Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 18486
Modificació dels estatuts de l'Empresa Funerària Municipal de Sóller S.L.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament en Ple, en sessió ordinària celebrada en data u d'octubre de 2013, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:

EXPEDIENT: 117/13 – MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS DE L'EMPRESA FUNERÀRIA MUNICIPAL DE SÓLLER S.L.

Atès que el Ple de l'Ajuntament, a la sessió extraordinària de dia 23 d'octubre de 2012, va acordar aprovar les modificacions indicades a la memòria justificativa de l'exercici per part de l'Ajuntament de l'activitat econòmica de l'Empresa Funerària Municipal de Sóller S.L., així com els seus estatuts (publicats en el BOIB 194 de dia 27 de desembre de 2012).

En data 5 de juny de 2013 va ser atorgada l'escriptura de constitució de l'Empresa Funerària Municipal de Sóller S.L., davant el notari de Sóller, D. Iván Angoitia García (número 488 de protocol), a la qual es varen incorporar els estatuts. Posteriorment, l'esmentada escriptura va ser presentada en el Registre Mercantil de Mallorca per la seva inscripció.

En vista de que el Registrador va denegar la inscripció per l'existència de defectes en els articles 17 i 19 dels estatuts, fonamentats en:

Article 17: en quant al darrer paràgraf per no complir l'exigència que estableix l'article 221 de la Llei de Societats de Capital, ja que segons dit article els administradors hauran d'exercir el seu càrrec per un termini indefinit, llevat que els estatuts estableixin un termini determinat.

Article 19: per no complir l'establert a l'article 245 de la Llei de Societats de Capital que exigeix que en els estatuts consti la forma (procediment i antelació) de convocatòria del Consell.

Vist l'informe favorable emès per part de l'Assessoria Jurídica, la Corporació, per majoria absoluta, ACORDA:

1. Modificar els estatuts de l'empresa funerària municipal de Sóller tal i com a continuació s'especifica:

ARTICLE 17

La Societat estarà regida per un Consell d'Administració que estarà format per un mínim de cinc i un màxim de nou consellers designats per la Junta General.

els membres del Consell d'Administració designats podran ser separats del càrrec per lliure decisió de l'Ajuntament de Sóller i seran designats per un període no superior a quatre anys, podent ser reelegits una o més vegades.

ARTICLE 19

El Consell celebrarà sessió ordinària almenys una vegada al semestre, i extraordinàriament sempre que la convoqui el President o la sol·licitin com a mínim dos consellers. Les sessions se celebraran en el local social o en el lloc que acordi el Consell.

Correspon al President o al que faci les funcions, efectuar les convocatòries, que hauran de contenir l'ordre del dia. Les convocatòries hauran de ser notificades mitjançant carta o burofax dirigit a tots i cada un dels components, amb dos dies d'antelació, quedant la deguda constància a l'acta.

El Consell quedarà vàlidament constituït quan assisteixin a la reunió, presents o representats, la meitat més un dels seus components. Cada conseller podrà conferir la seva representació a altre, però cap dels presents poden tenir més de dos representats.

Els acords s'adoptaran per majoria absoluta dels consellers concurrents i representats en la sessió i, en cas d'empat, decidirà el vot del President o del qui el substitueixi.

Els acords del Consell d'Administració es consignaran en actes transcrites en el llibre corresponent i seran signades pel President o qui el representi i el Secretari del Consell.

 

2. Autoritzar el Batle per a la signatura dels documents que puguin ser necessaris per esmenar qualsevol defecte apreciat per part del Registrador.

3. Publicar aquest Acord en el BOIB i comunicar-ho al Registrador del Registre Mercantil de Palma.

 

Sóller, 4 d'octubre de 2013

 

El Batle,

Carlos Simarro Vicens.