Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 18617
Acord del Consell de Govern de 4 d’octubre de 2013 de modificació del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 1997
Versió PDF
L’article 11 del Decret 20/1997, de 7 de febrer, pel qual es crea la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la Junta Consultiva pot elaborar el seu propi reglament d’organització i funcionament, que ha d’aprovar el Consell de Govern a proposta de la persona titular de la conselleria a la qual estigui adscrita.
El Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa va ser aprovat mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 1997, i modificat pels acords del Consell de Govern de 9 d’octubre de 1998 i de 8 de juny de 2012. Aquest darrer Acord disposa, en el segon punt, que totes les referències que el Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears fa al conseller de Presidència, al director general de Patrimoni, als secretaris generals tècnics i al Departament Jurídic o al Departament Jurídic de Presidència s’han d’entendre fetes, respectivament, a la persona titular de la conselleria i a la persona titular de la direcció general a la qual estigui adscrita la Junta, als secretaris generals i a la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma.
El Decret 5/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, estableix les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En virtut d’aquests decrets es va atribuir, per mitjà de la Secretaria General, la competència en matèria de contractació pública a la nova Conselleria d’Hisenda i Pressuposts.
Posteriorment, el Decret 15/2013, de 7 de juny, del president de les Illes Balears, ha modificat el Decret 6/2013 esmentat, en el sentit de configurar una nova Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, a la qual s’atribueixen les competències en l’àmbit material de la contractació pública, com també d’adscriure-hi la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
Doncs bé, per raons de seguretat jurídica i per tal de garantir la qualitat normativa, es modifiquen diversos preceptes del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa per fer referència a la conselleria, a la direcció general, a la persona titular de la conselleria o a la persona titular de la direcció general, segons els casos, a la qual estigui adscrita la Junta, qualsevol que sigui en cada moment la denominació de la conselleria i de la direcció general a la qual estigui adscrita, i evitar, d’aquesta manera, haver de dictar un nou acord per adaptar-lo a les successives reestructuracions orgàniques del Govern de les Illes Balears.
Així mateix, s’aprofita aquesta modificació per materialitzar les referències que preveu el segon punt de l’Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2012 pel que fa als secretaris generals i a la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma, en relació amb la denominació anterior d’aquests càrrecs en el Reglament esmentat.
Finalment, i a fi de millorar el funcionament dels diversos òrgans que integren la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, es considera convenient regular o modificar, segons els casos, determinats aspectes puntuals, com ara el règim de suplències i el règim de la segona convocatòria de les sessions de la Comissió Permanent i de la Comissió de Classificació Empresarial.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Hisenda i Pressuposts, en la sessió de 4 d’octubre de 2013 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Aprovar la modificació del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 1997, que s’adjunta com a annex a aquest Acord.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 4 d’octubre de 2013
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez
ANNEX
Modificació del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Article únic
Modificació del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
1. L’article 2 del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears queda modificat de la manera següent:
Article 2. Composició
El Ple està compost pels membres següents:
a) President: la persona titular de la conselleria a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de les Illes Balears.
b) Vicepresident primer: la persona titular de la direcció general a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de les Illes Balears.
c) Vicepresident segon: el secretari general de la conselleria a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de les Illes Balears.
d) Vocals:
— Els secretaris generals de totes les conselleries que integren l’Administració de la Comunitat Autònoma o les persones designades per aquests d’acord amb l’article 3.2.
— Un representant de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma.
— Un advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma.
— Tres vocals designats per la persona titular de la conselleria a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, a proposta de les organitzacions empresarials de les Illes Balears afectades per la contractació administrativa.
Hi actua com a secretari, amb veu però sense vot, el funcionari que exerceixi la Secretaria de la Junta.
2. Els apartats 5 i 6 de l’article 3 del Reglament esmentat queden modificats de la manera següent:
5. L’advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma serà designat per a cada sessió pel director de l’Advocacia.
6. Les persones designades per la Intervenció General i per la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma per a una sessió s’entenen facultades per assistir a les successives si no s’efectua una nova designació.
3. L’apartat 3 de l’article 5 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
3. Per a la constitució vàlida del Ple, a l’efecte de dur a terme sessions, deliberacions i presa d’acords, es requereix la presència del president i el secretari o, si escau, dels qui els substitueixin, i de la meitat, com a mínim, dels seus membres, entre els quals han de figurar, necessàriament, els representants de la Intervenció General i de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma.
