Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 18193
Acord d'aprovació de les bases de la convocatòria de subvencions per a la realització dels informes d’inspecció tècnica d’edificis.
Versió PDF
ÀREA D’URBANISME I HABITATGE
En data 2 d’octubre de 2013, per la Junta de Govern es va adoptar el següent acord:
1r.- Aprovar les bases de la convocatòria de subvencions per a la realització dels informes d’inspecció tècnica d’edificis que s’adjunten.
2n.- Convocar el programa de subvencions esmentat.
3r.- Sol·licitar de la Intervenció municipal la reserva de 22.000 (VINT-I-DOS MIL) euros, IVA inclòs, per a l’atorgament de les subvencions esmentades, amb càrrec a la partida 08.151.00.480.01 (ajuts a la ITE) del vigent pressupost de despeses de l’Ajuntament de Palma.
4rt.- Publicar aquest acord al BOIB i penjar les bases de la convocatòria de subvencions a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma i a les pàgines web dels col·legis professionals signataris dels convenis de col·laboració per a la inspecció tècnica d’edificis.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat el dia següent d’aquesta publicació. No es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació.
Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER LA REALITZACIÓ DELS INFORMES D’INSPECCIÓ TÈCNICA D’EDIFICIS
1.- Objecte i finalitat.
Aquestes bases regulen la convocatòria de subvencions que atorga l’Ajuntament de Palma durant l’any 2013 per a la realització dels informes d’inspecció tècnica d’edificis construïts entre 1941-1950, que estan obligats a presentar a l’Ajuntament de Palma l’esmentat informe abans que s’exhaureixi 2013, de conformitat amb el que disposa l’Ordenança municipal sobre la inspecció tècnica d’edificis aprovada per l’Ajuntament Ple en sessió de dia 22 de desembre de 2008 i publicada al BOIB núm. 185 EXT. de dia 31 de desembre de 2008.
La finalitat de les subvencions és el foment del compliment del deure legal dels propietaris dels edificis esmentats de mantenir-los en condicions de seguretat i salubritat, per tal d’evitar situacions de perill per a les persones i béns.
2.- Marc normatiu.
Aquesta convocatòria de subvencions es regula de conformitat amb aquestes bases, l’Ordenança municipal general reguladora de la concessió de subvencions, publicada en el BOIB núm. 140 de 22 de setembre de 2005, (amb la modificació publicada al BOIB num. 6 de 14.01.2010) i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
3.- Finançament.
Les subvencions que resulten d’aquesta convocatòria es faran efectives amb càrrec a la partida 08.151.00.480.01 (ajuts a la ITE) del pressupost de despeses de 2013.
La quantia total màxima de què està dotat aquest programa de subvencions a la ITE per a 2013 és de 22.000 euros.
4.- Actuació subvencionable.
Serà subvencionable la redacció de l’informe tècnic d’inspecció corresponent a edificis construïts entre els anys (1941 i 1950), sempre que l’informe esmentat es presenti a l’Ajuntament de Palma abans de dia 20 de novembre de 2013.
5.- Pressupost subvencionable.
Es considera pressupost subvencionable l’import total dels honoraris de redacció de l’informe d’inspecció tècnica d’edificis que es presenti a l’Ajuntament, més el cost del seu visat en el col·legi professional corresponent.
Només es subvencionarà l’IVA quan hagi estat abonat efectivament i, a més, no sigui susceptible de recuperació o compensació. En aquest cas, s’haurà d’aportar un Certificat de la Agencia Tributaria Estatal de que para el beneficiari de la subvenció l’IVA no es susceptible de recuperació o compensació.
6.- Beneficiaris.
Podran ser beneficiaris:
1.- Les comunitats de propietaris, comunitats de béns, propietari únic de la totalitat de l’edifici o, quan el nombre de propietaris d’habitatges o locals d’un edifici no excedeixi de quatre i no hagin constituït comunitat de propietaris o de béns, la totalitat d’aquests propietaris mitjançant una instància única.
