Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 17418
Protecció. DP 2012/136 Notificació trasllat ACGU de 14.05.2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 14 de maig de 2013, a MONSERRAT RUBÍ, CATALINA, amb DNI 41.183.959-K, respectivament, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2012/136, en relació al immoble ubicat al C/ CABRERA NÚM 29, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:

Us notific que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 14 de maig de 2013 es va acordar el següent:

I. Atès el resultat de l’audiència efectuada als interessats, prèvia a l’ordre d’execució, en relació a les actuacions a realitzar a l’immoble ubicat al carrer Cabrera, núm. 29 (PC 01902612), descrites a l’informe tècnic de data 22 de novembre de 2012, que transcrit diu:

“En relació a l'expedient abans referenciat i a la vista de la sol·licitud d’informe del Negociat de Protecció de l’Edificació, per realitzar informe tècnic sobre condicions de seguretat i salubritat pública, cal dir el següent:

Característiques constructives:

Es tracta d’un edifici plurifamiliar entre mitgeres de planta baixa mes planta pis. Estructura de parets de càrrega amb forjats unidireccionals.

Característiques urbanístiques:

Segons el PGOU vigent l’immoble es troba en una zona qualificada com a B2a.

Informe Tècnic

Realitzada visita d’inspecció ocular a l’immoble situat al C/Cabrera nº29, es fa constar que la planta baixa de l’esquerra nº29a roman tancada amb una panell de fusta de manera provisional.

Segons informe de bombers de data 31-10-12 i manifestacions del veïns hi ha un problema en els tubs de fecals que discorren per la planta baixa del nº29a provocant mals olors sobretot els dies de pluja.

La volada que es situa en el primer pis del nº29a es troba amb el material d’arrebossat de sota disgregat i amb una de les filloles del cap de cantó despresa.

Conclusió:

A la vista de la perillositat per possible caiguda de material de la volada i la insalubritat per la deficient evacuació d’aigües fecals, és del parèixer del tècnic que subscriu de tramitar la següent ordre d’execució:

ORDRE D’EXECUCIÓ

Baix direcció tècnica competent:

  • Reparació de l’arrebossat de sota la volada del primer pis del nº29a i col·locació de la fillola despresa del cap de cantó.
  • Reparació de l’anomalia en els tubs de sanejament que discorren per la planta baixa del nº29a.
  • Col·locació de porta d’accés a la planta baixa del nº29a.

Condicions: Abans de l’inici de les obres s’aportarà assumeix de direcció tècnica. Una vegada finalitzades les obres s’aportarà certificat final d’obres.

Termini d’execució: 2 mesos

Pressupost estimatiu: 1.500€”

II. Atès l’escrit d’al·legacions presentat en data 16 de gener de 2013 pel Sr. Pablo Rico Martínez, amb DNI 01.499.492-F, en nom i representació del BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, SA, amb CIF A48265169.

Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics -B) per dictar ordre d’execució-, concepte 312.02, art. 6 c) de l’OOFF per a 2013, que tindrà el següent càlcul: B) 2,61% sobre el cost total previst pels serveis tècnics municipals (1.500€), sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si escau).

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals; i el Reglament de la Gerència d’Urbanisme; i l’altra normativa aplicable, es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’

ACORD

1r) DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 16 de gener de 2013 pel Sr. Pablo Rico Martínez, amb DNI 01.499.492-F, en nom i representació del BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, SA, amb CIF A48265169, segons el que disposa l’informe de la TAG de data 3 de maig de 2013, que transcrit diu:

“En contestación al escrito de alegaciones presentado en fecha 16 de Enero de 2013 por el Sr. Pablo Rico Martínez, con DNI 01.499.492-F, en nombre y representación del BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, SA, con CIF A48265169, le informamos de que, si bien parece que de la documentación adjunta a las alegaciones se han realizado parte de las actuaciones descritas por el técnico en su informe de fecha 22 de noviembre de 2012 (puntos 2 y 3), tal y como se especifica en el mismo informe técnico, antes del inicio de las obras deberá aportarse asume de dirección técnica y una vez finalizadas éstas certificado final de obras.

Además, le informamos de que, tal y como establece el artículo 10 de la Ley 10/1990, de 23 de Octubre, de disciplina urbanística, los propietarios son los responsables de mantener sus edificaciones en condiciones de seguridad (párrafo primero); por tanto, es obligación de todos los propietarios conjuntamente llevar a cabo las actuaciones necesarias para dar cumplimiento a la orden de ejecución con el objeto de mantener en condiciones de seguridad y salubridad el inmueble.

Por lo tanto, y visto que queda pendiente realizar parte de las actuaciones señaladas por el técnico en su informe (22/11/2012) y presentar la documentación que en el mismo se especifica, procede dictar la correspondiente orden de ejecución.

CONCLUSION

DESESTIMAR LAS ALEGACIONES presentadas en fecha 16 de Enero de 2013 por el Sr. Pablo Rico Martínez, con DNI 01.499.492-F, en nombre y representación del BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, SA, con CIF A48265169, en virtud de lo expuesto anteriormente.”

2n) ORDENAR als propietaris de l’immoble, solar i/o terreny que figura a continuació que corregeixi les deficiències detallades en el termini que s’indica; i al mateix temps, se li adverteix que, en cas d’incomplir el que s’ordena, l’Ajuntament l’haurà de sancionar amb multa del 10 al 20 per cent del valor de les obres considerades necessàries, tal i com preveu l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB núm. 186 EXT., de 27-12-2006):

Al BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, SA, amb CIF A48265169, al Sr. ENRIQUE ARCHS VAZQUEZ, amb DNI 46.456.463-M, a la Sra. ISABEL CORTES VICENS, amb DNI 43.034.751-A, a la Sra. CATALINA MONSERRAT RUBÍ, amb DNI 41.183.959-K, a la Sra. CATALINA BARCELÓ FIOL, amb DNI 41.153.225-S, i a la Sra. ANA MARIA LUNA ROJAS i 1, amb DNI 78.204.193-F, el que disposa l’informe tècnic de data 22 de novembre de 2012, que parcialment transcrit diu:

“(...) A la vista de la perillositat per possible caiguda de material de la volada i la insalubritat per la deficient evacuació d’aigües fecals, és del parèixer del tècnic que subscriu de tramitar la següent ordre d’execució:

ORDRE D’EXECUCIÓ

Baix direcció tècnica competent:

  • Reparació de l’arrebossat de sota la volada del primer pis del nº29a i col·locació de la fillola despresa del cap de cantó.
  • Reparació de l’anomalia en els tubs de sanejament que discorren per la planta baixa del nº29a.
  • Col·locació de porta d’accés a la planta baixa del nº29a.

Condicions: Abans de l’inici de les obres s’aportarà assumeix de direcció tècnica. Una vegada finalitzades les obres s’aportarà certificat final d’obres.

Termini d’execució: 2 mesos

Pressupost estimatiu: 1.500€”

La documentació gràfica es pot consultar al Servei de Protecció de l’Edificació i ITE.

3r) ADVERTIR als propietaris referits que podran iniciar les obres immediatament, previ compliment de les condicions incloses en aquest Acord.

NO ES NECESSITA SOL·LICITAR LLICÈNCIA D’OBRES PER TAL DE DONAR COMPLIMENT AL QUE S’ORDENA.

4t) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement amb el que disposa l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma, si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament l’haurà d’imposar una multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans; així com també, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres a costa del propietari de l’immoble en cas d’incompliment d’aquest darrer termini.

5è) DONAR COMPTE d’aquest Acord al Departament Tributari per al seu coneixement i efectes oportuns.

6è) NOTIFICAR la present resolució al BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA, SA, amb CIF A48265169, al Sr. ENRIQUE ARCHS VAZQUEZ, amb DNI 46.456.463-M, a la Sra. ISABEL CORTES VICENS, amb DNI 43.034.751-A, a la Sra. CATALINA MONSERRAT RUBÍ, amb DNI 41.183.959-K, a la Sra. CATALINA BARCELÓ FIOL, amb DNI 41.153.225-S, i a la Sra. ANA MARIA LUNA ROJAS i 1, amb DNI 78.204.193-F.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableixen l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 18 d’agost de 2013

La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegación (Decret de Batlia núm. 22906 de 01/12/2011, BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Elvira Salvá Armengod.