Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 18937
074/13 Departament Tributari. Notificació de resolucions i sol·licitud de documents de Taxa entrada veh. i ICO
Versió PDF
Un cop iniciat el lliurament de notificacions, conformement a l’article 59 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú, i atès que no ha pogut tenir efecte, es publica la relació dels interessats, d’acord amb l’apartat 4 del mateix article d’aquest cos legal. Així mateix, es fa saber que a partir de l’endemà de la publicació d’aquest anunci en el BOIB contra aquestes resolucions que posen fi a la via administrativa es podrà interposar en el seu cas, els recursos que s’esmenten al final de les resolucions
Tribut: Taxa per Entrada de Vehicles i Reserva d’Espai
D’acord amb la sol.licitud formulada per la Sra. Francisca Contestí Rotger, de data 21/02/2013, en la que sol.licita la baixa de l’expedient amb el que s’emetien rebuts a nom del sr. PEDRO CONTESTI SEGUI, pel concepte de Taxa per Entrada de Vehicles, sitació C/ Garlanda, 24, li comunicam que comprovat pel departament pertinent l’al.legat, s’ha procedit a la baixa a nom del contribuent de l’expt 65604, amb efectes per a l’exercici del 2013.
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Àrea d’Hisenda amb data 13.03.12 núm. d’inscripció 4283 es disposà la següent resolució:
“Estimar en part el recurs de reposició interposat pel Sr. José Antonio García Castillo en presentació de D. DAVID GARCIA MARTINEZ, contra el rebut 5253/2011, girat pel concepte de la Taxa per Entrada de Vehícles i Reserva d’Estacionament, situació a C/ Pérez Galdós nº 14, expedient 42348, al.legant que no li corresponel seu pagament al haver-se procedit a la demolició del local on estava ubicat el gual permanent. Procedint-se a la baixa del rebut mencionat, tota vegada que a l’any 2011 es va concedir un altre gual per la mateixa situació.
En quant a la devolució sol.licitada del rebut 5151/2010, no procedeix la seva devolució, donat que el gual permanent que se concedí al Sr. David García Martínez, ubicat al C/ Perez Galdós nº 14, seguia estant d’alta, sense que s’hagués presentat cap baixa d’activitat en el Departament de Llicències d’Activitats a l’exercici mencionat, i només es començà a duplicar l’emissió de rebuts al concedir-se un altre gual per la mateixa situació a l’any 2011”.
Contra la resolució que se notifica pot interposar-se reclamació económico-administrativa davant el Tribunal Economicoadministratiu Municipal de Palma de Mallorca, en el termini d’un mes comptat des del dia següent a la data de recepció de la notificació i mitjançant escrit dirigit a l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle d’Hisenda, la qual és prèvia al recurs contenciós-administratiu. L’escrit podrà presentar-se en el Registre General d’aquesta Corporació, situat a l’OAC-Cort, plaça Santa Eulàlia nº 9 o bé a qualsevol dels altres registres situats a les següents Oficines d’Atenció a la Ciutadania: Ad. Sant Ferran, 42 (Edifici de la Policía Local); C/ Emperadriu Eugènia, nº 6 (S’Escorxador); Av. Gabriel Alomar nº 18 (Ed. Avingudes); Av. Amèrica nº 11 (S’Arenal); Av. Cid, ang. C/ Cabot y Soldado Moll (Son Ferriol), C/ Margaluz, 30 (Sant Agustí) i C/ Pere Llobera, 9 (Pere Garau). Tot això sense perjudici de qualsevol altre que considereu procedent. La mera interposició del recurs no interromprà, en el seu cas, l’acció administrativa per a l’ingrés de l’import liquidat (Art. 14. 2. i) del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per R.D.L. 2/2004, de 5 de març).