2.- A títol personal, qualsevol persona física que tengui un nivell d’ingressos no superior al doble de l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM) per a 2012, fixat en 7.455,14 euros anuals.
7.- Límit de la quantia de les subvencions.
L’import total de la suma de les subvencions concedides per un mateix informe d’inspecció tècnica no podrà superar l’import del pressupost subvencionable.
La concessió d’aquestes subvencions és compatible amb qualsevol altre tipus de subvenció o ajut. No obstant això, l’import de la subvenció no pot ser ni aïlladament ni en concurrència amb altres subvencions o ajuts superior al cost de l’activitat subvencionada.
8.- Quantia de les subvencions.
En cas que el sol·licitant de la subvenció sigui algun dels beneficiaris contemplats al punt 6.1 d’aquestes bases, l’import de la subvenció serà del 60% del pressupost subvencionable, amb un límit de 100 euros per habitatge o local.
En cas que el sol·licitant sigui la persona física contemplada al punt 6.2, la quantia de la subvenció serà una quantitat fixa de 50 euros per cada pis o local del qual sigui titular, sempre que aquesta quantitat no superi el cost que li ha reportat la realització de l’informe d’ITE (segons la seva quota de participació, en el cas d’una copropietat).
Quan s’hagin sol·licitat, per a un mateix informe d’ITE, les dues modalitats de subvenció previstes als articles 6.1 i 6.2, si la suma de les dues implicàs que el peticionari hagués de rebre una quantitat superior al cost que li ha reportat la realització de l’informe d’ITE, es reduirà la subvenció, que serà com a màxim, el cost abonat pel ciutadà.
9.- Exclusió.
Queden exclosos d’aquest programa de subvencions per a la redacció dels informes d’ITE els sol·licitants que no estiguin al corrent de les obligacions amb l’Ajuntament de Palma, les que no acreditin trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries o si escau, davant la Seguretat Social així com els que estiguin incursos en qualsevol de les circumstàncies previstes a l’article 6 de l’Ordenança municipal reguladora de la concessió de subvencions, publicada en el BOIB núm. 140 de 22 de setembre de 2005.
10.- Criteris de selecció.
Les subvencions s’atorgaran mitjançant procediment de concurrència competitiva. El criteri per a l’atorgament de la subvenció serà l’ordre cronològic de presentació de les sol·licituds. La tramitació de les sol·licituds de subvenció es farà per estricte ordre cronològic de presentació. Si la sol·licitud patís deficiències o omissions i aquestes són esmenades abans que s’exhaureixi el termini de 10 hàbils que es concedirà a tal efecte, la data que es tendrà en compte a efectes de determinar aquest ordre serà la data de presentació en el Registre de la sol·licitud de subvenció. Les sol·licituds de subvenció s’aniran resolent individualment, a mesura que aquestes entrin al registre general d’aquest Ajuntament.
L’atorgament de la subvenció estarà sotmès al compliment de les següents condicions:
a. El compliment íntegre dels requisits recollits en aquestes bases.
b. L’existència de cobertura pressupostària per atendre l’import de la sol·licitud de subvenció.
El fet que la sol·licitud pugui complir de manera íntegra amb els requisits recollits en el present document de bases, segons exigeix el punt a) anterior, però no pugui ser atorgada per inexistència de cobertura pressupostària suficient, no donarà dret al sol·licitant a ser inclòs com a beneficiari de futures convocatòries de subvencions. En aquest darrer supòsit, les persones interessades hauran de renovar les seves sol·licituds davant l’Administració convocant.
11.- Termini per a la presentació de sol·licituds.
El termini per a la presentació de les sol·licituds compren des de l’endemà de la publicació en el BOIB d’aquestes bases fins el 20 de novembre de 2013.
Si amb anterioritat a la finalització d’aquest termini s’ha exhaurit totalment l’import de 22.000 euros assignat en aquest programa de subvencions, s’exhaurirà igualment el termini de presentació, cosa que es farà pública mitjançant anunci en el BOIB de una resolució indicant la suspensió de noves ajudes.
Baldament no s’hagi exhaurit la quantia total màxima adscrita al programa de subvencions, si la sol·licitud de subvenció es formula amb posterioritat a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, haurà de ser rebutjada.
12.- Formalització de la sol·licitud.
1.- Lloc de presentació de les sol·licituds.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
2. - Documentació que ha d’adjuntar-se.
Amb la sol·licitud de subvenció, emplenada segons el model normalitzat adjunt a aquestes bases, s’haurà d’adjuntar la següent documentació (original o còpia acarada per l’Ajuntament de Palma), sempre que no s’hagi aportat ja a l’expedient d’ITE, cosa que s’haurà d’indicar expressament:
2. 1. - Documentació que acrediti la identitat del sol·licitant.
2. 2. - Documentació que acrediti la condició del sol·licitant com a beneficiari.
2.3 .- En tots els casos s’haurà d’aportar:
13.- Esmena de sol·licituds.
1.- Una vegada rebuda la sol·licitud per l’Ajuntament de Palma, i examinada per comprovar possibles defectes o omissions, l’Ajuntament requerirà a les persones interessades perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils, esmenin les sol·licituds o adjuntin els documents necessaris que s’hagin omès.
2.- Si la sol·licitud no s’esmenés o la documentació requerida no s’aportés, l’Ajuntament tendrà per desistit al sol·licitant de la seva petició, de conformitat amb el que disposa l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
14.- Instrucció.
1. - L’òrgan instructor d’aquesta convocatòria de subvencions és la Gerència d’Urbanisme.
2. - Les competències de l’esmentat òrgan instructor són les que resulten de l’article 15 l’Ordenança municipal general reguladora de la concessió de subvencions, publicada en el BOIB número 140 de 22 de setembre de 2005.
15.- Proposta de resolució provisional.
1.- Una vegada que la sol·licitud reuneixi tots els requisits relacionats en aquest plec, l’òrgan d’instrucció emetrà informe motivat de caràcter preceptiu, si bé no es constituirà comissió avaluadora per examinar les sol·licituds de subvenció, i formularà la proposta de resolució provisional.
2.- La proposta de resolució provisional es notificarà per escrit a les persones interessades, atorgant-los un termini de deu dies per presentar al•legacions.
3.- Es podrà prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte uns altres fets ni unes altres al·legacions i proves que les adduïdes per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.
16. Resolució definitiva.
1.- La proposta de resolució definitiva s’ha de notificar a les persones interessades que hagin estat proposades com beneficiaris en la fase d’instrucció, perquè en el termini de 10 dies comuniquin la seva acceptació. Si durant aquest termini no han manifestat el seu rebuig, s’entendrà que han acceptat la subvenció atorgada.
2.- A continuació, la Junta de Govern formularà la resolució definitiva en els termes prevists a l’article 16 de l’esmentada Ordenança reguladora de la concessió de subvencions.
3.- El termini de resolució serà d’un (1) mes comptador des de la data en què la sol·licitud s’hagi formulat de manera correcta, a la que s’hagi adjuntat tota la documentació precisa segons aquest plec. El silenci s’entendrà desestimatori.
4.- La resolució d’atorgament o denegació, que exhaureix la via administrativa, serà notificada de conformitat amb el règim previst a la Llei 30/1992, de 24 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.
17.- Revocació i reintegrament de les subvencions.
La revocació i el reintegrament de les subvencions es regularan de conformitat amb les previsions dels articles 21 i 22 de l’Ordenança municipal reguladora de la concessió de subvencions, publicada en el BOIB número 140 de 22 de setembre de 2005.
18. Règim sancionador.
Els beneficiaris queden sotmesos al règim sancionador recollit a l’Ordenança municipal reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma.
19.- Publicitat.
Aquesta convocatòria es publicarà al BOIB, a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma i a les pàgines web dels col·legis professionals signataris dels convenis de col·laboració amb l’Ajuntament de Palma per a la inspecció tècnica d’edificis.
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER LA REALITZACIÓ DE L’INFORME D’INSPECCIÓ TÈCNICA D’EDIFICIS (ITE)
DADES DEL/DE LA SOL·LICITANT (indicar si és una comunitat de propietaris, comunitat de béns, propietari únic de la totalitat de l’edifici, la totalitat dels propietaris d’un edifici d’un màxim de 4 habitatges o locals –fent constar les dades de cada un d’ells- o una persona física a títol personal)
LLINATGES I NOM O RAÓ SOCIAL:
DNI/CIF:
EN QUALITAT DE DE L’EDIFICI SITUAT A
ADREÇA (C., PL., AV:
NÚM. o KM: BLOC: ESC: PIS: PORTA: CP:
MUNICIPI:
POBLACIÓ: TEL.: FAX:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
LLINATGES I NOM O RAÓ SOCIAL:
DNI/CIF:
EN QUALITAT DE DE L’EDIFICI SITUAT A
ADREÇA (C., PL., AV:
NÚM. o KM: BLOC: ESC: PIS: PORTA: CP:
MUNICIPI:
POBLACIÓ: TEL.: FAX:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
LLINATGES I NOM O RAÓ SOCIAL:
DNI/CIF:
EN QUALITAT DE DE L’EDIFICI SITUAT A
ADREÇA (C., PL., AV:
NÚM. o KM: BLOC: ESC: PIS: PORTA: CP:
MUNICIPI:
POBLACIÓ: TEL.: FAX:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
LLINATGES I NOM O RAÓ SOCIAL:
DNI/CIF:
EN QUALITAT DE DE L’EDIFICI SITUAT A
ADREÇA (C., PL., AV:
NÚM. o KM: BLOC: ESC: PIS: PORTA: CP:
MUNICIPI:
POBLACIÓ: TEL.: FAX:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
REPRESENTAT/ADA PER (només s’ha d’emplenar si s’escau, essent obligatori en cas de comunitats de propietaris, comunitats de béns, persones jurídiques o, quan el nombre de propietaris d’habitatges o locals d’un edifici no excedeixi de quatre, no hagin constituït comunitat de propietaris o de béns)
LLINATGES I NOM O RAÓ SOCIAL:
DNI/CIF:
EN QUALITAT DE DE L’EDIFICI SITUAT A
ADREÇA (C., PL., AV:
NÚM. o KM: BLOC: ESC: PIS: PORTA: CP:
MUNICIPI:
POBLACIÓ: TEL.: FAX:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
LLINATGES I NOM O RAÓ SOCIAL:
DNI/CIF:
EN QUALITAT DE DE L’EDIFICI SITUAT A
ADREÇA (C., PL., AV:
NÚM. o KM: BLOC: ESC: PIS: PORTA: CP:
MUNICIPI:
POBLACIÓ: TEL.: FAX:
ADREÇA ELECTRÒNICA:
TIPUS DE SUBVENCIÓ SOL·LICITADA
( ) SUBVENCIÓ DE L PUNT 6.1 DE LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA
( ) SUBVENCIÓ DEL PUNT 6.2 DE LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA (A
TÍTOL PARTICULAR, PER A PERSONES FÍSIQUES)
NÚMERO DE COMPTE CORRENT ON EFECTUAR, SI ESCAU, LA
TRANSFERÈNCIA DE LA SUBVENCIÓ.
