Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 18004
Resolució del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, de convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds de subvenció, per dur a terme accions en matèria de protecció i conservació del patrimoni cultural per part de les entitats públiques de les Illes Balears previstes en el Programa Operatiu FEDER 2007-2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ordre de la consellera de Comerç, Industria i Energia de 15 d’abril de 2011 (BOIB núm. 64 de 28 d’abril de 2011) estableix les bases per a la concessió de subvencions a entitats públiques en matèria d’actuacions previstes en el programa operatiu FEDER 2007/2013 per dur a terme, entre d’altres, accions en matèria de protecció i conservació del patrimoni cultural, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

El Reglament (CE) número 1080/2006 del Parlament europeu i del  Consell, de 5 de juliol de 2006, regula el Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

La Comissió Europea va adoptar en data 20 de desembre de 2007 el programa operatiu d’intervenció comunitària del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), en el marc de l’objectiu de competitivitat regional i ocupació per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a Espanya (CCI 2007 ES 16 2 PO 007), per al període comprès entre l’1 de gener de 2007 i el 31 de desembre de 2013. D’altra banda, l’Ordre EHA 524/2008, de 26 de febrer, estableix les normes sobre les despeses subvencionables en el programa operatiu del FEDER (BOE núm. 53, d’1 de març de 2008).

Aquest programa preveu el finançament amb càrrec al FEDER de les actuacions que s’hi defineixen en els eixos prioritaris, les quals tenen com a repte la competitivitat per a impulsar un model de desenvolupament sostenible amb tres àrees fonamentals: innovació i economia del coneixement, protecció mediambiental, i accés a les comunicacions i serveis d’interès general amb objectius específics.

El Consell de Govern, en la sessió de 4 de març de 2011, va atorgar l’autorització prèvia per a tramitar l’expedient d’aquesta convocatòria d’ajudes.

El 17 de gener de 2013 es va publicar al BOIB la resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació, de 7 de gener de 2013, per la qual es delega en el conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori la competència per convocar i resoldre la concessió d’ajudes en matèria d’agricultura, medi ambient i territori, destinades a entitats públiques cofinançades  per la Unió Europea amb càrrec al Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), en el marc del Programa Operatiu de Competitivitat Regional i Ocupació de les Illes Balears per al període 2007/2013.

El 22 de gener de 2013 es va publicar al BOIB la Resolució de la directora general d’Economia i Estadística de 7 de gener de 2013 per la qual es delega en els directors generals d’Arquitectura i habitatge, i de Medi Natural, Educació Medi Ambiental i Canvi Climàtic, la competència per instruir i tramitar la concessió d’ajudes destinades a entitats públiques cofinançades per la Unió Europea amb càrrec al Fons Europeu de Desenvolupament Rural (FEDER) en el marc del Programa Operatiu de Competitivitat Regional i Ocupació de les Balears per al període 2007-2013, en l’àmbit de les respectives competències.

El 26 de juliol de 2013, el Consell de Govern acorda aprovar la modificació del Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de l’exercici 2013, per la qual se n’hi afegeix una altra línia de subvenció, l’objectiu de la qual és la protecció i la conservació del patrimoni cultural de les Illes Balears (BOIB núm. 105 de 27.07.2013).

L'exposició de motius del Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, reconeix que la concessió d'ajudes és la principal o la més important de les activitats de foment de les administracions públiques.

Vista la necessitat de fomentar accions en matèria de protecció i conservació del patrimoni cultural en els municipis de les Illes Balears, d'acord amb el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, en virtut del que disposa l'article 5 de l'Ordre esmentada de 15 d’abril de 2011 i la Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació, de 7 de gener de 2013,  de delegació de competències i vista la disponibilitat pressupostària pel període a l'any 2013-2015, dicto la següent:

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte ajudes

L'objecte d'aquesta Resolució és l'aprovació de convocatòria pública d’ajudes per a diferents accions en matèria de protecció i conservació del patrimoni cultural en els municipis de les Illes Balears, per al període 2013-2015, prevista en l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 d’abril de 2011, per la qual s'estableixen les bases per a la concessió de subvencions a les entitats públiques en matèria d’actuacions previstes en el Programa Operatiu FEDER 2007/2013, publicada en el BOIB núm. 64 de 28 d’abril de 2011.

