Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 16823
Disciplina: DS-2008/443 Notificació inici procediment sancionador
Versió PDF
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a José María Jesús Gallego Adrados, exp.núm. DS-2008/443 i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a José María Jesús Gallego Adrados, com a propietari de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que pel Consell de la Gerència d'Urbanisme en sessió de 26 de març de 2013, acordà:
Atesos els informes emesos per la UTIB, i de conformitat amb l'art. 8 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s'aprova el reglament a seguir per l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora.
Atès l’informe emès pel TAG del Servei el 4 de març de 2012 que indica: “L’acord del Consell de la Gerència d’Urbanisme de 15.05.2012 inicia procediment sancionador per la realització d’obres sense la preceptiva llicència municipal al carrer Donants de Sang, 1, RC 00424834001, consistents en: “col·locació d’unes fioles sense aferrar amb ciment...S’observa que s’ha fet malbé la paret del veïnat...En el pati de darrera de l’habitatge, situat a la planta baixa, s’està fent una solera de formigó d’uns 10 m2”.
EN CONSIDERAR QUE:
De la revisió dels expedients DS 2008/443 i DO 2008/443 es desprèn que l’acord d’inici del procediment sancionador incorr en diferents errors: no inclou la totalitat de les obres denunciades, no recull la retirada de part de les mateixes i no cita correctament els informes presents a l’expedient de demolició.
A l’expedient DO 2008/443 consten els següents informes del zelador municipal, on es denuncia la realització d’obres sense llicència:
Informe de la UTIB de 30.10.2008, que denuncia les obres consistents en: “s’ha realitzat una dependència d’uns 30 m2 aprox. amb materials d’obra bigues de fusta i teules de formigó”.
Informe de la UTIB de 18.02.2010, que denuncia les obres consistents en: “col·locació d’unes fioles sense aferrar amb ciment...S’observa que s’ha fet malbé la paret del veïnat...En el pati de darrera de l’habitatge, situat a la planta baixa, s’està fent una solera de formigó d’uns 10 m2”.
Les obres denunciades el 30.10.2008 (valorades en 6.874,40 €) han estat retirades, tal com es constata en els informes de la UTIB de 11.08.2009 i de 18.02.2010. Per tant els és d’aplicació l’article 46.1 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística.
Les obres denunciades el 18.02.2010 (valorades en 611,08 €) no han estat legalitzades i per tant els és d’aplicació l’article 45.f de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística.
En conseqüència cal arxivar el present procediment sancionador i reiniciar un nou procediment ajustat a les obres denunciades.
1r. DEIXAR SENSE EFECTE la subproposta núm. 11 de l’acord del Consell de la Gerència d’Urbanisme de 15.05.2012, atès l’error de fet comès en la descripció de les obres realitzades i en la tipificació de les mateixes.
2n. INICIAR UN NOU PROCEDIMENT SANCIONADOR a José Maria Jesús Gallego Adrados, com a propietari, per la realització d’obres sense la preceptiva llicència prèvia municipal al carrer Donants de Sang, 1, RC 00424834001, consistents en: “s’ha realitzat una dependència d’uns 30 m2 aprox. amb materials d’obra bigues de fusta i teules de formigó” (UTIB 30.10.2008) i “col·locació d’unes fioles sense aferrar amb ciment...S’observa que s’ha fet malbé la paret del veïnat...En el pati de darrera de l’habitatge, situat a la planta baixa, s’està fent una solera de formigó d’uns 10 m2” (UTIB 18.02.2010).”
Atesos els articles 2, 25, 30, 34 i 72 de la Llei 10/1990 de disciplina urbanística de la CAIB, els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals i art. 4-1.h del Reglament de la Gerència d'Urbanisme, la instructora que subscriu, proposa al Consell de Gerència que adopti el següent acord:
1r.- DEIXAR SENSE EFECTE la subproposta núm. 11 de l’acord del Consell de la Gerència d’Urbanisme de 15.05.2012, atès l’error de fet comès en la descripció de les obres realitzades i en la tipificació de les mateixes.
2n.- INICIAR UN NOU PROCEDIMENT SANCIONADOR per infracció urbanística GREU a José Maria Jesús Gallego Adrados, com a propietari, per la realització d’obres sense la preceptiva llicència prèvia municipal al carrer Donants de Sang, 1, RC 00424834001, consistents en: “s’ha realitzat una dependència d’uns 30 m2 aprox. amb materials d’obra bigues de fusta i teules de formigó” (UTIB 30.10.2008) i “col·locació d’unes fioles sense aferrar amb ciment...S’observa que s’ha fet malbé la paret del veïnat...En el pati de darrera de l’habitatge, situat a la planta baixa, s’està fent una solera de formigó d’uns 10 m2” (UTIB 18.02.2010), en compliment del que exigeixen els arts. 25-4t i 72 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, art. 134-3r de la Llei 30/92 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, arts. 8 i 9 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el text refós de la Llei del sòl, arts. 4 i 8 del Reglament de règim jurídic del procediment general sancionador municipal de 15.02.03, i art. 4-1r-h) del Reglament de la Gerència d'Urbanisme.
Designar com a instructor i com a secretari de l'expedient sancionador a la Sra. Victoria Fernández Irigaray i la Sra. Maria Serra de Gayeta Llobera com a suplent, i al Sr. José Ramis de Ayreflor Conrado, respectivament.
Atès l’acord del CGU de 13 de març de 2012, pel qual es va ordenar la demolició/retirada de les obres i instal·lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal a l’esmentat emplaçament, de conformitat amb el que disposen els arts. 67 i 68, de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB.
