Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 17490
Bases convocatòria i concessió de subvenió petit comerç
Versió PDF
Es fa públic l’acord de la Junta de Govern Local a la sessió ordinària del 12 de setembre de 2013, per unanimitat dels seus components, on s’aproven les Bases de la convocatòria i concessió en règim de concurrència competitiva de subvenció dirigida al petit comerç de Sant Antoni de Portmany, per renovació i modernització dels locals comercials del municipi, així com la convocatòria i l’inici, una vegada publicada al BOIB, del termini per a presentar sol·licituds.
“9.2 Exp. 4261/2013: “Convocatòria i concessió de subvenció dirigida al petit comerç del municipi de Sant Antoni de Portmany”.
ARTICLE 1.- OBJECTE
1.1. L'objecte de les presents bases és la regulació de la convocatòria i concessió, en règim de concurrència competitiva, de les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (d'ara endavant el Municipi), a través de la Regidoria de Benestar Social, Comerç i Sanitat, podrà atorgar a fi de col·laborar en el finançament de la rehabilitació, ornamentació i modernització de locals comercials del Municipi. aquestes ajudes econòmiques tenen la forma de subvencions a fons perdut.
1.2. Aquestes ajudes tenen com a principal objectiu la renovació dels eixos comercials tradicionals del Municipi mitjançant la modernització dels locals comercials que les requereixin, convertint-les en un focus nou d'atracció del Municipi.
1.3. Les ajudes regulades en aquestes Bases tenen la naturalesa jurídica de subvencions en règim de concurrència competitiva conforme a l'establert en la Llei 38/2003, de 17de novembre, General de Subvencions i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003. Tenen, conforme al marc normatiu, la consideració de subvencions “a fons perdut”, i aniran destinades al finançament dels projectes o actuacions per a la rehabilitació, ornamentació i modernització de locals comercials del Municipi.
ARTICLE 2.- ACCIONS SUBVENCIONABLES
2.1. Les ajudes regulades a les presents bases aniran destinades a finançar les despeses de rehabilitació, ornamentació i modernització de locals situats en el Municipi sempre que aquestes actuacions s'executin conforme a les Ordenances particulars de les zones d'ordenació urbanística en sòl urbà i suposin una inversió mínima, exclòs l'IVA, de 10.000,00€. Serà condició indispensable que els locals comercials objecte d'aquestes ajudes estiguin situats dins dels límits del Municipi. Les despeses hauran d'haver-se realitzat dins del període subvencionable comprenent l'any natural de 2013.
ARTICLE 3.- BENEFICIARIS DE LES AJUDES I REQUISITS OBJECTIUS
3.1. Podran acollir-se a aquestes ajudes les pimes, microempreses o empresaris individuals constituïts amb anterioritat a la data de sol·licitud de la subvenció que tinguin el seu domicili social i desenvolupin la seva activitat en el Municipi.
3.2. Podran ser beneficiaris de les ajudes:
El propietari o propietaris dels locals comercials, usuaris o no dels mateixos. Sempre que el local tingui o vagi a tenir activitat econòmica.
L'arrendatari o arrendataris dels locals comercials comptant amb l'autorització per escrit del propietari. Sempre que el local tingui activitat econòmica a data de la justificació de la subvenció.
3.3. Les següents activitats, recollides en l'Ordenança reguladora dels horaris de les activitats catalogades i turístiques de restauració en el municipi de Sant Antoni de Portmany, aprovada definitivament en sessió plenària de data 30 de juliol de 2013, i publicada en el BOIB Nº 115 de data 17 d'agost de 2013, quedaran excloses d'aquestes ajudes:
I.- Restaurants, Bars, Cafès, Cafeteries i anàlegs
II.- Bars musicals (bar amb llicència de música) i anàlegs.
III.- Bingos, Salons de joc, Cinemes, Teatres, Cafès - teatre i anàlegs.
IV.- Discoteques, Sales Festa i de Ball, Cafès concerto i anàlegs.
V.- Salons Recreatius
3.4. No podran ser beneficiàries les entitats que concorrin en alguna de les circumstàncies que es determinen en l'article 13.2 de la Llei General de Subvencions 38/2003, de 17 de novembre.
3.5. Tindran la consideració de microempreses, a fi d'accedir a les ajudes contemplades a les presents Bases, aquelles que compleixin els següents requisits:
a) Tenir fins a 10 treballadors, sent computable a aquests efectes el treballador autònom.
b) Tenir un volum de negoci inferior a 2 milions d'euros.
c) Disposar d'un local comercial la superfície útil del qual d'exposició i venda sigui inferior a 300 m2.
d) Acreditar no estar vinculats o participats per empreses, franquícies o cadenes comercials que no compleixin qualsevol dels requisits anteriors.
3.6. Aquestes ajudes tenen com a principal objectiu el desenvolupament de les actuacions necessàries per a la realització d'obres de rehabilitació, ornamentació i modernització dels locals comercials que ho requereixin, sempre que la inversió suposi una millora substancial del local, és a dir, que les mateixes no suposin una mera reparació o reposició d'elements antics.
En aquest sentit són objecte de subvenció tant les obres ja realitzades com les projectades, sempre que ambdues s'executin dins del termini establert.
3.7. Les condicions que han de reunir els locals objecte de les presents ajudes seran les següents:
— Estar situats en l'àmbit d'actuació del projecte.
— Estar situats a peu de carrer.
— Que la seva destinació sigui una activitat comercial o de serveis, exceptuant les recollides en l'apartat 3.3 d'aquest article.
— No estar afectats per expedients sancionadors i/o de restauració de la legalitat urbanística alterada, ni estar qualificats urbanísticament com fora d'ordenació.
— No estar subjectes a limitacions legals que impedeixin el seu ús.
ARTICLE 4.- DESPESES SUBVENCIONABLES
4.1. Es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos a les presents Bases, l'import que figura en la llicència d'obra corresponent a l'actuació rehabilitada, ornamental i de pintura de façanes a via pública, així com d'instal·lació d'elements decoratius, i obres realitzades en zones de vista al públic dins de l'establiment. Si les millores no requereixen llicència prèvia per part de l'Ajuntament, la despesa a tenir en compte serà el degudament justificat mitjançant les corresponents factures.
4.2. Quan l'actuació estigui dins de la rehabilitació integral de l'edifici, haurà de desglossar-se el pressupost per partides perquè aquesta Administració pugui realitzar els càlculs necessaris per establir el pressupost subvencionable de la rehabilitació, ornamentació o pintura de la façana corresponent als locals comercials. L'actuació de rehabilitació haurà de respectar la imatge i condicions estètiques establertes per l'Ajuntament.
4.3. No s'inclourà l'Impost sobre el Valor Afegit com a concepte subvencionable.
4.4. No seran subvencionables els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals així com les despeses de procediments judicials.
ARTICLE 5.- CRITERIS DE VALORACIÓ
5.1. Es valoraran els següents aspectes:
1.- Nº d'anys de l'empresa o del local (*):
— De 0 fins a 2 anys: 1 punt
— De més de 2 fins a 4 anys: 2 punts
— De més de 4 fins a 6 anys: 3 punts
— De més de 6 anys d'ara endavant: 4 punts
2.- Inversió realitzada (Inversió mínima, exclòs l'IVA, de 10.000,00€):
— 10.000 €: 1 punt
— De 10.001 € a 12.000 €: 2 punts
— De 12.001 € a 14.000 €: 3 punts
— Més de 14.001 €: 4 punts
3.- Realitzar obres per a millores l'accés de persones discapacitats: 3 punts.
4.-Realitzar obres que suposin millores de l'eficiència energètica o medi ambientals: 3 punts.
5. En cas que diversos sol·licitants obtinguin la mateixa puntuació es tindrà en compte la concessió d'altres subvencions pel mateix concepte, atorgades per organismes diferents a l'Ajuntament.
(*) Aniversaris complerts.
ARTICLE 6.- QUANTIA DE LES SUBVENCIONS
6.1. Podrà ser subvencionat fins al 15 % del pressupost subvencionable, amb el límit màxim d'1.500,00€.
ARTICLE 7.- FINANÇAMENT
7.1. Aquestes subvencions estan finançades al 100 % per l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, es troben pressupostades en l'exercici 2013 en la partida 43 4310 489000 (import màx. de les subvencions 25.000,00€).
7.2. La concessió de les ajudes estarà condicionada a les corresponents autoritzacions i crèdits pressupostaris establerts a aquest efecte al Pressupost Municipal, i amb el límit de les seves respectives disponibilitats econòmiques anuals, prioritzant sempre als projectes segons els criteris de valoració de l'article 5.
7.3. Segons l'article 58 del RLGS es podrà fixar, a més de la quantia total màxima dins dels crèdits disponibles, una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria.
ARTICLE 8.- OBLIGACIONS DE LES EMPRESES BENEFICIÀRIES
8.1. Les persones físiques o jurídiques beneficiàries d'aquestes ajudes estaran obligades a:
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació de l'Ajuntament, i a les de control financer que corresponen a la Intervenció del mateix.
- Comunicar a l'Ajuntament l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat.
- Comunicar a l'Ajuntament la modificació de qualsevol circumstància tant objectiva com a subjectiva que hagués estat tinguda en compte per a la concessió de la subvenció.
a) Acreditar, amb anterioritat al cobrament de la subvenció, el compliment de les seves obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.
b) Facilitar a la Regidoria de Benestar Social, Comerç, i Sanitat quanta informació i/o documentació complementària es consideri necessària per a la comprensió i avaluació de la sol·licitud d'ajuda.
c) Justificar el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.
d) Mantenir els elements objecto de la subvenció en el local comercial declarat en la sol·licitud i no cessar en l'activitat productiva durant, almenys, dos anys des de la seva concessió.
i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
f) Disposar dels preceptius permisos administratius o comunicació prèvia i reunir les condicions necessàries per obtenir l'ajuda.
ARTICLE 9.- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS O AJUDES
9.1. Les ajudes previstes a les presents bases seran compatibles amb qualssevol altres subvencions que puguin atorgar altres institucions públiques amb el mateix objecte i finalitat, sempre que el total percebut no superi el 100% del total dels conceptes subvencionables.
9.2. En cas de concurrència de diverses ajudes amb la mateixa finalitat de tal forma que s'aconsegueixin els límits màxims assenyalats en el punt 6.1, seran directament deduïbles de l'ajuda concedida qualssevol altres atorgades per altres entitats públiques o privades, fins a arribar al límit màxim fixat.
ARTICLE 10.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ EN REGIME DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA
10.1. La iniciació del procediment de concessió es realitzarà mitjançant convocatòria aprovada, per l'Alcalde o Regidor que tingui delegada la competència per a l'autorització i disposició de la despesa corresponent, i publicada en el Butlletí Oficial de la Comunitat de les Illes Balears, realitzant-se en ella esment exprés a aquestes Bases Reguladores.
10.2. Les sol·licituds per a l'obtenció de les ajudes regulades en aquestes bases, hauran de ser presentades en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà –OAC– per a això s'utilitzarà l'imprès normalitzat. Serà aplicable el previst en l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Pública i del Procediment Administratiu Comú.
10.3. Les sol·licituds de subvenció hauran d'acompanyar-se de la següent documentació:
a) Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si escau, del seu representant legal, aportant:
– Si és persona física còpia compulsada del DNI.
– En el cas de societats s'haurà d'aportar còpia compulsada actualitzada de l'escriptura de constitució i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil, així com copia compulsada de la targeta d'identificació fiscal.
– Del representant legal s'haurà d'aportar còpia compulsada del DNI i dels poders actualitzats que acreditin la seva representació.
Si la petició la formula una Comunitat de Propietaris a més:
* CIF de la Comunitat de Propietaris
* Fotocopia del DNI/CIF del President de la Comunitat.
* Acta de la Junta en què s'acordés dur a terme l'actuació.
b) Documentació que acrediti la condició de beneficiari: En cas de propietaris aportar còpia compulsada de l'escriptura de propietat o nota simple informativa del Registre de la Propietat. En cas d'arrendataris o inquilins aportar còpia compulsada del contracte de lloguer i autorització del propietari.
c) En cas de presentar factures aportar la llicència municipal d'obres per a la rehabilitació o millora de la façana. En cas presentar pressupostos aportar la sol·licitud de la llicència.
d) Fotografies en color de la façana o zona de l'establiment objecto de reforma abans de la intervenció.
i) Pressupostos o factures i el seu justificant de pagament quan l'import sigui igual o superior a sis-cents euros (transferència bancària, taló nominatiu, pagament amb targeta o extracte bancari nominatiu) detallats per partides i preus unitaris. A més haurà d'aportar-se projecte tècnic, en el cas de requerir-ho la naturalesa de l'actuació.
g) En el cas d'arrendataris o inquilins, acreditació que el sol·licitant de la subvenció es troba al corrent en el compliment de les obligacions, enfront de la Seguretat Social.
h) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb les Hisendes Estatal i Municipal. Es pot autoritzar a l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany perquè sol·liciti aquests certificats.
10.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de 45 dies a explicar des del següent al de la publicació de la present convocatòria.
ARTICLE 11.- ESMENA DE DEFICIÈNCIES
11.1. Si les sol·licituds de subvenció no reuneixen els requisits exigits a les presents bases, o no s'acompanyés a la mateixa la documentació exigida, de conformitat amb els previst en l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es requerirà als interessats perquè, en un termini de 10 dies, esmenin les faltes o acompanyin els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fessin, els hi tindrà per desistits de la seva petició, arxivant-se sense més tràmits, amb els efectes previstos en l'article 42.1 del mateix text legal.
ARTICLE 12.- ORGAN COMPETENT PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
12.1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon al Regidor Delegat de l'Àrea, que realitzarà d'ofici quantes actuacions estimi pertinents per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de formular-se.
12.2. A tal fi, es recaptaran els informes tècnics o jurídics que siguin necessaris per a una primera avaluació de la sol·licitud. Igualment, si ho considera necessari, podrà ordenar la realització de visites a les instal·lacions del sol·licitant i requerir, si escau, la informació o documentació complementària que estimi necessària per a la comprensió i avaluació de l'expedient. El termini per a l'emissió dels informes citats, serà l'assenyalat en l'art. 24.3.a) de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
12.3. Una vegada avaluades les sol·licituds per l'Òrgan Instructor, l'Òrgan Col·legiat competent emetrà informe en el qual es concreti el resultat de l'avaluació efectuada, tot això conforme als criteris de valoració i barems establerts, i a la vista dels informes recaptats per l'Instructor.
12.4. Aquest Òrgan Col·legiat estarà constituït pel Regidor Delegat de l'Àrea, que ho presidirà, pel Secretari de la Corporació, per la Interventora municipal, per un Tècnic competent en la matèria i el Cap del Servei Municipal competent.
12.5. L'Òrgan Instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'Òrgan col·legiat formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats, als quals es concedirà un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
12.6. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment, ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Igualment, tindrà el caràcter de definitiva de no presentar-se al·legacions en el termini concedit a aquest efecte.
12.7. Examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formularà proposta de resolució definitiva.
12.8. La proposta de resolució definitiva expressarà el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels quals es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, especificant-se l'avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
12.9. La proposta de resolució definitiva es notificarà als interessats proposats a fi que en el termini màxim de 3 dies, a explicar des del següent a la notificació de la citada proposta, comuniquin l'acceptació de la subvenció, bé mitjançant escrit dirigit al Departament d'Intervenció, bé mitjançant compareixença personal en el citat Departament. La no comunicació de l'acceptació serà considerada com a renúncia a l'adjudicació proposada.
12.10. Les propostes de resolució, provisional o definitiva, no creen dret algun a favor del beneficiari proposat, enfront de l'Ajuntament, mentre no s'hagi emès i notificat la resolució de concessió.
ARTICLE 13.- TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ
13.1. Una vegada aprovada la proposta de resolució definitiva, l'òrgan competent resoldrà el procediment concedint o denegant la subvenció sol·licitada.
13.2. L'òrgan competent per a la resolució serà l'Alcaldessa, o si escau, el Regidor que tingui delegada la competència per a l'autorització i disposició de la despesa.
13.3. La resolució serà motivada i es notificarà al beneficiari, així com als quals se'ls hagués denegat, indicant els motius de la denegació. La resolució determinarà la quantia a atorgar, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigides per a la seva percepció, seguiment i justificació.
a) El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos, a explicar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, amb la documentació completa.
b) El venciment del termini sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
13.4. L'atorgament o denegació de les subvencions es farà públic en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ARTICLE 14.- FI DE LA VIA ADMINISTRATIVA
14.1. L'acte de resolució de la subvenció esgota la via administrativa. D'acord amb el que disposa l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut d'aquest Ajuntament, en el terme d'un mes a explicar des de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu dins del termini de dos mesos explicats des de l'endemà al de la recepció d'aquesta notificació.
ARTICLE 15.- PUBLICITAT DE LES SUBVENCIONS
15.1. Els beneficiaris de les subvencions regulades en aquestes bases estan obligats a especificar en les memòries, publicacions, anuncis o altres mitjans de difusió que s'utilitzin respecte als projectes subvencionats, la participació de la Regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
ARTICLE 16.- JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ
16.1. El termini màxim per presentar la justificació de la subvenció serà de 3 mesos des de la data de la concessió de la subvenció, donant-se de baixa la inversió no justificada del total de la subvenció concedida en cas contrari. Per a la justificació de la subvenció, s'haurà de presentar:
— Fotografia en color de la façana o part del local en la qual s'ha realitzat l'actuació.
— Relació de factures que acreditin l'aplicació dels fons rebuts. Les factures hauran d'estar pagades i haurà d'aportar-se el justificant d'abonament de les mateixes.
16.2. La quantia de la subvenció finalment abonada serà la que s'estableixi en la resolució del procediment de concessió de la subvenció. Aquesta quantia no podrà ser superior a l'import del cost de l'obra.
16.3. El pagament de la subvenció es farà efectiu prèvia justificació de la inversió realitzada i, havent aportat el beneficiari (o l'entitat beneficiària) les dades bancàries de l'entitat i del titular del compte.
16.4. La justificació de la destinació de la subvenció s'acreditarà documentalment amb les factures corresponents a les inversions executades segons l'establert en la llei de subvencions.
16.5. A l'efecte de procedir a la justificació de la subvenció atorgada, els beneficiaris hauran de presentar:
1. Factures pagades mitjançant xec o pagaré: S'aportarà extracte o nota de càrrec de l'entitat financera del corresponent taló o pagaré al costat de la còpia del mateix. No seran admissibles els rebuts de xecs o pagarés sense que s'acrediti que han estat carregades en el compte bancari del beneficiari, ni els emesos al portador, tret que s'acrediti que el perceptor ha rebut el citat xec o pagaré.
2. Factures pagades mitjançant transferència: Còpia del resguard bancari de transferència on consti com a motiu el pagament de la factura corresponent.
3. Factures pagades mitjançant targeta. Per a targeta de dèbit s'aportarà document del deute en el compte del beneficiari per part de l'entitat financera. En el cas de targeta de crèdit s'aportarà, a més de la nota de càrrec de l'entitat financera de la corresponent despesa, l'extracte mensual de la targeta de crèdit.
4. Factures pagades en metàl·lic: Rebut en el qual consti la factura que se salda. En aquest rebut, degudament signat, haurà d'estar suficientment identificada l'empresa que rep l'import, i el nom, DNI, i càrrec si escau de persones jurídiques, de la persona que signa. En qualsevol cas, es limita a 600 euros per factura, l'import màxim a justificar com a pagament en efectiu de les despeses realitzades per a l'execució de l'ajuda.
