Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 17968
Reglament de règim intern del servei “Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica” del Consell Insular d’Eivissa. Aprovació definitiva i publicació
Versió PDF
1. En data 22 de març de 2013, el Ple del Consell Insular d’Eivissa, va aprovar inicialment el Reglament de règim intern del servei “Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica” del Consell Insular d’Eivissa.
2. Aquest reglament es va sotmetre a informació pública i audiència als interessats, perquè en el període de 30 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació del present anunci, poguessin presentar reclamacions, objeccions i suggeriments, tot de conformitat amb l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i l’art. 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. El corresponent anunci es va publicar en el BOIB núm. 52 de 18 d’abril de 2013, i en el tauler d’anuncis de la Corporació.
3. Atès que ha acabat el termini d’informació pública i audiència als interessats, sense que s’hagin presentat al·legacions, d’acord amb els articles esmentats s’entén aprovat definitivament, sense necessitat d’un nou acord exprés.
4. Així mateix, en data 1 de juliol de 2013 ha tengut entrada informe d’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona (IBD), evacuat a l’empara de l’art. 7 g de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, el qual efectua recomanacions de caire lingüístic que en cap cas alteren el contingut del text.
Per tot l’anterior, seguidament es fa públic el text íntegre d’aquest Reglament de règim intern, que incorpora ja les recomanacions de l’IBD:
Eivissa, 2 de setembre de 2013
La secretària tècnica de l’Àrea d’Economia, Benestar Social i Agricultura
Gema Marí Planells
Reglament de règim intern del servei “Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica” del Consell Insular d’Eivissa
Capítol I: Disposicions generals
Article 1. Finalitat
Article 2. Àmbit d’aplicació
Article 3. Característiques del Servei Centre Ocupacional
Article 4. Objectius Generals del Servei Centre Ocupacional
Article 5. Serveis i activitats.
Article 6. Personal
Capítol II: Admissions i Baixes
Article 7. Tipologia de les places.
Article 8. Requisits bàsics d’accés.
Article 9. Admissió.
Article 10. Formalització del contracte assistencial.
Article 11. Absències
Article 12. Extinció de contracte
Article 13. Horaris.
Capítol III: Drets i obligacions de les persones usuàries.
Secció 1ª. Drets dels usuaris
Article 14. Dret a la informació i participació
Article 15. Dret al respecte i a la dignitat
Article 16. Dret a la intimitat
Article 17. Dret a l’atenció integral i personalitzada
Article 18. Dret a l’atenció individualitzada.
Article 19. Dret a la llibertat
Article 20. Dret a fer ús de les instal·lacions i els serveis oferts.
Article 21. Límits dels drets
Secció 2ª. Obligacions de les persones usuàries.
Article 22. Obligacions respecte a la documentació
Article 23. Obligacions respecte al Servei
Article 24. Prohibició d'animals domèstics
Article 25. Restricció d'entrades
Capítol V. De les vies de participació
Article 26. Presentació de suggeriments, queixes i reclamacions
Article 27. Òrgan de participació
Article 28. Dret a resposta
Capítol VI. Règim econòmic
Article 29. Règim de Preus
Capítol VII. Règim d'infraccions i sancions
Secció 1 ª. De les infraccions
Article 30. Faltes lleus
Article 31. Faltes greus
Article 32. Faltes molt greus
Secció 2 ª. De les sancions
Article 33. Per infraccions lleus
Article 34. Per infraccions greus
Article 35. Per infraccions molt greus
Secció 3 ª. Del procediment
Article 36. Procediment
Disposició final única.
Capítol I.
Disposicions generals
Article 1. Finalitat.
La finalitat d’aquest Reglament de Règim Intern és regular l’organització i el funcionament del Servei d’estades diürnes en la modalitat de servei ocupacional: Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica del Consell Insular d’Eivissa.
Article 2. Àmbit d’aplicació.
1. Aquest Reglament és aplicable en l’àmbit espacial i funcional del servei Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica, dependents del Consell Insular d’Eivissa, que s’assenyalen a l’article següent.
2. Des d’aquest punt de vista, aquest Reglament és aplicable a les persones usuàries del servei i programes que es presten, als seus familiars i representants legals, al personal professional del servei, així com al voluntariat o personal en pràctiques que operi.
Als efectes d’aquest reglament, s’entén per usuari o usuària la persona que rep el servei Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica, prèvia formalització del corresponent contracte de prestació del servei.
