Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 16961
Reglament Intern i de Funcionament de les escoles Municipals.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que ha transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de l’acord d’aprovació inicial del Reglament Intern i de Funcionament de les Escoles Municipals, l’acord fins a les hores provisional ha devingut definitiu en virtut de la presumpció establerta a  l’article 49 c) in fine de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (LRBRL), i a l’article 102 d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB). 

En compliment d’allò que disposa l’article 70.2 de la LRBRL i 103 LMRLIB es publica a continuació el text íntegre del reglament aprovat, en el ben entès que aquest entrarà en vigor quan s’hagi produït la dita publicació i hagi transcorregut el termini previst en l’article 65.2 de la LRBRL i 113 de la LMRLIB

 

Alcúdia, 9 de setembre de 2013.

 

La Batlessa,

Coloma Terrasa Ventayol

 

REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE L’ESCOLES  D’EDUCACIÓ INFANTIL MUNICIPALS

1.- Definició del servei.

L’Escoles d’Educació Infantil d’Alcúdia neixen per iniciativa de l’Ajuntament d’Alcúdia i compten  amb el suport del Govern de les Illes Balears  per tal de crear una xarxa pública de centres d’educació infantil en tot el territori illenc.

Ambdues parts  conscients de la importància  d’aquesta etapa educativa en el desenvolupament de l’infant i amb la voluntat de  donar suport a les famílies  que han de conciliar  la seva  vida laboral i  familiar es crearen els centres EEI“s’Estol del rei en Jaume”( Port d’Alcúdia, 2003) EEI “Sa Pilota” (Alcúdia, 2011)  i  amb un total de 12 unitats educatives (6 per cada centre).

El servei es presta durant els 12 mesos de l’any, amb excepció de les vacances escolars de Nadal i Pasqua i els dies festius que l’administració autonòmica i municipal determina. Les escoles d’Educació Infantil estan situades:

EEI “S’Estol del rei en Jaume”  situada al C/ Antoni Maria Alcover, 4 del Port d’Alcúdia. Codi Centre 07013024.

EEI “Sa Pilota”situada al carrer Formentera d’Alcúdia núm.2. Codi Centre 07014259.

Segons el decret 71/2008 de 27 de juny pel qual s’estableix el Currículum d’Educació Infantil a les Illes Balears, l’educació infantil constitueix l’etapa educativa amb identitat pròpia que atén infants des del naixement fins als sis anys.

Les escoles  municipals d’Educació Infantil d’Alcúdia, atenen  el primer cicle d’aquesta etapa educativa, és a dir infants de 0 a 3 anys.

Les Escoles Municipals d’Educació  Infantil d’Alcúdia depenen, a tos els efectes, de l’Ajuntament d’Alcúdia, que té la titularitat del servei.

La gestió d’aquest servei socioeducatiu es podrà dur a terme per qualsevol de les formes previstes a la normativa reguladora de règim local. 

2.- Metodologia

La finalitat de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament físic, emocional, afectiu, social i intel·lectual dels infants.

Aquesta etapa ha d’atendre progressivament al desenvolupament afectiu, al moviment i als hàbits de control corporal, a les manifestacions de la comunicació i del llenguatge, a les pautes elementals de convivència i relació social, així com al descobriment de les característiques físiques i socials del medi en què viuen. A més, ha de facilitar que els infants elaborin una imatge positiva i equilibrada de si mateixos i que adquireixin autonomia personal.

