Secció III. Altres disposicions i actes administratius
GRUP D'ACCIÓ LOCAL PER AL DESENVOLUPAMENT RURAL D'EIVISSA I FORMENTERA
Núm. 18395
Convocatòria d'ajudes per beneficiaris finals de la mesura 4.1.3 del programa comarcal de les Illles Pitüses Leader 2007-2013, any 2013
Versió PDF
Convocatòria d’ajudes per a beneficiaris finals de la mesura 4.1.3 del programa comarcal de les Illes Pitiüses LEADER 2007-2013, any 2013
0. Introducció
1. Objecte de les subvencions i àmbit d’aplicació
2. Import màxim de la convocatòria, terminis de presentació i finançament
3. Beneficiaris finals
4. Actuacions subvencionables
5. Intensitat i límit de les subvencions
6. Sol·licituds
7. Selecció de beneficiaris i determinació de la intensitat d’ajuda
8. Comissió avaluadora
9. Instrucció del procediment
10. Obligacions dels beneficiaris
11. Addendes al contracte.
12. Justificació i pagament de les ajudes
13. Pròrrogues.
14. Ajudes no reintegrables
15. Incompatibilitat de les subvencions
16. Règim jurídic aplicable
17. Controls
18. Publicació
Introducció
El Programa comarcal de les Illes Pitiüses Leader 2007-2013 pretén fomentar el desenvolupament rural de les illes d'Eivissa i Formentera des d’una visió territorial, en què poden auxiliar-se activitats de diversos sectors econòmics i socials. Aquesta visió multisectorial fa que la normativa d'aplicació sigui extensa i complexa. Com la present convocatòria és el darrer esglaó d’aquesta normativa, s’hi han inclòs aquells punts que el marc jurídic aplicable estableix que han de figurar obligatòriament en la convocatòria, i aquells que han de concretar-se en aquesta. La resta d’aspectes pertinents poden haver-se inclòs a títol aclaridor, però ha de recórrer-se al marc jurídic aplicable per veure’n la totalitat de les implicacions. En els diversos punts de la convocatòria es remet a aquest marc aplicable, la relació del qual figura en el seu punt 15.
Primer
Objecte de les subvencions i àmbit d’aplicació
1. S’aprova la convocatòria de subvencions, corresponent a l’any 2013, per al foment de la qualitat de vida i la diversificació econòmica a través del mètode Leader, d’acord amb Text refós de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2007-2013, aprovat mitjançant l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 4 de desembre de 2012, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 186, de 15 de desembre de 2012.
2. Els projectes objecte de subvenció es localitzaran a la zona elegible del Programa comarcal de les Illes Pitiüses Leader 2007-2013. Aquest àmbit d’aplicació està integrat pels següents municipis:
a. Eivissa (seccions 6 i 20 del districte 4)
b. Formentera
c. Sant Antoni de Portmany
d. Sant Joan de Labritja
e. Sant Josep de sa Talaia
f. Santa Eulària des Riu
Podran ser objecte de subvenció projectes relacionats amb la zona elegible en termes de desenvolupament sempre que es compleixin les condicions assenyalades a l’article 12.2 del Real Decreto 1852/2009, de 4 de diciembre, por el que se establecen los criterios para subvencionar los gastos en el marco de los Programas de Desarrollo Rural cofinanciados por el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER).
Segon
Import màxim de la convocatòria, terminis de presentació de sol·licituds i i finançament
1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de 600.700,08 €; l’import màxim que pot imputar-se a les diverses mesures és el que s’indica a l’Annex I. Aquests imports podran augmentar una vegada resolta la convocatòria d’ajudes corresponent a l’any 2012. Existeix crèdit per afrontar l’import de la present convocatòria.
2. Aquesta convocatòria compta amb tres períodes de recepció de sol·licituds amb els seus corresponents procediments i resolucions.
3. Els terminis de presentació de sol·licituds són els següents:
- Des del dia de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i els 10 dies naturals següents (període 1/2013).
- Des de l’1 fins el 10 de novembre de 2013 (període 2/2013).
- Des de l’1 fins el 10 de desembre de 2013 (període 3/2013).
4. La dotació pressupostària per a cada període de recepció i tramitació de sol·licituds és la següent:
Període 1/2013: 575.700,08 €.
Període 2/2013: 25.000,00 €
Període 3/2013: Sense presssupost inicial. Es tracta d’una convocatòria, en principi, per projectes en reserva.
En els casos en què, una vegada finalitzat un període no s’hagi esgotat l’import màxim previst per al mateix, la quantitat no aplicada se traslladarà al següent període, mitjançant una resolució del Comitè executiu.
5. Els recursos no compromesos dins l’anualitat a la qual estan adscrits restaran disponibles per a exercicis posteriors, amb l’única limitació dels descompromisos que puguin donar-se per aplicació de la regla n+2, si és el cas.
6. Les ajudes esmentades seran cofinançades pel FEADER en un 47,18 %, per l’Administració General de l’Estat en un 33,64 % i per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en un 19,18 %.
Tercer
Beneficiaris finals
1. Amb caràcter general, i sense perjudici d'allò especificat per a cada mesura, en podran ser beneficiaris finals els titulars de projectes que es proposin desenvolupar una activitat subvencionable i siguin:
a. Persones físiques.
b. Persones jurídiques. En el cas d’administracions públiques, només podran ser-ne beneficiàries finals les corporacions locals.
2. Les persones beneficiàries finals de les ajudes previstes en aquesta convocatòria hauran de complir els requisits pertinents fixats en el règim jurídic aplicable.
3. Les persones beneficiàries finals tindran l’obligació de mantenir els requisits exigits per accedir a l’ajuda almenys un any, comptat des del moment de la seua concessió.
Quart
Actuacions subvencionables
No podran ser objecte de subvenció les activitats ja realitzades abans de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció o de la data d’inspecció de no-inici, excepte la provisió de materials i costos generals tals com la redacció de projectes, estudis de viabilitat i l'adquisició de patents i llicències.
Amb caràcter general, seran d'aplicació totes les condicions contingudes en:
a. el Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2007-2013, per a les mesures incloses en Leader,
b. el Manual de procediment Leader 2007-2013 de les Illes Balears,
c. el Programa comarcal de les Illes Pitiüses Leader 2007-2013.
Són subvencionables per l'ajuda Leader les activitats ressenyades a continuació i desglossades per eixos i mesures d'acord amb el Reglament (CE) núm. 1698/2005:
-Mesura 311: diversificació cap a activitats no agrícoles
Regulada en: articles 52 i 53 del Reg. 1698/2005 i art. 35 del Reg. 1974/2006.
Beneficiaris finals
Membres de l’explotació agrària (titular i familiars de primer i segon grau). Aquesta condició s’acreditarà en el moment de la sol·licitud.
Activitats auxiliables
Tindran cabuda en aquesta mesura tres tipus d'accions: les de creació, les d’ampliació o les de modernització d’empreses vinculades a membres de l’explotació agrària que tenguin una activitat de diversificació cap a activitats no agràries, i contribueixin a consolidar l’activitat agrària de l’explotació.