Atès l’article 34 de la Llei de disciplina urbanística i dels principis rectors del Dret penal, aplicables al Dret administratiu sancionador, del qual es desprèn que, davant l’absència de circumstàncies atenuants i agreujants, la sanció a imposar és del 75 % del valor de les obres. Atès l’article 34 que disposa que si concorre alguna circumstància agreujant, la sanció s’imposarà en el seu grau màxim, és a dir, el 100 % del valor de les obres, d’acord amb el que preveu l’article 45 de la Llei 10/1990; i que si concorre alguna circumstància atenuant, la sanció s’imposarà en el seu grau mínim, és a dir, el 50 % del valor de les obres. Per tant, davant l’absència d’aquestes circumstàncies, per aplicació dels principis rectors del Dret penal i encara que l’article 34 de la Llei no ho digui expressament, pertoca i està totalment justificada la imposició de la sanció en el seu grau mig, és a dir, el 75 % del valor de les obres.
Atesos els informes emesos pels tècnics municipals l’11 de maig de 2011 i el 15 de febrer de 2012 , que valoren les obres en 6.874,40 € i 611,08 €, respectivament.
Atesos els informes i els fets citats anteriorment, es dedueix la comissió d'una infracció urbanística GREU, de conformitat amb l'art. 28-2 de la Llei 10/90, de disciplina urbanística de la CAIB "Tenen el caràcter de greus les infraccions que constitueixen incompliment de les normes sobre parcel·lacions, ús del sòl, alçada, volum i situació de les edificacions i ocupació permesa de la superfície de les parcel×les ...."essent la sanció prevista als articles 46.1 i 45. f de l'esmentat cos legal. "
És sancionable pel batle, de conformitat amb l'art. 35 de la Llei 10/90 de la CAIB, art. 4-1 h) del Reglament de la Gerència d'Urbanisme i art. 41-23 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, amb la indicació de la POSSIBILITAT DE RECONÈIXER VOLUNTÀRIAMENT LA SEVA RESPONSABILITAT en qualsevol moment anterior a la resolució, amb els efectes prevists als arts. 10 i 11 del Decret 14/1994 de 10 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament a seguir per l'Administració de la comunitat autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora, AMB UNA MULTA DE nou-cents setanta-tres euros amb vuitanta-nou cèntims (973,89 €, 75 % sobre la valoració de les obres no legalitzades i 7,5 % sobre la valoració de les obres que han estat retirades, articles 46.a i 45.f de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB). Sense perjudici del que resulti, en el seu cas, de la instrucció de l'expedient.
2n- ADVERTIR que aquest procediment s'haurà de resoldre en el termini d'un any, segons disposa l'art. 23 del Decret 14/94 de 10 de febrer (Reglament de règim sancionador de la CAIB).
3r- Notificar el present acord als presumptes infractors, junt amb l’informe tècnic de valoració i la fitxa tècnica, significant que s’obre el període d’audiència i per formular al·legacions a la iniciació i proposar proves, concretant el mitjans dels quals es pretén fer valer, per un termini de QUINZE DIES, amb l’advertència de què si no s’efectuen al·legacions en termini sobre el contingut de l’acord d’iniciació, d’acord amb el que disposa l’article 8.4 del Decret 14/1994, de 10 de febrer abans esmentat, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.
La qual cosa us comunic per al vostre coneixement i als efectes oportuns, perquè, d'acord amb el que disposa l'art. 8.3 del decret 14/1994, de 10 de febrer, que aprova el Reglament del procediment que ha de seguir l'Administració de la Comunitat Autònoma en l'exercici de la potestat sancionadora, pugueu formular, en el TERMINI DE QUINZE DIES, comptats des de la recepció de la present publicació, les al×legacions a la iniciació i proposar prova, concretant els mitjans que vulgueu fer valer, amb l'ADVERTIMENT que, si no presentau al×legacions referent al contingut del present acord d'iniciació en el termini previst a l'esmentat precepte legal, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís sobre la responsabilitat imputada, segons l'art. 8.4 de l'esmentat decret.
Quant a la designació de l'instructor i secretari de l'expedient de sanció, podreu formular recusació contra les persones designades en qualsevol moment anterior a la resolució de l'expedient, d'acord amb el que disposen els arts. 28 i 29 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de l'Administració pública i del procediment administratiu comú, i l'art. 8.4 del Reglament de règim jurídic del procediment general sancionador municipal, de 15 de febrer de 2003.
Us tramet, adjunt, informe tècnic de valoració.
Per Servei de Registre de documents, Caixa, així com Informació General i Fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Cort Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Sant Ferran Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’Escorxador, c. Emperadriu Eugènia, 6 (S’Escorxador); OAC S’Arenal, Av Amèrica, 11 (S’Arenal); OAC Avingudes , Av. Gabriel Alomar, 18 (Edifici Avingudes); OAC Son Ferriol, Av. Cid, 8 (Son Ferriol); OAC Sant Agustí, c. Margaluz, 30 (Sant Agustí). OAC Pere Garau, c. Pere Llobera, 9. Horari d’atenció al Públic: Tot l'any de 8.30 a 14 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d'octubre a maig: de dilluns a dijous de 8.30 a 17 h, a l'OAC AVINGUDES, Av. Gabriel Alomar, 18. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l'OAC Cort, Plaça Sta. Eulàlia,9 (només Registre).
Palma, 10 de setembre de 2013
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
(p.d. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod