Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 18347
Prestació econòmica situació d'incapacitat temporal personal municipal durant embaràs o lactància
Versió PDF
1. Fets.
Proposta conjunta dels representants del personal funcionari i del personal laboral de l’ajuntament, de 12 de setembre de 2013 (registre d’entrada núm. 4463, de 12.09.2013).
S’estima convenient determinar com a supòsits de caràcter excepcional en que s’estableix un complement a la prestació que es percebi en el règim de la Seguretat Social, (complement fins que s’assoleixi el cent per cent de les retribucions que es percebin el mes anterior a la causa de la incapacitat), les incapacitats laborals temporals iniciades durant l’estat de gestació o durant la lactància.
Així es recull a l’apartat 7 de la Instrucción conjunta de las Secretarías de Estado de Administraciones Públicas y de Presupuestos y Gastos, del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas, de 15 d’octubre de 2012, per la qual es disposa donar compliment a les previsions del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, en relació a la situació d’incapacitat temporal del personal al servei de l’Administració de l’Estat.
S’ha escoltat el parer dels representants del personal.
Informe favorable de la Comissió informativa i de control general, de 23 de setembre de 2013.
2. Fonaments de dret.
Article 9, punt 5, del Reial decret-llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat (BOE núm.168, de 14.07.2012).
Art. 8 i art. 14,7 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (BOE núm. 17, de 23.03.2007), sobre la discriminació per embaràs o maternitat i els criteris generals d’actuació dels poders públics.
3. Acord.
El Ple de l’ajuntament, en exercici de l’atribució que li confereix l’art. 22,2, i de la Llei 7/1985, de 2 d’abril,l reguladora de les bases del règim local, en sessió celebrada el dia 26 de setembre de 2013, ha acordat:
- Introduir entre els supòsits, que amb caràcter excepcional i degudament justificats, en els quals s’estableix un complement del 100 % de les retribucions que es percebien el mes anterior al de causar-se la incapacitat, els iniciats durant l’embaràs o durant la lactància.
- Aquest acord produirà efectes des del dia 1 de gener de 2013.
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
b) El recurs de reposició potestatiu davant el Ple de l’ajuntament, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la seva publicació. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Alaró, 1 d’octubre de 2013.
El Batle,
Joan Simonet Pons