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Àrea d’Hisenda amb data 05.03.13 núm. d’inscripció 3797 es disposà la següent resolució:
“Estimar la sol.licitud presentada pel Sr. SIXTO MARTINEZ MONTILLA, de baixa dels rebuts emesos pel concepte d’Entrada de Vehicles i Reserva d’Espai, Exp. núm. 65149 i en la seva conseqüència, anul.lar els rebuts pendents de pagament, ja que a aquests figurava com a situació tributària C/ Perla nº 28 en lloc de C/ Cala nº 28, i segons un informe de la Policia Local de data 31/10/2012 no existeix en l’actualitat placa de gual permanent ni entrada de vehícles a aquesta darrera situació.
Al mateix temps, li comunicam que d’acord amb l’informe del Departament de Llicències d’Activitats d’aquest Ajuntament de dia 15/11/2012: “Mitjançant Acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 1/12/1999, es concedí a Sixto Martínez Montilla, llicència de funcionament i gual permanent per l’activitat d’aparcament d’un cotxe, ubicada al C/ Cala nº 28 (accés 1º esquerra) i que a la data d’aquest informe el titular no ha sol.licitat la baixa de l’esmentat gual”. Per la qualcosa es procedeix a:
1.- Anul.lar els rebuts pendents a nom del Sr. Sixto Martínez Montilla (CO 1998/1019), en concepte de gual permanent, expedient 65149, per absència de fet imposable.
2.- Donar compte al Servei de Tramitació de Llicències d’Activitats als efectes que se deixi sense efecte la llicència concedida d’acord amb l’anterior”.
Contra la resolució que es notifica es pot interposar, potestativament, recurs de reposició davant l’Il·lm Sr. Tinent de Batlia d’Hisenda, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la data de recepció de la notificació, o reclamació econòmica-administrativa davant del Tribunal Economicoadministratiu Municipal de Palma de Mallorca, en idèntic termini i mitjançant escrit dirigit a l’Il·lm Sr. Tinent de Batlia d’Hisenda, la qual és prèvia al recurs contenciós administratiu. L’escrit es pot presentar en el Registre General d’aquesta Corporació situat a la Oficina d’Atenció a la Ciutadania-Cort, plaça Sta. Eulàlia, 9, o bé a qualsevol dels altres registres ubicats a les següentes Oficines d’Atenció a la Ciutadania: Ad Sant Ferran, 42 (Edifici de la Policia Local); C/ Emperadriu Eugènia, 6 (S’Escorxador); Av. Gabriel Alomar, 18 (Ed. Avingudes); Av. Amèrica nº 11 (S’Arenal); Av. Cid, ang. C/ Cabot i Soldado Moll (Son Ferriol); C/ Margaluz, 30 (Sant Agustí); i C/ Pere Llobera, 9 (Pere Garau). Tot això sense perjudici de qualsevol altre que considereu procedent. La mera interposició del recurs no interromprà, en el seu cas, l’acció administrativa per a l’ingrés de l’import liquidat (Art. 14. 2. i) del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per R.D.L. 2/2004, de 5 de març).
Als efectes de procedir a la resolució de la sol.licitud presentada per la Sra Coloma Alcina Planells en representació de la Sra CATALINA PLANELLS RIBAS, referent a la devolució de la suma satisfeta mitjançant l’autoliquidació 279564/2011, per la Taxa per l’Entrada de Vehicles, situació C/ Bellet nº 21, li comunicam que en el termini de quinze díes hàbils, a comptar des de l’endamà de la recepció d’aquest escrit, en base al que preceptua l’art. 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques, modificada per la Llei 4/1999, haurà de presentar la següent documentació:
-Donat que a la seva instància ens informà de la defunció de la Sra. Catalina Planells Ribas, haurà d’aportar fotocòpia de l’escriptura de declaració i acceptació d’herència, i per tal que pugui efectuar-se l’ingrés al compte bancari presentat al seu nom, haurà d’aportar autorització dels demés hereus per escrit acompanyada per fotocòpia del DNI de cadascun dels mateixos, autotrizant que s’aboni l’import a tornar en el compte bancari de la que vostè és titular.