3.- Marc legislatiu

  • Llei Orgànica 2/2006 de 3 de maig d’Educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), que regula en el capítol I del Títol I ordena l’etapa d’educació infantil.
  • L’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, aprovat per Llei Orgànica 2/1983, de 23 de gener (BOE núm. 51, d’1 de març), i reformat per Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, (BOE núm 51, d’1 de març).
  • L’article 17.2 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears disposa que les administracions públiques, segons la Carta de Drets Socials, vetllaran en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar plenament en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminació de cap tipus i garantiran que ho facin en igualtat de condicions. A aquests efectes es garantirà la conciliació de la vida familiar i laboral.
  • El Decret 60/2008, de 2 de maig (BOIB núm. 63 de 8 de maig) pel qual s’estableixen els mínims dels centres d’educació infantil.
  • Decret 78/ 2008, d’11 de juliol, per la qual es modifica el Decret 60/2008 del 2 de maig pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil (BOIB 19/07/2008 num 100)
  • El Decret 71/2008, de 27 de juny (BOIB núm. 92 ext. De 2 de juliol) estableix el currículum d’educació infantil a les Illes Balears.
  • Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la Xarxa d’Escoletes Infantils Públiques i els serves per a l’educació de la primera infància de la Comunitat de les Illes Balears i es crea l’ Institut per a l’Educació de la Primera Infància (BOIB de 4 de desembre 2008 num 169).
  • L’Ordre de 21 de maig de 2002 de la Conselleria d’Educació i Cultura (BOIB num 76 de 25 de juny), per la qual es regula la jornada i l’horari escolar als centres públics.
  • Decret 92/1997, del 4 de juliol, que regula l’ús i l’ensenyament de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears en els centres docents no universitaris de les Illes Balears.
  • Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura de 2 de febrer de 2009 sobre l’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat d’educació infantil a les Illes Balears.

 4.- Organització  i  característiques del Servei d’Educació Infantil

Els destinataris del servei són infants amb edat compresa entre 0 i 3 anys. En el cas dels infants de 0 anys, en el moment de l’inici del curs escolar han d’haver complit els 4 mesos.

4.1 Distribució dels alumnes

Les agrupacions s’han de fer per trams d’edat no superiors a un any de diferència. Qualsevol altra agrupació ha de ser autoritzada per la Conselleria d’Educació i Cultura.

La capacitat màxima simultània de cada centre s’ha de disposar en el corresponent conveni o disposició pel qual es crea o autoritza el centre, tenint en compte el nombre màxim d’infants per unitat.

En cas d’escolarització d’alumnat amb necessitats d’educació especial de caràcter permanent, per cada nin admès amb aquestes característiques es disminuiran en dues places el número màxim d’alumnes establert per a cada aula.

La distribució dels grups d’educació infantil serà la següent per cada centre:

- 2 Aula de nadons (de 4 mesos a 1 any)

- 2 Aules de nins i nines d’1 a 2 anys

- 2 Aules de nins i nines de 2 a 3 anys

4.2 Ràtios

El nombre màxim d’infants per aula ve donat pel decret 60/2008 de 2 de maig pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil

El nombre màxim d’infants per unitat ha de ser:

Unitat de 0-1 any: 7

Unitats d’1-2 anys: 12

Unitats de 2-3 anys: 18

Les agrupacions s’han de fer per trams d’edat no superiors a un any de diferència. Qualsevol altra agrupació ha de ser autoritzada per la Conselleria d’Educació i Cultura.

Per raons organitzatives i pedagògiques, previstes en els documents del centre, es poden fer agrupacions amb infants d’edats heterogènies sempre que les edats dels infants agrupats no superin l’interval d’un any.

En cas d’escolarització d’alumnat amb necessitats d’educació especial de caràcter permanent, per cada nin admès amb aquestes característiques es disminuiran en dues places el número màxim d’alumnes establert per a cada aula.

La precedent distribució per aules podrà ser objecte de modificació quantitativa si les circumstàncies d’ubicació física així ho permetin, però respectant sempre en qualsevol cas els límits de nombre màxim d’infants per aula establerts  per les ratios.

4.3 Serveis Educatius

Serveis de caràcter general.

Els serveis que s’ofereixen durant la jornada escolar, són:

Servei d’escolarització

Aquest servei és el principal. Consisteix en l’estada d’infants de 0 a 3 anys, durant l’horari establert a l’article 4.4, així com l’atenció educativa apropiada als infants d’aquesta edat, de conformitat amb la normativa aplicable.

Servei d’acollida i  recollida

Aquest servei consisteix en l’estada al centre durant l’espai de temps anterior a l’horari escolar del matí i posterior a l’horari escolar de l’horabaixa. Aquest servei aporta més flexibilitat en l’horari a les famílies usuàries de l’escoleta. Aquest servei es concreta en servei d’acollida de matí i servei de recollida d’horabaixa.

Aquest servei es converteix en un espai global d’atenció als infants que estan atesos pels professionals del centre i que ofereix al matí un espai amb un clima tranquil i segur d’acollida a l’infant i a l’horabaixa un espai potenciador del joc.

Serveis d’atenció a la diversitat

Aquests serveis es dediquen, principalment, a la prevenció, la detecció i sobretot el suport educatiu a infants escolaritzats o no amb dificultats educatives, i especialment amb necessitats  educatives especials.

Servei de menjador

Aquest servei té com a objectiu bàsic l’alimentació de l’infant, però a banda d’aquesta necessitat biològica, en aquesta estona del dinar hi intervenen altres factors de socialització, d’adquisició d’hàbits d’higiene, de descans, etc. que cal tenir en compte.

El personal d’atenció educativa directa de l’escoleta es farà càrrec de l’assistència i l’atenció de l’alumnat durant el temps de menjador.

El servei de menjador s’ajustarà a la normativa vigent sanitària i tindrà les autoritzacions sanitàries preceptives .

Serveis de caràcter voluntari destinats a enfortir les capacitats educatives de les famílies.

Els centres d’educació infantil   podran  oferir  serveis destinats a enfortir les capacitats educatives de les famílies.

Aquests serveis pretenen l’atenció educativa d’infants menors de tres anys no escolaritzats i de les seves famílies, sigui quin sigui el seu àmbit de residència, destinada a la socialització inicial dels infants, a l’enfortiment en les famílies de concepcions positives respecte de l’educació durant els primers anys de vida, a la difusió de coneixements i competències educatives i a la promoció de la cultura d’infància.

S’han d’estipular les activitats, el calendari i l’horari dins el marc de la programació general anual del centre i en coordinació amb la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament .

L’adjudicatari ha de nomenar un coordinador dels diferents programes, que pot ser el director del centre.

Els recursos materials han de ser el propis de l’escola Infantil municipal d’Alcúdia o els que l’Ajuntament posi a disposició del centre a aquest efecte.

L’espai on es duguin a terme aquestes activitats habitualment ha de ser l’escoleta, tot i que en alguns casos es poden determinar altres instal·lacions. Abans de començar el curs, l’Ajuntament i l’escoleta han de determinar quins seran els espais on es faran les activitats amb famílies dins el marc de la programació anual del centre (PGA) (escoleta, piscina municipal, biblioteca municipal, casal de gent gran...).

4.4 Horari de prestació dels serveis.

La jornada escolar compren totes aquelles activitats que es desenvolupen des que els infants entren a l’escola fins que en surten incloent-t’hi les activitats relacionades amb l’acollida i recollida dels infants, amb l’alimentació, amb la higiene, la seguretat i amb el descans. L’horari de la prestació dels serveis serà el següent:

HORA

SERVEI

7,30 - 9,00 h

Acollida matí

9,00 -13,00 h

Serveis educatius

12,00 -13,00 h

Menjador / Serveis educatius matí

13,00 -15,00 h

Servei de descans

15,00 -17,00 h

Serveis guarderia

El temps màxim de permanència d’un infant a l’escola serà de 8 hores diàries.

Els pares o tutors dels infants han de comunicar a l’educadora l’entrada o la sortida esporàdica de l’infant per motius justificats fora de l’horari establert.

Mitjançant Resolució de Batlia o, si escau, del Regidor delegat d’aquesta àrea municipal, es podran modificar els horaris abans indicats quan raons de programació organitzativa així ho aconsellin.

4.5 . Procediment d’admissió i oferta de places. Llista d’espera

Les fases de preinscripció i matrícula es regularan pel que fixi anualment la Conselleria d’Educació i Cultura.

Oferta de places.

L’oferta de places es farà pública anualment, seguint el calendari fixat per la Conselleria d’Educació i Cultura.

El personal docent de l’Escola Infantil Municipal d’Alcúdia que ho sol·liciti dintre del termini establert en la respectiva convocatòria tindrà dret a reserva de plaça per al seu fill. Si la sol·licitud es presenta fora de termini aquest dret preferent es traslladarà a la gestió de la llista d’espera.

