siguin necessaris per al desplegament i per a la concreció d’aquesta norma.

Tercer

Ordenar que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Quart

Establir que aquesta Resolució entra en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, d’acord amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma de Mallorca, 16 d’octubre de 2013

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats

Joana Maria Camps Bosch

 

 

 

ANNEX 1

Instruccions

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

Aquestes instruccions concreten el procediment extraordinari que s'ha de seguir per a l'admissió i la matrícula en el cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració a l’IES Mª Àngels Cardona en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual aquest curs 2013-2014.

Article 2

La finalitat, els objectius, el contingut, els destinataris i els requisits de les empreses o les entitats interessades a desenvolupar la formació professional dual

La finalitat, els objectius, el contingut, els destinataris i els requisits de les empreses o les entitats interessades a desenvolupar la formació professional dual es determinen en la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013 per la qual s’aproven les instruccions que regulen, amb caràcter experimental, l’organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir durant el curs 2013-2014 en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual (BOIB núm. 111, de 8 d’agost).

Article 3

Durada, estructura curricular i inici activitats lectives

  1. La formació professional dual s’ha d’estructurar en dos cursos acadèmics.
  2. L’estructura curricular en el cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració ve donada per la temporalització del sector productiu. En aquest cas, l’alumne ha de tenir una distribució horària setmanal de formació en el centre educatiu de 15 hores setmanals presencials més la formació a distància, durant els mesos de novembre a maig, ambdós inclosos; i la distribució horària setmanal en l’empresa ha de ser de 40 hores setmanals, durant els mesos de juny a setembre, ambdós inclosos aproximadament, durant el primer curs acadèmic.
  3. El temps de treball efectiu, que ha de ser compatible amb el temps dedicat a les activitats formatives en el centre educatiu, no pot ser superior al 75 % durant el primer any, o al 85 %, durant la resta d’anys, de la jornada màxima prevista en el conveni col·lectiu o, en el seu cas, a la jornada màxima legal, establert en la legislació laboral vigent.
  4. El centre educatiu és el responsable de la coordinació i la supervisió del desenvolupament dels continguts de cada mòdul que s’hagin d’impartir a l’empresa.
  5. L’inici de les activitats lectives del cicle formatiu grau mitjà Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual es el 4 de novembre de 2013.

Article 4

Nombre d’alumnes per grup

  1. El nombre d’alumnes pel grup del cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració és de 15 alumnes.
  2. El nombre d’alumnes per grup està subjecte al nombre de contractes que es puguin subscriure amb les empreses o entitats públiques o privades vinculades al projecte de formació professional dual.
  3. Del nombre de places disponibles, s’ha d’establir una reserva del 5 % per a persones amb discapacitat, d’acord amb el capítol III de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, per la qual es regula el procediment d'admissió i de matrícula als mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial i als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen en règim d’ensenyaments presencials als centres educatius de les Illes Balears.
  4. Del nombre de places disponibles (vacants), s’ha d’establir una reserva del 5 % per a les persones que acrediten la condició d’esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment, d’acord amb el capítol IV de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012.

Article 5

L’accés a la modalitat de formació professional dual

L’accés a la modalitat de formació professional dual ve determinat en la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 27 d’agost de 2013, de modificació de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013 per la qual s’aproven les instruccions que regulen, amb caràcter experimental, l’organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir durant el curs 2013-2014 en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual (BOIB núm. 121, de 31 d’agost).

Article 6

Persones que poden demanar una plaça en el cicle formatiu Serveis en restauració, en la modalitat de formació professional dual

  1. Per a l'admissió al cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració, en la modalitat de formació professional dual cal formalitzar-ne la sol·licitud corresponent, encara que la persona interessada estigui cursant altres ensenyaments al mateix centre.
  2. Les persones interessades poden presentar la sol·licitud d’admissió sempre que tenguin la nacionalitat espanyola, hagin obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o s’és titular d’una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, d’acord amb el que es determina en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
  3. Poden presentar la sol·licitud d'admissió a la formació professional dual totes les persones interessades a cursar aquesta modalitat d’ensenyament que, a més de l’establert en el punt anterior, tenguin fixat el domicili de residència a les Illes Balears amb una antiguitat mínima de dos anys i poden sol·licitar una plaça, perquè tenen les condicions establertes per accedir-hi.