Són activitats auxiliables, entre altres, les següents:
- Sales de tasts.
- Itineraris per mostrar l'explotació agrària.
Inversions i despeses subvencionables
Es consideren despeses i inversions subvencionables aquelles que, responent a la naturalesa de l’activitat subvencionada i realitzant-se en el termini establert, s’incloguin en la següent relació:
a. la construcció, l’adquisició o la millora d’immobles que estiguin afectes al fi per al qual se subvenciona l’actuació, així com la senyalització d’itineraris, la millora d’elements de les finques i altres despeses d’inversió pròpies de les activitats auxiliades.
b. la compra de maquinària i equip, inclosos programes informàtics necessaris.
c. costos generals lligats a despeses esmentades en punts a i b, tals com arquitectes, enginyers i honoraris de consulta, estudis de viabilitat i l’adquisició de drets de patents i permisos.
-Mesura 312: ajuda a la creació i desenvolupament de microempreses
Regulada pels articles 52 i 54 del Reg. 1698/2005 i l’Annex II del Reg. 1974/2006.
Beneficiaris finals
Microempreses de subsectors minoritaris o inexistents en el territori, especialment en les àrees de producció, transformació i comercialització de productes locals agraris, medi ambient (gestió de residus, instal·lacions d’energia renovable...) i serveis a la població. Per considerar subvencionable l’activitat i aplicar-li els criteris de baremació, l’actuació ha de ser coherent amb l’estratègia del Programa comarcal. En el cas d’empreses existents, la condició de microempresa i el sector en què té la seua activitat s’acreditaran en el moment de la sol·licitud. En el cas d’empreses de nova creació, s’acreditarà abans de la certificació final.
Activitats auxiliables
Les activitats auxiliables han de pertànyer a subsectors considerats minoritaris i estratègics en el programa comarcal. Aquests subsectors pertanyen a:
- El sector agrari, incloent-s’hi producció, transformació i comercialització.
- La gestió del medi ambient, incloses la gestió de residus, les instal·lacions d’energia renovable...
- Els serveis a la població i a les empreses.
- Activitats d’alt valor afegit lligades a l’economia del coneixement.
- Altres activitats que, motivadament, puguin considerar-se estratègiques per assolir els objectius del programa comarcal.
Inversions i despeses subvencionables
Les inversions aniran destinades a la creació de noves empreses, o a l’ampliació (augment de la producció) o modernització (millora de la productivitat i del rendiment global) d’empreses existents.
Es podran considerar les inversions o les despeses que es relacionin amb la naturalesa del projecte i s’incloguin en la següent llista:
- Construcció, adquisició o millora dels béns immobles.
- Adquisició de maquinària i equips, inclosos programes informàtics.
- I els costos generals relacionats amb la inversió, tals com honoraris d’arquitectes, enginyers i assessors, estudis de viabilitat o adquisició de patents i llicències. Aquests costos generals seran elegibles fins a un 12 % del cost total de la inversió.
-Mesura 321: serveis bàsics per a l’economia i la població rural
Regulat pels articles 52 i 56 del Reg. 1698/2005 i a l’Annex II del Reg. 1974/2006.
Beneficiàries finals
Entitats sense ànim de lucre públiques o privades (associacions, ONG, administracions locals, empreses públiques...) i empreses. Les entitats sense ànim de lucre hauran de ser representatives en l’àmbit concret objecte de l’acció, dins el context comarcal. Excepte en les empreses de nova creació, els requisits de beneficiari/ària s’acreditaran en el moment de la sol·licitud. En el cas d’empreses de nova creació, la seua existència s’acreditarà abans de la certificació final.
Activitats auxiliables
Inversions en infraestructura, equipament i/o projectes coherents amb l’estratègia del Programa comarcal, que contribueixin a millorar els serveis a la població i l’economia són objecte de la present mesura. També empreses que prestin serveis a la població i les empreses, que puguin considerar-se estratègiques.
Entre altres, seran auxiliables:
a. Projectes d’accés a serveis telemàtics per a noves formes de treball mitjançant l’ús de les TIC.
b. Punts d'informació per a empreses i població local.
c. Serveis i petites infraestructures d’oci.
d. Accions de promoció i suport al voluntariat i la integració social destinades a afavorir activitats dels col·lectius amb risc d’exclusió (joves, ancians, exdrogodependents o indigents, o altres degudament justificats pel promotor).
Inversions i despeses subvencionables:
- Construcció, compra o adaptació de béns immobles.
- Adquisició d’equips, equipament i elements inventariables necessaris per a la prestació del servei.
- Despeses relacionades amb el projecte: honoraris de tècnics i consultors, estudis de viabilitat i adquisició de drets, permisos i llicències. En el cas de projectes productius, els costos generals seran elegibles fins a un 12 % del cost total de la inversió.
- Despeses per a la realització d’activitats que constitueixin serveis a la població o a les empreses, excloses les despeses de funcionament de caràcter permanent.
-Mesura 323: conservació i millora del patrimoni rural
Regulada pels articles 52 i 57 del Reg. 1698/2005 i l’Annex II del Reg. 1974/2006.
Beneficiàries finals
Entitats sense ànim de lucre públiques o privades (associacions, ONG, administracions locals, empreses públiques...).
Altres persones, físiques o jurídiques, que disposin de béns patrimonials dignes de conservació.
Les entitats sense ànim de lucre hauran de ser representatives en l’àmbit concret objecte de l’acció, dins el context comarcal.
Els requisits per ser-ne beneficiari s’acreditaran en el moment de la sol·licitud.
Activitats i projectes auxiliables.
L’ajuda inclourà:
a. Els estudis i les inversions relacionats amb el manteniment, la restauració i la millora del patrimoni natural, així com el desenvolupament de paratges d’alt valor natural. Quedaran excloses d’aquesta mesura les actuacions vinculades a infraestructures d’oci general (a càrrec de la mesura 3.2.1.).
b. Els estudis i les inversions relatius al manteniment, la restauració i la millora del patrimoni cultural de poblacions i el paisatge rural, excloses les ajudes a empreses (aquestes van a càrrec de les mesures 3.1.1 i 3.1.2.).
Els estudis hauran de guardar obligatòriament relació amb accions concretes a desenvolupar en el Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears. Els estudis que no responguin a aquesta relació es consideraran no elegibles a pesar que la seua temàtica estigui relacionada amb el desenvolupament rural en qualsevol de les seues possibles accepcions.
Els projectes justificaran la seua pertinència en el context comarcal i per considerar-se auxiliables se n’avaluarà la coherència amb l’estratègia del Programa comarcal.
Inversions i despeses subvencionables:
- Inversions en infraestructura i equipament, incloent-hi les despeses relacionades relatives a honoraris de tècnics i consultors i adquisició de drets i llicències.
- Despeses d’estudis i assistències tècniques per millorar el coneixement dels recursos del patrimoni, o per dissenyar i portar a terme actuacions de recuperació i de valorització social i econòmica del patrimoni.
-Mesura 331: formació i informació per als agents econòmics que actuen en els àmbits coberts per l’eix 3
Regulada pels articles 52 i 58 del Reg. 1698/2005 i l’Annex II del Reg. 1974/2006.
Beneficiaris finals
Agents econòmics que desenvolupin les seues activitats en els àmbits coberts per l'eix 3, tal com queda definit en el Programa comarcal de les Illes Pitiüses Leader 2007-2013.
Les entitats sense ànim de lucre hauran de ser representatives en l’àmbit concret objecte de l’acció, dins el context comarcal.
Els requisits per ser-ne beneficiari s’acreditaran en el moment de la sol·licitud.
Activitats i projectes auxiliables
Les accions d’aquesta mesura cobriran els àmbits d’actuació dels potencials beneficiaris o agents participants en l'eix 3 en el marc de les següents mesures aplicades amb el mètode Leader:
Diversificació cap a activitats no agràries (segons mesura 3.1.1.)
Creació i desenvolupament de microempreses (mesura 3.1.2.)
Conservació del patrimoni rural (mesura 3.2.3.)
Les accions facilitaran l’accés dels sectors econòmics minoritaris a formació i informació de qualitat, animaran l’estructuració de col·lectius entorn d’aspectes d’interès per al desenvolupament comarcal previst (petites produccions locals...) i/o contribuiran a l’extensió de l’ús de les TIC en el conjunt de la població i del teixit productiu.
Per considerar-se auxiliables, s’avaluarà la coherència de les accions amb l’estratègia del Programa comarcal.
Inversions i despeses subvencionables
Entre altres, poden ser subvencionables les següents actuacions:
- Cursos.
- Participació en programes de formació especialitzats, amb excepció dels que formen part dels sistemes educatius normals.
- Visites tècniques i intercanvis.
- Estades en empreses o operadors, amb programa d’aprenentatge definit.
- Sessions d’informació.
- Tallers.
- Manuals i material informatiu específics per a les condicions del territori i/o de l’objecte de l’activitat.
I considerant les següents despeses elegibles:
- Despeses derivades del professorat, el material didàctic i fungible, el lloguer i/o el manteniment de locals, l’assegurança de l’alumnat, les despeses de desplaçament en viatges d’estudi i visites tècniques, així com despeses en concepte de costos de planificació, d’organització i de coordinació, fins a un 25% del cost total de l’acció formativa.
- En les activitats que ho requereixin podran ser elegibles, totalment o parcialment, l'import de les matrícules i els costos de formació, les despeses d’allotjament i de manutenció, i les despeses de transport.
- No seran susceptibles d’ajuda l’adquisició de material i equips no fungibles en la pròpia activitat.
Cinquè
Intensitat i límit de les subvencions
L’ajuda pública total màxima provinent del Programa comarcal que podrà rebre un projecte serà, amb caràcter general, de 100.000 €. En el supòsit que una vegada assignada dotació pressupostària a tots els projectes d’un període de presentació de sol·licituds, quedi dotació pressupostària per assignar, aquells projectes que no tinguin assignada la intensitat d’ajuda a què tenen dret per baremació, podran rebre un import d’ajuda de fins 150.000 €. Si una vegada efectuat aquesta assignació d’ajuda, queda dotació pressupostària per assignar, es procedirà de la mateixa manera amb un límit d’ajuda per projecte de 200.000 €. Als projectes promoguts, com a titular, pel Grup d’Acció Local per al Desenvolupament Rural d’Eivissa i Formentera sols serà d’aplicació l'import màxim d’ajuda de 200.000 €.
1. Inversions productives
La intensitat d’ajuda màxima provinent del Programa comarcal que podrà rebre un projecte productiu serà del 50 % de la inversió subvencionable, sempre que no se superin les intensitats d’ajuda màximes establertes per la legislació vigent.
2. Inversions no productives
La intensitat d’ajuda màxima que podrà rebre un projecte serà del 100 % de la inversió subvencionable, sempre que no se superin les intensitats d’ajuda màximes establertes per la legislació vigent.
3. Càlcul de la intensitat de les ajudes
Per calcular la intensitat de les ajudes s’utilitzaran els criteris de baremació de l’Annex II.
L'impost de valor afegit no és subvencionable, excepte quan, no sent recuperable, sigui suportat de manera efectiva i definitiva pel subjecte passiu.
La inversió mínima per projecte serà de 1.000 €.
Sisè
Sol·licituds
Les sol·licituds hauran de presentar-se a l'oficina del Grup d'Acció Local per al Desenvolupament Rural d’Eivissa i Formentera, situada a la 3a planta de la Seu del Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, a la ciutat d’Eivissa.
Després de la seua presentació haurà de registrar-se amb la data de recepció i el número correlatiu que li correspongui, i se li assignarà un número d’expedient que estarà format per set dígits, tenint en compte el que s’estableix a continuació:
- el primer fa referència al Grup d’Acció Local (GAL).
- els tres següents fan referència a la mesura.
- i els tres últims són el nombre correlatiu d’expedient en cada GAL dins l’any.
El model de sol·licitud a presentar figura a l’Annex III; tots els apartats pertinents s’han d’emplenar i el/la sol·licitant de l’ajuda l’ha de signar i aportar-hi juntament la següent documentació relativa al projecte d’inversió o activitat que pretenguin realitzar:
a. Projecte o memòria: que inclogui una descripció de la inversió o activitat, descripció dels objectius i de la seua contribució al desenvolupament de la zona, pressupost de les despeses a efectuar i impacte ambiental previst. En el cas de projectes productius es justificarà la viabilitat econòmica.
b. Projecte visat: Quan el projecte impliqui la realització d’obra civil, i així ho requereixi l'Ajuntament per a l’atorgament de la corresponent llicència, haurà de presentar-se un projecte realitzat per tècnic competent, visat pel col·legi professional que correspongui. Quan l’obra civil no afecti la fonamentació o l’estructura (adequació interior, embelliment, restauració de façanes o cobertes, etc.) s'ajustarà al que, en aquests casos, exigeixi l’Ajuntament per a l’atorgament de llicències.
c. Factures proforma: Quan la inversió suposi l’adquisició de béns d’equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica per un import superior a 12.000 €/proveïdor, i per inversions superiors a 30.000 €/proveïdor, es presentaran com a mínim tres factures proforma.
d. Formació: Quan l’activitat sigui de formació, la memòria explicativa haurà de contenir: els objectius, el contingut, la durada i les dates, els mitjans que s’empraran per a la seua realització, un calendari de l’activitat, descripció del personal encarregat de la seua realització i el pressupost detallat segons els diferents conceptes de despesa. En el cas de disseny i d’execució de programes de formació, en les dades referents a les accions formatives seran orientatives i hauran de concretar-se abans de la realització de cada acció.