Als efectes de procedir a la resolució de la sol.licitud formulada pel Sr JOAN COZAR MARTINEZ, mitjançant escrit de data 30.04.13, relativa a la devolució en part de la suma satisfeta por la Taxa per l’Entrada de Vehicles i Reserva d’Espai, mitjançant autoliquidació num. 2013-25792, quota 391,88€, girada per la sol.licitud de gual situat al C/ Henri Dunant, 88, us comunicam que en termini de quinze díes hàbils, comptats des de l’endamà de la recepción de l’escrito, en base al que preceptua l’art. 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques, modificada por la Llei 4/1999, haurà de presentar la següent documentació:
- Imprés de transferència Bancària degudamente cumplimentat amb les dades del titular de l’autoliquidació (Parròquia Inmaculada Cor de Maria) i diligenciada per l’entitat bancària.
La documentació pot presentar-la en el Registre General d’aquesta Corporació situat a l’Oficina d’atenció a la Ciutadania -Cort, Pça. Santa Eulàlia nº 9, o bé a qaulsevol dels altres registres situats en las seigüents Oficines d’Atenció a la Ciutadania: Ad. Sant Ferran, 42 (Edifici Policía Local); C/ Emperadriu Eugènia, nº 6 (S’Escorxador); Av. Gabriel Alomar nº 18 (Ed. Avenidas); Av. Amèrica nº 11 (S’Arenal); Av. Cid, ang. C/ Cabot y Soldado Moll (Son Ferriol); C/ Margaluz, 30 (Sant Agustí), y C/ Pere Llobera, 9 (Pere Garau) o en las dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de las Administracions Públiques. Cas de no presentar-se en el termini assenyalat, podrà ser declarat, prèvia resolució, desistit de la seva sol.licitud.
Tribut: Impost sobre Construccions i Obres
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Àrea d’Hisenda amb data 26.03.13 núm. d’inscripció 5258, es disposà la següent resolució:
“Estimar en part la sol.licitud formulada pel Sr Daniel Sánchez Medina, en representació de l’entitat CECADASA S.L.; relativa a la devolució de la quantitat satisfeta mitjançant les liquidacions 1543/08, quota en voluntària 295,33€, i 2612/08, quota en voluntària 22.360,60€, girades per l’Impost sobre Construccions, Instal.lacions i Obres, per obres a realitzar al C/ Rector Vives, 42, exp. CN 2008/549 i CN 2007/4436, respectivament, i, en la seva conseqüència:
1- Tornar a CECADASA S.L. la quantitat de VINT-I-DOS MIL TRESCENTS SEIXANTA EUROS AMB SEIXANTA CENTIMS (22.360’60€) satisfeta mitjançant la liquidació 2612/08, emesa por l’Impost sobre Construccions, Instal.lacions i Obres, per obres a realitzar al C/ Rector Vives, 42, exp. CN 2007/4436, a l’existir renúncia a la llicència en questió i no haver-se realitzat l’obra, d’acord amb l’ofici emès en data 28.02.13 pel Servei de Tramitació de Llicèncias d’Obres d’aquest Ajuntament, disposant l’art. 6.5 de la Ordenança fiscal reguladora de l’expressat Impost que la denegació, caducitat o desestiment de l’oportuna llicència d’obras o urbanística donarà dret la devolució de les quotes ingressades, sempre que no s’hagin realitzat les corresponents obres o instal.lacions. No essent susceptible de devolució la suma de 4.807.53€, de la que corresponen 4.472,12€ al recàrrec en via de constrenyiment y 335,41€ als interessos de demora, ingressada en data 24.03.09, en haver renunciat el sol.licitant a la llicència d’Obres el día 05/02/2013, per tant amb posterioritat al pas a executiva de la liquidació que ens ocupa, pas que es produí en data 05.01.09.