Article 3. Característiques del Servei Centre Ocupacional.
El Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica del Consell Insular d´Eivissa és un servei d’atenció diürna destinat a la prestació de programes i activitats per a la millora personal, el reforç de les habilitats de la vida diària i la ocupació terapèutica de persones amb discapacitat psíquica amb origen en retard mental que, per les seves característiques personals derivades de la seva discapacitat, no els ha permès integrar-se temporal o definitivament a una empresa ordinària o a un centre especial d’ocupació.
Actualment el servei s’ubica a l’edifici de Serveis Socials de Cas Serres, al carrer Cosme Vidal Llaser s/n, barri de Cas Serres, del terme municipal d’Eivissa.
Article 4. Objectius generals del Servei Centre Ocupacional.
Els objectius generals del Servei Centre Ocupacional són:
1. Ocupació terapèutica: Es pretén l’adquisició i/o el reforç d’habilitats manipulatives i cognitives, mitjançant activitats i tallers ocupacionals que responguin a les necessitats potencials dels usuaris, de forma que es compensi, en la mesura que sigui possible, les seves dificultats funcionals.
2. Millora personal i social. Es pretén capacitar a l’usuari en habilitats de millora o manteniment de la seva autonomia personal i social, mitjançant una atenció psicosocial, formació cultural, activitats d’oci i temps lliure, tractament de la seva psicomotricitat, programes de autonomia en higiene i activitats de la vida diària en la llar i comunitat.
Article 5. Serveis i activitats.
1. Atenció directa a les persones usuàries mitjançant la realització de tallers destinats a desenvolupar tant activitats d’ocupació terapèutica (tapissos, marqueteria, manualitats i altres) com assistencials, rehabilitadores, culturals, esportives, socials. Aquestos tallers s’organitzaran en funció del grau dels suports que les persones usuàries necessitin i es regiran pel principi d’incorporació de les persones amb discapacitat a una vida social normalitzadora.
2. Participació de les persones usuàries en totes aquelles activitats que es realitzin fora del centre: excursions, activitats esportives, escoles d’estiu i altres, que es valorin com a positives per el seu desenvolupament social i personal.
Article 6. Personal
El Servei Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica disposarà del personal adequat i suficient per a la correcta prestació dels serveis i programes que s’hi preveuen.
Capítol II.
Règim jurídic: Admissions i baixes
Article 7. Tipologia de les places.
Les places per a persones amb discapacitat psíquica seran ocupades per les persones que reuneixin les condicions establertes en aquest Reglament de Règim Intern per ostentar la condició de persones beneficiàries.
Article 8. Requisits bàsics d’accés
Podran ser beneficiàries d’una plaça del Centre Ocupacional totes aquelles persones que reuneixin els següents requisits:
a) Tenir una edat compresa entre els 16 i els 60 anys, sempre que la seva aptitud pel desenvolupament de les activitats ocupacionals estigui conservada.
b) Residir a l’illa d’Eivissa.
c)Presentar una discapacitat psíquica amb origen retard intel·lectual que dificulti o no permeti la seva integració temporal o definitiva en un Centre Especial d’Ocupació o en una empresa ordinària, amb el seu dictamen de discapacitat actualitzat, establerta com a mínim en un 33% i valorada per l’Equip de Valoració del Centre Base corresponent. Així mateix s’haurà de tenir reconegut la valoració del grau de dependència.
d)Posseir els repertoris bàsics de conducta (tals com habilitats manipulatives, de comprensió, d’autonomia bàsica, absència de conductes disruptives i/o agressives) que els permetin participar en les tasques o activitats pròpies d’un centre ocupacional.
e) No precisar un suport continu ni una supervisió constant en ambients controlats.
f) No presentar malaltia infectocontagiosa.
Aquestos requisits es justificaran mitjançant la següent documentació:
-Fotocopia DNI de la persona usuària.
-Fotocopia DNI dels pares, mares/tutors, tutores, si n’és el cas.
-Certificat de discapacitat actualitzat.
-Resolució o Certificat del grau de dependència.
-Informe psicopedagògic de la persona usuària
-Informe mèdic de la persona usuària.
-Certificat d’empadronament i convivència.
-Fotocopia del llibre de família.
Així mateix s’haurà de presentar:
-Justificant o certificat de la pensió de minusvalia o altres pensions rebudes.
-Justificant dels ingressos obtinguts pels membres del nucli actual de convivència.
Si aquesta documentació ja ha estat prèviament presentada en aquest Consell, només s’haurà d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyali la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
Article 9. Admissió
1.- El procediment d’admissió començarà amb la presentació d’una sol·licitud d’accés al servei Centre Ocupacional per a persones amb discapacitat psíquica, de la persona interessada o de la persona que la representi legalment de voler accedir a aquest servei.
2.- La Comissió d’Orientació i Valoració serà l’òrgan encarregat de valorar totes les sol·licituds d’accés, i realitzar informe favorable o desfavorable corresponent.
En la reunió de valoració de les sol·licituds es valoraran les sol·licituds presentades i es recopilarà la resta d’informació que sigui necessària.
Aquesta Comissió d’Orientació i Valoració es reunirà amb una freqüència mensual, sempre que hi hagi propostes.
3.- L’admissió s’acordarà mitjançant resolució del/de la conseller/a executiva del Departament de Sanitat i Benestar Social del Consell Insular d’Eivissa.
4.- La Comissió d’Orientació i Valoració estarà constituïda per:
-El/la responsable e la Coordinació de l’Àrea Assistencial del Consell Insular d’Eivissa.
-El/la cap de Secció d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Trastorn Mental Sever del Consell Insular d’Eivissa.
-El/la psicòleg/a del Servei Centre Ocupacional.
-El/la treballador/a social del Servei Centre Ocupacional.
5.- La sol·licitud d’accés de la persona interessada, juntament amb la documentació requerida, haurà de presentar-se al registre d’entrada del Consell Insular d’Eivissa, o en qualsevol de les formes establertes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
En cas de manca actual de places disponibles, la persona interessada passarà a formar part d’una llista d’espera, la qual funcionarà per rigorós ordre en funció de la data del registre de la sol·licitud d’ingrés. Excepcionalment i per supòsits d’urgència social la Comissió d’Orientació i Valoració podrà prioritzar l’accés.
Una vegada la Comissió hagi valorat la sol·licitud, i si és el cas, entrevistada la persona sol·licitant, la qual haurà acudit si és possible amb els membres de la seva família, s’elaborarà informe favorable o desfavorable i es realitzarà la proposta per part del/la Cap de Secció corresponent prèvia a la resolució.
La resolució es notificarà a la persona interessada i es comunicarà al servei que la derivi.
De resultar la resolució desfavorable, s’especificaran els motius de la no admissió de la persona sol·licitant.
De resultar la resolució favorable, es procedirà a establir el procés d´acollida de la persona usuària amb el personal del Servei Centre Ocupacional. Aquest personal donarà a conèixer les instal·lacions, activitats, horaris, reglament de règim intern i normes del servei. Així mateix es formalitzarà el contracte assistencial corresponent al procés d’acolliment.
El procés d’acolliment durarà 2 mesos. Aquets temps podrà variar segons criteri del personal del Servei Centre Ocupacional depenent de l’adaptació de la persona usuària donat que aquesta pot ser immediata o progressiva.
Durant aquest període d’observació i adaptació es valorarà si existeixen problemes greus i/o altres inconvenients que puguin paralitzar aquest procés. En aquest supòsit, la persona responsable del Servei Centre Ocupacional informarà a la Comissió d’Orientació i Valoració, per valorar la situació i realitzar informe sobre la continuïtat o sobre la baixa del servei. En cas de baixa es traslladarà l’informe al o a la cap de Secció corresponent per realitzar la proposta prèvia a la resolució. En cas de una bona adaptació es procedirà a firmar el Contracte assistencial de intervenció.
Article 10. Formalització del Contracte Assistencial.
Un cop seguit el procediment establert per l’admissió, la nova persona usuària o els seus representants legals, si n’és el cas, formalitzarà amb el Servei Centre Ocupacional un contracte assistencial en el qual figurarà l’acceptació expressa de les normes reguladores de la seva organització i funcionament, dels seus drets i obligacions i de les obligacions econòmiques, si n’és el cas, derivades de la seva condició de persona usuària.
Article 11. Absències
1.Les absències prolongades de les persones usuàries hauran de ser comunicades amb l'antelació suficient i tots els dies previstos, llevat que es tracti d’una absència forçosa imprevista.