e. Documentació del beneficiari: Si el/la sol·licitant és una persona física, aportarà la fotocòpia del NIF, i en el cas que sigui una persona jurídica, la fotocòpia del CIF, juntament amb documentació justificativa de la personalitat jurídica i document en què es delegui el poder de representació al representant de la persona jurídica juntament amb còpia del seu NIF.
f. Altres ajudes: Declaració en què es facin constar totes les ajudes i les subvencions sol·licitades a qualsevol institució pública o privada, relacionades amb la sol·licitud presentada, o concedides per aquestes institucions.
g. Obligacions fiscals: Certificats d’estar al corrent en el pagament a l’administració d’hisenda estatal i autonòmica, així com a la Seguretat Social, o autorització a un tercer per facilitar aquests certificats al Grup d’Acció Local.
h. Acreditació de la propietat o capacitat legal d'ús i de gaudi dels béns del projecte amb una durada mínima de 5 anys.
i. Permisos, inscripcions i registres, i/o qualssevol altres requisits que siguin exigibles per la Comunitat Autònoma i/o pel Municipi, per al tipus de millora o activitat de què es tracti. El projecte i els permisos, les inscripcions i altres requisits legals previs al començament de l’acció seran exigibles en el moment de la subscripció del contracte d’ajuda, tret que el Grup d’Acció Local autoritzi expressament i de forma individualitzada, que constarà com a Condició Particular en el Contracte d’Ajuda, la seua presentació posterior que, en tot cas, haurà d’efectuar-se amb anterioritat a la data límit d’execució del projecte fixada en el contracte d’ajuda. Tot contracte que no compti amb algun dels documents exigibles es considerarà nul de ple dret, excepte en els supòsits autoritzats assenyalats anteriorment; en aquest cas el contracte explicitarà la seua eficàcia demorada a la presentació dels documents referits en el termini establert, transcorregut el qual sense haver-los presentat el contracte esdevendrà ineficaç. Els permisos, les inscripcions i els registres exigibles per a la posada en marxa de l’activitat seran exigibles abans de la certificació final.
j. Microempreses: Declaració del compliment de ser microempresa, en ajudes incloses a la mesura 3.1.2.
k. Ajuda de minimis: Declaració d’haver/de no haver rebut ajuda de minimis. Només per projectes productius.
l. Compromisos:
- De generació i/o de manteniment d’ocupació.
- De respectar la destinació de la inversió, durant, almenys, 5 anys posteriors a la certificació de finalització d’inversions.
- De posar a disposició del Grup d’Acció Local, de la Comunitat Autònoma, de la Comissió de la UE o dels òrgans de control establerts, la documentació necessària perquè puguin recaptar informació precisa i verificar la inversió o la despesa, fins als cinc anys següents al pagament de l’ajuda.
m. Incompatibilitat. Declaració expressa de no tenir cap causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent.
n. Altres documents: Qualsevol altra documentació que el Grup d’Acció Local estimi necessària per poder adoptar motivadament l’acord corresponent.
Setè
Selecció dels beneficiaris i determinació de la intensitat d’ajuda
1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es realitzarà mitjançant concurrència competitiva, d’acord amb l’article 8.2. del text refós de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2007-2013, aprovat mitjançant l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 4 de desembre de 2012, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 186, de 15 de desembre de 2012.
2. Si el conjunt dels projectes considerats coherents amb l’estratègia del Programa comarcal tenen dret a un finançament major que la disponibilitat financera, se seleccionaran aquells que obtenguin major puntuació en els criteris de baremació de l’Annex II. En tot cas, per poder seleccionar un projecte, haurà d’assolir una puntuació mínima de 20 punts.
3. Els projectes presentats en un període de recepció i tramitació de sol·licituds, que no hagin set seleccionats per falta de disponibilitat pressupostària podrán tenir-se en compte en els següents períodes de tramitació sembre que el beneficiari ho sol·liciti, considerant-se vàlides tant la documentació presentada com l’acta de no inici realitzada en els períodes de tramitació anteriors.
Vuitè
Comissió avaluadora
1. Les funcions de la Comissió avaluadora seran realitzades per l’equip tècnic assessor multidisciplinari del Grup d’Acció Local per al Desenvolupament Rural d’Eivissa i Formentera, que està integrada per:
- President: el cap de la secció d’Agricultura i Pesca del Consell Insular d’Eivissa
- 3 tècnics del Consell Insular d’Eivissa
- Secretari: gerent del Grup d’Acció Local per al Desenvolupament Rural d’Eivissa i Formentera (amb veu i sense vot)
2. L’equip tècnic assessor multidisciplinari és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades, avaluar la pertinència de les actuacions a l’estratègia del Programa comarcal i, en aquelles considerades pertinents, aplicar els criteris de valoració previstos a l’Annex II; finalment emetrà un informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.
3. Perquè l’equip tècnic assessor multidisciplinari s’entengui vàlidament constituït, es requerirà en primera convocatòria la presència del president i del secretari o, en el seu cas, de qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, dels seus membres, i en segona convocatòria, es requerirà la presència del president, del secretari o, en el seu cas, de qui els substitueixin, i de dos vocals.
Novè
Instrucció del procediment
La instrucció del procediment serà realitzada pel GAL d’acord amb el Manual de procediment. A continuació es concreten o destaquen alguns dels passos de la instrucció:
1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és la Gerència del Grup d’Acció Local per al Desenvolupament Rural d’Eivissa i Formentera. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.
2. Les sol·licituds presentades es revisaran i, en el cas que tenguin deficiències, es demanarà al titular del projecte la seua esmena. El/La titular disposarà de 15 dies per esmenar les deficiències.
3. Per poder resoldre un expedient, haurà de comptar-se prèviament amb informe tècnic d’elegibilitat emès per l’Autoritat de Gestió, que tendrà caràcter vinculant en cas de ser negatiu.
4. La resolució dels expedients serà realitzada pel Comitè Executiu del Grup d’Acció Local per al Desenvolupament Rural d’Eivissa i Formentera, a proposta del gerent i amb informe previ de l’equip tècnic assessor. Excepcionalment, per agilitar la tramitació, el Comitè Executiu podrà adoptar acord de concessió de subvenció a un expedient sense comptar amb l’informe d’elegibilitat, però aquest acord estarà condicionat a l’emissió d’informe favorable de subvencionalitat.
5. A la resolució de concessió d’ajuda es faran constar, almenys, la finalitat per a la qual s’aprova, el pressupost de la inversió elegible, la intensitat d’ajuda, la quantia màxima concedida i la procedència del finançament, i el termini d’execució de l’activitat subvencionable, que no haurà de ser superior a divuit mesos, prorrogable fins a un màxim de nou mesos addicionals.
6. A la resolució de denegació de l’ajuda es farà constar el motiu pel qual s’ha adoptat tal decisió.
7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la presentació per part del/de la sol·licitant de tota la documentació exigible amb la sol·licitud, i s’ha de notificar individualment a les persones interessades. Transcorregut aquest temps sense haver-se notificat la resolució expressa, la persona interessada podrà entendre com a desestimada la seua sol·licitud.
8. Contra la resolució es podrà interposar recurs de reposició davant l’Assemblea General del GAL.
9. En el cas de falta de disponibilitat financera per atendre la totalitat de les sol·licituds que compleixin amb els requisits per ser perceptors finals de les ajudes, el Comitè Executiu establirà una relació ordenada de totes aquestes sol·licituds perquè, en el cas que es produeixi alliberament de fons, puguin concedir-se ajudes sense necessitat d’una nova convocatòria. Així mateix, aquestes sol·licituds podran optar a l’ajuda quan s’obri una nova convocatòria d’ajudes.
10. El Comitè Executiu podrà aprovar la concessió d’una ajuda condicionada al compliment de determinades condicions particulars, així com delegar en el president, amb informe favorable previ del gerent, la concessió de pròrroga dins els terminis permesos per la convocatòria.
11. Sense perjudici de la notificació que es faci de la manera establerta en els punts anteriors, es realitzarà la publicitat de la resolució exigida per la legislació vigent.
12. La resolució de concessió de l’ajuda es materialitzarà en la signatura d'un contracte entre el perceptor final de l’ajuda i el Grup.
Desè
Obligacions dels beneficiaris finals de les ajudes
Els beneficiaris finals hauran de complir les següents obligacions:
a. Executar el projecte a la zona d’aplicació del Programa comarcal o relacionat directament amb la mateixa zona en termes de desenvolupament. Executar el projecte aprovat en el lloc previst en l’expedient, tret que el grup autoritzi a petició raonada del promotor/de la promotora, un canvi d’ubicació.
b. Mantenir la destinació de la inversió auxiliada, les despeses objecte d’ajuda i el nivell d’ocupació prevista almenys durant cinc anys posteriors a la certificació de finalització d’inversions.
c. Ha de prestar col·laboració i suport al GAL, a l’autoritat de gestió del Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2007-2013, a la intervenció general de l’Administració de la Comunitat Autònoma a les Illes Balears, a la Comissió de les Comunitats Europees i als òrgans de control comunitaris, nacionals o regionals; els beneficiaris estaran obligats a aportar i facilitar la informació que es consideri necessària.
d. Publicitar el projecte auxiliat d’acord amb les característiques de la inversió, i tal com determini el GAL, d’acord amb la legislació vigent.
e. Altres obligacions pertinents establertes en el règim jurídic aplicable.
Onzè
Addendes al contracte
En el cas de diferències entre les previsions inicials i l’execució de l’activitat auxiliada, amb sol·licitud motivada prèvia del promotor, podran canviar-se les condicions de concessió, incloses les compensacions entre partides pressupostàries establertes en el contracte (per desviacions tant menors com majors del 10 % de les previsions inicials). Aquestes modificacions es podran realitzar seguint els procediments i amb les limitacions fixats en el règim jurídic aplicable.
Dotzè
Justificació i pagament de les ajudes
1. El termini per notificar i justificar la realització de les inversions aprovades és de dos mesos des de l’acabament del període per realitzar l’acció subvencionada.
2. L’acció subvencionada haurà d’estar realitzada i pagada pel beneficiari en el període comprès entre la realització de la visita de comprovació prèvia de no-inici d’inversions, o en cas que aquesta comprovació no sigui preceptiva per la naturalesa de les inversions, de la sol·licitud d’ajuda, i el període d’execució establert al contracte, o pròrroga concedida expressament pel Grup d’Acció Local, amb les excepcions establertes en el paràgraf primer del punt quart d’aquesta convocatòria.
3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris hauran de presentar la sol·licitud de pagament, la qual inclourà el compte justificatiu corresponent, correctament emplenat, adreçat a la presidència del Grup d’Acció Local, la qual anirà acompanyada de la documentació següent:
a. Factures originals que reuneixin els requisits i les formalitats previstos en el Reial decret 1496/2003, o document de valor probatori equivalent, i que contengui el desglossament de les inversions realitzades, per a la seua validació i estampillat, amb la finalitat de controlar la possible concurrència de subvencions, per poder fer còpia compulsada i adjuntar-la a la sol·licitud de pagament.
En el cas de pagament de taxes, haurà d’aportar-se el comprovant administratiu corresponent.
En el cas d’adquisició de béns immobles, haurà d’aportar-se fotocòpia compulsada de l’escriptura pública de compravenda, així com certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent. En aquests supòsits, no serà necessari aportar el justificant de pagament sempre que se’n derivi el pagament efectuat.
b. Documentació justificativa del pagament de l’import de les factures presentades; el pagament de l’import d’aquestes factures quedarà acreditat d’alguna de les següents maneres:
1r. Fotocòpia compulsada del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu de la transferència, en el qual figurin la data de la transferència, l’import a transferir, la identificació del concepte de transferència amb el fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que hauran de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
Aquest document s’haurà d’acompanyar de l’extracte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda, en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.
2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l’extracte bancari corresponent del beneficiari de l’ajuda, en el qual aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.
Aquest document s’haurà d’acompanyar d’un certificat de l’emissor de la factura en el qual hi hagi constància que l’esmentat xec o pagaré ha estat efectivament cobrat, amb indicació de la data de cobrament, així com també la indicació de la factura a la qual correspon el pagament. El certificat esmentat haurà d’estar signat i segellat per l’entitat emissora amb indicació del nom i el càrrec o la responsabilitat que té la persona sotasignada.
3r. En pagaments inferiors a 500 € podrà admetre’s justificant del pagament mitjançant targeta, juntament amb extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transacció.
4t. En pagaments en metàl·lic, dels quals s’admetrà un màxim de 300€ per expedient, es comprovarà que a l’empresa hi ha hagut una disminució patrimonial equivalent a aquest pagament en la comptabilitat que estigués obligada i, en tot cas, mitjançant les factures, que s’acompanyaran de certificats de cobrament dels proveïdors o inclouran l’expressió “Vaig rebre en metàl·lic”, datades i signades amb el NIF de qui les cobra.
c. Relació detallada de correspondència de les factures presentades amb els pressupostos presentats en la sol·licitud d’ajuda (llista que relaciona proformes amb les factures finals presentades). Les inversions no previstes inicialment no seran subvencionables.
d. Sol·licitud de transferència bancària (imprès TG002) o document acreditatiu de la titularitat del compte bancari.
e. En el cas de realització d’obra civil, haurà d’aportar-se la llicència d’obres, el certificat parcial o final d’obra del tècnic facultatiu director del projecte, en el supòsit que hi hagi projecte.
f. En el seu cas, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes incorporats en la relació de justificants de despeses.
g. En el cas d’inversions subvencionables que exigeixin llicències o autoritzacions administratives, és preceptiu per a la tramitació del darrer pagament adjuntar-les a la sol·licitud de pagament.
h. Per a la justificació de la contractació laboral de personal, s’haurà de presentar:
- El contracte laboral subscrit amb cada treballador/a correctament segellat per l’òrgan competent d’ocupació.
- Nòmines dels treballadors/de les treballadores.