2- Desestimar la sol.licitud de devolució de l’import satisfet mitjançant la liquidació 1543/08, quota 295,22€, emesa per l’Impost sobre Construccions, Instal.lacions i Obres, per obra de demolició d’edificació al C/ Rector Vives, 42, exp. CN 2008/549, en base als següents funaments jurídics:
a) Prescripció del dret a la devolució, a tenor del que es preceptua als articles 66 c), 67.1, 3º pàrraf i 68.3 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, que fixa en quatre anys el termini de prescripció per a sol.licitar les devolucions derivades de la normativa de cada tribut, el còput de l’esmentat termini la interrupció del mateix. En el present cas, el pagament de la liquidació de l’ICIO s’efectuà el 24 de juliol de 2008 i la primera sol.licitud de devolució se presentà el 29 de gener de 2013, es a dir, quan ja ha prescrit aquest dret. Des de l’abonament de la liquidació, 24/07/2008, fins a la finalització del termini de prescripció previst a la normativa tributària, en aquest cas, 24 de juliol de 2012, l’entitat reclamant ha tengut temps més que suficient per decidir si feia o no l’obra i sol.licitar la devolució. Ha de recordar-se que la prescripció es una institució l’objecte de la qual és limitar el temps de les accions o drets, de tal forma que, si no s’exerciten, perden eficàcia i desapareix definitivament la possibilitat de fer-los valer; el seu fonament és la seguretat jurídica, incompatible amb l’existència de drets o accions de vigència indefinida o subjecta a la voluntat o arbitri unilateral d’una de les parts.
b) El reclamant incumplí l’obligació d’abonar l’esmentat impost mitjançant autoliquidació dins del termini de tres mesos de la concessió de la llicència d’obres, motiu pel qual el Departament Tributari realitzà la liquidació que va ser abonada el 24 de juliol de 2008 per Cecadasa SL. L’ementada liquidació és provisional y a compte de la liquidació definitiva de l’Impost sobre Construccions, Instal.lacions i Obres, que se practica una vez finalitzada l’obra, segons estableix l’article 103 del Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals. L’article 23.1, 2º pàrraf de la Llei General Tributària determina que l’obligació tributària de realitzar pagaments a compte té caràcter autònom respecte de l’obligació tributària principal. Per la qual cosa s’ha d’entendre que la prescripció dels drets referits a l’obligació tributària a compte no condicionen els drets referits a l’obligació principal.
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda de data 26.10.12 núm. d’inscripció 19327 es disposà la següent resolució:
Desestimar la sol.licitud formulada pel Sr. Jorge Pérez López, en representació de CONSTRUCCIONES PERLOP SL, de devolució de la quantitat ingressada mitjançant la liquidació I ICO 2007 1363, import 38.993,94€, en concepte de l’Impost de Construccions, Instal.lacions i Obres per obra major a realitzar al C/ Jaume Ferran nº 51, Expt. CN 2006/2656, tota vegada que la Llicència d’obres se concedi a l’entitat Construcciones Perlop SL en data 28/03/2007 i des d’aleshores s’han realitzat succesius canvis de titularitat de l’expressada llicència d’obres, per la qual cosa al no ser l’entitat que vostè representa la titular actual de la llicència, no es possible renunciar a aquesta i per tant, tampoc es possible la devolució de l’impost.
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda de data 17.06.13 núm. d’inscripció 10842 es disposà la següent resolució:
Estimar la sol.licitud formulada pel Sr. Gabriel Pérez Moreno, en representació de la Sra. MARIA PONS BOSCH, i en la seva conseqüència, aplicar la bonificació del 95% en la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal.lacions i Obres preceptuada a l’art. 4.7 de l’Ordenança Fiscal corresponent, por obres derivades de la Inspecció tècnica d’edificis, a l’expedient CS 2013/317, llicència per obra menor al C/ Marqués de Fontsanta, 34, tota vegada que, segons informe emès en data 13.05.13 pel Servei de Protecció de l’Edificació i ITE d’aquest Ajuntament, les obres emparades per la llicència expressada són derivades de la Inspecció tècnica d’edificis en la seva totalitat, anul.lant-se por tot això la liquidació 1193/13, quota 89,73€, girada pels esmentats Impost i situació, practicant-se nova liquidació aplicant la bonificació del 95% a la quota íntegra de la mateixa.
