Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 19140
CONSELL EXECUTIU Aprovació de les bases que regeixen la concesió d'ajuts del Consell Insular de Menorca als ajuntaments en matèria de serveis d'informació juvenil i d'activitats de dinamització per als joves i de la convocatòria corresponent a l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa public que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en sessió ordinària de 7 d'octubre de 2013, adopta el següent acord en relació a l'assumpte:

PRIMER.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts als serveis d’informació jove i a la dinamització de la informació, que es transcriu més avall.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2013, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria, concretats posteriorment a la seva aprovació.

Partida*

Quantia màxima

3345 4620007

21.767,11 €

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals a partir de l’endemà del dia que es publiqui en el BOIB.

c) L’import màxim de la subvenció per sol·licitud serà de 5.000 euros.

d) L’òrgan instructor serà el cap del Servei de Joventut.

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA ALS AJUNTAMENTS PER AL SOSTENIMENT DE SERVEIS D’INFORMACIÓ JUVENIL I D’ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ PER ALS JOVES

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L’objecte dels ajuts és col·laborar en el manteniment dels serveis d'informació juvenil i en la programació d'activitats formatives, educatives i lúdiques per a joves d'entre 14 i 30 anys encaminades al lleure, l'oci nocturn i alternatiu, la formació del voluntariat, la dinamització i participació dels joves en la vida pública i la seva formació cultural en els seus territoris al llarg de l’any 2.013

La finalitat d’aquests ajuts és aconseguir un bon nivell d’implicació i dinamització del jovent a través de les eines que ofereixen els municipis, i implicar les administracions locals en la consecució d’aquests mateixos objectius.

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les quals s’aplicaran les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases seran els que s’estableixin en la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

1. Poden ser objecte de subvenció les accions següents:

- La programació d’activitats per a joves d’entre 14 i 30 anys encaminades al lleure, l'oci nocturn i alternatiu, la formació del voluntariat, la dinamització i participació dels joves en la vida pública, i la seva formació.

- El manteniment dels serveis d’informació juvenil.

2. Les activitats subvencionades han de ser formatives, educatives o lúdiques.

3. Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases la realització d’obres i el lloguer i adquisició d’immobles.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’ajuts d’altres administracions, sens perjudici de l’obligació dels ajuntaments beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. Aquests ajuts seran incompatibles amb els que siguin concedits al mateix ajuntament per part d’altres departaments del Consell de Menorca pel mateix concepte.

3. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser-ne beneficiaris els ajuntaments de l’illa de Menorca.

SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella així com al web www.cime.es.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

a) Còpia acarada del document acreditatiu del nomenament de representant legal.

b) DNI del representant legal

c) Còpia acarada del NIF de l’entitat.

d) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003, el model del qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (annex 4).

e) Certificat on consti que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Els sol·licitants podran autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d’aquestes obligacions (annex 1).

f) Document de designació de compte bancari de l’empresa segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.

g) Certificat de Secretaria en què s’indiqui la dotació pressupostària municipal destinada exclusivament a joventut dins el darrer pressupost general de l’Ajuntament i les dades de població del darrer padró d’habitants oficial on es faci constar el cens de població corresponent a la franja d'edat de 14 a 29 anys.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b), c) i f) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts

a) Projecte de les activitats del Servei d’Informació Juvenil, de les assessories especialitzades i les actuacions en el servei d’informació al llarg de l’any de la convocatòria (annex 2), que inclogui:

- Descripció de les diferents iniciatives i actuacions que es pretenen dur a terme al llarg de l’any 2013 des del servei municipal de joventut.

- Descripció de les actuacions de col·laboració i coordinació amb l’INJOVE.

- Objectius que es persegueixen amb la realització de les activitats i criteris d’avaluació que es pretenen desenvolupar.

- Calendari de les activitats: dates d’inici i final i dies en què s’han de portar a terme.

- Relació de les entitats que participin en les activitats.

- Nombre aproximat de joves a què vagin destinades les actuacions planificades.

- Altres qüestions que es considerin de rellevància, sobretot quant als criteris de concessió establerts en el punt 7 d’aquestes bases.

b) Pressupost anual detallat i desglossat del projecte presentat (annex 3).

c) Relació del personal fix contractat i de la seva titulació i del personal temporal que s’hagi de contractar quan es duguin a terme activitats específiques. Cal especificar la duració i categoria del contracte i el tipus de jornada, així com la despesa que representarà per a l’entitat. També s’ha d’indicar si serà personal contractat directament per l’entitat o mitjançant un contracte de serveis amb una altra entitat o empresa. Per a la corresponent valoració s’ha d'adjuntar, per a cadascuna de les persones contractades, la següent documentació:

- Copia del contracte laboral del responsable del servei d'informació juvenil.

- Còpia del títol d'informador jove, de monitor o de director, segons s’escaigui.

d) Memòria de les activitats realitzades pel Servei Municipal de Joventut i el Servei d’Informació Juvenil i les actuacions de participació en el Programa Alternanits l’any 2013 (annex 5).

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i als ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

En la concessió d’ajuts es tindran en compte els aspectes que s’enumeren a continuació, amb la valoració següent:

1. Valoració del personal contractat , de forma permanent i exclusiva, al llarg de l'any, pel Servei Municipal de Joventut o el Servei d’Informació Juvenil, el qual ha d'estar contractat com a mínim en la categoria laboral d'administratiu o equivalent:

a) Personal contractat amb la titulació d'informador jove (12 crèdits).

b) Personal contractat amb la titulació de director de temps lliure infantil i juvenil (12 crèdits).

c) Personal contractat amb la titulació de monitor de temps lliure infantil i juvenil (6 crèdits).

(Per a la valoració d’aquest apartat només es tindrà en compte una titulació –la que suposi més crèdits– per persona contractada).

La puntuació màxima en aquest primer punt serà de 40 crèdits.

2. Valoració de l’interès dels projectes presentats quant a serveis d'informació juvenil, activitats i iniciatives:

a) Nombre, interès formatiu i educatiu, diversitat i originalitat de les activitats programades per al present any (fins a 20 crèdits).

b) Per la programació de projectes i activitats dirigides a la prevenció del consum d'alcohol i altres drogues per part dels menors (fins a 15 crèdits).

c) Per projectes que incloguin la implantació de corresponsals juvenils als centres d'educació secundària o superior (fins a 5 crèdits).

La puntuació màxima en aquest segon punt serà de 40 crèdits.

3. Valoració de la despesa per jove que es deriva de la relació entre la dotació pressupostària municipal destinada exclusivament a joventut i les dades del cens de població corresponents a la franja d'edat de 14 a 29 anys (fins a 10 crèdits).

4. Valoració de la col·laboració i coordinació amb l’Injove (fins a 5 crèdits).

5. Valoració de la participació dels serveis de joventut de l’Ajuntament en el Programa Alternanits (fins a 5 crèdits).

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds serà el següent:

a) Adjudicació de crèdits a cada una de les sol·licituds de conformitat amb l’apartat 7 d’aquestes bases.

b) Suma del total dels crèdits que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria anual entre la suma total de crèdits adjudicats, a fi d’obtenir el valor econòmic del crèdit.

d) La quantitat que correspondrà a cada sol·licitud és la multiplicació dels crèdits que s’hi hagin adjudicat pel valor del crèdit, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada. El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència d’aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als crèdits obtinguts entre la resta d’entitats beneficiàries.

L’import màxim de les subvencions serà de 5.000 € per ajuntament.

NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i concurrència.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La instrucció correspondrà al cap del Servei de Joventut, que haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Una vegada examinades les sol·licituds pel cap de servei de Joventut, i després que aquest hagi emès el seu informe, la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Joventut n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

5. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’informe del cap de servei sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides. Si la subvenció implica una despesa plurianual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.

7. Si la subvenció implica una despesa plurianual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan l’ajuntament beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb l’establert en aquestes bases.

2. L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats des de la justificació correcta i completa de l’activitat sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin

ONZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Els ajuntaments beneficiaris resten obligats a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut econòmic concedit abans del 15 de desembre de 2013. Si hi ha causes excepcionals que ho impedeixen, els beneficiaris les han d’al·legar per escrit i, a la vista d’aquestes causes, l’òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar el termini per justificar-los.

2. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:

a) Certificat signat per l’interventor de l’ajuntament sol·licitant, en què es certifiqui que s’han realitzat totes les despeses per a les quals se sol·licitava la subvenció pel preu pressupostat i es faci una relació de despeses, així com una declaració expressa que són als arxius de l’entitat a disposició del Consell Insular.

b) Memòria amb la descripció del pressupost de l’activitat amb tots els ingressos i depeses realitzades, que indiqui el cost de cada activitat i la finalitat aconseguida.

c) Fotografies de les activitats.

d) Elements publicitaris de les activitats per a les quals es demana subvenció, en què aparegui la col·laboració del Departament de Benestar Social i Joventut del Consell Insular de Menorca mitjançant l’ús del seu logotip.

3. En cas que totes o part de les activitats per a les quals es sol·licita ajuda s'hagin realitzat, l'ajuntament podrà presentar, juntament a la documentació de sol·licitud d'ajut, la documentació acreditativa de justificació de l'activitat que s'especifica en aquesta base onzena.

4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida inicialment.

5. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

DOTZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels ajuntaments beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en les condicions i en els terminis establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent d’aquestes obligacions no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades, mitjançant l’ús del logotip del Departament de Benestar Social i Joventut que es troba al web www.cime.es.

i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

TRETZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.

En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment; S'haurà de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment i si aquest és a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe en aquest.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

Aquest percentatge s’ha de fixar amb un informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i hi és d’aplicació la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

CATORZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

QUINZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

ANNEX 1: MODEL DEL DOCUMENT (consta a l'expedient)

ANNEX 2: DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT, PROGRAMA D’ACTIVITATS O PROJECTE D’ACTUACIONS (consta a l'expedient)

ANNEX 3: PRESSUPOST (de l'activitat per a la qual es demana la subvenció) (consta a l'expedient)

ANNEX 4: DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO ESTAR SOTMÈS A CAP CIRCUMSTÀNCIA QUE IMPOSSIBILITI REBRE SUBVENCIONS PÚBLIQUES (consta a l'expedient)

ANNEX 5: MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS JUVENILS DE DINAMITZACIÓ REALITZADES PER L’AJUNTAMENT L’ANY PRECEDENT I EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST (descripció breu) (consta a l'expedient)

MEMÒRIA DE LES ACTUACIONS DE COL·LABORACIÓ I COORDINACIÓ AMB L’INJOVE

(descripció breu)

 

Maó, 14 d'octubre de 2013

 

El secretari del Cosnell Executiu

Octavi Pons Castejón