- Documents TC1 i TC2 de tot el període del qual se sol·licita el pagament juntament amb una llista en què figurin, de forma detallada per mes i per treballador/a, els imports corresponents al total reportat a la nòmina.
- Documentació justificativa del pagament dels sous efectuada als treballadors com també de les quotes a la Tresoreria General de la Seguretat Social. Aquest pagament quedarà acreditat de la següent manera, amb la presentació de:
1r Qualsevol dels següents documents:
- O bé fotocòpia compulsada del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu de la transferència, en el qual figurin la data de la transferència, l’import a transferir, la identificació del concepte de la transferència amb el fi que quedi identificat el pagament de la nòmina, així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que haurien de coincidir amb el promotor i amb el treballador respectivament. Aquest document s’haurà d’acompanyar de l’extracte bancari del perceptor final de l’ajuda, en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.
- O bé còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l’ajuda, en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
2n Justificants de l’ingrés efectuat a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
3r Models 110 i 190 emplenats i presentats davant l’Agència Estatal de l’Administració Tributària.
4. Podran sol·licitar-se pagaments parcials de l’ajuda acreditant la realització de la part per a la qual es demana pagament, amb les limitacions establertes al Manual de procediment. Els permisos i les llicències exigibles hauran de presentar-se abans de la justificació final.
5. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
6. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà a la persona beneficiària mitjançant transferència bancària quan s’hagi justificat el compliment de la finalitat i l’aplicació de la subvenció.
7. El fet de no presentar la documentació justificativa o no executar la inversió objecte de l’ajuda en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment de les seues obligacions, per la qual cosa es revocarà totalment l’ajuda.
Mentre no se li hagi notificat la resolució de revocació total corresponent, la persona beneficiària podrà presentar la seua sol·licitud, independentment que el termini hagi acabat, i s’haurà d’admetre a tràmit, però les inversions i la seua justificació haurien d’estar realitzades i pagades dins dels terminis establerts per la normativa d’aplicació.
8. No obstant això, en els casos en els quals es produeixin desviacions entre la inversió realitzada i l’aprovada, s’ajustarà l’ajuda total concedida a l’import de la inversió realitzada, sempre que s’assoleixi de manera significativa el compliment dels objectius previstos.
9. Podran realitzar-se compensacions entre conceptes de despesa, sense limitació d’import, amb informe favorable de la gerència i en els termes establerts al Manual de procediment, sempre respectant l’import màxim concedit.
Tretzè
Pròrrogues
El GAL podrà concedir pròrrogues dels terminis d’execució dels projectes, en la forma i les limitacions establertes en el manual de procediment. Donat el caràcter pilot i innovador de gran part dels projectes acollits a ajudes Leader, el GAL podrà concedir la pròrroga atenent les dificultats inherents a l’execució del projecte pel seu caràcter innovador, tals com retard en l’execució o en la tramitació dels permisos i les llicències exigibles.
Catorzè
Ajudes no reintegrables
No es reintegraran les ajudes quan l’incompliment d’algun dels requisits, les obligacions o els compromisos exigits a la persona beneficiària sigui a causa d’algun dels següents motius:
a. Mort del beneficiari
b. Llarga incapacitat professional del beneficiari
c. Expropiació d’una part important dels béns sobre els quals s’ha fet la inversió, si aquesta expropiació no era previsible el dia que es va subscriure el compromís
d. catàstrofe natural greu que afecti considerablement els béns objecte de l’activitat
Quinzè
Incompatibilitats de les subvencions
Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són incompatibles amb altres ajudes cofinançades amb fons de la Unió Europea.
Setzè
Règim jurídic aplicable
Per al que preveu la present convocatòria, serà d’aplicació la següent normativa:
1. Normativa comunitària.
- Reglament (CE) núm. 1698/2005, del Consell, de 20 de setembre de 2005, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.
- Reglament (CE) núm. 1944/2006, del Consell, de 19 de desembre de 2006, que modifica el Reglament (CE) núm. 1698/2005.
- Reglament (CE) núm. 1974/2006, de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (CE) núm. 1698/2005.
- Reglament (CE) núm. 65/2011, de la Comissió, de 27 de gener de 2011, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, en allò referent a l’aplicació dels procediments de control i la condicionalitat en relació amb les mesures d’ajuda al desenvolupament rural.
- Reglament (CE) núm. 1848/2006, de la Comissió, de 14 de desembre de 2006, relatiu a irregularitats i a la recuperació de les sumes indegudament pagades en el marc del finançament de la política agrícola comuna.
- Reglament (CE) núm. 796/2004, de la Comissió, de 21 d’abril de 2004, pel qual s’estableixen disposicions per a l’aplicació de la condicionalitat, la modulació i el sistema de gestió i control prevists en el Reglament (CE) núm. 1782/2003.
- Decisió del Consell, de 20 de febrer de 2006, sobre les directrius estratègiques comunitàries de desenvolupament rural (període de programació 2007-2013).
- Recomanació de la Comissió, de 6 de maig de 2003, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses.
- Reglament (CE) núm. 1860/2004, de la Comissió, de 6 d’octubre de 2004, relatiu a l’aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat CE a les ajudes de minimis en els sectors agrari i pesquer.
- Reglament (CE) núm. 1998/2006, de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, relatiu a l’aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes de minimis.
- Reglament núm. 1628/2006, de la Comissió, de 24 d’octubre de 2006, relatiu a l’aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes regionals a la inversió.
- Reglament (CE) núm. 1290/2005, del Consell, de 21 de juny de 2005, sobre el finançament de la política agrícola comuna.
- Reglament (CE) núm. 1042/2007, de la Comissió, de 21 agost de 2007, pel qual s’estableixen la forma i el contingut de la informació comptable que haurà de presentar-se a la Comissió amb vistes a la liquidació de comptes del FEAGA i del Feader, així com amb fins de seguiment i d’elaboració de previsions.
- Decisió de la Comissió, 20 de desembre de 2006, Ajuda estatal N626/2006-Espanya.
- Directrius comunitàries sobre ajudes estatals al sector agrari i forestal 2007-2013.
- Directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d’empreses en crisi.
2. Normativa nacional
- Plan Estratégico Nacional de Desarrollo Rural 2007-2013.
- Marco Nacional de Desarrollo Rural 2007-2013, aprobado por Decisión de la Comisión, 24 de octubre de 2007.
- Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de subvenciones.
- Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
- Real Decreto 1852/2009, de 4 de diciembre, por el que se establecen los criterios para subvencionar los gastos en el marco de los Programas de Desarrollo Rural cofinanciados por el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo Rural (FEADER).
- Circular de coordinación del FEGA núm. 28/2009. Plan nacional de controles para las medidas de desarrollo rural correspondientes al eje 4 LEADER del período 2007-2013.
3. Normativa autonòmica
- Programa de desenvolupament rural de les Illes Balears 2007-2013, Decisió de la Comissió de 16 de juliol de 2008.
- Text refós de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2007-2013, aprovat mitjançant l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 4 de desembre de 2012, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 186, de 15 de desembre de 2012.
- Resolució de la presidenta del FOGAIBA per la qual s’estableixen mesures provisionals per a la recepció i la tramitació de sol·licituds de subvenció per a la realització d’actuacions elegibles en el marc de l’eix 4 del PDR mitjançant el procediment Leader.
- Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 7 de juliol de 2009, per la qual s’aprova la convocatòria per a la selecció dels GAL que gestionaran els programes de desenvolupament local Leader, per al període de programació de desenvolupament rural 2007-2013.
- Resolució del vicepresident del FOGAIBA de 27 de novembre de 2009, per la qual es resol el procediment de selecció dels GAL que gestionaran els programes de desenvolupament local Leader per al període de programació de desenvolupament rural 2007-2013, convocats mitjançant Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 7 de juliol de 2009, modificada per resolució de recurs d’alçada de data 28 de maig de 2010.
- Programa comarcal de les Illes Pitiüses Leader 2007-2013.
- Conveni entre el FOGAIBA, la Direcció General d’Agricultura i Desenvolupament Rural i el GAL per al desenvolupament rural d’Eivissa i Formentera, pel qual s’estableixen les condicions de concessió de les ajudes previstes a les mesures 4.1.3, 4.3.1 i 4.2.1 del Programa comarcal de les illes d’Eivissa i Formentera Leader 2007-2013.
- Convocatòria d’ajudes per a beneficiaris finals de la mesura 4.1.3 del Programa comarcal de les Illes Pitiüses Leader 2007-2013.
Dissetè
Controls
1. Els perceptors de les ajudes regulades a la present Resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control establertes en el Reglament (CE) núm. 65/2011, de la Comissió, de 27 de gener de 2011, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, pel que fa a l’aplicació dels procediments de control i la condicionalitat en relació amb les mesures d’ajuda al desenvolupament rural.
2. Els controls tenen com a finalitat donar compliment a allò que estableix el títol II del Reglament (CE) núm. 65/2011, de la Comissió, de 27 de gener de 2011.
Divuitè
Publicació
Aquesta convocatòria s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Grup d’Acció Local per al Desenvolupament Rural d’Eivissa i Formentera
El President
Antonio Marí Marí
ANNEX I. Import màxim que pot imputar-se a les submesures de la mesura 4.1.3
| Submesura |
Import màxim |
| 3.1.1. Diversificació cap a activitats no agrícoles |
50.000,00 € |
| 3.1.2. Ajuda a la creació i desenvolupament de microempreses |
300.000,00 € |
| 3.2.1. Prestació de serveis bàsics per la economia i la població |
151.573.43 € |
| 3.2.3. Conservació i millora del patrimoni rural |
138.059,36 € |
| 3.3.1. Formació i informació per als agents que actuen en els àmbits del Programa |
47.308,28 € |
| En tot cas, l’import total imputat en la convocatòria, per al conjunt de les submesures, no podrà superar els |
600.700,08 € |
ANNEX II
BAREMACIÓ DELS PROJECTES.
Criteri Interval puntuació Puntuació atorgada
1. Territori..... 0-25
1.1. Dades demogràfiques de l'àrea d'aplicació.....0-15
1.2. Ubicació geogràfica del projecte......0-15
1.3. Situació del projecte en espais naturals protegits (Xarxa Natura 2000, Reserva de la Biosfera i parcs naturals).... 0-5
2. Característiques del promotor....0-25
2.1. És una cooperativa o altra entitat associativa.....0-25
2.2. Es dona o jove....0-25
3. Impacte socioeconòmic del projecte....0-25
3.1. Innovació, efecte demostrador i tranferibilitat....0-10
3.2. Característiques del projecte (projecte de diversificació, formació, increment del valor afegit, disseny, i implantació de noves tecnologies)....0-10
3.3. Incidència sobre l'ocupació de la zona....0-10
3.4. Promoció de la dinamització econòmica de la zona....0-10
3.5 Qualitat, diferenciació i sinèrgia amb altres projectes....0-10
4. Impacte mediambiental....0-25
4.1. Contribució a la protecció contra incendis i erosió....0-20
4.2. Contribució a la millor gestió dels recursos hídrics disponibles fomentant l’estalvi d'aigua....0-20
4.3. Afavoriment de la gestió de residus i purins....0-20
4.4. Contribució a la biodiversitat i conservació d’hàbitats....0-20
4.5. Foment de l'ús de les energies renovables i/o de la eficiència energètica....0-20
1. Territori.
1.1. Dades demogràfiques (màxim 15 punts): densitat de població de la parròquia.
1.1.1. Entre 0-50 hab/km2,: 15 punts.
1.1.2. Entre 50-100 hab/km2: 10 punts.
1.1.3. Més de 100 hab/km2 excepte la Ciutat d'Eivissa: 5 punts.
1.1.4. Ciutat d'Eivissa: 0 punts.
1.2. Ubicació geogràfica del projecte (màxim 15 punts)
1.2.1. Formentera: 15 punts.
1.2.2. Parròquies més rurals de la illa d'Eivissa (parròquies de Sant Mateu, Santa Agnès, Santa Gertrudis, Sant Carles, és Cubells i tot el municipi de Sant Joan,): 10 p .
1.2.3. Parròquies menys rurals de la illa d'Eivissa (Sant Francesc, Sant Josep, Sant Agustí, Sant Antoni, Sant Rafel, Santa Eulària, Sant Jordi, Puig d’en Valls i Jesús): 5 punts.
1.2.4. Zona elegible del municipi d'Eivissa: 0 p.
1.3. Situació del projecte en espais naturals protegits (5 punts)
2. Característiques del promotor (màxim 25 punts).
2.1. Dona: 20 punts.
2.2. Jove (menor de 40 anys): 20 punts.
2.3. Cooperativa o SAT: 25 punts.
2.4. Altres entitats associatives o sense ànim de lucre: entre 0 i 25 punts segons la seva representativitat i la contribució de les seves finalitats als objectius del Programa comarcal (sector primari, economia social ...).
3. Impacte socioeconòmic del projecte (màxim 25 punts).
3.1. Innovació, efecte demostrador i transferibilitat: 0-10 punts.
3.2. Característiques del projecte (projecte de diversificació, formació, increment del valor afegit, disseny, i implantació de noves tecnologies): 0-10 punts.
3.3. Incidència sobre l'ocupació: 0-10 punts.
3.4. Promoció de la dinamització econòmica de la zona: 0-10 punts.
3.5. Qualitat, diferenciació i sinergia amb altres projectes: 0-10 punts.
4. Impacte ambiental (màxim 25 punts).
4.1. Protecció contra incendis i erosió: 0-20 punts.
4.2. Millora de la gestió dels recursos hídrics disponibles fomentant l'estalvi d'aigua: 0-20 punts.
4.3. Afavoriment de la gestió de residus i purins: 0-20 punts.
4.4. Contribució a la biodiversitat i conservació d'hàbitats: 0-20 punts.
4.5. Foment de l'ús de les energies renovables i/o de l'eficiència energètica: 0-20 punts.
El percentatge de subvenció aplicable sobre la inversió total s'establirà a partir de la puntuació obtinguda pel projecte, sense sobrepassar el percentatge màxim establert per la legislació vigent.
