Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 16611
Acord del Consell Executiu de dia 2 de setembre de 2013 del Consell Insular d’Eivissa, d’aprovació de la Convocatòria d’ajudes específiques any 2013 per a vedats de caça i per a la realització d’activitats per part de les societats federades de caçadors
Versió PDF
I) Disposicions generals
1. La present convocatòria es regeix a l’empara del que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament dels àmbits rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, del 15-04-2008, i la seua modificació al BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011, de conformitat amb el vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2013 publicat al BOIB núm. 195, de 29-12-2012, així com supletivament per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i el Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. La quantitat màxima que es destina a la present convocatòria és de 25.000 euros (vint-i-cinc mil euros) a càrrec de l’aplicació pressupostària 4190-48900 repartits en la forma que s’estableix en cada línia de subvenció.
En el cas que, dins del mateix capítol, una línia no exhaureixi el pressupost que s’hi estableix, s’imputarà la quantia sobrant a les línies que l’hagin exhaurit.
3. Iniciació, instrucció i resolució dels expedients
a. L’òrgan competent per a l’aprovació de la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del que disposen el Decret de Presidència d’1 de juliol de 2011 d’estructura del Govern del Consell Insular d’Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 102 EXT., de 4-07-2011) modificat pel Decret de Presidència de 15 de juliol de 2013 i, el Decret de Presidència de 4 de juliol de 2011 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 104, de 7-07-2011).
b. El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal serà el competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licitud de les ajudes regulades en aquesta convocatòria. Les ajudes es concediran, en funció de la quantia, mitjançant resolució motivada del conseller executiu de l’esmentat Departament, a proposta del Cap de Secció del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal o del Consell Executiu a proposta de l’esmentat Conseller, i fixarà amb caràcter definitiu la quantia individual de l’ajuda concedida.
c. Les sol·licituds i tota la documentació que es requereixi s’han de presentar dins el termini establert en cadascuna de les línies de la convocatòria, al Registre General d’Entrada del Consell Insular d’Eivissa així com també a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 270, de 27 de novembre) modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, del dia 14). Les sol·licituds d’ajuda s’hauran de resoldre i notificar en el termini màxim de tres mesos, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’haurà d’entendre desestimada. Així mateix, la notificació de la resolució es realitzarà d’acord amb les exigències i en la forma prevista als articles 58 i 59 de l’esmentada Llei 30/1992. Igualment, la resolució de concessió d’ajuda s’exposarà al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.
Si la sol·licitud o la documentació presentada fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils comptadors des del corresponent requeriment. Si en aquest termini la persona interessada no realitza la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa entendrà que l’interessat desisteix de la seua petició, d’acord amb el que estableix l’article 71.1 de la LRJPAC, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener i, mitjançant resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense més tràmit.
4. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb un altre tipus d’ajuda o de subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta o una altra administració pública, o entitats privades, excepte en el cas que la línia estableixi el contrari. L’import de les subvencions o ajudes que es concedeixen no poden superar en cap cas, de forma aïllada o amb concurrència amb altres ajudes, el cost de l’activitat subvencionada.
En cas d’haver sol·licitat subvenció pel mateix concepte a una altra institució pública o privada, s’haurà de comunicar al Consell Insular d’Eivissa aquesta circumstància, tot indicant la quantia concedida.
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són incompatibles entre si.
Les ajudes no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors.
Les ajudes d’aquesta convocatòria de subvencions estan destinades a aquelles activitats que es realitzin durant l’exercici pressupostari, incloses aquelles que puguin haver començat de forma prèvia a la publicació de la convocatòria. L’inici anticipat de l’activitat en cap cas no pot ser considerat equivalent a la concessió de la subvenció, ni dóna dret a cap tipus d’indemnització.
5. Requisits dels sol·licitants
Per ser beneficiari de les ajudes que es preveuen en la present convocatòria, les persones físiques o persones jurídiques sol·licitants hauran de complir amb els següents requisits generals:
a) Estar al corrent de les seues obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa. El Consell Insular d’Eivissa comprovarà d’ofici aquest requisit una vegada formulada la sol·licitud d’ajuda.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.
c) L’àmbit territorial d’actuació dels beneficiaris serà l’illa d’Eivissa.
d) Els requisits específics que es detallen en cada línia d’ajuda.
e) No podran ser beneficiàries de les subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears i en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), així com de l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
f) Els beneficiaris hauran de complir les obligacions previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, així com els requisits que es detallen al seu article 9.
