Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 16998
Exp 53-13 expedient sancionador medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació d’iniciació d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el Sr. Juan Antonio Jaume Oliver de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 1 de juliol de 2013 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle  en data 01 de juliol 2013, ha dictat la següent Resolució:

“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT

Vista la denúncia de la Policia Local de data 05 de maig/13, amb núm. de butlletí 8423, a la qual es denuncia al senyor Juan Antonio Jaume Oliver (dni: 43.131.857-A), referent a les males  condicions d’higiene i salubritat en que es troba un ca de raça mesclat el qual figura al domicili del carrer Gregal núm. 1 B de Pla de Na Tesa.

Atès que, aquest fet suposa una vulneració de l’article 53 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, el qual estableix el següent: ”La possessió d’animals de companyia en vivendes urbanes sempre s’haurà de tenir en compte el següents factors: la higiene, pel que fa al seu allotjament;  que no es produeixi cap situació de perill o incomoditat pels veïns o altres persones en general, o per el propi animal; i que no hagi cap risc sanitari”. Per tot això es podria considerar l’esmenta’t fet  com una infracció lleu i es podria sancionar  amb una multa de 60 a 300 euros conformement amb els articles 116.1.h) i 117 de l’esmentada Ordenança municipal.

Aquesta Alcaldia en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent té a bé en dictar la següent:

RESOLUCIÓ

PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador contra el Sr. Juan Antº Jaume Oliver (DNI: 43.131.857-A) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, que en aquest cas, i segons els articles 53, 116.1.h) i 117 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient seria una infracció lleu li podria correspondre una  sancions de 150.€.-

SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 105 de l’Ordenança municipal de Medi Ambient, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, el Sr. Jaume Oliver, pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establert als art. 10 i 11 d’aquesta normativa.

TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i al  Sr. Rafael Carrasco Martorell, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.

QUART.- Indicar al Sr. Jaume Oliver el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat el tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el  Sr. Jaume Oliver, disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou.  Donc fe. “

Així mateix de conformitat amb el que es disposa a l’article 8.4 del D. 14/1994 de 10 de febrer, s’adverteix al Sr. JAUME OLIVER que si no efectua al·legacions sobre el contingut de l’acord d’iniciació, abans transcrit, en el termini establert, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.

El que li  comunico pel seu coneixement i compliment del mateix.”

 

Marratxí, 9 de setembre de 2013

El Batle,
Tomeu Oliver Palou