Article 7

Model de sol·licitud

  1. Les persones que poden demanar una plaça en el cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual han d'emplenar un únic model de sol·licitud d'admissió. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació pertinent que s’indica en l’article 10 d’aquestes Instruccions.
  2. El model oficial de sol·licitud es pot trobar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional. També l’ha de facilitar l’IES Mª Àngels Cardona.

Article 8

Contingut de la sol·licitud d’admissió

  1. La persona interessada només ha d’indicar a la sol·licitud (marcar amb una X) el cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració com a primera i única opció. A la sol·licitud no pot indicar cap altra opció de cicle formatiu.
  2. Una vegada indicat el cicle esmentat, s’ha de seleccionar (marcar amb una X) la via d’accés per la qual sol·licita l’admissió. A continuació, s’ha de marcar amb una X la documentació que s’adjunta a la sol·licitud, que acredita les condicions per sol·licitar una plaça en el cicle formatiu i la via corresponent. En cap cas s’ha d’indicar a la sol·licitud d’admissió cap altra dada no sol·licitada. En les caselles de qualificació no s’ha d’indicar la qualificació, sinó que s’aporta la documentació esmentada per a la baremació.
  3. La persona interessada ha de facilitar dos números de telèfon als quals se la pugui localitzar durant tot el procés d’admissió. És responsabilitat de la persona interessada i/o dels seus pares o tutors, en el cas de sol·licitants menors d’edat, comunicar qualsevol canvi relacionat amb aquests dos números de telèfon.

Article 9

Presentació de sol·licituds d'admissió

  1. Les sol·licituds d’admissió al cicle formatiu Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual s’han de presentar els dies 21, 22 i 23 d’octubre.
  1. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud d'admissió, juntament amb la documentació necessària, únicament en el IES Mª Àngels. La sol·licitud s'ha de presentar en l’horari d'oficina de la secretaria del centre esmentat.

Article 10

Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió al cicle formatiu Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual

  1. A la sol·licitud d’admissió per a l’accés al cicle formatiu Serveis en restauració en la modalitat de formació dual, s’ha d’adjuntar original i còpia de la documentació següent:
    1. Document oficial d'identificació de la persona que sol·licita la plaça, que acredita que reuneix el requisit d’edat per a l’accés a l’ensenyament sol·licitat. En el cas que la persona sol·licitant sigui menor d’edat, s’ha d’acompanyar del document oficial d’identificació del pare, mare o tutor legal.
    2. Documentació que acredita que, en el moment de presentar la sol·licitud, té els requisits que li permeten accedir al cicle formatiu que vol cursar. La documentació indicada ha d’incloure la nota mitjana que va obtenir en els estudis o en la prova d’accés que permet que accedeixi al cicle formatiu. Si no hi figura, el centre receptor n’ha de fer el càlcul.
    3. Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, una autorització de residència o, de residència i treball en Espanya en vigor, d’acord amb el que es determina en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
    4. Documentació que justifica l’empadronament en algun dels municipis de les Illes Balears, amb una antiguitat mínima de dos anys (certificat d’empadronament).
    5. Declaració jurada que declara sota jurament o promesa que no disposa de la qualificació professional obtinguda i reconeguda pel sistema de formació professional per a l’ocupació o del sistema educatiu, requerida per concertar un contracte en pràctiques per al lloc de feina objecte del contracte.
  2. La formació permanent de la persona interessada, complementària a la que permet accedir a la formació professional dual, relacionada amb el cicle formatiu que es vol cursar o relacionada amb el sector professional, és un criteri de baremació i puntuació a l’hora d’adjudicar les places vacants. Així, per poder ser valorat aquest criteri, s’ha d’adjuntar original i còpia de la documentació que acredita la realització de cursos de formació (degudament documentada amb la presentació del certificat o títol) directament relacionats amb el cicle formatiu o el sector productiu. En la documentació de formació que es presenti, hi ha de constar el nombre d’hores realitzades o cursades i la formació rebuda.
  3. Atès que l'experiència laboral és un criteri de baremació i puntuació a l'hora d'adjudicar les places, si se’n té, s’han de presentar els documents (original i còpia) que s'indiquen als dos punts següents:
    1. Certificat de l'empresa o les empreses on s’ha adquirit l'experiència laboral, en què s'especifiqui la durada del contracte o dels contractes, l'activitat laboral desenvolupada i el període i nombre total d'hores que s'ha dedicat a aquella activitat, i el grup de cotització i la categoria o les categories professionals que va tenir. En el cas de treballadors que fan feina per compte propi, certificat d'alta en el cens d'obligats tributaris i una declaració de l'interessat sobre l'activitat laboral que desenvolupa.
    2. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de la mutualitat laboral a la qual s’estigués afiliat, en què s'esmenti l'empresa, el grup de cotització i el període de contractació, o si n'és el cas, el període de cotització en el règim especial de treballadors autònoms (Informe de vida laboral).
  4. El nivell de competències i coneixements de la llengua anglesa, justificat amb l’aportació de la documentació que acredita que posseeix l’habilitació lingüística corresponent al nivell d’anglès del Marc comú europeu de referència per a les llengües. S’ha d’adjuntar original i còpia dels certificats i títols següents:
    1. Nivell A2:
      • Títol de nivell bàsic de l’EOI;
      • KET (Key English Test) Cambrige University;
      • ISE 0 (Integrated Skills in English) Trinity College London.
    2. Nivell B1:
      • Títol de nivell intermedi de l’EOI (Certificat de Nivell Elemental);
      • PET (Preliminary English Test) Cambrige University;
      • ISE I (Integrated Skills in English) Trinity College London.
    3. Nivell B2:
      • Títol de nivell avançat de l’EOI (Certificat de Nivell Superior; Certificat d’Aptitud).
      • FCE (First Certificate in English)- Grade B, C; BEC Vantage-Grade B,C (Business English Certificate); BULATS B2 (Bussines Language Testing Service), IELTS B2 (International English Language Testing System), Cambrige University.
      • ISE II (Integrated Skills in English) Trinity College London.
      • ECCE (Examination for the Certificate of Competence in English) University of Michigan.
    4. Nivell C1:
      • Certificat de nivell C1 de l’EOI
      • FCE-Grade A (First Certificate in English); CAE-Grade B, C (Certificate in Advanced English); BEC Vantage-Grade A, BEC Higher-Grade B, C (Business English Certificate); BULATS C1 (Bussines Language Testing Service); ICFE (International Certificate in Financial English); ILEC (International Legal English Certificate) IELTS C1 (International English Language Testing System) Cambridge University.
      • ISE III (Integrated Skills in English) Trinity College London.
    5. Nivell C2:
      • Certificat de nivell C2 de l’EOI
      • CAE-Grade A (Certificate in Advanced English); CPE-Grade A, B, C (Certificate of Proficiency in English); BEC Higher-grade A (Business English Certificate); BULATS C2 (Bussines Language Testing Service); IELTS C2 (International English Language Testing System) Cambridge University.
      • ISE IV (Integrated Skills in English) Trinity College London.
      • ECPE (Examination for the Certificate of Proficiency in English) University of Michigan.
      • International ESOL Mastery, City&Guilds.

Article 11

Admissió i gestió de les sol·licituds

  1. Quan l’IES Mª Àngels Cardona rebi la sol·licitud d'admissió al cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual, ha de comprovar amb la persona sol·licitant que està ben emplenada i que hi adjunta tota la documentació que s’indica. Ha d'acarar les còpies de la documentació que presenta, s'ha de quedar l'exemplar de la sol·licitud per al centre i li ha de lliurar l'exemplar per al sol·licitant una vegada datat i segellat perquè n’acrediti la petició.
  2. També ha de comprovar que la persona interessada té l'edat requerida per iniciar el cicle formatiu en què sol·licita la plaça.
  3. El centre no pot percebre cap quantitat pel fet de gestionar una sol·licitud d'admissió, d’acord amb la normativa vigent.
  4. Les dades que figuren en les sol·licituds d'admissió presentades en aquest termini d’admissió, una vegada confrontades amb la documentació que s'hi adjunta, s'han de traslladar al GESTIB, com a màxim el dia 23 d’octubre de 2013.

