Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 17350
Aprovació definitiva de la modificació de les normes de gestió del preu públic.
Versió PDF
ACORDS DEFINITIUS:
1r.- Acabat el termini d’exposició al públic de l’acord provisional de modificació de les normes de gestió del preu públic següent:
1) Normes de Gestió Reguladores del Preu Públic per la realització d'activitats i programes de l'organisme autònom municipal d'activitat física de l'Ajuntmaent d'Inca, resultant que contra les normes descrites no s’han presentat al.legacions , el referit acord queda elevat a definitiu de conformitat amb l’article 102, d) de la Llei Municipal i Règim Local de les Illes Balears (Llei 20/2006 de 15 de desembre),segons els termes que a continuació es transcriu.
NORMES DE GESTIÓ DELS PREUS PÚBLICS PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS I PROGRAMES DE L’ORGANISME AUTÒNOM INSTITUT MUNICIPAL D'ACTIVITAT FÍSICA DE L’AJUNTAMENT D’INCA
Article 1
Naturalesa, objecte i fonament
1.De conformitat amb el que preveu l'article 127 en relació amb l'article 41, ambdós de l'RD legislatiu2/2004, de 5 de març, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'Ajuntament d'Inca continua exigint el preu públic per a la realització d’activitats de l’OA IMAF de l’Ajuntament d’Inca, que es regularà mitjançant la present Ordenança.
2. Objecte. Constitueix l’objecte d’aquest preu públic l’assistència i realització de les activitats que posteriorment es relacionen.
Article 2
Subjecte passiu
1. Estan obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança els qui es beneficiïn per la realització de les activitats esportives i els serveis prestats per l’OA IMAF.
2. També restaran obligades al pagament les persones físiques o jurídiques que sol·licitin per a elles o per a terceres persones qualsevol dels serveis, prestacions o activitats assenyalats a l'article 3 d'aquesta Ordenança.
Article 3
Preus públics
Els preus públics a aplicar seran els següents:
A. Programa d'activitats durant l'hivern (curs d'octubre de l'any en curs a maig del següent; durada: 8 mesos)
Inscripció/matrícula al curs AFA i EEM .............................................................10,00 €
Targeta d'identificació...........................................................................................5,00 €
Assegurança col·lectiva d'accidents esportius: segons l'oferta de l'asseguradora guanyadora del concurs. La quantia serà fixada per acord del Consell d'Administració de l'OA IMAF, atenent a l'informe sobre la totalitat de les propostes presentades de totes les companyies convidades.
1. Activitats físiques joves/adults (AFA) (8 mesos, d'octubre de l'any en curs a maig del següent). Partida 31300
Preu del curs complet
Activitats de 60’/setmana................................................................................48 €/curs
Activitats de 120’/setmana..............................................................................96 €/curs
Activitats de 180’/setmana............................................................................144 €/curs
Activitats de 240’/setmana............................................................................192 €/curs
2. Escoles Esportives Municipals EEM (8 mesos, d'octubre de l'any en curs a maig del següent). Partida 31300
Preu del curs complet
Activitats de 60’/setmana.................................................................................48 €/curs
Activitats de 120’/setmana...............................................................................96 €/curs
Activitats de 180’/setmana.............................................................................144 €/curs
Activitats de 240’/setmana.............................................................................192 €/curs
3. Activitats de promoció esportiva. Partida 31300
Són totes aquelles activitats de caire puntual i singulars: activitats i serveis de lleure, de formació, promoció esportiva, senderisme, estades esportives familiars, esport popular, marxandatge, esport solidari, recreació i dinamització, salut, xerrades, assessorament i d'altres de relacionades amb l'activitat fisicoesportiva.
D'acord amb el que disposa l'article 47 de Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i amb el que disposa l'article 23.2 b) de la Llei 7/18985, de règim local, la quantia del preu public serà fixada pel Consell d'Administració de l'OA IMAF, atenent a l'estudi econòmic que s'efectuarà de totes les activitats a realitzar.
A aquest efecte, una vegada elaborat l'estudi econòmic per part del tècnic responsable, se n'informarà el regidor d'Esports per a l'elaboració de la proposta de determinació del preu públic, que s'elevarà al Consell d'Administració per a la seva aprovació.
B. Activitats de vacances escolars. Partida 31300 (de juny a setembre i vacances de Setmana Santa i de Nadal)
1.Esportiueig (3/13 -13/16- Futbol i Sportsummer)
Activitat ordinària Esportiueig 3/13 i 13/16 (9.00–13.30 h)..................... 35 €/setmana
Activitat ordinària Esportiueig de futbol i Sportsummer.......................... 35 €/setmana
Servei d'horabaixa (15.30–17.00 h)........................................................... 3 €/dia o 10 €/setmana
Servei de menjador (13.30–15.30 h).......................................................... 6 €/dia
2. Nadal Esportiu
Activitat ordinària (7.30–13.30 h):
- per a persones usuàries inscrites en el programa Escoles Esportives Municipals.... 3 €/dia
- per a nous usuaris .............................................................................................. 7 €/dia
Servei de menjador (13.30–15.30 h)...................................................................... 6 €/dia
3. Pasqua Esportiva
Activitat ordinària (7.30–13.30 h):
- per a persones usuàries inscrites en el programa Escoles Esportives Municipals.............3 €/dia
- per a nous usuaris ......................................................................................................7 €/dia
Servei de menjador (13.30–15.30 h)............................................................................ 6 €/dia
4. Estiu Actiu per a joves/adults (juny, juliol, agost i setembre)
Targeta d'identificació.......................................................................................... 5 €
Assegurança col·lectiva d'accidents esportius: segons l'oferta de l'asseguradora guanyadora del concurs. La quantia serà fixada per acord del Consell d'Administració de l'OAIMAF, atenent a l'informe sobre la totalitat de les propostes presentades de totes les companyies convidades.
2 sessions/setmana/complet................................................................................... 40 €
2 sessions/setmana/ mig programa........................................................................ 24 €
2 sessions/setmana/1 mes...................................................................................... 18 €
Article 4
Increments, bonificacions, reduccions de preus públics i exempció de pagament
A. Increments:
Increment d’un 30 % a les persones usuàries sol·licitants no empadronades a Inca (només aplicable als preus públics dels cursos i activitats puntuals singulars).
B. Bonificacions, reduccions i exempcions del preu públic (només aplicable als preus públics dels cursos i activitats):
Totes les reduccions i/o bonificacions (punt 2 i 3 de l'article 3 apartat B) només seran aplicables a persones usuàries residents (empadronades) en el municipi.
1. Famílies nombroses:
Les famílies nombroses acreditades gaudiran de les següents bonificacions:
_ De categoria general demostrable: 25 % de bonificació.
_ De categoria especial demostrable: 50 % de bonificació.
1. Les bonificacions i l'exempció de pagament per causes econòmiques de les persones sol·licitants, remeses pels Serveis Socials municipals, s'aplicaran d'acord amb el Reglament de prestacions no tècniques de serveis socials vigent, amb l'informe previ dels Serveis Socials.
L’import bonificat resultant serà assumit, en aquest cas, pel departament de Serveis Socials municipal.
2. Bonificacions especials destinades a persones empadronades (només aplicables als preus públics dels cursos i activitats):
_ 10 % de bonificació a partir de 2 membres d’una mateixa unitat familiar.
_ 10 % de bonificació a partir de la inscripció a 2 activitats/cursos diferents.
3. Persona amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33 % i pensionistes:
- De fins al 50 % de bonificació i que, a més, compleixin els següents requisits:
La sol·licitud es formularà al departament de Serveis Socials municipal, que serà l’òrgan encarregat de resoldre i de proposar la bonificació aplicable, mitjançant informe, d’acord amb els barems establerts. Aquesta sol·licitud anirà acompanyada d’un informe mèdic que acrediti la conveniència de realitzar l’activitat escollida en relació amb la incapacitat declarada. A més, es comprovarà que els rendiments de la persona que sol·licita l’activitat i la resta de persones que formen part de la seva unitat familiar no superen el salari mínim interprofessional (SMI), segons el següent barem:
A) No superar els rendiments establerts a continuació:
Que la renda total percebuda pels membres de la unitat familiar, segons els criteris de la Llei reguladora de la renda de persones físiques, no supera el salari mínim interprofessional (SMI), segons el següent barem:
Unitats familiars d'1 membre, sense superar una vegada l’SMI.
Unitats familiars de 2 membres, sense superar 1,25 vegades l’SMI.
Unitats familiars de 3 membres, sense superar 1,5 vegades l’SMI.
Unitats familiars de 4 membres, sense superar 2 vegades l’SMI.
Unitats familiars de 5 membres, sense superar 2,5 l’SMI.
Unitats familiars de 6 membres, sense superar 3 vegades l’SMI.
Per cada membre més s’aplica un índex de + 0,5…
B) Aportar un informe mèdic que acrediti la conveniència de realitzar l’activitat escollida en relació amb la incapacitat declarada.
Per acord del departament de Serveis Socials municipal, es podrà determinar un percentatge variable de reducció, una vegada estudiat l’informe preceptiu, quan la persona sol·licitant acrediti que els seus rendiments no superen l’SMI en relació amb el barem establert anteriorment.
L’import bonificat resultant serà assumit, en aquest cas, per l'OA IMAF.
1.Família/unitat familiar monoparental (constituïda per un sol progenitor amb el qual convisqui el fill consanguini o adoptat i que constitueixi el seu sustentador únic): 10 % de bonificació (els 2 membres).
2. Excepcionalment, mitjançant resolució de Presidència, es resoldrà particularment pel president del Consell d’Administració de l'OA IMAF l'aplicació de percentatge de bonificació.
Article 5
Cobrament
1. La recaptació de les tarifes, la realitzarà l'OA IMAF, mitjançant domiciliació de rebuts, ingrés directe al compte corrent de l’Organisme Autònom IMAF, targeta de crèdit o bé pagament directe en metàl·lic.
2. Les quotes que per qualsevol causa no s’hagin ingressat s’han d’exigir per la via de constrenyiment en la forma prescrita pel Reglament general de recaptació i per les normes que el complementin o el substitueixin.
3.L’OA IMAF de l’Ajuntament d’Inca, mitjançant els convenis de col·laboració aprovats amb els clubs esportius locals, podrà estipular que la persona que presti el servei (en aquest cas el club esportiu) procedeixi al cobrament dels preus públics establerts a l’article 3.
Article 6
Devolucions
1. Si per motius aliens a l’OA IMAF, o bé per lesió o malaltia justificada, la persona usuària inscrita es volgués donar de baixa, es tornarà el preu públic cobrat i es reintegraran les quotes corresponents al període de temps gaudit del curset o activitat fins al moment de la petició. Tota fracció de mes es cobrarà com a mes complet. La devolució del preu públic implica la pèrdua de la plaça.
2.Tendran dret a la devolució del preu públic abonat quan la renúncia a la prestació del servei (baixa) hagi estat sol·licitada i notificada abans de l’inici de l’activitat.
3. Tendran dret a la devolució del preu públic abonat i no gaudit quan les causes siguin alienes a la persona usuària.
4. Excepcionalment, mitjançant resolució de Presidència, es resoldrà particularment la devolució del preu públic abonat i no gaudit per causes justificades i demostrables imputables a la persona usuària.
5. Les devolucions es tramitaran de la forma habitual, amb la sol·licitud prèvia de la persona interessada.
Article 7
Infraccions i sancions tributàries
1. En matèria d’infraccions i la seva corresponent sanció, cal tenir en compte el que disposa la legislació sobre règim local i disposicions complementàries o supletòries.
2. La imposició de sancions no impedeix, en cap cas, la liquidació i el cobrament de les quotes defraudades no prescrites.
Disposició final
En tot allò que no és previst en aquesta ordenança s’aplicarà el que s’estableix en la vigent Llei de règim local i altres disposicions.
-Nota comuna aplicable a totes les reduccions vigents en les diferents ordenances fiscals reguladores de les taxes o normes de gestió reguladores dels preus públics en relació amb el concepte d’unitat familiar:
Quant a l’aplicació de les reduccions vigents en el sistema tributari municipal s’entén per unitat familiar el conjunt de les persones que conviuen en un mateix immoble, estiguin o no incloses en el mateix llibre de família, tot amb referència al primer dia natural de cada exercici.
Les referides dades s’acreditaran amb el certificat de convivència municipal. La dita acreditació no produirà efectes si s’observa que, en l’històric de persones que conviuen en el domicili d’empadronament objecte de la reducció, consta la baixa de qualsevol persona en el quart trimestre de l’exercici i l’alta de la mateixa persona a partir del segon dia natural de l’exercici.
A l'hora d'aplicar la bonificació el resultat s'arrodoneix amb 50 cèntims d'euro.
La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El seu període de vigència s'ha de mantenir fins que s'esdevingui la seva modificació o la seva derogació expressa.
Disposició derogatòria
Amb l’entrada en vigor de la present Ordenança quedarà derogada l'Ordenança reguladora dels preus públics per a la realització d’activitats de l'OA IMAF (BOIB núm. 21 de dia 9 de febrer de 2012).
2n.- El referit acord de modificació i l’ordenança fiscal reguladora modificada es publicarà en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i s’aplicarà a partir del termini que marca la Disposició Final de la referida Ordenança Fiscal.
3r.- Contra el present acord definitu de modificació del tribut referit i, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Balears, dins el termini de dos mesos des de el dia següent a la publicació del present acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol de 1998, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-Administrativa.
Inca, 9 de setembre de 2013
El Batle
Rafel Torres Gómez