16.6. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció als beneficiaris que no es trobin al corrent en el compliment de les seves obligacions amb la Hisenda Estatal i Municipal i enfront de la Seguretat Social, o siguin deutors per resolució de reintegrament, havent de presentar per a la seva acreditació els corresponents certificats, sense que serveixi a aquest efecte la declaració responsable efectuada, si escau, per a la concessió
ARTICLE 17.- REINTEGRAMENT O PÈRDUA DE LA SUBVENCIO
17.1. Els beneficiaris que rebin la subvenció i no la destinin total o parcialment a la finalitat per la qual s'ha atorgat, perdran el dret a prendre part en futures convocatòries de la mateixa índole, segons els terminis establerts en l'art. 19, i a més els serà retirada la subvenció atorgada, reintegrant-se a les Arques Municipals.
17.2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, la concessió concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, que contravingui les condicions de l'art. 13 podrà donar lloc a la modificació, fins i tot, a la retirada de la subvenció atorgada reintegrant-se el seu import.
17.3. Els beneficiaris de les subvencions vindran obligats a retornar a l'Ajuntament, total o parcialment, segons determinin els informes tècnics, les quantitats percebudes per aquest concepte, amb els interessos de demora que corresponguin des del moment del pagament de la subvenció i en la quantia fixada en l'art. 17 de la Llei 47/2003 General Pressupostària, quan es produeixi alguna de les circumstàncies següents:
a) Quan les accions objecto de la subvenció no es realitzin íntegrament, o amb subjecció al projecte o memòria presentat amb la sol·licitud.
b) Quan no es compleixin els requisits de compatibilitat amb altres subvencions, en aquest cas es procedirà al reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat.
c) Incompliment de l'obligació de justificació.
d) Obtenció de la subvenció sense reunir les condicions requerides per a això.
17.4. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic de naturalesa no tributària. L'Ajuntament ostentarà per al seu cobrament les prerrogatives establertes legalment.
ARTICLE 18.
18.1. INFRACCIONS I SANCIONS
18.1.1. Es consideraran infraccions lleus:
— La presentació fora de termini de la justificació de la utilització dels fons.
— La justificació incompleta dels fons rebuts.
— Les altres establertes en l'Art. 56 de la Llei 38/2003 General de subvencions.
— L'incompliment de les obligacions de publicitat establertes en l'article 15 de les presents bases.
18.1.2. Es consideraran infraccions greus:
— Les establertes en els apartats a), b), c) i f) de l'Art. 57 de la Llei 38/2003.
18.1.3. Es consideraran molt greus:
— Les establertes en els apartats a), b), c) i i) de l'Art. 58 de la Llei 38/2003.
18.1.4. Seran responsables de les infraccions administratives previstes en aquestes Bases, les persones físiques o jurídiques que incorrin en les accions o omissions tipificades en les mateixes.
18.1.5. Les sancions que s'imposin després de la tramitació de l'oportú expedient sancionador, seran compatibles amb el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida.
18.2. SANCIONS
— Les infraccions lleus se sancionen amb multa de 500 euros.
— Les infraccions greus se sancionaran amb la impossibilitat d'obtenir ajudes durant un període màxim de dos anys.
— Les infraccions molt greus se sancionaran amb la impossibilitat d'obtenir ajudes durant un període màxim de cinc anys.
ARTICLE 19.- RÉGIME JURÍDIC
19.1. L'atorgament de les subvencions per a la modernització / rehabilitació, de locals comercials del Municipi, es regirà en primer lloc pel que es disposa en aquestes Bases, supletòriament, pel que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; en el RD. 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003; i pel que es disposa a les Bases d'Execució del pressupost de l'Ajuntament corresponent a l'any de la convocatòria..”
Al municipi de Sant Antoni de Portmany