Aquestes actuacions estan cofinançades en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2007-2013 de les Illes Balears.

Segon

Beneficiaris

Poden ser beneficiaris de les ajudes:

- consells insulars

- ajuntaments

- altres entitats locals

- consorcis

- organismes autònoms, entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic, societats mercantils públiques i qualsevol altre ens amb personificació pública o privada integrant del sector públic estatal, autonòmic o local

- fundacions, societats mercantils i altres ens participats íntegrament o majoritàriament per diverses administracions públiques.

 

Tercer

Import màxim de la convocatòria

L’import màxim de la present convocatòria és de 1.200.000,00 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries dels pressuposts generals de la CAIB que a continuació s’indiquen i amb la següent distribució anual:

Partides Pressupostàries

Anualitat  2013

15601  431B02  76000  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  11 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  40 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  40 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  11 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  40 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  11 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  40 31108

100,00 €

 

Partides Pressupostàries

Anualitat  2014

15601  431B02  76000  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  11 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76000  40 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76100  40 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  11 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76400  40 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  10 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  11 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  20 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  30 31108

100,00 €

15601  431B02  76900  40 31108

100,00 €

 

Partides Pressupostàries

Anualitat  2015

15601  431B02  76000  10  31108

62.974,00 €

15601  431B02  76000  11 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76000  20 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76000  30 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76000  40 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76100  10 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76100  20 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76100  30 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76100  40 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76400  10 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76400  11 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76400  20 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76400  30 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76400  40 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76900  10 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76900  11 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76900  20 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76900  30 31108

62.957,00 €

15601  431B02  76900  40 31108

62.957,00 €

Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podran augmentar els imports d’aqueixa convocatòria sense que això impliqui cap ampliació del termini de presentació de les sol·licituds.

Quart

Activitats subvencionables

1. Les actuacions que, dins el programa de protecció i conservació del patrimoni cultural, són subvencionables són les de compra, rehabilitació o compra més rehabilitació d‘edificis singulars pel seu caràcter historicoartístic i que l’ús al qual es destinin sigui el cultural.

En els casos de rehabilitació, s’inclou com a despesa subvencionable el pressupost de contractació de les obres i les despeses derivades de la redacció i direcció del projecte.

2. L'activitat subvencionable haurà d’estar finalitzada i efectivament pagada abans del 30 de juny de 2015.

Cinquè

Conceptes

1. Tenen la consideració de Bens d’Interès Cultural els bens mobles i immobles més rellevants del patrimoni històric de les Illes Balears que per el seu valor singular es declaren com a tal per l’administració competent, de forma individualitzada.

2. Tenen la consideració de bens catalogats aquells bens mobles o immobles que, no tenint la rellevància suficient que permeti declarar-los Bens d’Interès Cultural, tenen suficient significació i valor per constituir un bé del patrimoni històric a protegir singularment, i estigui així catalogat per l’administració competent .

3. S’entén com a ús cultural els bens immobles destinats a museus, sales d’exposicions, centres de congressos, biblioteques, auditoris, teatres, cinemes i qualsevol altre destí que tingui com a finalitat promoure la cultura, inclosa la paisatgística.

Sisè

Quantia

1. La quantia de la subvenció serà del 50 % del cost de la compravenda i/o del pressupost total de rehabilitació, IVA inclòs sempre què aquest no sigui recuperable.

2. Es repartiran les ajudes d’acord amb la puntuació obtinguda conforme a l’article setè de la present resolució. El sol·licitant de major puntuació rebrà l’ajuda, i així consecutivament fins que s’acabi el pressupost reservat. Els sol·licitants que d’acord amb la llista de puntuació, ja no disposin de pressupost, quedaran sense subvenció, i passaran a un llistat amb la puntuació obtinguda.