Durant el període en què es presti el servei d’escoleta d’estiu les eventuals vacants que es puguin produir seran ofertes als alumnes que hagin estat declarats admesos pel proper curs per tal que, si és del seu interès, puguin anticipar la seva incorporació a l’Escola Infantil Municipal. Els oferiments seguiran l’ordre de prelació determinat en la llista d’admesos.

Llista d’espera

Quant a la llista d’espera, una vegada  publicada la resolució definitiva del llistat d’alumnes d’admesos i exclosos, aquells infants que no han obtingut plaça quedaran en llista d’espera per ordre de puntuació i en la mesura que hagi places vacants se’ls comunicarà l’opció de ocupar-les.

Així mateix formaran part de la llista d’espera els alumnes que sol·licitin plaça fora del termini de pre-inscripció. En aquest supòsit s’integraran a l’esmentada llista  després dels alumnes que hagin quedat exclosos dintre del període de sol·licitud reglamentari, i per l’ordre successiu de presentació de sol·licituds davant el registre general de l’Ajuntament. 

La llista d’espera quedarà sense cap efecte una vegada iniciat el nou procediment d’admissió pel curs següent, a resultes del qual se n’obrirà una de nova amb els mateixos criteris de gestió abans exposats.

Quotes

L’import de les quotes relatives a les tarifes que s’han de satisfer per la prestació dels serveis de l’Escola Infantil Municipal d’Alcúdia seran les que resultin de l’aplicació de l’ordenança reguladora d’aquest preu públic que tingui acordada l’Ajuntament d’Alcúdia.

Els rebuts seran cobrats mitjançant domiciliació bancària, durant els 5 primers dies de cada mes. El cobrament s’efectuarà per mes vençut.

No satisfer els rebuts dintre del període voluntari, suposarà un recàrrec sobre el deute.

Un  retard en el pagament de més de dues mensualitats significarà la baixa de l’infant al centre. L’Ajuntament ha de comunicar amb 15 dies d’antelació la baixa per escrit.

Canvis en el règim mensual i dades personals.

Els canvis en els règims d’utilització dels serveis de les  l’Escoles , seran de tipus mensual i s’han de comunicar amb anterioritat mitjançant instància presentada al registre general d’entrada de l’Ajuntament.

Qualsevol canvi que no hagi seguit aquest procés, pot no tendrà  efecte a l’hora d’aplicar tarifes econòmiques de règim mensual.

Així mateix, els canvis de domicili, número de telèfon o de domiciliació bancària, han de ser comunicats per la mateixa via.

5. Protecció de dades personals.

L’adjudicatari del servei i el seu personal han de mantenir la confidencialitat de les dades que els siguin facilitades. A l’inici del curs, el centre lliurarà un full d’autorització, amb la signatura voluntària del qual, els pares autoritzen al seu fill/a a aparèixer en fotografies corresponents a activitats escolars lectives, complementàries i extraordinàries organitzades pel centre docent.

6. Calendari.

El calendari del curs escolar serà el que fixi anualment la Conselleria d’Educació i Cultura.

Durant els mesos de juliol i agost i els dies de setembre previs a l’inici del curs, s’ofertarà servei d’escoleta d’estiu.

7. Equip educatiu

Els infants seran atesos per personal docent que haurà de posseir les titulacions acadèmiques i la qualificació específica d’educació infantil exigides per la normativa reguladora d’aplicació  que estigui vigent en tot moment. 

L’equip pedagògic de les Escoles Infantils Municipals d’Alcúdia ha de confeccionar la distribució dels horaris d’aula, que quedaran recollits a la Programació General Anual del Centre i seran comunicats a les famílies a principi de curs.

 

8.  Metodologia d’incorporació dels infants

Els pares dels infants de nova inscripció hauran de mantenir una primera entrevista amb l’educadora del seu fill, amb l’objectiu de intercanviar informació que faciliti l’entrada d l’infant al centre escolar i pactar el dia i horaris de començament.

Per tal de facilitar el període d’adaptació, la incorporació dels infants al centre escolar es farà de forma esglaonada i seguint les indicacions horàries marcades per les educadores.

9. Règim d’inassistències

1. Les famílies estan obligades d’advertir al Centre la inassistència del seu fill. La manca d’assistència d’un infant durant un període superior a 30  dies sense avís ni justificació implicarà la baixa de l’infant i la immediata cobertura de la plaça vacant amb els inscrits a la llista d’espera.

2. Les inassistències prolongades per un motiu justificat, no podran superar el període de un mes. S’han de comunicar per escrit a l’Ajuntament d’Alcúdia (presentant instància al Registre General de l’Ajuntament, c. Major, n.9) i s’ha d’adjuntar la documentació que ho justifiqui. En casos excepcionals, l’Ajuntament es reserva el dret de disposar de la plaça. En qualsevol cas, s’haurà d’abonar la totalitat del servei contractat

3. La baixa voluntària d’un infant requerirà la seva comunicació per escrit presentat davant el Registre General de l’Ajuntament.  

10. Orientacions generals

1. Les escoles  Infantils Municipals d’Alcúdia no es fan responsable dels objectes i materials aliens al centre.

2. Els infants han de dur roba còmoda i marcada, que faciliti la seva feina i de les educadores, tot tenint en compte que el Centre disposa de calefacció i sistema d’aire condicionat.

3. Es recomanable l’ús de la bata, ja que facilita la feina de l’educadora alhora de realitzar treballs que poden embrutar.

4. S’ha de dur roba d’ús personal de cada infant (tovalloleta d’un sòl ús, bolquers, bossa de roba amb muda completa i baveralls) i s’ha de canviar cada dia.

5. Per celebrar els aniversaris o festes dels infants, s’ha de contactar abans amb l’educadora per tal de coordinar-ho.

6. No s’admetran les visites dels pares, tutors, familiars ni amics durant l’horari escolar, salvat de casos excepcionals degudament justificats.

7. Si al llarg del curs es produeix un canvi d’adreça, telèfon..., s’ha de comunicar a la Direcció del centre, per tal de facilitar el contacte amb els pares.

8. Cal comunicar també tots els canvis de caràcter administratiu, de domiciliació bancàries, de comptes corrents de bancs..., etc.

9. Si el pare, mare o tutor deleguen en una altra persona major d’edat, la recollida del seu fill, l’hauran d’autoritzar per escrit, amb nom i DNI de la persona autoritzada.

10. Perquè germans o familiars menors de divuit anys d’un infant el puguin recollir és indispensable fer un descàrrec de responsabilitat per escrit davant del responsable de l’escola.

11. Si l’infant no participa, -per motius aliens a l’escola-, en les activitats exteriors del seu grup, el dia en que es realitzi aquesta sortida l’infant no podrà assistir al Centre.

12. D’acord amb la legislació vigent, no és permès fumar dins les dependències del centre.

11. Alimentació

1. Els infants han de entrar a l’escola amb la primera menjada del dia feta.

2. Si algun infant segueix un règim alimentari especial, s’han d’aportar per escrit les indicacions pertinents i s’ha de presentar el certificat del pediatre que el prescriu.

3. Per motius sanitaris, cap infant podrà dur el seu propi dinar de casa seva. En el cas dels nadons, s’oferirà un menú adaptat a les seves característiques i al seu nivell maduratiu. Les famílies informaran a les educadores dels aliments que es vagin introduint a la seva dieta.

4. El servei de menjador de l’escola oferirà un menú equilibrat i adaptat a les necessitats nutritives dels infants.

5. A principi de mes es donarà un full amb el menú mensual, amb l’objecte que es pugui complementar correctament amb els aliments que es donin a l’àmbit familiar.

12. Relacions amb els pares, mares i tutors

1. La relació entre els pares i el Centre ha de seguir les pautes que assenyala la regulació general del servei.

2. El servei que ofereix l’Escola Infantil Municipal d’Alcúdia és voluntari i no obligatori. La matriculació de l’infant pressuposa l’acceptació de les normes de l’Escola i d’aquest reglament.