2. Quan l’absència no estigui convenientment justificada i es prolongui per un termini de 15 dies, la persona responsable del Servei Centre Ocupacional advertirà a l’usuari/usuària, mitjançant correu certificat amb justificant de recepció, de la falta en què ha incorregut, donant-li un termini de 3 dies per a la seva incorporació. De no produir-se aquesta, es procedirà a donar-li baixa definitiva del Servei.
Article 12. Extinció de contracte.
Són causa d’extinció de contracte, i per tant, de la condició de persona usuària:
a. Defunció o canvi de residència fora de l’illa
b. Sol·licitud de baixa voluntària de l’interessat o de la persona que la representi legalment.
c. Absència prolongada segons les circumstàncies descrites al article 11 del present Reglament.
d. Deterior important de la convivència amb la resta d’usuaris del Servei Centre Ocupacional.
Incompliment del contracte assistencial signat per la persona usuària i/o la persona que la representi legalment.
e. Haver superat l’etapa d’aprenentatge laboral i ocupar plaça a un Centre Especial d’Ocupació o a una empresa ordinària, sempre i quan superi el seu període de prova i el seu contracte sigui major a sis mesos.
Article 13. Horaris
Els horaris d’atenció i d’activitats del Servei Centre ocupacional són de 9:00 a 14:00 hores, de dilluns a divendres, tots el dies laborals, llevat d’aquells períodes de vacances, que s’establiran a l’inici de cada any, en relació a les festes de Nadal, de Setmana Santa i a l’estiu.
Capítol III.-
Drets i obligacions de les persones usuàries
Secció 1ª
Drets de les persones usuàries
Tota persona usuària del Servei Centre Ocupacional, i si n’és el cas, els seus familiars i/o representants legals, tenen garantits els drets que s’estableixen a la legislació vigent i, en especial, els que es detallen a continuació:
Article 14. Dret a la informació i participació.
a. A conèixer, amb caràcter previ a la utilització o al seu ingrés al Servei, les instal·lacions, així com tota la informació que precisa per ajudar a decidir lliurement sobre el seu accés , permanència o abandonament del recurs.
b. A ser orientat cap a altres recursos alternatius que poguessin ser necessaris.
c. A ser informat sobre l’organització del recurs, conèixer als professionals i rebre la informació adequada i suficient. A aquest efecte, cada persona que arriba al Servei Centre Ocupacional rebrà un exemplar de cada un dels documents rellevants i que, necessàriament, han d’incloure tant les normes que regeixen el seu funcionament (reglament de règim interior, serveis i programes d’intervenció) com els mecanismes de participació existents ( bústia de suggeriments).
d. A presentar queixes o reclamacions sobre el funcionament del Servei Centre Ocupacional i que siguin estudiades i contestades.
e. A conèixer el personal i poder-los identificar fàcilment, especialment en la seva funció.
f. A participar en el disseny i seguiment del seu pla individualitzat d’intervenció, així com a rebre una atenció integral que cobreixi les necessitats fisiològiques, psicològiques i socials.
g. A que se li faciliti la participació en la vida comunitària (actes culturals, esdeveniments socials i altres) d’acord amb el seu propi ritme i en aquells que més li convinguin.
h. A manifestar la seva opinió sobre aspectes relacionats amb la vida quotidiana: tallers, activitats, els horaris, i altres, així com a prendre les seves pròpies decisions sempre que aquestes no entrin en col·lisió amb les normes generals de convivència.
i. A disposar del suport necessari per seguir participant en totes les accions i els moments de la vida.
j. A ser informat de manera entenedora sobre del contingut dels drets que té reconeguts, i de les vies per fer efectiu el seu exercici.
k. A participar en les Assemblees de persones usuàries i tenir veu i vot en les propostes de millora relacionades amb l’organització del recurs.
Article 15. Dret al respecte i a la dignitat
a. A la no ser discriminació en el tractament per raó de naixença, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social.
b. A triar la seva manera de viure, expressar-se en la seva llengua i practicar la seva religió.
c. A expressar les seves necessitats i rebre resposta d’acord amb la seva escala de valors.
d. A ser tractat per part del Servei amb absoluta consideració, de forma digna i respectuosa, sigui quin sigui el seu estat psicofísic, respectant la seva llibertat d’opció per a les relacions interpersonals.
e. A rebre una correcta assistència higiènica i sanitària.
Article 16. Dret a la intimitat
a. A preservar la seva integritat i intimitat en les activitats que realitzi.
b. A que el personal mantingui el secret professional de totes aquelles dades personals que figurin als seus expedients o historials, i no faci ús de la informació personal que els hagin confiat els usuaris, respectant la seva privacitat i intimitat.