3. No obstant l’anterior, si alguna de les entitats beneficiaries renuncia a la subvenció o incompleix les obligacions, amb la conseqüent pèrdua del dret de cobrament total o parcial de la subvenció, l’òrgan competent ha d’acordar, sense necessitat de dictar una nova convocatòria i prèvia formulació d’un informe d’avaluació de la subvenció, la concessió de la subvenció a l’entitat (o entitats) sol·licitant següent per ordre de puntuació, sempre que amb la renúncia o l’incompliment de qualcuna de les entitats beneficiaries s’hagi alliberat suficient crèdit per atendre, com a mínim, una de les sol·licituds denegades. L’òrgan competent, abans de resoldre, ha de donar tràmit d’audiència a les entitats interessades, a fi que aportin altra documentació, en el seu cas, i que acceptin la subvenció proposta. Desprès de l’acceptació per part de totes les entitats proposades per rebre la subvenció sol·licitada, es dictarà resolució de concessió de subvenció i es notificarà.

Setè

Sol·licitud i documentació que s’ha de presentar

1. Cada entitat sol·licitant presentarà una sol·licitud per cada actuació a subvencionar, fins un màxim de dues actuacions. Aquesta sol·licitud s’ajustarà al model normalitzat de l’Annex I, signada pel titular de l’òrgan competent de l’entitat interessada.

La presentació de la sol·licitud significa que el sol·licitant accepta les condicions de la convocatòria i les obligacions que se’n derivin.

2. La sol·licitud s’ha de presentar juntament amb la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal, sempre que no obri en poder d’aquesta administració.

b) Certificat del secretari de l'entitat sobre l’acord de l'òrgan competent de sol·licitar la subvenció.

c) Certificat d'existència de crèdit i d’existència de la reserva adequada de l’import que aporta el sol·licitant per a desenvolupar correctament l' actuació per a la qual es sol·licita l' ajuda.

d) Acreditar que s’està al corrent de les obligacions tributàries i davant la seguretat social.

e) Declaració del sol·licitant relativa a les subvencions o ajudes sol·licitades o rebudes d'altres institucions públiques o privades, nacionals o internacionals, per a dur a terme qualsevol de les actuacions sol·licitades. En cas afirmatiu, s'ha d'especificar la quantitat i l'entitat a la qual es va sol·licitar o que, en el seu cas, va concedir la subvenció.

f) Presentació del document de sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la comunitat autònoma de les Illes Balears, model TG-002, sempre que el mateix no estigués ja en possessió d' aquesta administració.

g) Memòria econòmica i explicativa de l'actuació a realitzar, indicant el pressupost i detall d'ingressos, despeses i inversions previstes, amb l’IVA desglossat, per a desenvolupar l’actuació, descrivint els recursos humans, tècnics o de qualsevol altra classe que s'han de destinar.

h) Certificat que acrediti la propietat de l’immoble que es pretén comprar i/o rehabilitar.

i) Certificat on s’indiqui que l’ús al qual es destinarà l’immoble és cultural.

j) Certificat que acrediti que l’immoble ha estat declarat com a Be d’Interès Cultural o catalogat, en el seu cas.

k) Certificat del secretari de l’ajuntament on es trobi situat l’immoble que acrediti el nombre total d’habitants del municipi segons el darrer cens.

l) Reportatge fotogràfic.

ll) En cas de rehabilitació, s’haurà de presentar:

- el projecte bàsic i d’execució redactat per tècnic competent en cas d’obra major o memòria valorada, en cas d’obra menor.

- el plec de clàusules administratives particulars i/o de prescripcions tècniques que han de regir l’adjudicació de les obres, amb les fórmules de revisió de preus manifestant-se l’adaptació dels preus al mercat i la classificació empresarial del contractista.

Els tècnics de la direcció general d’arquitectura i habitatge examinaran les sol·licituds i la documentació acompanyada. Si les sol·licituds de subvenció no reuneixen els requisits exigits en el present article o la documentació aportada és defectuosa o incompleta, es requerirà als interessats que, en el termini de deu dies hàbils, a partir de l’endemà de rebre el requeriment, esmenin la falta o incorporin la documentació preceptiva, amb indicació que si no ho fan així, es considerarà que han desistit de la seva petició, i que s'arxivarà l’expedient sense més tràmits i en els termes fixats a l'article 42.1 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre.

El Departament d’arquitectura podrà realitzar les gestions que siguin pertinents per comprovar les dades aportades en la documentació, com també realitzar visita d’inspecció a l’edifici i exigir, si n’és el cas, documentació complementària.