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda de data 24.09.12 núm. d’inscripció 16994 es disposà la següent resolució:
Estimar la sol.licitud formulada pel Sr. Alfonso Juliá Frontera, en representación de D. PABLO NAVAS PEREZ Y D. RAFAEL CORTES ARCOS, i, en la seva conseqüència, aplicar la bonificación del 95% en la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal.lacions i Obres preceptuada a l’art. 4.7 de l’Ordenança Fiscal corresponent, per obres derivades de la Inspecció tècnica d’edificis, a l’expedient CS 2012/1047, llicència per obra menor al C/ Villalonga, 25, tota vegada que, segons consulta informàtica de l’exp. ITE 2011 16750000, les obres emparades per la llicència expressada són derivades de la Inspecció tècnica d’edificis en la seva totalitat, anul.lant-se per tot això la liquidació 1335/12, quota 217,72€, girada pels esmentats Impost i situació, practicant-se nova liquidació aplicant la bonificació del 95% en la quota íntegra de la mateixa.
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda de data 05.08.13 núm. d’inscripció 14067 es disposà la següent resolució:
“Estimar en part la sol.licitud formulada pel Sr. Miguel Angel Mirones Morales en nom de GRUPEM CONSULTORES SL, d’anul.lació de l’autoliquidació 83186/2013, quota 421,68€, emesa pel concepte de la Taxa per Llicències Urbanístiques per obra a realitzar al C/ Rei Sanç nº 10, a l’empara de l’expedient CN 2008/1811, tota vegada que d’acord amb l’informe emés pel Servei de Tramitació de Llicències d’Obres en data 24/07/2013, no pot considerar-se que el projecte bàsic inicial (pel qual s’abonà l’autoliquidació 121089/2008) inclogués el pressupost relatiu a Seguretat i Salut. Per tant, s’escau anul.lar la autoliquidació 83186/2013 que incluia el projecte de telecomunicacions i l’estudi de Seguretat i Salut i emitre una nova per aquest darrer concepte sobre el pressupost de 8.903,93€”.
Contra la resolució que es notifica es pot interposar, potestativament, recurs de reposició davant l’Il·lm Sr. Tinent de Batlia d’Hisenda, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la data de recepció de la notificació, o reclamació econòmica-administrativa davant del Tribunal Economicoadministratiu Municipal de Palma de Mallorca, en idèntic termini i mitjançant escrit dirigit a l’Il·lm Sr. Tinent de Batlia d’Hisenda, la qual és prèvia al recurs contenciós administratiu. L’escrit es pot presentar en el Registre General d’aquesta Corporació situat a la Oficina d’Atenció a la Ciutadania-Cort, plaça Sta. Eulàlia, 9, o bé a qualsevol dels altres registres ubicats a les següentes Oficines d’Atenció a la Ciutadania: Ad Sant Ferran, 42 (Edifici de la Policia Local); C/ Emperadriu Eugènia, 6 (S’Escorxador); Av. Gabriel Alomar, 18 (Ed. Avingudes); Av. Amèrica nº 11 (S’Arenal); Av. Cid, ang. C/ Cabot i Soldado Moll (Son Ferriol); C/ Margaluz, 30 (Sant Agustí); i C/ Pere Llobera, 9 (Pere Garau). Tot això sense perjudici de qualsevol altre que considereu procedent. La mera interposició del recurs no interromprà, en el seu cas, l’acció administrativa per a l’ingrés de l’import liquidat (Art. 14. 2. i) del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per R.D.L. 2/2004, de 5 de març).