6. Documentació a adjuntar a la sol·licitud
A més de la que s’especifica en cada línia de subvenció, s’aportarà la següent documentació administrativa general:
a) Si el sol·licitant és persona física, còpia acarada del DNI.
b) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.
c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.
d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.
e) Còpia acarada del document d’identificació fiscal dels sol·licitants (NIF o CIF).
f) La presentació de la sol·licitud d’ajuda comportarà l’autorització del sol·licitant perquè el Consell Insular d’Eivissa obtengui la comprovació del compliment dels requisits establerts a l’apartat 5 b mitjançant certificats telemàtics, sempre que tècnicament sigui possible. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar-hi expressament el consentiment; en aquest cas s’haurà d’aportar la certificació en els termes previstos. Podrà simplificar-se l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant la presentació de declaració responsable, en els casos que descriu l’article 24 del RD 887/2003, de 21 de juliol, mitjançant el qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En el cas que l’ajuda sol·licitada superi els 3.000 euros s’hauran de presentar certificats que acreditin aquests aspectes.
g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat.
h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no incórrer en les prohibicions que s’esmenten al punt 5 e.
i) Imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular, emplenat i segellat pel director/per la directora de l’entitat bancària corresponent.
j) Presentació de tota la documentació complementària que el Consell Insular d’Eivissa consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
7. La selecció dels beneficiaris
La selecció dels beneficiaris es realitzarà d’acord amb allò que s’estableixi en cada línia d’ajuda d’aquesta convocatòria. En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en cada línia d’ajuda d’aquesta convocatòria, es podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que hi hagi crèdit suficient i adequat a la partida corresponent. En el cas que no sigui possible l’increment del crèdit, es reduiran totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajuda en el mateix percentatge unitari resultant de l’ajust pressupostari.
Les diferents activitats objecte de subvenció, presentades per un sol·licitant en una mateixa línia d’ajuda, es consideraran independents, tant per a la seua valoració, com per a la quantia d’ajuda a percebre sense que es pugui fer una transferència entre les activitats dins d’una mateixa sol·licitud.
8. La justificació i el pagament de la subvenció
La justificació es realitzarà mitjançant factures justificatives o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, segons el que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament dels àmbits rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, del 15-04-2008, i la seua modificació al BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011, sense perjudici que cada línia d’ajuda que es disposa en la present convocatòria pugui determinar requisits específics. En el cas que el Consell Insular d’Eivissa subvencioni el 100 % de la despesa (IVA inclòs), s’entregarà a aquesta entitat pública factura original; en la resta dels supòsits s’estampillarà la factura i posteriorment s’entregarà al beneficiari, si així ho sol·licita.
Els ajuts s’abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada i de la despesa de conformitat amb l’establert en aquesta convocatòria. S’efectuarà un sol pagament una vegada que s’hagi lliurat l’informe final.
9. Revocació, reintegrament dels ajuts i criteris i graduació de possibles incompliments
S’atendrà al que s’estableix a les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament dels àmbits rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, del 15-04-2008, i la seua modificació al BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011.
10. Infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert al títol V del text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31-12-2005).
11. Publicitat de les subvencions atorgades
D’acord amb el que estableix l’article 34 del text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears les subvencions que s’atorguin segons les prescripcions contingudes en aquest article.
12. Règim de recursos
L’acord del Consell Executiu pel qual s’aprova aquesta convocatòria i l’acord pel qual es concedeixen els ajuts és susceptible de recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, així com les ajudes concedides pel conseller executiu del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal però davant la Presidència del Consell Insular d’Eivissa.
13. Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació.
II) Ajudes per a la millora dels vedats de caça
1. Objecte
L’objecte d’aquesta línia d’ajudes és establir un règim d’ajudes per donar suport actiu als vedats de caça a l’àmbit d’Eivissa i donar suport a l’activitat cinegètica, sempre que es doni una gestió adequada d’aquestes àrees privades de caça.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a línia de subvenció és de 6.000 € (sis mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4190-48900.
3. Beneficiaris/àries
Podran sol·licitar la subvenció els/les titulars dels vedats de caça, sempre que reuneixin els següents requisits:
- Que siguin vedats de caça ubicats a l’àmbit territorial d’Eivissa.