3. Quan les relacions dels pares o tutors d’un infant amb els responsables del Centre impliquin un deteriorament evident del funcionament normal d’aquest, una vegada exhaurides totes les vies legals per solucionar el conflicte es pot resoldre la baixa de l’infant mitjançant un informe previ de l’equip docent i/o dels Serveis Socials de l’Ajuntament d’Alcúdia adreçat als tècnics de l’Ajuntament, que en darrer terme, ho resoldran.

13.-Drets i deures del personal de l’escola i de les famílies

Del personal de l’escola

  • Col·laborar amb la Direcció en l’elaboració del PEC, el PCC, el PAC, i la Memòria Anual.
  • Atendre i informar les famílies amb relació al desenvolupament integral del seu fill/a.
  • Atendre les necessitats físiques i fisiològiques i d’higiene dels infants, introduint-los en la progressió d’adquisició dels hàbits.
  • Participar en les reunions convocades per la direcció i en les reunions i entrevistes amb els pares.
  • Realitzar tasques educatives destinades a aplicar les programacions i a introduir valors i actituds positives a cada infant.
  • Realitzar activitats de formació permanent.
  • Complir amb l’exercici de les seves funcions docents.
  • Assistir puntualment d’acord amb el seu horari.
  • Realitzar una atenció personalitzada i de la diversitat dels infants.
  •  Guardar el secret professional en tots aquells aspectes que ho requereixin.

De les famílies

  • Estar representats en els òrgans col·legiats que estableix la normativa vigent.
  • Ser atesos per qualsevol membre de l’escola.
  • Rebre informació sobre el calendari, horari i activitats.
  • Rebre informació sobre el seu fill/a sobre el seu procés d’aprenentatge a l’escola, mitjançant reunions informatives, entrevistes, agenda personal i contacte directe diari amb l’educadora.
  • Transmetre qualsevol informació rellevant del seu infant necessària per la correcta atenció i cura.
  • Sol·licitar entrevista amb l’educadora i/o directora sempre que ho creguin convenient.
  • Col·laborar amb el personal educatiu en qualsevol aspecte relacionat amb el seu fill/a.
  • Respectar la normativa de l’escola.
  • Complir les obligacions establertes com a condició d’usuaris.
  • Abonar les quotes mensuals i dels serveis extres.
  • No portar l’infant a l’escola en el cas que pateixi alguna malaltia contagiosa, mostri febre o n’hagi tingut durant la nit.

14.-Normes de salut

Al començament del curs s’informarà a les famílies sobre les normes sanitàries, higièniques, pedagògiques, socials, de vestuari i necessitats i qualsevol altra que les famílies hagin de complir.

 Quan els infants comencen a l’escola i surten del reduït cercle familiar, es troben àmpliament exposats a les infeccions comunes, essent generalment inevitable un augment temporal d’aquests tipus d’infeccions; això contribueix a la maduració del seu sistema immunitari. Tot i això, i amb la finalitat d’evitar contagis, cal observar les normes següents:

S’ha d’informar de les vacunes administrades i de les noves vacunacions que s’administrin durant el curs. S’ha de presentar una fotocopia de la cartilla de vacunacions.

Si l’infant està malalt no ha d’anar a l’escola. Per una banda, s’evita la possibilitat de contagiar altres infants i a les educadores. I per l’altre, a l’escola no es pot dispensar l’ atenció adequada i el repòs que necessita un nin malalt.

Les normes de salut i d’higiene en els centres d’educació infantil  vendran determinades per Institut Balear de Salut IB Salut  .

DISPOSICIONS ADDICIONALS.

Primera.- Mitjançant Resolució de Batlia o, si escau, del regidor delegat d’Educació, es podran modificar les disposicions d’actes singulars previstes en el present reglament referents a franges horàries i distribució organitzativa d’aules.

Segona.-  En totes les qüestions d’índole organitzativa que no s’hagin previst en aquest reglament hi seran d’aplicació, amb caràcter supletori, les ordres dictades en aquesta mateixa matèria per la Conselleria d’Educació i Cultura de les Illes Balears.