Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 17340
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de la Modificació Puntual de les NNSS per a implantació d’ús esportiu, Manacor
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’Annex III i l’article 95 de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 4 de juny de 2013
ATÈS
1.Que la present modificació puntual pretén ampliar, als polígons 1-15, 1-17, 1-17.2, 1-17.3 i 1-28.1 de Manacor, l’ús comercial admès a l’actualitat amb l’ús esportiu contemplat a l’article 63 de les NNSS de Manacor. Així mateix es proposa la possibilitat d'instal·lar cafeteries i oficines com a ús secundari, sempre que la superfície destinada a les mateixes no ocupi més del 15% de la superfície total que es destini a l'activitat principal.
2.Que no suposa cap canvi en la classificació ni qualificació del sòl, tampoc en les condicions d’edificació, ambient i estètica del polígon, ni en la distribució interna dels usos del sòl.
3.Que el municipi de Manacor no disposa de sòl esportiu suficient ni adient per donar sortida a les necessitats esportives actuals i que hi ha una mancança d’espais, atesa la dimensió dels terrenys necessaris.
4.Que la present inclusió de l’ús esportiu als polígons permetrà donar solució a les necessitats en matèria d’edificacions esportives i a l’hora el revifament d’algunes zones en estat més degradat.
5.Que els polígons es troben fora d'espai natural protegit i fora de Xarxa Natura 2000.
6.Que els polígons es troben afectats de diferent manera per risc de vulnerabilitat a la contaminació d’aqüífers i per inundació i no s'ha rebut informe de la Direcció General de Recursos Hídrics al respecte.
7.Que l'Ajuntament ha consultat les administracions previsiblement afectades i s'ha rebut informes favorables amb condicions del Departament d'Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca.
8.Que es presenten analitzats els criteris de l’article 97 de la Llei 11/2006 d’AIA i AAE, i es detecten impactes positius però cap impacte negatiu significatiu sobre el medi ambient.
ACORDA
No subjectar a avaluació ambiental estratègica la “Modificació puntual de les Normes Subsidiàries de Manacor per a la implantació d’ús esportiu”.
Es recomana preveure la instal·lació de mesures d’estalvi d’aigua als centres esportius, així com mesures d’estalvi energètic.
Es recorda que:
1.S’han de tenir en compte els condicionants dels informes emesos pel Departament d’Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca.
2.S’ha d’obtenir informe de la Direcció General de Recursos Hídrics, pel que fa al risc de vulnerabilitat d’aqüífers, i si s’escau, l’autorització de la Direcció Insular de Carreteres, abans de l’aprovació definitiva de la modificació puntual.
3.S’haurà d’obtenir informe de la Comissió d'Emergències i Protecció Civil, pel que fa al risc d’inundació, per tractar-se d’una zona urbana, abans de l’aprovació definitiva.
Aquest acord s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris.
Palma, 2 de setembre de 2013
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato