Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 17304
Acord del Consell de Govern de 20 de setembre de 2013 pel qual es crea l’escola infantil de primer cicle EI Sóller, de titularitat de l’Ajuntament de Sóller

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 3 de setembre de 2009, l’Ajuntament de Sóller va signar el Conveni de col·laboració amb el Govern de les Illes Balears per millorar l’oferta de places públiques de primer cicle d’educació infantil i les condicions educatives de la primera infància, tot això de conformitat amb el que disposen l’article 25 n de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i l’article 29.2 p de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

 L’Ajuntament de Sóller va sol·licitar la creació d’una escola infantil de primer cicle amb data 19 de novembre de 2009 (NRE. 92542/2009), d’acord amb l’article 17 i la disposició addicional segona de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació, i amb el Decret 119/2002, de 27 de setembre, pel qual s’aprova el reglament orgànic de les escoles públiques d’educació infantil, dels col·legis públics d’educació primària i dels col·legis públics d’educació infantil i primària.

 S’ha verificat que l’escola té la distribució d’espais adequada per complir la finalitat que es descriu; el Servei de Projectes, Obres i Supervisió en data 10 de desembre de 2009 emet un informe favorable d’obres; la directora general de Planificació i Centres aprova en data 12 de gener de 2010 el projecte d’obres, i es va realitzar la visita d’inspecció al centre en data 11 de novembre de 2011. S’ha comprovat la idoneïtat de la titulació i acreditació dels professionals docents; també s’ha verificat que l’escola compleix la resta dels requisits exigits pel Decret 60/2008, de 2 de maig (BOIB núm. 63, de 8 de maig), pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil.

 Per tot això, de conformitat amb el que disposen els articles 17 i 18 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació, i l’article 19 del Reial decret 2274/1993, de 22 de desembre (BOE de 22 de gener), de cooperació de les corporacions locals amb el Ministeri d’Educació i Ciència, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, en la sessió de 20 de setembre de 2013 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

 “Primer. Crear l’escola infantil de primer cicle EI Sóller, de titularitat de l’Ajuntament de Sóller, i que queda configurada de la manera següent:

 Codi de centre: 07015203

Denominació genèrica: escola infantil de primer cicle

Denominació específica: EI Sóller

Titular: Ajuntament de Sóller

Domicili:Pintor Juli Ramis, 10

Localitat: Sóller

Municipi: Sóller

CP: 07100

 Ensenyaments autoritzats: educació infantil de primer cicle

Capacitat: 3 unitats distribuïdes de la manera següent:

 0 a 1 anys:     1 unitat amb 7 places escolars

1 a 2 anys:     1 unitat amb 12 places escolars

2 a 3 anys:     1 unitat amb 18 places escolars

 La capacitat màxima de les unitats en funcionament, en cada moment, no pot excedir el nombre de places escolars que resulti de l’aplicació de les ràtios que, pel que fa a la superfície mínima requerida per plaça escolar i nombre d’alumnes per unitat, segons l’edat dels alumnes escolaritzats, es determinin en la normativa vigent aplicable en aquesta matèria.

 En tot cas, i sens perjudici del que estableix el paràgraf anterior, la distribució de les unitats autoritzades pot variar, sempre que la titularitat del centre ho comuniqui a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, i quedi justificada i acreditada per la demanda de places i el nombre total d’unitats no superi el nombre autoritzat.

 L’escola està obligada a complir la normativa vigent quant a la titulació dels professors destinats a les unitats autoritzades mitjançant aquest Acord. En cas contrari, es revocarà l’autorització atorgada. Aquest requisit també s’exigeix en cas que hi hagi un canvi de professors, del qual s’ha d’informar la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

 L’escola, la creació de la qual s’autoritza mitjançant aquest Acord, ha de complir el codi tècnic de l’edificació (CTE), amb els DB’s actualitzats que el desenvolupen, amb la normativa d’higiene i d’habitabilitat (Decret 145/1997 de 21 de novembre) i modificació (Decret 20/2007), i amb les condicions arquitectòniques que possibiliten l’accés i la circulació de les persones amb problemes físics (Decret 110/2010, de 15 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament per a la supressió de barreres arquitectòniques). La responsabilitat per l’incompliment de les condicions esmentades correspon a la titularitat de l’escola.

 Segon. L’escola queda obligada al compliment de la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna quan s’hagi de modificar qualsevol de les dades que assenyala aquest Acord, inclosa la gestió de l’escola.

 Tercer. Facultar la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, a través de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, perquè adopti les mesures necessàries per a l’execució d’aquest Acord.

 Quart. Notificar aquest Acord a l’Ajuntament de Sóller.

 Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Palma, 20 de setembre de 2013

 

El secretari del Consell de Govern

 Antonio Gómez Pérez