Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 17336
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de la Sol·licitud de tramitació d’urgència del procediment d’avaluació ambiental estratègica de "l'Avantprojecte de Llei d’Ordenació Urbanística del Sistema General Sanitari Suprainsular”.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 6.bis de la Llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 4 de juny de 2013

ATÈS

1.Que l’article 6.bis de la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, preveu, d'acord amb l'article 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que quan raons d'interès públic ho aconsellin l'òrgan ambiental pot acordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es reduiran a la meitat els terminis establerts per als procediments fixats a la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, incloent el període d'informació pública.

2.Que la qüestió, per tant, és determinar si concorren les circumstàncies per poder aplicar la tramitació d’urgència a l’esmentada avaluació ambiental estratègica.

El concepte “urgència” és un concepte jurídicament indeterminat. Per poder aplicar la tramitació d’urgència al procediment d’AAE és necessari que concorrin els requisits fixats per la jurisprudència del Tribunal Suprem, que determina el concepte jurídic indeterminat d’urgència.

La Sentència de 24 de juliol de 1989 del Tribunal Suprem fixa la doctrina respecte de la tramitació d’urgència, i disposa que:

El que la urgencia es sin duda un concepto jurídico indeterminado lo que su naturaleza no es discrecional, sino reglada: no permite elegir entre varias soluciones igualmente justas, es decir, jurídicament indeferentes, sino que sólo admite una única solución justa, sin perjuicio del margen de apreación que se reconoce a la Administración en la zona de incertidumbre o penumbra que separa las zonas de certeza positiva y negativa.

La urgencia alude a un supuesto en el que actuando rápidamente en el procedimento ordinario, la solución, dada la duración de aquel, habría de llegar tarde: las circunstancias concurrentes demandan una decisión que con la tramitación general ya sería tardía. Se sacrifican las garantías ordinarias porque con ellas la solución no serviría ya para resolver el problema. En último término se trata de una manifestación del principio de la eficacia administrativa recogido en el artículo 103.1 de la Constitución”.

3.Que l'escrit del director general d'Ordenació del Territori de 30 de maig de 2013 indica que la Sala del contenciós administratiu del Tribunal Suprem va anul·lar l'acord del Consell Insular de Mallorca de 5 de juny de 2006 per la qual s'aprovava la modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana de Palma de 1998, i que ordenava el sistema general sanitari suprainsular de Son Espases...Això ha provocat una manca de regulació pel que fa a aquest equipament, que fa necessari aprovar una nova ordenació a partir, com es desprén de la lectura de la sentència, de la constatació de l'interés general de l'equipament...Per tractar-se d'un sistema general d'abast suprainsular de Son Espases...Això ha provocat una manca de regulació pel que fa a aquest equipament...Per tractar-se d'un sistema general sanitari suprainsular de Son Espases, per la qual cosa, sol·licita a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment d'avaluació ambiental estratègica de l'avantprojecte de Llei d'ordenació urbanística del sistema general sanitari suprainsular de Son Espases.

4.Que en conseqüència, per aplicar la tramitació d’urgència a l’AAE del pla de referència, ens hem de trobar davant d’un supòsit en el que el temps és determinant de la resolució que en el seu dia s’adopti. S'observa que, atesa la manca actual d'ordenació pel sistema general sanitari suprainsular, en aquest cas el temps és determinant per tal de disposar d'una nova regulació per ordenar aquest sistema general i per tant, es requereix realitzar amb caràcter d'urgència l'avaluació ambiental estratègica de l'avantprojecte de Llei d'ordenació urbanística del sistema general sanitari suprainsular de Son Espases.

5.Que aleshores, la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, com a òrgan ambiental, haurà de valorar si ens trobem davant de circumstàncies que responen a motius d’interès general, a la vista de les raons exposades a l'escrit del director general d'Ordenació del Territori, si bé sembla que concorren les circumstàncies indicades a la legislació i a la jurisprudència per poder declarar la tramitació d’urgència.

6.Que d'acord amb l'apartat segon de l'article 6.bis de la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, no es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment.

ACORDA

informar favorablement l’aplicació de la tramitació d’urgència al procediment d'avaluació ambiental estratègica del sistema general sanitari suprainsular de Son Espases. Per tant, es reduiran a la meitat els terminis establerts a la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, incloent el període d'informació pública, que passarà a ser de 23 dies.

 

Palma, 2 de setembre de 2013

 

El president de la CMAIB

José Carlos Caballero Rubiato