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda de data 30 d’abril de 2012, núm. d’inscripció 07485 es disposà la següent resolució: donar de baixa la liquidació núm. I ICO 2011 1646, per existir duplicitat amb l’exp. CS 2012/00201.
Contra la resolució que se notifica pot interposar-se reclamació económico-administrativa davant el Tribunal Economicoadministratiu Municipal de Palma de Mallorca, en el termini d’un mes comptat des del dia següent a la data de recepció de la notificació i mitjançant escrit dirigit a l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle d’Hisenda, la qual és prèvia al recurs contenciós-administratiu. L’escrit podrà presentar-se en el Registre General d’aquesta Corporació, situat a l’OAC-Cort, plaça Santa Eulàlia nº 9 o bé a qualsevol dels altres registres situats a les següents Oficines d’Atenció a la Ciutadania: Ad. Sant Ferran, 42 (Edifici de la Policía Local); C/ Emperadriu Eugènia, nº 6 (S’Escorxador); Av. Gabriel Alomar nº 18 (Ed. Avingudes); Av. Amèrica nº 11 (S’Arenal); Av. Cid, ang. C/ Cabot y Soldado Moll (Son Ferriol), C/ Margaluz, 30 (Sant Agustí) i C/ Pere Llobera, 9 (Pere Garau). Tot això sense perjudici de qualsevol altre que considereu procedent. La mera interposició del recurs no interromprà, en el seu cas, l’acció administrativa per a l’ingrés de l’import liquidat (Art. 14. 2. i) del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per R.D.L. 2/2004, de 5 de març).
En relació a la sol.licitud formulada per la Sra Jodie-Anne Webb, en representació del SR. CHRISTOPHER WAINE, de devolució de part de la suma satisfeta mitjançant l’autoliquidació 2013-81026, quota 87,72€, girada per l’Impost sobre Construccions, Instal.lacions i Obres, en relació a l’obra a realitzar al C/ Despuig, 30, 8ºA, exp CSS 2013/1034, i vista la documentació aportada (imprès de transferència a nom del Sr. Juan García Ferrer), li comunicam que en el termini de quinze dies hàbils, a comptar des de l’endamà de la recepció d’aquest escrit, en base al que preceptua l’art. 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques, modificada per la Llei 4/1999, haurà de presentar la següent documentació:
-Imprés de transferència bancària degudament cumplimentat amb les dades del titular de l’autoliquidació a tornar, és a dir, el Sr. Christopher Philip Wayne, o en el seu defecte, autorització del mateix acompanyada de fotocòpia del DNI per tal que la devolució en qüestió se efectui al compte del Sr. Juan García Ferer.
La documentació pot presentar-la en el Registre General d’aquesta Corporació situat a l’Oficina d’atenció a la Ciutadania -Cort, Pça. Santa Eulàlia nº 9, o bé a qaulsevol dels altres registres situats en las seigüents Oficines d’Atenció a la Ciutadania: Ad. Sant Ferran, 42 (Edifici Policía Local); C/ Emperadriu Eugènia, nº 6 (S’Escorxador); Av. Gabriel Alomar nº 18 (Ed. Avenidas); Av. Amèrica nº 11 (S’Arenal); Av. Cid, ang. C/ Cabot y Soldado Moll (Son Ferriol); C/ Margaluz, 30 (Sant Agustí), y C/ Pere Llobera, 9 (Pere Garau) o en las dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de las Administracions Públiques. Cas de no presentar-se en el termini assenyalat, podrà ser declarat, prèvia resolució, desistit de la seva sol.licitud.
Palma,27 de setembre de 2013
El cap del Departament, per delegació
(Decret de Batlia 22906, BOIB nº 187 de 15-12-2011)
Xavier Calafat Rotger