- Estar al corrent de les obligacions administratives del vedat: pagament de la quota anual, aprovació del pla cinegètic de caça i compliment de les obligacions que se’n deriven així com la correcta senyalització del vedat.
4. Activitats subvencionables
4.1. La compra de menjar per aportar alimentació directa a les espècies cinegètiques dels vedats de caça a l’illa d’Eivissa.
4.2 La compra de la llavor i de l’adob, per sembrar farratge/cereal dins dels vedats de caça a l’illa d’Eivissa i les despeses derivades de la sembra.
5. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, en la qual s’especificaran:
- Nom i número de registre del vedat de caça, domicili a efectes de notificacions i telèfon.
- Nom i llinatges del/de la titular del vedat de caça i núm. de DNI/CIF.
- Nom i llinatges del/de la representant del vedat de caça i núm. de DNI.
- Número d’hectàrees totals del vedat.
- Número d’hectàrees sembrades al vedat de caça, si escau.
- Acceptació dels compromisos derivats d’aquesta convocatòria i de la resta de normativa aplicable.
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar, a més de la documentació que s’esmenta a les disposicions generals, la següent documentació:
Fotocòpia del DNI/NIF/CIF del/de la titular.
Fotocòpia del DNI/NIF del/de la representant i document de representació.
Fotocòpia dels plànols cadastrals de les parcel·les que es conrearan, si escau.
El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 15 dies a partir de l’endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6. Règim d’ajudes
S’atendran totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en les presents bases i que presentin la corresponent documentació en els terminis i les condicions estipulats.
La concessió de les ajudes per a la millora dels vedats de caça es durà a terme mitjançant règim de concurrència no competitiva.
En general, una subvenció de 400,00 € per vedat de caça.
En el supòsit que la partida pressupostària no s’exhaureixi, la quantitat restant es repartirà proporcionalment a la superfície total del vedat, de la següent manera:
Per al repartiment proporcional s’establirà com a 100 % la superfície del vedat de caça amb més hectàrees, i a partir d’aquí es calcularà el percentatge relatiu de la resta de vedats. Segons el percentatge relatiu de cadascun s’assignarà la quantia de subvenció corresponent, afegint aquesta quantitat als 400,00 € esmentats al paràgraf anterior, amb un límit màxim de 2.000 €; això ens donarà la quantitat de subvenció màxima per vedat.
7. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries estan obligades a:
- Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajut.
- Acreditar davant el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal del Consell Insular d’Eivissa el compliment dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió dels ajuts.
- Facilitar la documentació i/o els controls que es duguin a terme des del Consell Insular d’Eivissa per tal de comprovar el compliment dels compromisos adquirits a tots els punts d’aquesta convocatòria.
- Totes aquelles que resultin de l’aplicació de les disposicions d’aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
Les persones beneficiàries es comprometen a presentar una única sol·licitud.
8. Instrucció
L’òrgan instructor d’aquesta ajuda serà un/a tècnic/a adscrit/a al Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal, que seleccionarà les sol·licituds que opten a l’ajut, sempre que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria i en les bases generals, i emetrà els informes corresponents.
9. Justificació i pagament de la subvenció
La justificació de les activitats subvencionables haurà de fer-se juntament amb la sol·licitud, acompanyant factures o altres documents acreditatius de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa de les despeses realitzades, així com una relació detallada de les esmentades factures o altres documents acreditatius de les despeses on consti el número de factura, proveïdor, data, import i IVA, si escau.
Quant al pagament s’ajustarà a l’establert a les disposicions generals.
III) Ajudes a les societats de caçadors federades
1. Objecte
L’objecte d’aquesta línia d’ajuda és establir un règim d’ajudes per donar suport actiu a les societats de caçadors a l’àmbit d’Eivissa i donar suport a l’activitat cinegètica.
La finalitat d’aquestes subvencions és social ja que estan destinades a un col·lectiu que actua sense ànim de lucre i que promou la millora ambiental així com la promoció dels diferents aspectes relacionats amb les bones pràctiques cinegètiques als terrenys que gestiona.
2. Consignació pressupostària i quantia màxima
La quantitat màxima destinada a línia de subvenció és de 19.000 € (dinou mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4190-48900.
La quantia màxima de subvenció per societat de caçadors serà del 75 % del cost de totes les actuacions, amb caràcter general fins a un màxim de 6.000 euros per societat.