El percentatge de subvenció s'establirà de la forma següent:
Projectes no productius
- Percentatge de subvenció aplicable segons el quadre següent:
| Interval de puntuació de projectes (punts) |
Percentatge màxim de subvenció (%) |
| 20-39 |
entre 20 y 40 |
| 40-59 |
entre 41 y 60 |
| 60-79 |
entre 61 y 80 |
| més de 79 |
entre 81 y 100 |
- L'ajuda aplicable segons el quadre anterior està supeditada a la intensitat d'ajuda màxima permesa per la normativa vigent en el moment de concessió de la subvenció.
Els projectes promoguts pel propi GAL podran tenir una subvenció del 100 %, sempre que es motivi adequadament la seva contribució a l'estratègia del Programa comarcal, encara que no arribin a 80 punts en la baremació.
Projectes productius
- Percentatge de subvenció aplicable segons el quadre següent:
| Interval de puntuació de projectes (punts) |
Percentatge màxim de subvenció (%) |
| 20-39 |
entre 20 y 25 |
| 40-59 |
entre 26 y 32 |
| 60-79 |
entre 33 y 39 |
| més de 79 |
entre 40 y 50 |
- L'ajuda aplicable segons el quadre anterior està supeditada a la intensitat d'ajuda màxima permesa per la normativa vigent en el moment de concessió de la subvenció, tenint present les possibilitats del Reglament de minimis.
Els projectes que contribueixin al manteniment de l'activitat agrària en el territori, podran rebre fins a un 5 % addicional d'intensitat d'ajuda, a criteri raonat del Comitè Executiu, sempre que es respecte la intensitat màxima permesa per la legislació vigent.
Els promotors que s'adhereixin a la implantació d'un Codi de Gestió Sostenible, que permeti l'aplicació a l'activitat subvencionada de la Responsabilitat Social Empresarial, podran rebre fins a un 5 % addicional de intensitat d'ajuda, a criteri raonat del Comitè Executiu, sempre que es respecte la intensitat màxima permesa per la legislació vigent.
ANNEX III
Sol·licitud d’ajudes LEADER
Dades del titular del expedient
Llinatges i nom o Raó Social
NIF/CIF
Domicili
Códi Postal
Municipi
Provincia
Telèfon
Nom o clase d’entitat
Número de compte (Banc, Sucursal, Control, Número)
Representat per En/Na (dni, En qualitat de)
Títol de l’expedient
Municipi en els que s’aplica la despesa o inversió
Dades de l’empresa (darrer any)(sols en la mesura 312)
- Núm. de traballadors (mitja anual)
- Volum anual del negoci
- Actiu del balanç
Descripció del projecte i objectius prevists (en cas d’activitats formatives, detallar: direcció de realizació de l’activitat, dies de realització i horari de l’activitat)
Despeses del projecte
Mesures (assenyalar allò procedent, sols una) Pressupost (euros)
- 311. Diversificació cap a activitats no agrícoles.
-312. Creació i desenvolupament de microempreses.
- 321 Serveis bàsics.
-323. Conserv. i millora del patrimoni rural.
-331. Formació i informac. d’agents eix 3.
Declaració d’altres ajudes publiques sol·licitades o que vagin a sol·licitar:
Modelo 1.1/1
Núm. d’expedient
Documentació que s’adjunta:
- Projecte Tècnic visat.
- Memòria detallada de les actuacions.
- Pressupost desglossat de la inversió.
- Certificació acreditativa del compliment de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques.
- Certificació acreditativa del compliment de les obligacions tributàries de la Seguretat Social.
- Llicències, permisos, inscripcions, registres i/o qualssevol altres requisits legals que siguin exigibles per l'Administració Autonòmica o Local, bé per a la realització de la inversió, o bé per al desenvolupament de l'activitat que es tracti.
- Factures proforma en inversió adquisició de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica per un import superior a 12.000 euros (mínim 3 factures).
- Declaració de minimis.
- Declaració de les ajudes obtingudes i/o sol·licitades a altres organismes o Administracions Públiques.
- Fotocòpia del NIF o CIF.
- Documentació justificativa de la personalitat jurídica.
- Document que consti l'acord d'iniciar l'acció per a la qual se sol·licita l'ajuda.
- Document acreditatiu de la representació del representant i còpia del NIF.
- Acreditació de la propietat o capacitat legal d'ús i gaudi dels béns del projecte.
- Declaració de ser microempresa i documentació que ho acrediti.
- Altres documents.
Esposa:
1. Que coneix les condicions establertes per la Comunitat Europea, l'Administració Central i el FOGAIBA per a la concessió de les ajudes que sol·licita.
2. Que coneix que les dades relatives a les ajudes que percebi es publiquin conformement al Reglament (CE) nº 1290/2005 .
3. Que coneix i dóna la seva conformitat perquè les dades personals continguts en els formularis que componen aquesta sol·licitud, siguin incloses en fitxers automatitzats utilitzats d'acord amb el previst en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i altra normativa vigent.
Declara:
1. No estar incurs en les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari de subvencions assenyalades en els l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
2. Que en el cas de sol·licitar ajudes de les mesures relacionades amb la formació (Mesura 3.3.1), no ha sol·licitat ni rep ajudes del Fons Social Europeu (FSE) per a l'activitat.
Se compromet a:
1. Comunicar i documentar davant el Grup d'Acció Local la sol·licitud i l'obtenció de qualsevol ajuda o subvenció que tinguin la mateixa finalitat, procedent d'altres Administracions Públiques o ens públics o privats.
2. Realitzar l'execució de la inversió i de la despesa en el termini fixat establert en el contracte d'ajuda que s'estableixi.
3. Executar el projecte d'inversió en la zona especificada en el mateix.
4. Mantenir la destinació de les inversions i despeses objecte de l'ajuda i el nivell d'ocupació prevista, almenys durant cinc anys a partir de la seva terminació.
5. Facilitar al Grup, a la Comunitat Autònoma, a la Comissió de les Comunitats Europees, i als òrgans de control establerts, la documentació necessària perquè puguin accedir a la informació precisa i verificar la despesa o inversió així com a realitzar les visites d'inspecció, fins als cinc anys següents al pagament de l'ajuda.
6. Retornar les quantitats rebudes indegudament per aquesta ajuda si així ho sol·licités el Grup, incrementades, si escau, en l'interès legal corresponent.
Declaro sota la meva responsabilitat que totes les dades que antecedeixen són certes i que a tal fi em comprometo a comunicar al Grup d'Acció Local qualsevol modificació de les mateixes, a facilitar-li quants documents em siguin requerits i, en cas de ser aprovat el projecte, a subscriure amb el mateix un Contracte d'Ajudes en el qual s'explicitin les obligacions assumides com perceptor final de l'ajuda concedida.