Article 17. Dret a l’atenció integral i personalitzada
A rebre una atenció integral que cobreixi les seves necessitats fisiològiques psicològiques i socials.
A rebre una atenció personalitzada segons les seves circumstàncies i condicions particulars.
A tenir assignat un/a professional de referència, que serà qui vetlli pel benestar de la persona al Servei Centre Ocupacional i a qui es podrà dirigir sempre que necessiti ajuda o consulta.
Article 18. Dret a l’atenció individualitzada
a. A disposar d’un d’atenció individualitzat realitzat per l’equip multidisciplinar, en el qual quedi arxivada i registrada tota la documentació relativa a la seva valoració inicial, l’evolució del seu procés, els tractaments aplicats i els programes en què participa.
b. A rebre informació, en termes comprensibles i adaptats al seu nivell educatiu, en relació al seu estat i situació al Servei Centre Ocupacional, a conèixer en qualsevol moment el contingut del seu historial personal, i a obtenir un informe per escrit quan ho sol·liciti.
Article 19. Dret a la llibertat
A no ser sotmès a cap tipus d’immobilització o retenció física o farmacològica, sense prescripció mèdica i supervisió constant, llevat casos de perill imminent per a la seva pròpia seguretat física o de terceres persones.
Article 20. Dret a fer ús de les instal·lacions i els serveis oferts
a. Les persones usuàries tindran dret a fer ús de les instal·lacions relatives al Servei Centre Ocupacional i accedir als diferents serveis que s’ofereixin.
b. El tallers i zones d’us comú seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.
Article 21. Límits dels drets
Els drets de les persones usuàries tindran com a límit els dels altres i l’acceptació de les normes que regeixen la prestació de serveis.
Secció 2ª.
Obligacions de les persones usuàries
Les persones usuàries i, en el seu cas, els seus familiars i/o representants legals estaran obligats a facilitar la prestació del servei i, en especial, al compliment de les següents obligacions.
Article 22. Obligacions respecte a la documentació.
a. Proporcionar tota la informació que sigui necessària per valorar les circumstàncies personals, familiars i socials que determinin la necessitat de les prestacions, i es responsabilitzaran de la veracitat de les dades aportades.
b. Informar sobre qualsevol canvi que es produeixi quant a la seva situació personal, familiar, social i econòmica, que pogués donar lloc a la modificació, suspensió o extinció de la prestació del servei.
Article 23. Obligacions respecte al Servei
a. Conèixer i complir el reglament de règim interior i emprar de manera correcta les vies per a la seva aplicació.
b. Respectar les normes de convivència amb les altres persones usuàries.
c. Respectar la dignitat del personal que treballa al Servei, i no alterar la seva feina.
d. Adoptar una actitud correcta i col·laboradora en el desenvolupament de la prestació i de la convivència, així com respectar el bon ús i col·laborar amb el manteniment de les instal·lacions i els mitjans del Servei.
e. Informar pels tràmits que cregui més oportú sobre totes aquelles qüestions que no es considerin adequades per al bon funcionament i que afectin el benestar general.
f. Tenir cura dels seus béns personals.
Seguir les prescripcions acordades en pla individualitzat d’intervenció.
g. Signar el pertinent contracte assistencial amb el Servei Centre Ocupacional.
Article 24. Prohibició d’animals domèstics
No està permesa la presència d’animals domèstics o domesticats, llevat dels cans guia i els animals que s’utilitzen en teràpies.
Article 25. Restricció d’entrades
Les persones usuàries, els familiars o les persones responsables no poden entrar als despatxos i altres espais restringits sense autorització.
Capítol IV.-
Vies de participació
Article 26. Presentació de suggeriments, queixes i reclamacions
Les persones usuàries, el seus familiars i/o representants legals podran dirigir suggeriments, queixes i/o reclamacions sobre tots aquells aspectes de l’organització i el funcionament que incideixin en la qualitat dels serveis o que directament o indirectament millorin l’exercici dels seus drets per les persones en el primer cas, o que els perjudiquin en el segon.
Les queixes contra actuacions o conductes del personal es resoldran atenent les normes disciplinàries específiques aplicables, sense perjudici de les responsabilitats que pels fets pogueren correspondre.
Els suggeriments, queixes i/o reclamacions podran ser dirigides a la persona responsable del Servei Centre Ocupacional.
