Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 16975
CONSELL EXECUTIU
Aprovació de la convocatòria i les bases que regulen el programa d'ajuts del Consell Insular de Menorca als ajuntaments per a la promoció de l'activitat física per a gent gran i l'activitat física adaptada per a l'any 2013
Versió PDF
Feim públic que el Consell Executiu Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 2 de setembre de 2013 va adoptar els següents acords:
Primer..- Aprovar les bases que han de regir el programa d'ajuts del Consell Insular de Menorca als ajuntaments per a la promoció de l’activitat física per a gent gran i l’activitat física adaptada per a l’any 2013, així com els annexos que acompanyen la proposta.
Segon..- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2013, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i pels imports màxims que s’indiquen més avall. Aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
| Partida |
Quantia màxima |
| 3410. 4620017 |
11.690,00 euros |
b) El termini de presentació de sol·licituds acaba el 31 d’octubre de 2013.
c) L’òrgan instructor és la tècnica d’Esports.
BASES QUE REGULEN EL PROGRAMA D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA ALS AJUNTAMENTS PER A LA PROMOCIÓ DE L’ACTIVITAT FÍSICA PER A GENT GRAN I L’ACTIVITAT FÍSICA ADAPTADA PER A L’ANY 2013
PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
La importància de l’esport es recull en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics han de fomentar l’educació física i l’esport, així com facilitar l’adequada utilització del lleure. Per la seva banda, l'exposició de motius de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, destaca que «l’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tengui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat».
Així mateix, el seu article 3 diu que «l’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida».
L’objecte de les ajudes és crear una línia específica d’ajudes destinades als ajuntaments per a la promoció de l’activitat física per a gent gran i l’activitat física adaptada durant l’any 2013.
La finalitat d’aquestes ajudes és assolir els objectius de la política esportiva insular prioritzant l’accés a l’activitat física i l’esport d’aquells sectors de la població que, per raons d’edat o de capacitats, tenen més dificultats i als quals pot beneficiar la realització d’activitat física.
SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a la partida pressupostària 3410 4620017 i per l’import màxim d'11.690 € que s’estableix en la convocatòria.
Quan l’import resultant de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, aquests s'atorgaran en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts que s'estableixen en les presents bases.
TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
3.1. Poden ser objecte de subvenció les activitats següents:
- Activitat física per a gent gran
- Activitat física adaptada a les persones amb alteracions psíquiques, sensorials o motrius
S’exclouen d’aquestes ajudes les activitats compreses en el Programa Moviments, activitat física per als usuaris de les residències geriàtriques i els centres de dia de Menorca.
3.2. Les activitats subvencionades han de tenir una durada continuada mínima de 3 mesos dins l’any 2013, com ara de gener a juny (temporada esportiva 2012-2013) i d’octubre a desembre (temporada esportiva 2013-2014), o bé durant l’estiu 2013.
QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
4.1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
4.2. L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
Poden ser-ne beneficiaris els ajuntaments de l'illa de Menorca que en el seu programa esportiu municipal ofereixin com a promotors directes o facilitin alguna de les activitats esmentades en el punt tercer d'aquestes bases.
SISENA. TERMINI I PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
La sol·licitud i tota la documentació que cal adjuntar-hi s'han de presentar fins dia 31 d'octubre.
6.1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta a aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i al web del CIM.
6.2. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general
a. Nom de la persona que sol·licita l’ajut en representació de l’entitat:
b. Càrrec que ocupa dins l’entitat
c. Fotocòpia acarada del DNI (tret que ja consti als arxius del CIM, la qual cosa s'ha de fer constar expressament)
d. Certificat de sol·licitud de l’ajut acordat per l’òrgan competent de l’ajuntament.
e. Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (CIF).
f. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques que es recullen en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), en la qual consta l'apartat d'estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix l'article 11 f) darrer paràgraf TLS, el model de la qual s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases. (Annex 1)
g. Document de designació de compte bancari de l’entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament. (Annex 2)
h. Declaració de les ajudes rebudes (inclosa en la sol·licitud).
i. Certificat d'Intervenció on consti que hi ha consignació pressupostària suficient per dur a terme les activitats que són objecte d'aquesta convocatòria per a l'any 2013.
S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), c) i e) si ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud i especificar l’expedient on figura.
B) Documentació tècnica requerida per la concessió dels ajuts
a. Formulari de sol·licitud degudament emplenat (imprès núm. 1 i imprès núm. 2) segons el model facilitat pel Departament de Cooperació, Esports i Habitatge.
b. Memòria tècnica de la temporada esportiva 2012-13 i programa tècnic de la temporada esportiva 2013-2014 de cada un dels programes per als quals se sol·licita l'ajuda.
6.3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i als ajuntaments de Menorca que hagin subscrit un conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.
6.4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.
SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS i DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
Els criteris que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts són els següents:
Nombre de beneficiaris als quals va adreçat: 1 participant = 1 punt.
Li correspon el 37,60% de l’assignació pressupostària.
Personal tècnic vinculat al programa, amb titulació:
1 llicenciat = 100 punts
1 diplomat = 66 punts
1 monitor = 33 punts
Li correspon un 28,23% de l’assignació pressupostària.
Nombre d’hores de programació setmanal: 1 hora setmanal = 1 punt.
Li correspon el 15,46% de l’assignació pressupostària.
Nombre de mesos de duració del/s programa/es: 1 mes = 1 punt.
Li correspon un 10,71% de l’assignació pressupostària.
Cessió gratuïta de la instal·lació, o de monitors especialitzats, a les entitats que realitzin les activitats esmentades en el punt tercer: per cada mes de cessió a una entitat = 1 punt.
Li correspon el 8% de l'assignació pressupostària.
VUITENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
8.1. El conjunt dels criteris establerts donaran una puntuació que determinarà la quantia de l’ajut fins a un màxim de 3.500 euros per ajuntament.
8.2. L’import de l’ajut es calcularà en funció de la puntuació obtinguda.
El preu del punt en cada criteri serà el resultat obtingut de dividir l'assignació pressupostària corresponent entre la suma del total dels punts de les entitats sol·licitants per aquest criteri.
La suma de les quantitats obtingudes per cada entitat en els diferents criteris donarà la quantitat final, i la suma de les diferents quantitats finals obtingudes per cada entitat no pot superar la quantia màxima d’aquesta convocatòria.
NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
9.1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
9.2. L’inici de l’expedient s’ha d'efectuar per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
9.3. La instrucció correspon a la tècnica d’Esports del Departament de Cooperació, Esports i Habitatge, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
9.4. Quan la comissió avaluadora corresponent hagi examinat les sol·licituds i hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n’elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca.
9.5. Quan la quantia de l’ajut proposat per la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
9.6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia especifica de cada una de les subvencions concedides.
9.7. La resolució de concessió, a més de contenir els sol·licitants a qui es concedeix la subvenció i la desestimació expressa de la resta de sol·licituds, podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, tot i complir les condicions administratives i tècniques que estableixen aquestes bases per adquirir la condició de beneficiari, no hagin pogut ser estimades en el cas que s'hagi superat la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació màxima atorgada a cadascuna d'acord amb els criteris de valoració prevists en aquestes bases.
En aquest supòsit, si algun dels beneficiaris renunciés a la subvenció, l’òrgan atorgant podrà acordar, sense necessitat de fer una nova convocatòria, concedir la subvenció al sol·licitant o els sol·licitants següents en l’ordre de puntuació, sempre que amb la renúncia s’hagi llibertat crèdit suficient per atendre, almenys, una de les sol·licituds denegades.
En aquest cas, l’òrgan atorgant de la subvenció haurà de comunicar aquesta opció als interessats a fi que acceptin la proposta de subvenció en un termini improrrogable de deu dies. Quan el sol·licitant hagi acceptat la proposta, l’òrgan administratiu dictarà l’acte de concessió d’acord amb el que estableixen aquestes bases.
9.8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es pot reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.
9.9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA
10.1. Es crea una comissió avaluadora formada per:
President: el conseller executiu del Departament de Cooperació, Esports i Habitatge.
Vocals:
1. El cap del Servei d’Esports
2. Una tècnica del Servei d’Esports
3. La directora insular del Departament de Cooperació, Esports i Habitatge
Secretària: una auxiliar administrativa del Servei d’Esports
10.2. Les funcions d’aquesta comissió són examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que hagi de formular l’òrgan instructor competent.
ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS
Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb el que estableixen aquestes bases.
L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats des de la data de justificació correcta i completa de l’activitat, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.
DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
12.1. Els ajuntaments tenen fins dia 15 de desembre de 2013 per justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que els ajuntaments han d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior, el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
12.2. La documentació acreditativa que cal presentar per justificar les despeses és un certificat d’Intervenció on es faci constar el cost desglossat (ingressos i despeses) de cada una les activitats esportives realitzades durant l’any 2013 que hagin estat finançades amb la subvenció concedida.
Quan, a part de l'ajut del Consell Insular de Menorca, l’activitat s'hagi finançat amb fons propis o amb altres subvencions o recursos, en la justificació cal acreditar-ne l’import, la procedència i l'aplicació dels esmentats fons a les activitats subvencionades.
12.3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
12.4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l’entitat subvencionada. Si, en cas contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
12.5. El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
a. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b. Realitzar l’activitat que hagi estat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.
c. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d. Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
e. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
f. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
g. Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades, i, en la mesura que sigui possible, tota la publicitat, tant escrita com oral, que es derivi de les activitats previstes i en què aparegui el logotip de suport del CIM s’ha de fer, com a mínim, en llengua catalana.
CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment.
Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de la Comissió Avaluadora i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per exigir-lo es regeixen pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Per tal de valorar la naturalesa de l'incompliment s'ha de tenir en compte, en tot cas el grau d’incompliment, si aquest ha estat a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe en aquest.
La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe; en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.
En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes que estableixen l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la resta de disposicions aplicables.
En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que es va fer efectiu el pagament.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se'ls pot aplicar la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS
15.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
15.2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que són aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:
- Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
Annex: Sol·licitud d'ajut per a ajuntaments per al programa de gent gran i l'activitat física adaptada - 2013 (consta a l'expedient)
Annex I: Sol·licitud d'ajut per a ajuntaments per al programa d'activitat física per a gent gran - 2013 - Imprès núm. 1 (consta a l'expedient)
Annex II: Sol·licitud d'ajut per a ajuntaments per al programa d'activitat física adaptada - 2013 - Imprès núm. 2 (consta a l'expedient)
Annex III: Imprès de declaració responsable (consta a l'expedient)
Annex IV: Document de Designació de compte bancari (consta a l'expedient)
Maó, 12 de setembre de 2013
El secretari del Consell Executiu,
Octavi Pons Castejón