4. L’article 6 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
Article 6. Composició
La Comissió Permanent està integrada pels membres següents:
a) President: la persona titular de la direcció general a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
b) Vicepresident: el secretari general de la conselleria a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
c) Vocals:
— Un representant de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma.
— Un advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma.
— Tres secretaris generals nomenats per la Presidència del Ple.
Hi actua com a secretari, amb veu però sense vot, el funcionari que exerceixi la Secretaria de la Junta.
5. L’article 7 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
Article 7. Presidència, substitució i suplències
1. Les funcions de la Presidència seran anàlogues a les fixades per al Ple en l’article 4 d’aquest Reglament.
2. El president, en cas d’absència, malaltia i en general quan es produeixi qualsevol causa justificada, és substituït en les seves funcions pel vicepresident, i, en cas d’absència d’aquest, per l’advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma.
3. La resta de membres de la Comissió Permanent poden substituir-se aplicant les mateixes regles establertes per al Ple en l’article 3 d’aquest Reglament.
6. L’apartat 2 de l’article 8 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
2. Per a la constitució vàlida de la Comissió Permanent han de ser-hi presents el president i el secretari o, si escau, els qui els substitueixin, com també un representant de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, un advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma i un secretari general.
Es pot fixar una segona convocatòria per al cas que no s’aconsegueixi el quòrum esmentat en el paràgraf anterior, la qual ha de tenir lloc mitja hora després de l’hora assenyalada per a la primera. A aquesta segona convocatòria no és necessari que hi assisteixi cap secretari general o la persona designada per aquest, sempre que hi siguin presents la resta de persones indicades per constituir vàlidament la Comissió Permanent. No obstant això, en el supòsit que l’advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma exerceixi la Presidència, serà necessari que hi assisteixi un secretari general o la persona designada per aquest.
7. L’apartat 2 de l’article 11 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
2. La Comissió de Classificació Empresarial està integrada pels membres següents:
a) President: la persona titular de la direcció general a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
b) Vicepresident: el secretari general de la conselleria a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
c) Vocals:
— Sis vocals en representació de les conselleries competents en matèria d’arquitectura, d’educació, d’hisenda, d’indústria, de medi ambient i de salut, que han de ser designats pels consellers respectius. En el cas que algunes d’aquestes matèries siguin competència d’una mateixa conselleria, s’ha de nomenar un representant per cada matèria.
— Un vocal en representació de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, designat per la persona titular de la Intervenció General.
— Un advocat de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma, designat per la persona titular de la Direcció de l’Advocacia.
— Dos vocals designats pel president de la Comissió Permanent, a proposta de les organitzacions empresarials de les Illes Balears afectades per la contractació administrativa en el sector.
Hi actua com a secretari, amb veu però sense vot, el funcionari que exerceixi la Secretaria de la Junta.
8. L’apartat 4 de l’article 11 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
4. En cas d’absència, malaltia i, en general, quan es produeixi qualsevol causa justificada, el president és substituït en les seves funcions pel vicepresident, i, en cas d’absència d’aquest, per l’advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma. La resta de membres han de ser substituïts pels seus suplents respectius, nomenats mitjançant el mateix sistema que els titulars.
9. El segon paràgraf de l’apartat 9 de l’article 11 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
Es pot fixar una segona convocatòria per al cas que no s’aconsegueixi el quòrum esmentat en el paràgraf anterior, la qual ha de tenir lloc mitja hora després de l’hora assenyalada per a la primera. En aquesta segona convocatòria hi han de ser presents el president o el vicepresident, el secretari, l’advocat de la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma i dos membres més. En el supòsit que l’advocat de la Direcció de l’Advocacia exerceixi la Presidència, hi han de ser presents el secretari i tres membres més.
10. L’article 12 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
Article 12. Registres de Contractes i de Contractistes
Les competències, l’organització i el funcionament dels registres de Contractes i de Contractistes s’han de regular per una ordre de la persona titular de la conselleria a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
11. El primer paràgraf de l’apartat 1 de l’article 15 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
1. Tenen legitimació per sol·licitar informes a la Junta Consultiva els secretaris generals de les diferents conselleries, l’interventor general de la Comunitat Autònoma, el director general competent en matèria de tresoreria i el director de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma.