Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 17329
Bases per a la concessió d'ajudes econòmiques a les associacions per veïns, comissions de festes i associacions culturals sense ànim de lucre per a la realització de festes corresponents a l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de 6 de setembre de 2013, va aprovar les bases que seguidament es transcriuen:

“Bases per a la concessió d’ajudes econòmiques a les associacions de veïns, comissions de festes i associacions culturals sense ànim de lucre per a la realització de festes corresponents a l’any 2013

1. Justificació.

L’àrea de Festes del Consell Insular de Formentera pretén impulsar les activitats culturals tradicionals, com ho són les festes patronals, facilitar el manteniment de les associacions de veïns, comissions de festes i associacions culturals sense ànim de lucre que les organitzen i, facilitar, igualment, a la ciutadania, la participació en aquestes activitats que tant d’arrelament tenen en la societat Formentera.

D’altra banda, també es té en compte que l’associacionisme és decisiu per a la defensa i creixement de la societat i la cultura de la nostra illa, i és necessari considerar l’acció dinamitzadora i la capacitat emprenedora d’aquest tipus d’associacions.

Aquesta convocatòria se cenyeix a l’illa de Formentera.

2. Convocatòria i objecte.

L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, a les associacions de veïns, comissions de festes i associacions culturals sense ànim de lucre de l’illa de Formentera per a la realització de festes que se celebrin durant l’any 2013.

Amb les subvencions es podran finançar despeses que es realitzin durant l’exercici del 2013 pels següents conceptes:

- Despeses que es derivin de les activitats pròpies de l’organització de festes.

En cap cas serà subvencionable el pagament de tributs, ni aquelles despeses per adquisició de productes, de la venda dels quals s’hagi tret un rendiment econòmic.

3. Consignació pressupostària i quantia.

La quantia màxima de les subvencions que es podran concedir en aquesta convocatòria és de:

40.000,00 euros, amb càrrec a la partida 338/48000 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera, per a l’any 2013

4. Entitats sol·licitants.

Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles associacions de veïns, comissions de festes i associacions culturals sense ànim de lucre de Formentera, que tenguin l’àmbit d’actuació a l’illa de Formentera, que estiguin inscrits/es al registre d’associacions de Formentera i també al del Govern de les Illes Balears, que participin en la realització de festes, i que disposin de l’estructura i capacitat suficients per garantir el compliment de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

5. Règim de les ajudes.

La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva. Només podran obtenir subvenció aquelles entitats que reuneixin els requisits exigits en aquesta convocatòria.

Les subvencions no podran ser superiors al 60 % de les despeses originades per l’activitat objecte d’aquesta convocatòria. Tot això, sense perjudici de les limitacions pressupostàries.

Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en exercicis posteriors, i no es poden al·legar com a precedent.

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions efectuades per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas, la suma total de les subvencions percebudes, podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada.

6. Sol·licitud, termini de presentació i documentació.

1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant una instància, segons el model normalitzat que figura com a annex I d’aquesta convocatòria.

2. Les instàncies es dirigiran al president del Consell Insular de Formentera, i es presentaran al Registre General de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), situada al carrer de Ramon Llull, núm. 6, 07860 de San Francesc Xavier, tel. 971 32 10 87, fax 971 32 25 56, o bé en qualsevol forma de les establertes a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAPPAC).

3. A la sol·licitud, s’haurà d’adjuntar la següent documentació (original o compulsada):

  • Document que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’associacions del Govern de les Illes Balears i al registre d’entitats ciutadanes de Formentera.

  • Estatuts de l’associació o comissió

  • CIF/NIF de l’entitat, si n’és el cas.

  • DNI del representant de l’Entitat

  • Memòria descriptiva de les activitats a realitzar, dotada d’un pressupost estimat.

  • Documentació justificativa dels criteris de valoració establerts a la base 7.

A l’efecte d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35.f de la LRJAPPAC, en el cas d’associacions que ja tinguin aportada la documentació esmentada davant l’àrea de Participació Ciutadana del Consell Insular de Formentera, ho haurà de comunicar en la seva sol·licitud i no serà necessari que l’aporti novament.

4. Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Formentera (CIF) en requerirà la rectificació o els complements necessaris que hauran de ser aportats en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment, segons l’establert a l’article 71 de la LRJAPPAC

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el CIF considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver dictat la resolució pertinent, segons l’establert al ja citat article 71 de la LRJAPPAC 

5. El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia hàbil fos diumenge o festiu, el termini s’ajornarà fins l’hàbil següent, segons l’establert a l’article 48 de la LRJAPPAC

7. Criteris de valoració.

El barem de criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent:

Per les característiques de l’activitat, fins a un màxim de 300 punts.

-  Es valorarà el tipus d’activitats, la seva complexitat, el nombre de participants.

- Activitats amb valors culturals tradicionals integradors i didàctics, fins a un màxim de 50 punts.

- Transcendència i projecció que pot tenir l’activitat més enllà del municipi, fins a un màxim de 50 punts.

- Aspectes formatius, fins a un màxim de 50 punts.

- Per la projecció exterior de l’associació, fins a un màxim de 50 punts.

- Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals de Formentera: fins a un màxim de 50 punts.

- Per als actes que emprin com a llengua vehicular el català, fins un màxim de 50 punts.

Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i/o cultural acreditades per les entitats sol·licitants, no incloses als apartats anteriors, que es puguin considerar motivadament per la comissió avaluadora, fins a un màxim de 100 punts.