Es consideren d’especial interès aquelles activitats de millores d’hàbitat i sembres que tenen assignat un import fixat per part de l’administració, per tant, en aquests casos la quantia de la subvenció serà el 100 % del cost.
3. Beneficiaris/àries
Podran sol·licitar la subvenció les societats de caçadors que reuneixin els següents requisits:
- Que siguin societats de caçadors de l’àmbit territorial d’Eivissa.
- Societats de caçadors membres de la Federació Balear de Caça en actiu el dia 1 de gener del 2013.
- Que les referides societats no tenguin caràcter lucratiu.
4. Les activitats objecte de subvenció són les següents:
a. Sembra per a la caça. Sembres de parcel·les identificades amb els recintes d’ús agrari SIGPAC, amb un màxim del 5 % de la superfície del vedat o 50 ha, a les quals no es podrà alçar el cultiu, ni entrar a pasturar fins al 30 de setembre. Per raons de tornar-se a sembrar, podran llaurar-se les dites parcel·les entre el 15 d’agost i el 15 de setembre, però sempre comunicant-ho prèviament al Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal del Consell Insular. Tan sols en aquestos casos podrà entrar-hi el ramat amb 15 dies d’antelació a la propera sembra.
b. Millora d’hàbitats dels vedats. Les activitats hauran d’assenyalar-se en un plànol que es lliurarà amb la sol·licitud, en el qual també constaran les parcel·les on es realitzi l’activitat i hauran de ser identificades amb els recintes SIGPAC i fotografies de l’estat abans i després de l’actuació. S’hauran de realitzar d’acord amb les instruccions tècniques de la Direcció General competent del Govern de les Illes Balears. Engloba actuacions de treballs forestals com podes i neteja. Així mateix, s’haurà de notificar el calendari previst perquè l’administració faci els controls oportuns.
c. Control de predadors d’origen antròpic. Adquisició de gàbies trampa per a la captura en viu de predadors, així com les despeses del seu maneig i transport i la gestió dels animals capturats.
d. Camps d’ensinistrament de cans: delimitació de tancament, senyalització i dotació d’infraestructures.
e. Despeses veterinàries de vacunes i desparasitacions de cans de caça i tractaments d’aus de falconeria. S’haurà de lliurar amb la sol·licitud una memòria prèvia justificativa de les campanyes sanitàries per al control de malalties.
f. Estudis tècnics. Estudis tècnics aplicables a les espècies cinegètiques o protegides que tenguin relació amb l’activitat cinegètica, i dels seus hàbitats, realitzats per tècnics competents en la matèria. S’haurà de lliurar una memòria prèvia a l’estudi amb la sol·licitud.
g. Modalitats tradicionals de caça pròpies de l’illa d’Eivissa i activitats cinegètiques amb la raça autòctona de ca eivissenc, realitzades amb el suport de l’Associació de Criadors des Ca Eivissenc (podenco ibicenco) d’Eivissa i Formentera; inclou:
Despeses derivades de l’organització i la realització de proves funcionals, diades i activitats de promoció del ca eivissenc i de modalitats tradicionals.
Edició de materials divulgatius, en qualsevol suport.
Despeses de producció, realització i edició de materials gràfics, informàtics i audiovisuals.
5. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, en la qual s’especificaran:
- Nom i CIF de la societat de caçadors, domicili a efectes de notificacions i telèfon.
- Nom i llinatges del representant autoritzat i núm. de DNI/CIF.
- Matrícules dels vedats per als quals sol·licita la subvenció i, en el cas que un vedat no estigui a nom de la societat de caçadors, es requereix una declaració del titular confirmant la gestió del vedat per part de la mateixa societat o contracte d’arrendament dels drets d’aprofitament del/s vedat/s.
- Activitats per les quals sol·licita subvenció.
- Acceptació dels compromisos derivats d’aquesta convocatòria i de la resta de normativa aplicable.
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar, a més de la documentació que s’esmenta a les disposicions generals, la següent documentació:
a) Còpia compulsada de l’escriptura de constitució de la societat de caçadors i dels estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent, en els quals consti el seu caràcter no lucratiu i còpia compulsada del CIF de la societat i, en tot cas, certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.
b) Còpia compulsada del DNI/NIF del/de la representant i document de representació.
c) Llista i fotocòpia dels plànols, dels recintes SIGPAC, de les parcel·les per a la sembra o de les parcel·les dins de l’activitat de les millores d’hàbitats dels vedats, si escau.
d) Document acreditatiu de la titularitat del vedat per al qual es demana l’ajut. En el cas que un vedat no estigui a nom de la societat de caçadors, serà necessària una declaració del titular del vedat que confirmi la gestió del vedat per part de la mateixa societat o un contracte d’arrendament dels drets d’aprofitament del vedat.
e) Certificat de la Federació Balear de Caça d’estar federat en actiu a data 1 de gener de 2013.
El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 15 dies partir de l’endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
6. Règim d’ajudes
La concessió de les ajudes a les societats de caçadors federades es durà a terme mitjançant règim de concurrència no competitiva, amb l’aplicació de la següent prelació de les diferents actuacions:
1r Sembra per a la caça.
2n Millora d’hàbitats dels vedats.
3r Control de predadors d’origen antròpic.
4t Camps d’ensinistrament de cans.
5è Despeses de cans i aus de falconeria.
6è Estudis tècnics.
7è Modalitats tradicionals de caça pròpies de l’illa d’Eivissa i activitats cinegètiques amb la raça autòctona de ca eivissenc.
7. Obligacions
Les societats de caçadors beneficiàries estan obligades a:
- Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajut.
- Acreditar davant el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal del Consell Insular d’Eivissa el compliment dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió dels ajuts.
- Facilitar la documentació i/o els controls que es duguin a terme des del Consell Insular d’Eivissa per tal de comprovar el compliment dels compromisos adquirits a tots els punts d’aquesta convocatòria.
- Totes aquelles que resultin de l’aplicació de les disposicions d’aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
- Presentar una única sol·licitud.
8. Instrucció
L’òrgan instructor d’aquesta ajuda serà un/a tècnic/a adscrit/a al Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Caça i Cooperació Municipal, que seleccionarà les sol·licituds que opten a l’ajut, sempre que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria i en les bases generals, i emetrà els informes corresponents.
9. Justificació i pagament de la subvenció
La justificació de la despesa de les activitats subvencionables haurà de fer-se adjuntant a la sol·licitud, a més de la documentació especificada al punt 5 d’aquesta convocatòria, els documents justificatius següents segons pertoqui:
Sembra per a la caça. Per justificar la realització de l’activitat, l’administració competent realitzarà controls en aquelles parcel·les indicades a la sol·licitud una vegada realitzades les tasques. La despesa es comptabilitza a 160 €/ha.
Millora d’hàbitats dels vedats. Per justificar la realització de l’activitat, l’administració competent realitzarà controls en aquelles parcel·les indicades a la sol·licitud una vegada realitzades les tasques. La despesa es comptabilitza a 600 €/ha. En cas que la superfície coberta sigui inferior al 100%, el preu estipulat es veurà afectat per un coeficient reductor equivalent a la proporció de superfície coberta expressat en tant per u.
Control de predadors d’origen antròpic. La justificació de la despesa es farà mitjançant originals de les factures amb el cost desglossat.
Camps d’ensinistrament de cans. La justificació de la despesa es farà mitjançant originals de les factures amb el cost desglossat.
Despeses de cans i aus de falconeria. La justificació de la despesa es farà mitjançant originals de les factures amb el cost desglossat.
Estudis tècnics. La justificació de la despesa es farà mitjançant originals de les factures amb el cost desglossat dels honoraris dels tècnics competents o de les institucions o les entitats científiques i tècniques que hagin realitzat l’estudi, incloent-hi despeses de material, desplaçament, etc., així com els originals de les factures amb el cost desglossat de despeses editorials de publicacions derivades dels estudis. Es lliurarà al Consell Insular d’Eivissa un exemplar de l’estudi o estudis tècnics realitzats.
Modalitats tradicionals de caça pròpies de l’illa d’Eivissa i activitats cinegètiques amb la raça autòctona de ca eivissenc. Es justificarà mitjançant originals de les factures amb el cost desglossat.
El pagament de les subvencions es farà efectiu en un sol pagament en finalitzar l’activitat subvencionada i una vegada que s’hagi justificat suficientment la despesa.
Eivissa, 3 de setembre de 2013
La Secretària Tècnica de l’Area d’Economia, Benestar Social i Agricultura
Gema Marí Planells