ENTITAT
OFICINA DC
NÚMERO DE COMPTE
Documentació que es presenta
( ) CÒPIA DEL DNI/CIF DEL SOL·LICITANT
( ) CÒPIA DE L’ACTA DE NOMENAMENT DEL PRESIDENT O PODERS DE REPRESENTACIÓ (en cas de comunitats de propietaris)
( ) FACTURA DE L’AUTOR DE L’INFORME D’ITE
( ) ACORD DE SOL·LICITUD DE LA SUBVENCIÓ (en cas de comunitats de propietaris o de béns)
( ) ACREDITACIÓ DEL PAGAMENT DE LA FACTURA ESMENTADA
( ) ACREDITACIÓ DE LA REPRESENTACIÓ (si s’escau)
( )DECLARACIÓ RESPONSABLE DE L’ARTICLE 6 DE L’ORDENANÇA DE SUBVENCIONS (segons model annex)
( ) CÒPIA DE L’ESCRIPTURA DE PROPIETAT O NOTA SIMPLE INFORMATIVA O CERTIFICAT DEL REGISTRE DE LA PROPIETAT (si el sol·licitant és un propietari o conjunt de propietaris no constituïts en comunitat)
( ) CERTIFICAT D’ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA ESTATAL
( ) ACORD DE CONSTITUCIÓ DE LA COMUNITAT DE PROPIETARIS O COMUNITAT DE BÉNS (si s’escau)
( ) CERTIFICAT D’ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS AMB L’AGÈNCIA TRIBUTARIA D’ILLES BALEARS
( ) CERTIFICAT DE L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA ESTATAL DE LES RENDES DE 2012 (per a la subvenció a títol particular)
( )CERTIFICAT DE LA AGENCIA TRIBUTARIA ESTATAL DE QUE PARA EL BENEFICIARI DE LA SUBVENCIÓ, L’IVA NO ES SUSCEPTIBLE DE RECUPERACIÓ O COMPENSACIÓ.
( ) CERTIFICAT DE LA QUOTA DE PARTICIPACIÓ EN LA PROPIETAT DE L’EDIFICI, SI NO CONSTA L’ESCRIPTURA, NOTA SIMPLE O CERTIFICAT DEL REGISTRE (per a la subvenció a títol particular)
( ) CERTIFICAT DE LA TRESORERIA DE LA SEGURETAT SOCIAL D’ESTAR AL CORRENT AMB LES SEVES OBLIGACIONS O EXEMPT.
D’acord amb la documentació presentada, SOL·LICIT que se’m concedeixi la subvenció que pertoqui.
Palma, ____d ________________ de 2013
(firma sol·licitant)
SR. TINENT DE BATLE DE L’ÀREA D’URBANISME I HABITATGE
ANNEX
DECLARACIÓ RESPONSABLE
__________________________________________________________________________ amb DNI _______________________
__________________________________________________________________________ amb DNI _______________________
__________________________________________________________________________ amb DNI _______________________
__________________________________________________________________________ amb DNI _______________________
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
Que no estic afectat per cap de les circumstàncies que s’esmenten a l’article 6 de l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada definitivament en data 28/07/2005 (BOIB 140 de 22/09/2005), que es transcriuen a continuació:
a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajudes públiques.
b) Haver sol·licitat la declaració del concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades conformement a la Llei concursal, sense que hagi conclòs el període d’inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
c) Haver donat lloc, per una causa de la qual haguessin estat declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l’Administració.
d) Trobar-se la persona física, els administradors de les societats mercantils o qui detingui la representació legal d’altres persones jurídiques en alguns dels supòsits de la Llei 12/1995, d.11 de maig, d’incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l’Administració general de l’Estat, i de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions Públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius regulats a la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes establerts en aquesta o en la normativa autonòmica que reguli tals matèries.
e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini reglamentàriament.
f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.
g) No estar al corrent del pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinin.
h) Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons la Llei de subvencions.
Així mateix declar que no formam una associació afectada per les causes de prohibició previstes als apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, com tampoc una associació respecte de la qual s’hagi suspès el procediment administratiu d’inscripció perquè s’han trobat indicis racionals d’il·licitud penal, en aplicació de l’article 30.4 de la Llei orgànica 1/2002.
La qual cosa es fa constar a efectes de concessió d’una subvenció per la realització de l’informe d’inspecció tècnica d’edificis.
Palma, _____ de ________________ de
Palma, 26 de setembre de 2013
El tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge,
Jesús Valls Flores.