Article 27. Òrgan de participació
L’associació de familiars dels usuaris del Servei es considera el seu òrgan de participació. De forma regular es realitzaran assemblees semestrals en les que , en contacte amb l’equip tècnic del Servei Centre Ocupacional, s’exposaran obertament les seves opinions, dubtes, queixes i suggeriments, i en la que se debatran qüestions que afectin al funcionament general del Servei i que seran consensuades per l’assemblea.
L’assemblea també podrà ser convocada de forma extraordinària bé per la junta directiva de la associació de familiars, bé per la persona responsable del Servei per tractar temes urgents d’especial interès pel funcionament i organització del Servei Centre Ocupacional.
Article 28. Dret a resposta.
L’usuari, els seus familiars i/o representants legals tenen dret a rebre una contestació en el termini d’un mes, respecte a la reclamació o queixa efectuada.
Capítol VI.-
Règim econòmic
Article 29. Règim de preus
Mitjançant la corresponent ordenança fiscal es regularà, si n’és el cas, el règim de preus corresponent als serveis del Centre Ocupacional.
Capítol VII
Règim d’infraccions i sancions
Secció 1ª.
De les infraccions
Article 30. Faltes lleus.
Tenen la consideració de faltes lleus:
a. Alterar les normes de convivència i respecte mutus, creant als habitatges situacions de malestar.
b. Utilitzar inadequadament les instal·lacions i mitjans dels habitatges o pertorbar les activitats del mateix.
c. Promoure i participar en altercats, baralles de qualsevol tipus, amb companys/es i/o personal, sempre que no derivin danys greus a tercers.
d. Manca de respecte a altres persones residents o personal del Centre.
e. La no participació injustificada en les activitats proposades.
Article 31. Faltes Greus
Tenen la consideració d’infraccions greus:
a. La reiteració de faltes lleus, des de la tercera comesa.
b. Alterar les normes de convivència de forma habitual i permanent, creant situacions de malestar.
c. Les sostraccions de béns aliens o el deteriorament intencionat de qualsevol classe d’aparells i objectes dels habitatges, d’altres persones residents o del personal.
d. No comunicar l’absència dels habitatges quan aquesta tingui una durada superior a 24 hores.
e. Reiteració en la manca de respecte a altres persones residents o personal dels habitatges.
f. Utilitzar aparells o eines no autoritzades.
g. Falsejar o ocultar dades en relació amb el gaudi de qualsevol prestació o servei o en les circumstàncies personals i econòmiques.
h. La desídia i l’abandó de la seva higiene personal i negar-se a rebre l’assistència del personal del Centre.
Article 32. Faltes molt greus
Tenen la consideració de faltes molt greus:
a. La reiteració de faltes greus, des de la tercera comesa.
b. Agressió física o els maltractaments greus a altres usuaris o personal del Servei.
c. No comunicar l’absència del Centre quan aquesta és superior a 15 dies.
d. Falsejar o ocultar declaracions o aportar dades inexactes i rellevants en relació amb la condició de persona usuària.
Secció 2ª.
De les sancions
Sense perjudici de les altres responsabilitats que siguin procedents, les sancions que es podran imposar al les persones usuàries que incorrin en algunes de les faltes esmentades en els articles anteriors, seran regulades en els següents:
Article 33. Per infraccions lleus
a) Amonestació verbal privada.
b) Amonestació individual per escrit.
Article 34. Per infraccions greus
a) Suspensió temporal en l’assistència al Centre.
b) Prohibició temporal del dret de gaudir de les activitats lúdiques del Centre.
Article 35. Per infraccions molt greus.
Pèrdua definitiva de la condició d’usuari del Servei Centre Ocupacional.
En la imposició de penalitats, s’haurà de guardar la deguda adequació entre la gravetat de l’ incompliment i la penalitat aplicada, en funció dels següents criteris:
-Grau d’intencionalitat en la comissió dels fets objectes de sanció.
-Reiteració o reincidència.
-Perjudici causat i risc concurrent.
-Producció de danys personals
Secció 3ª.
Del procediment
Article 36. Procediment
El procediment que es seguirà respecte del procediment a seguir per l’exercici de la potestat sancionadora s’estarà a l’establer al Decret 14/1994, de 10 de febrer pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Disposició final única.
Aquest reglament entrarà en vigor una vegada s’hagi publicat íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i hagi transcorregut el termini assenyalat a l’art. 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.