Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 17488
Planejament i Gestió Urbanística. Edicte acord incoar procediment de revisió d'ofici de l'expedient de parcel·lació al carrer Ca l'Apotecari, núm. 3,5 i 7 de Gènova

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp: PH10/0035

El Consell de la Gerència en sessió celebrada el 10.09.2013 va acordar:

“INFORME DE LA CAP DE SERVEI:  Per acord del Consell de Gerència d´Urbanisme de data 19 de maig de 2011 es va atorgar llicència de parcel.lació al carrer Ca l´Apotecari, números 3,5 i 7, a Gènova, sol.licitada pel senyor Alejandro Bellapart Heine, segons el projecte redactat per l´arquitecte Cándido Pena Liste, atès l´informe favorable de la Secció de Topografia i Delineació de data 15-04-2011 que, entre d´altres, deia: “Aquesta parcel.lació està condicionada a les demolicions que fa referència el projecte de parcel.lació”.  Efectivament, el projecte pel qual es va donar la llicència contemplava la demolició de certes edificacions existents a la parcel.la 02.

Y l´acord del Consell de la Gerència d´Urbanisme atorgava la llicència condicionada a la presentació per part de la promotora de la certificació municipal de final d´obra acreditativa de les demolicions a que feia referència el projecte de parcel.lació.

Amb posterioritat a l´adopció de l´anterior acord, per part de l´interesat es presentava escrit (de data 12.12.2011) afirmant: “Una vez efectuadas las demoliciones a las que hace referencia el proyecto de parcelación...sea concedida el final de obra obteniendo el correspondiente certificado municipal.”

En relació a l´anterior escrit, pel Departament d´Obres s´informava que no constava cap sol.licitud de llicència d´obres al carrer ca l´Apotecari, núms. 3, 5 i 7.

Seguidament, l´interesat presentava nou escrit, de data 26.01.2012, pel qual presentava “certificado del arquitecto constando que las obras ya no existen”. A l´esmentat escrit l´arquitecte autor del projecte de parcel.lació  diu que ha comés un error al projecte de parcel.lació, per indicar que s´havien de demolir certes construccions que, en realitat, no existirien.

Davant d´aquestes manifestacions contradictòries de l´interessat , es va fer una inspecció de la  parcel.la resultant 2 del projecte de parcel.lació per part del topògraf del servei de Planejament, als efectes de comprovar les diferents edificacions existents, i comparar la realitat amb el plànol núm. A-2 del Projecte de parcel.lació,  la qual cosa va provocar l´informe de data 16.03.2013, segons el qual: - Es comprova que no s´ha demolit l´aljub que s´havia de demolir. – S´observa que determinades dades del Projecte de parcel.lació no s´ajusten a la realitat: entre d´altres, es constata que existeixen construccions que no s´han dibuixat en el Pojecte, i unes altres que figuren en el plànol de parcel.les inicials i que s´han suprimit en el de parcel.les resultants. Pel cap dels serveis tècnics de Planejament, en informe de 16.04.2012 s´indicava: “Por tanto, cabe señalar en relación con la condición de la licencia de parcelación relativa a las edificaciones existentes, que debería aportarse proyecto de parcelación modificado que concuerde con la realidad, en el que se defina claramente las edificaciones que está previsto mantener y las que está previsto demoler.”

A partir d´aquest moment, es van fer requeriments a l´interesat per tal de presentar projecte de parcel.lació modificat, concordant amb la realitat.

En contestació a aquest requeriment, l´interessat aportava nova documentació amb data d´entrada al servei de Planejament de 02.07.2012, la qual era informada pel cap dels serveis tècnics de Planejament en data 21.09.2012; a l´esmentat informe, entre d´altres, es diu: “El cobertizo existente en la finca resultante nº 2 incumple las separaciones mínimas a linderos establecidas en la zona I2b y tampoco puede deducirse que esté construido legalmente al amparo de normativa anterior, por lo que no podría conservarse y debería preverse su demolición en el proyecto, lo que también puede decirse en relación a una ampliación de la vivienda existente en dicha parcela.”

Comunicat l´anterior informe a l´interessat, aquest en data 22.03.2013 presentava documentació que, novament  era informada desfavorablement pels serveis tècnics municipals. En aquest informe, entre d´altres, es diu: “Se aporta una fotografía de 1995, de la que ya dispone el Ayuntamiento, en la que precisamente se observa que en dicha fecha existía una superficie descubierta donde actualmente existe un cuerpo de edificación cubierto y alineado con la calle...Por tanto, dicho cuerpo de edificación, así como el cobertizo existente en la finca resultante nº 2, no cumplen la normativa vigente ni tampoco se justifica que estén construidos al amparo de normativa anterior.”

Vist tot allò que s´ha exposat cal apreciar la concurrència del supòsit de nul.litat de ple dret de l´article 62.1f) de la Llei 30/1992, per quant de totes les actuacions anteriorment descrites es desprèn que s´ha obtingut una llicència que habilita per configurar jurídicament unes parcel.les que resulten incompatibles amb part de  les edificacions existents; en definitiva, la llicència obtinguda estaria permetent du a terme una actuació que resulta  incompatible  amb el règim jurídic del sòl.

Atès els articles 62, 84, 86 i 102 i 104 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú; i l´article 4.2. del Reglament de la Gerència d´Urbanisme; articles 18.12 b), 21 i 24 de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears i demés articles d´aplicació, la Cap de Servei que subscriu considera que el Consell de la Gerència d´Urbanisme pot adoptar el següent

ACORD

1.- Incoar procediment de revisió d´ofici de l´acord del Consell de Gerència d´Urbanisme de data 19 de maig de 2011, pel qual es va atorgar llicència de parcel.lació al carrer Ca l´Apotecari, números 3,5 i 7, a Gènova, sol.licitada pel senyor Alejandro Bellapart Heine, segons el projecte redactat per l´arquitecte Cándido Pena Liste, per entendre que la indicada resolució és un acte  administratiu contrari a l´ordenament jurídic pel qual s´adquereixen facultats sense tenir els requisits essencials per a la seva adquisició (article 62.1f) de la Llei 30/1992).

2.- Suspendre l´execució de l´acord esmentat a l´apartat anterior.

3.- Obrir un termini d´audiència de VINT DIES a favor dels interessats, amb notificació individualitzada d´aquest acord als qui figurin com interessats a l´expedient, publicació en el BOIB, Tauló d´Edictes de la Corporació i en un dels diaris de major difusió.

4.- Sol.licitar Dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears en relació al present expedient de revisió d´ofici.

5.- Comunicar el present acord a tots aquells departaments i serveis municipals que es puguin trobar afectats.”

En relació a l´anterior acord s´inicia un termini d´informació pública de VINT DIES HÀBILS comptats des del següent al de la publicació del present anunci, als efectes que tots els que es considerin interessats puguin examinar l´expedient al Servei Juridic Administratiu de Planejament d´aquest Ajuntament, Av. Gabriel Alomar 18-5é (Edifici Municipal de les Avingudes), Palma, i puguin efectuar les al.legacions que considerin convenients al seu dret, mitjançant escrit dirigit al Batle i presentat en el Registre General d´aquest Ajuntament o a les dependències a que es refereix l´article 38-4 de la Llei 30/92 de Règim Juridic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, tot això de conformitat amb el que disposen els articles 84 i 86 de la Llei 30/92 de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú. Aixi mateix, la present publicació servirà de notificació per edictes als interessats relacionats més abaix en cas que no es pugui dur a terme la notificació individualitzada.     

1er. LLINATGE

2ón. LLINATGE

NOM

DNI/CIF

BANCO DE CREDITO   BALEAR

 

 

 

BANCO ESPAÑOL DE CREDITO. S.A.

 

 

 

BANKINTER

 

 

 

BELLAPART

 HEINE

 ALEJANDRO

 34068835-Q

BLANCH

 COLINO

 ELENA

 46235776-A

DE LA CRUZ

 MATEOS

 DANIEL EUGENIO

 43126444-H

DE LA CRUZ

 SILVA

 EUGENIO

 36002565-K

MATEOS

 FERNANDEZ

 ROSA Mª

 09740475-K

 

Palma, 12 de setembre de 2013

El cap del Departament,
p.d.Decret de batlia núm. 10434 de 8 de juny de 2012,
Jaume Horrach Font