Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I PRESSUPOSTS
Núm. 17895
Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts de 19 de setembre de 2013 per la qual s’autoritza la cessió gratuïta del vehicle Nissan Pick Up amb matrícula 9833 CGM a l’Ajuntament de Campos (exp. DGTPFP/SP 261/2013)
Versió PDF
Antecedents
1. La Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia de la Conselleria d’Administracions Públiques és l’òrgan de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que té atribuïdes les competències en matèria d’emergències i protecció civil.
2. La Llei de bases de règim local atorga als municipis, en els termes de la legislació de l’Estat i de les comunitats autònomes, competències en matèria de protecció civil, prevenció i extinció d’incendis.
3. La Llei 2/1985, de 21 de gener, de protecció civil, estableix que la protecció civil és un servei públic del qual participen tant les diferents administracions públiques com els ciutadans.
4. Segons l’article 13 del Decret 44/2003, de 2 de maig, pel qual s’aprova el Reglament de voluntaris de protecció civil, la Conselleria d’Administracions públiques ha d’arbitrar els mitjans necessaris perquè les agrupacions de voluntaris de protecció civil disposin del material específic que garanteixi una intervenció ràpida davant qualsevol situació d’emergència, especialment en el camp del transport.
5. La consellera d’Administracions públiques va resoldre, en data 13 de juny de 2013, iniciar l’expedient de cessió gratuïta del vehicle Nissan Navara Pick Up amb matrícula 9833 CGM a l’Ajuntament de Campos perquè el faci servir exclusivament l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil del municipi.
6. Mitjançant un ofici de la secretària general de la Conselleria d’Administracions Públiques d’1 de juliol de 2013 (amb registre d’entrada 2216/2013, de 3 de juliol de 2013), es va trametre tota la documentació necessària per tramitar l’expedient de cessió corresponent
7. Atesa la documentació presentada, dia 16 de setembre de 2013 el conseller d’Hisenda i Pressuposts va dictar, a proposta del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, la resolució d’inici de l’expedient.
Fonaments de dret
1. Els articles 61 i 62 de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Els articles 124 i 125 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005, de 16 de desembre (BOIB núm. 192, de 24 de desembre.)
3. El Decret 5/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60, de 2 de maig).
4. El Decret 15/2013, de 7 de juny (BOIB núm. 82, de 8 de juny), pel qual es modifica el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60, de 2 de maig).
5. El Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 60, de 2 de maig).
6. El Decret 35/2013, de 21 de juny, pel qual es disposa el nomenament del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 22 de juny).
Proposta de resolució
Propòs al conseller d’Hisenda i Pressuposts que dicti una resolució en els termes següents:
1. Autoritzar la cessió gratuïta del vehicle Nissan Navara Pick Up amb matrícula 9833 CGM (actiu 100000001532 i expedient SENDE 2376/2013) a l’Ajuntament de Campos perquè el faci servir l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil del municipi.
2. Establir, per a la cessió, les característiques següents:
a) La cessió gratuïta del vehicle queda condicionada al fet que el facin servir exclusivament els membres de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Campos, amb la finalitat de col·laborar amb els professionals dels serveis d’emergències en l’atenció de les emergències produïdes en el terme municipal o quan siguin requerits en el territori de les altres administracions de les Illes Balears.
b) L’Ajuntament es compromet a tractar el vehicle de la manera adequada per complir les finalitats per les quals és cedit i a tenir-ne cura.
c) L’Ajuntament s’ha d’encarregar de fer el traspàs del vehicle i de l’assegurança. Així mateix, s’ha d’encarregar de totes les despeses de conservació i manteniment, i són a càrrec seu les obligacions tant legals com tributàries que resultin de la titularitat del bé.
d) Per tal que la cessió gratuïta sigui efectiva, s’ha de signar una acta de lliurament i acceptació en el termini màxim de tres mesos comptador des de la data d’aquesta Resolució. Si transcorre aquest termini sense que es produeixi l’acceptació de la cessió, quedarà sense efecte.
e) L’Ajuntament es compromet a tenir el vehicle en condicions òptimes per ser utilitzat en casos d’urgència i emergència quan així ho sol·liciti la Conselleria d’Administracions Públiques en el marc d’actuació que defineixen la Llei 2/1998, de 13 de març, d’ordenació d’emergències a les Illes Balears; el Decret 44/2003, de 2 de maig, pel qual s’aprova el Reglament de voluntaris de protecció civil; la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d’emergències de les Illes Balears, i la resta de normativa aplicable.
3. Notificar la resolució a les parts interessades.
4. Anotar la cessió gratuïta en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra la resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Hisenda i Pressuposts en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma de Mallorca, 19 de setembre de 2013
El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni
Miguel Miralles Sastre
Conforme amb la proposta. En dict resolució.
El conseller d’Hisenda i Pressuposts
José Vicente Marí Bosó