Article 12

Procediment per determinar quines persones s'hi han d'admetre

  1. Transcorregut el termini d'admissió de sol·licituds corresponent, si en el centre hi ha places suficients per atendre totes les sol·licituds de les persones amb les condicions d'accés per aquest cicle de formació professional dual, s'entén que totes hi són admeses, i així han de figurar a les llistes provisionals i definitives de persones admeses.
  2. Si el nombre de sol·licituds rebudes és major que el de places disponibles, una vegada acabat el termini d’admissió, l’aplicació informàtica per a l'admissió i la matrícula ordena totes les sol·licituds de conformitat amb els criteris que es determinen a continuació:
    1. Primer criteri: La qualificació mitjana de l’ensenyament, titulació o certificat que acredita que es tenen els requisits que permeten accedir al cicle formatiu concret. En aquest cas, les places s’han d’ordenar per ordre de major a menor puntuació. Una vegada ordenades les sol·licituds d’acord amb aquest criteri, s’han de tenir en compte els criteris que figuren a continuació:
      • a1) Cursos de formació permanent de la persona interessada, relacionada directament amb el cicle formatiu que es vol cursar o relacionada amb el sector professional. En aquest cas s’han d’ordenar segons el nombre d’hores realitzades.
      • a2) L’experiència laboral relacionada amb el cicle formatiu que es vol cursar, per ordre de major a menor antiguitat. L'antiguitat es compta pel nombre de dies en alta en la Seguretat Social, a jornada completa.
      • a3) Certificat de nivell de coneixements d’anglès reconeguts, ordenat de major a menor nivell presentat.
    2. Criteri de desempat: la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional ha de fer un sorteig per determinar la combinació de lletres per les quals ha de començar el primer llinatge dels sol·licitants, abans de la publicació de les llistes provisionals de persones admeses. S'han d'admetre les persones que tenguin les inicials del primer llinatge coincidents amb la combinació de lletres que ha resultat al sorteig. Si no hi ha cap llinatge dels sol·licitants que comenci per aquesta combinació, s'ha de fer servir la combinació de lletres que segueix segons l'ordre alfabètic.

Article 13

Sorteig per determinar les lletres del criteri per dirimir les situacions d’empat

  1. La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional ha d’efectuar un sorteig públic, presidit per la directora general o persona en qui delegui, per determinar la combinació de dues lletres a partir de la qual s’ordenen alfabèticament les sol·licituds per dirimir les situacions d’empat en l’admissió al cicle formatiu. Aquest sorteig s’ha de fer el dia 24 d’octubre de 2013.
  2. El resultat del sorteig, que s’ha de comunicar al centre educatiu, s’ha d’introduir en l’aplicació informàtica GESTIB perquè es pugui fer l’ordenació automàtica de les sol·licituds. També s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional i a la pàgina web del centre educatiu.

Article 14

Publicació de les llistes provisionals

  1. El dia 25 d’octubre de 2013 el centre educatiu ha de publicar la llista provisional de persones admeses al cicle formatiu Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual (llista provisional de persones admeses). En aquesta llista hi ha de figurar la resta de persones que compleixen els requisits d'admissió, les quals han demanat plaça en aquest cicle formatiu en aquesta modalitat de formació professional dual, però no figuren com a provisionalment admeses perquè no hi ha més places disponibles.
  2. El centre educatiu també ha de publicar, si escau, la llista de persones provisionalment excloses, amb menció explícita de la causa d’exclusió.
  3. Totes les llistes que es publiquin han de portar el segell del centre i la signatura del director.
  4. La publicació de les llistes s'ha de fer en el tauler d'anuncis o bé s'ha de posar a l'abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web del centre educatiu. La publicació de les llistes a través d’aquests mitjans té els efectes de notificació a les persones interessades.

Article 15

Termini per presentar reclamacions i rectificacions

  1. Es poden formular reclamacions i rectificacions sobre el que figura en les llistes provisionals esmentades durant els dies 25, 28 i 29 d’octubre de 2013. Aquestes reclamacions s'han d'adreçar a la direcció de l’IES Mª Àngels Cardona.
  2. Durant aquest termini, les persones interessades poden aportar la documentació que els requereixi expressament el centre educatiu. Aquesta documentació ha de tenir data d'emissió, com a màxim, el darrer dia del termini d'admissió, és a dir, dia 23 d’octubre de 2013.

Article 16

Resolució i publicació de les reclamacions i rectificacions

Les rectificacions i la resolució de les reclamacions s'han de fer públiques el dia 30 d’octubre de 2013 en el tauler d'anuncis del centre educatiu, o s'han de posar a l'abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web del centre educatiu. La publicació en el tauler d'anuncis o mitjançant aquest altre sistema tindrà tots els efectes de notificació a les persones interessades.

Article 17

Publicació de la llista definitiva de persones admeses

  1. El dia 30 d’octubre de 2013 s’ha de publicar la llista de persones admeses definitivament al cicle formatiu Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual. En aquesta llista hi ha de figurar la resta de persones que han demanat plaça en el cicle formatiu esmentat i que no han estat admeses, perquè no queden més places. Aquesta llista d’espera definitiva la facilita l’aplicació informàtica GESTIB.
  2. El centre educatiu també ha de publicar, si escau, la llista de persones definitivament excloses, amb menció explícita de la causa d’exclusió.
  3. La publicació de les llistes s'ha de fer en el tauler d'anuncis o bé s'ha de posar a l'abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web del centre educatiu. Les llistes definitives que facilita l’aplicació informàtica per a la gestió educativa són les úniques vàlides per aquest procés d’admissió al cicle formatiu Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
  4. Totes aquestes llistes han de portar el segell del centre i la signatura del director.
  5. A la llista definitiva de persones admeses, el centre educatiu ha d’indicar el dia i l’hora en què s’han de matricular les persones que hi figuren.
  6. Contra la llista definitiva de persones admeses i excloses es pot interposar recurs d'alçada davant la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, en el termini d'un mes, a comptar des de l’endemà de la publicació de la llista. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.

Article 18

Matrícula de les persones admeses

  1. Les persones que figuren en la llista definitiva de persones admeses al cicle formatiu de grau mitjà Serveis en restauració en la modalitat de formació professional dual han de formalitzar la matrícula els dies 30 i 31 d’octubre de 2013. El centre educatiu ha d’emetre un resguard de matrícula que ha de lliurar a la persona que s’ha matriculat.
  2. La documentació presentada en el moment de sol·licitar la plaça s'ha de fer servir en el procés de matriculació.
  3. Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora d’aquest procés d’admissió. Si encara està interessada a obtenir-hi una plaça, ha de presentar una nova sol·licitud fora de termini.
  4. El centre ha de traslladar les dades de matrícula a l’aplicació informàtica GESTIB.

Article 19

Procediment per a l'adjudicació de les places que resten vacants després de la matrícula

  1. En el cas que el centre educatiu, una vegada acabat el termini de matrícula, tengui places vacants perquè alguna de les persones admeses no s’ha matriculat i, a més, tenguin persones en la llista d’espera, les ha d’adjudicar a les persones que hi figuren per rigorós ordre, fins que les places vacants s’hagin exhaurit.
  2. Per fer això, el centre educatiu ha de comunicar personalment, telefònicament o mitjançant un missatge a la bústia dels telèfons facilitats a la sol·licitud, a la primera persona no admesa que figura en la llista d’espera, que disposa d’aquesta plaça vacant i el termini que té per formalitzar la matrícula. Si la primera persona no accepta la plaça o no es matricula en el termini de 24 hores a partir de l’endemà de la comunicació de la vacant al cicle formatiu, s’ha d’oferir la plaça a la següent persona de la llista i així, successivament, fins que s’exhaureixin les places vacants.
  3. En el cas que el centre educatiu esgoti o no disposi de llista d’espera i encara li restin places vacants, les pot adjudicar a les persones que ho sol·licitin fora del termini establert en aquestes Instruccions, per ordre rigorós d’entrada de la sol·licitud d’admissió fora de termini en el centre educatiu.

Article 20

Termini màxim per a la matrícula al cicle formatiu

El procediment d’adjudicació i de matrícula descrit en aquestes Instruccions ha d’haver finalitzat, com a màxim, el dia 11 de novembre de 2013.

Article 21

Aspectes que no es preveuen en aquestes Instruccions

Per a la resta d’aspectes que no es preveuen en aquestes Instruccions, s'ha d’aplicar de forma supletòria la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013 per la qual s’aproven les instruccions que regulen, amb caràcter experimental, l’organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir durant el curs 2013-2014 en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual i la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 27 d’agost de 2013, de modificació de l’esmentada Resolució.