Vuitè

Criteris de puntuació

Els criteris de puntuació de les sol·licituds d'ajudes d’aquesta convocatòria seran per cada cas:

1. Pel tipus d’actuació:

            - Rehabilitació: 10 punts

            - Compra i rehabilitació: 5 punts

            - Compra: 1 punt

2. Tipologia d’edifici:

            - Bé d’Interès Cultural: 4 punt

            - Catalogat totalment: 2 punts

            - Catalogat parcialment: 1 punt

En cas que hi hagués un empat, es concedirà per ordre d’entrada de la sol·licitud amb la documentació completa, en el registre d’entrada.

 

 

Novè

Termini i lloc de presentació de la sol·licitud

1. Per a la presentació de sol·licituds s’estableix un termini màxim de tres mesos, a comptar des de l'endemà d'haver-ne publicat la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. La sol·licitud d'ajudes (Annex I), anirà dirigida al conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori i es presentarà a la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge.

Desè

Procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment és el  Director General d’Arquitectura i Habitatge.

2. El procediment administratiu per al tràmit de les sol·licituds de subvenció, a l’empara d'aquesta convocatòria, s'atén a allò disposat en l'Ordre de la consellera de Comerç, Industria i Energia de 15 d’abril de 2011, per la qual s'estableixen les bases per a concedir subvencions en matèria de protecció i conservació del patrimoni cultural.

3. És també d'aplicació el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, així com la Llei 3/2003 de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Una vegada presentada la documentació completa, els tècnics de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori examinaran les sol·licituds i la documentació acompanyada, i emetran un informe tècnic.

5. A continuació, l’informe tècnic es remetrà, conjuntament amb tot l'expedient, a la Comissió Avaluadora prevista en l'article 10 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Industria i Energia, de 15 d’abril de 2011, que estarà integrada pels següents membres:

-    President: el director general d’Arquitectura i Habitatge.

 -   Vocals: dos tècnics de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge, un dels quals farà de secretari.

-    Un representant del Servei Jurídic de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.

-    Un representant del Servei de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.

-    Un representant de la Direcció General competent en matèria de Fons FEDER

7. La Comissió Avaluadora farà l'avaluació de totes les sol·licituds i proposarà, si escau, les subvencions corresponents, seguint els criteris de distribució i de preferència que preveu aquesta Resolució. Podrà realitzar les gestions que consideri pertinents per a comprovar les dades aportades amb la documentació, demanar que es facin visites d'inspecció al lloc de l'actuació a subvencionar i sol·licitar tots els aclariments que estimi oportuns.

Si l'entitat peticionària és titular d'altres ajudes o subvencions per a la mateixa activitat, la Comissió Avaluadora ho tindrà en compte, a fi que la quantia total de les subvencions no superi el límit que estableix aquesta Resolució i, en qualsevol cas, la quantitat prevista a l’Ordre de la consellera de Comerç, Industria i Energia de 15 d’abril de 2011.

8. A continuació la Comissió Avaluadora, previ l'estudi dels expedients i l'aplicació dels criteris d'avaluació, emetrà un informe amb les propostes favorables o desfavorables que seran notificades als interessats perquè, en el termini de 15 dies, puguin al·legar el que considerin oportú. Transcorregut aquest termini, el director general d’Arquitectura i Habitatge rebrà de la Comissió Avaluadora les propostes de resolució definitives les quals elevarà al titular de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.

Onzè

Resolució

1. La Resolució que atorgui la subvenció especificarà els següents aspectes: identificació del beneficiari, descripció de l’actuació a subvencionar, pressupost total de l’actuació subvencionada, import de la subvenció concedida, partida pressupostària a la qual s'aplica, termini per dur a terme l'activitat, condicions tècniques o econòmiques d’observança obligatòria per dur a terme l’actuació, descripció i justificació de l’actuació objecte de l'ajuda, i modalitat de pagament així com la forma de justificació de l’aplicació dels fons percebuts.

2. La Resolució que esgota el procediment de concessió de subvencions serà notificada a l’interessat i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual contindrà únicament, el nom del beneficiari i la quantia concedida.

3. La Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori disposa d'un termini de tres mesos, a comptar des de l'endemà en què acabi el termini de presentació de sol·licituds de subvenció, per resoldre les sol·licituds. La falta de resolució i notificació en el termini anterior faculta a l'interessat a considerar desestimada la seva sol·licitud per silenci administratiu.