Per la diversificació de les activitats de la programació presentada, fins a un màxim de 50 punts.

Per l’antiguitat o trajectòria de l’entitat sol·licitant, celebrant les festes del seu poble o barriada, fins a un màxim de 50 punts.

Només podran obtenir subvenció aquelles associacions que obtinguin un mínim de cent (100) punts

 

8. Comissió Tècnica Avaluadora.

Aquesta Comissió és un òrgan col·legiat format per 5 membres que designarà el president del Consell Insular de Formentera. Així, la composició de la Comissió, serà la següent:

Presidència: conseller de Festes i Participació Ciutadana del CIF

Vocals: dos tècnics de l’Àrea de Cultura i Patrimoni del CIF.

Secretari/a: Secretari/ària del Consell Insular de Formentera o funcionari/ària en qui delegui.

La Comissió  Tècnica Avaluadora té atribuïdes les següents funcions:

  1. Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.

  2. Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb el barem establert a la base 7 d’aquesta convocatòria

  3. Formular informe proposta de concessió i denegació de les ajudes, degudament motivada, que ha de servir de base per elaborar la resolució.

9. Instrucció i resolució.

Els expedients es resoldran en un termini màxim de 3 mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.

L’òrgan instructor del procediment és l’Àrea de Festes del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

En concret, correspon a l’òrgan instructor:

a) Determinar les associacions/entitats admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d’interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.

c) Sol·licitar l’informe proposta de la Comissió Avaluadora.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.

e) Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

10. Resolució i notificació.

Amb fonament en l’informe proposta de la Comissió Avaluadora, el Conseller de l’Àrea de Participació Ciutadana, Festes i Esports, elevarà la proposta a la Comissió de Govern. Aquesta, com a òrgan competent, és l’encarregat de decidir la concessió o denegació de les subvencions, i expressarà la llista de beneficiaris proposats per a l’atorgament de subvenció i la quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Posteriorment, i una vegada justificat per part dels sol·licitants les despeses realitzades, es dictarà una Resolució de Presidència amb aquesta llista de subvencions atorgades i denegades.

La Resolució de Presidència es farà pública en el tauler d’anuncis de la corporació, a l’efecte previst a l’art. 59.6 b de la Llei 30/92, de 26 de novembre, i de conformitat amb l’art. 34, 2c del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i també a la pàgina web: www.consellinsulardeformentera.cat

11. Publicitat dels projectes subvencionats.

Cada associació/comissió beneficiària d’una subvenció, reflectirà en les activitats que realitzi la col·laboració del Consell Insular de Formentera i expressarà que ha estat subvencionada per l’àrea de Festes del Consell Insular de Formentera.

Respecte a les activitats subvencionades, es farà constar en un indret privilegiat i visible l’escut oficial del Consell Insular amb el següent text: Consell Insular de Formentera.

12. Variació de les activitats subvencionades.

Les entitats subvencionades queden obligades a comunicar al CIF qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada, a fi que es pugui procedir, si s’estimen de suficient importància, a modificar tant el contingut i la quantia de l’activitat subvencionada com la forma i els terminis d’execució i justificació de les corresponents despeses.

13. Pagament i justificació de les despeses.

Una vegada resolt el procediment de concessió de les subvencions, l’àrea de Festes del Consell Insular de, iniciarà els tràmits necessaris per al pagament de les corresponents ajudes, de la següent forma:

- Pagament anticipat del 50 % de la subvenció concedida, una vegada presentada per l’associació l’acceptació de la subvenció en tots els termes i amb sol·licitud prèvia de pagament.

- La resta del pagament de la subvenció, s’abonarà una vegada presentat el compte justificatiu (fotocòpies compulsades de les factures i relacionades, i liquidació d’ingressos i despeses de l’activitat), sense el perjudici d’altra documentació complementària que pugui resultar procedent/ que pugui sol·licitar l’àrea de Festes.

El termini màxim de justificació de les actuacions subvencionables no podrà excedir del dia 10 de desembre de 2013.

Si les despeses efectivament realitzades per l’entitat beneficiària resulten inferiors a la quantitat atorgada, es procedirà a reduir proporcionalment la quantia de l’ajuda.

14. Obligacions de les associacions i/o entitats beneficiàries.

Les entitats i/o associacions beneficiàries de les subvencions, en compliment del que disposa el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, quedaran sotmeses, entre d’altres, a les obligacions següents:

a) Dur a terme l’activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció i presentar una memòria.

b) Justificar la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que dugui a terme el Consell Insular de Formentera.

d) Comunicar a aquest Consell Insular l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat, dins el termini de tres dies hàbils des de l’obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi de donar als fons percebuts.

e) Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres registre que hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que sigui aplicable.

f) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

g) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previst en l’article 44 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

h) Presentar una memòria explicativa de l’execució de l’activitat objecte de la subvenció.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi sigui d’aplicació.

15. Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d’aquestes subvencions serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d’aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l’administració l’exercici dels seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, l’interessat autoritza al Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.

16. Règim d’infraccions i sancions.

L’incompliment de les obligacions que contreuen de les persones beneficiaries pot donar lloc al règim sancionador previst a la normativa vigent.

17. Règim de recursos.

La resolució de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa i davant d’aquesta es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d’un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant els jutjats del contenciós administratiu de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos des de la notificació.

18. Règim jurídic i publicació.

Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i subsidiàriament per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

Aquestes bases es publicaran al Butlletí oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.


Formentera, 16 de setembre de 2013

El president,
Jaume Ferrer Ribas