4. Les resolucions de la persona titular de la Conselleria de d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, concedint o denegant l'ajuda sol·licitada, esgoten la via administrativa i es podrà interposar en contra d’aquestes resolucions un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes o un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia dels Illes Balears, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà d'haver rebut la notificació.

5. La concessió de la subvenció no eximirà al beneficiari de l'obligació de comptar amb els permisos i les autoritzacions necessàries d'acord amb la legislació vigent.

Dotzè

Justificació de la subvenció

1. Les entitats beneficiaries tenen l’obligació de justificar la realització de l’actuació subvencionada mitjançant un compte justificatiu amb el contingut següent:

a) Sol·licitud de pagament.

b) Un certificat emès per l'òrgan interventor de l'entitat beneficiària de destinar la quantia atorgada a la finalitat per a la qual es va sol·licitar la subvenció.

c) Memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les actuacions realitzades i dels resultats obtinguts i, si és el cas, la justificació de les desviacions produïdes en relació amb les actuacions previstes.

d) Memòria econòmica justificativa del cost de les actuacions realitzades, que ha de contenir:

1. Una relació classificada de les despeses de l’actuació, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament. En cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost, s’hauran d’indicar les desviacions produïdes, presentant-se els originals de les factures, les quals es retornaran als beneficiaris.

2. Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l’activitat subvencionada, amb la indicació de l’import i la seva procedència.

3. Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses. Les esmentades factures seran convenientment segellades per la conselleria i després retornades al beneficiari.

4. Els justificants de pagament s’han d’acreditar d’alguna de les maneres següents:

 - Fotocòpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en el qual figurin: la data de la transferència, l’import a transferir, la identificació del concepte de transferència amb l’objectiu que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que hauran de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura respectivament.

Aquest document haurà d’adjuntar l’extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.

Això no obstant, per les factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament firmat pel proveïdor.-

- En cas que procedeixi, còpia compulsada de l’expedient de contractació complet per verificar el correcte compliment  del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós  de la Llei de contractes del sector públic.

- En cas que no sigui necessari expedient de contractació per raó de la quantia, per als projectes de quantia inferior a 50.000 €, en cas d’execució d’obres, o a 18.000 €, en cas de subministrament de béns d’equip o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l’execució del projecte, llevat que per les seves característiques especials no hagi entitats suficients per poder fer-les. L’elecció de les ofertes presentades es realitzarà de conformitat amb els criteris d’eficàcia i de economia, i es justificarà expressament en cas que l’elecció no recaigui  en la proposta econòmica més avantatjosa.

2. La justificació de la subvenció s'ha de presentar fins el dia 30 de juny de 2015,  com a data límit i improrrogable.

3. La falta de justificació en els termes i terminis que estableix aquesta resolució i els que disposi la resolució d’atorgament de la subvenció, determinen la revocació de la subvenció.

Tretzè

Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajudes resten obligats, a més de les obligacions estipulades en el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i a l’Ordre de 15 d’abril de 2011, a:

a). Acreditar davant la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió de les ajudes.

b). Comunicar a la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori la sol·licitud d’altres ajudes per a les mateixes inversions o activitats cursades davant qualsevol altra administració o organisme, públic o privat i, si és el cas, la seva concessió i quantia.

c). Comunicar immediatament qualsevol alteració de les condicions que es tinguin en compte per a l'adjudicació de les ajudes, o tota eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament de l’activitat a la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge.

d). Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, a les actuacions de control que faci la Direcció General d’Economia i Estadística com organisme intermedi, i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control, i en cas de detectar irregularitats reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagi estat detectades coma conseqüència dels controls.

e). Comprometre’s a destinar els béns, durant cinc anys com a mínim, al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció, en el cas que aquests siguin inscriptibles en un registre públic.

f). Informar que l’activitat executada ha estat seleccionada en el marc del programa operatiu FEDER i fer-ne publicitat, d’acord amb l’article 8 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen normes de desplegament per al Reglament (CE) número 1083/2006 del Consell.

A més, en l’anunci de licitació en els butlletins oficials i en els plecs de clàusules administratives ha de constar el següent: “Aquest projecte està cofinançat en un 50 % amb càrrec al Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) en el marc del Programa Operatiu de les Illes Balears 2007-2013”.

També s’ha de fer constar de manera expressa durant la realització de l’activitat i en la difusió publicitària que es faci amb posterioritat, el suport de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears així com indicar que les activitats estan cofinançades amb Fons Europeus FEDER amb el logo “Unión Europea FEDER” i el lema “Una manera de hacer Europa”, tal com estableix la Guia pràctica d’informació i publicitat del PO FEDER, que es troba a la pàgina web del Govern en la Direcció General d’Economia i Estadística.

g). Acceptar la publicació en la llista de beneficiaris dels fons percebuts i el nom de l’operació cofinançada, d’acord amb els articles 6 i 7 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió.

h). Conservar els documents justificatius de les despeses durant un període de tres anys a partir del tancament del programa operatiu, atès l’article 90 del Reglament (CE) número 1083/2006 del Consell.

i). Disposar d’un sistema de comptabilitat separada, o d’un codi de comptabilitat separat per les operacions de les inversions subvencionades amb càrrec al programa operatiu FEDER 2007/2013.

2. L’ incompliment total o parcial d’aquestes obligacions dona lloc a la revocació total o parcial de la subvenció concedida o, en el cas de que aquesta ja s’hagi abonat al beneficiari, a la iniciació del procediment de reintegrament corresponent.

Catorzè

Finançament de les activitats i pagament de les subvencions

1. Les actuacions seran finançades al 100% per l’entitat beneficiari de l’ajuda. Una vegada realitzada l’activitat subvencionada i justificat el seu pagament efectiu, el Govern de les Illes Balears procedirà a sol·licitar a la Unió Europea el reintegrament del 50 % de cofinançament europeu amb càrrec al PO FEDER 2007-2013, que serà abonat pel Govern de les Illes Balears a les entitats beneficiàries en el termini màxim de dos mesos des de la recepció de l’ajuda  de la Unió Europea.

2. Els beneficiaris podran justificar de manera fraccionada les activitats objecte de l’ajuda, mitjançant les corresponents certificacions d’obres i les corresponents acreditacions del seu pagament efectiu. També, en aquest cas, el Govern de les Illes Balears, procedirà  a sol·licitar a la Unió Europea el reintegrament del 50% justificat i pagat, el qual serà abonat als beneficiaris en el termini màxim de dos mesos des de la recepció de l’ajuda de la Unió Europea.

3. Si l'activitat no s'executa totalment, però s'ha complert la finalitat per a la qual es va atorgar la subvenció, el beneficiari ho ha de comunicar a la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge. En aquest cas, es pot efectuar el pagament de la subvenció, encara què amb la minoració proporcional al valor de l'import no justificat, i amb l'informe previ del Departament d’Arquitectura i resolució del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.

Quinzè

Pèrdua i reintegrament de les subvencions

Són causa de revocació i reintegrament de la subvenció les previstes en els articles 43 i 44 del Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, així com l’article 20, de revocació i criteris de gradació, de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 d’abril de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a entitats públiques en matèria d’actuacions previstes en el Programa Operatiu FEDER 2007-2013.

Setzè

Infraccions i sancions

Incomplir els requisits que estableix aquesta Resolució dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives.

La imposició de la corresponent sanció es tramitarà, si escau, pel procediment que estableix el Decret 14/1994, de 10 de febrer, regulador de l'exercici de la potestat sancionadora.

Dissetè

Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen aquesta resolució i l’Ordre de la Conselleria de Comerç, Industria i Energia de 8 d’abril de 2008.

A tot el que no estableix ni aquesta convocatòria ni l’Ordre esmentada serà d’aplicació el text refós de la Llei de Subvencions.

Divuitè

Publicació

La present Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma,

El conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori
Per delegació de competència del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació,
de 7 de gener de 2013 (BOIB de 17.01.2013)
Gabriel Company  Bauzá

 

ANNEX I (model de sol·licitud)

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A INVERSIONS EN MATERIA DE PROTECCIÓ I CONSERVACIÓ DEL PATRIMONI CULTURAL DELS MUNICIPIS DE LES ILLES BALEARS

__________________________________________________ (nom, llinatges i càrrec), amb DNI núm. _______________, en representació de ________________________________ amb el NIF ____________, amb adreça ______________________________codi postal _________, telèfon_________________,

EXPÒS:

1.- Que, ____________________________________________ (entitat), vol acollir-se a les ajudes previstes a la convocatòria per a la concessió de subvencions per inversions en matèria de protecció i conservació del patrimoni cultural dels municipis de les Illes Balears, segons la Resolució de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 d’abril de 2011.

2.- Que l’actuació per la qual sol·licito subvenció és:

- ______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

3.- Que adjunt la documentació prevista en el punt sisè de la convocatòria:

  • Fotocòpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal.
  • Certificat del secretari de l'entitat sobre l’acord de l'òrgan competent de sol·licitar la subvenció.
  • Certificat d'existència de crèdit i d’existència de la reserva adequada de l’import que aporta l’entitat pública per a desenvolupar correctament l' actuació per la qual es sol·licita l' ajuda.
  • Acreditar que s’està al corrent de les obligacions tributàries i davant la seguretat social.
  • Declaració del sol·licitant relativa a les subvencions o ajudes sol·licitades o rebudes d'altres institucions públiques o privades, nacionals o internacionals, per a portar a terme qualsevol de les actuacions sol·licitades. En cas afirmatiu, s'ha d'especificar la quantitat i l'entitat a la qual es va sol·licitar o que, en el seu cas, va concedir la subvenció.
  • Presentació del document de sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la comunitat autònoma de les Illes Balears, mod. TG-002..
  • Memòria econòmica i explicativa de l'actuació a realitzar, indicant el pressupost i detall d'ingressos, despeses i inversions previstes, amb l’IVA desglossat, per a desenvolupar l’actuació, descrivint els recursos humans, tècnics o de qualsevol altra classe que s'han de destinar.
  • Acreditació de la condició de l’IVA, si és recuperable o no ho és.
  • Certificat que acrediti la propietat de l’immoble que es pretén comprar i/o rehabilitar.
  • Certificat on s’indiqui que l’ús al qual es destinarà l’immoble és cultural.
  • Certificat que acrediti que l’immoble ha estat declarat com a Be d’Interès Cultural o catalogat.
  • Reportatge fotogràfic.
  • En cas de rehabilitació, s’haurà de presentar:
    • el projecte bàsic i d’execució redactat per tècnic competent en cas d’obra major o memòria valorada, en cas d’obra menor.
    • el plec de clàusules administratives particulars i/o de prescripcions tècniques que han de regir l’adjudicació de les obres, amb les fórmules de revisió de preus manifestant-se l’adaptació dels preus al mercat i la classificació empresarial

4.- La conformitat amb les condicions d’aquesta convocatòria, que accepto íntegrament.

Per això,

SOL·LICITO: Que se’m concedeixi la subvenció corresponent per dur a terme l’actuació esmentada, per un import total de:_________________________.

___________________________, _______ d __________ de 2013

(lloc i data)

(Signatura i segell)

CONSELLER D’AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI.-

 

ANNEX II 
(model d’instància per a la presentació del documents per a la justificació de realització de l’actuació subvencionada)

____________________________________________________________________(nom, llinatges i càrrec), amb DNI núm. _______________, en representació de ___________________________________________amb el NIF_____________, amb adreça _______________________________________________________, codi postal_________, telèfon_________________,

EXPOS:

Que l’entitat pública a dalt esmentada, per tal de justificar i acreditar davant la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori d’haver destinat la quantia atorgada a la correcta realització de l’actuació objecte de la subvenció, presenta la documentació establerta al punt onzè de la convocatòria:

  • Sol·licitud de pagament.
  • Certificat emès per l'òrgan interventor de l'entitat beneficiària d'haver destinat la quantia atorgada a la finalitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
  • Memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les actuacions realitzades i dels resultats obtinguts i, si és el cas, la justificació de les desviacions produïdes en relació amb les actuacions concedides.
  • Memòria econòmica justificativa del cost de les actuacions realitzades.

Per això,

SOL·LICITO  Que es doni per presentada aquesta documentació als efectes de la justificació i acreditació, davant la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, de la correcta realització de l’actuació objecte de la subvenció atorgada.

(signatura)

 

______________________________, _______ d ____________________ de 2013

(lloc i data)

DIRECTOR GENERAL DE ARQUITECTURA I HABITATGE