Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 16556
Disciplina DO-2007/10 Notificació Decret estimar deixar sense efecte requerir
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a María José Vázquez Grimes, exp.núm. DO-2007/10, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a María José Vázquez Grimes, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que, per decret del president del Consell de Gerència d’Urbanisme núm. 10262, de 11/06/2013, s'ha disposat el següent:
Vists els escrits presentats per SRA . MARÍA JOSÉ VÁZQUEZ GRIMES , pels que interposa RECURS DE REPOSICIÓ davant el decret del president CGU 21083 de 2012.11.27 de REQUERIMENT DE LLICÈNCIA de les obres executades en parcel·lació rústica Son Oliver parc. 15 B Sant Jordi ( pol. 50 parc. 124 ) , RC 05000124 , consistents en "construcció d'unes cases adossades a la façana amb el carrer d'una superfície aproximada de 6 m2 amb coberta inclinada de teula . S'han realitzat tres construccions dins la parcel·la: A ) porxo amb coberta inclinada a dues vessants i estructura amb barres de fusta cobertes amb material vegetal similar a bruc d' unes dimensions aproximades de 25 m de longitud , en el tram adossat a la parcel·la veïna per 6 m d'ample i una alçada de 3 m . B ) Construcció situada dins l'interior de la parcel·la entre les altres dues construccions denunciades de 12 m d' ample per 12 m de llarg i una alçada mitjana de 3 m . , Tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal C) construcció situada a l'interior de la parcel·la 10 m . de llarg per 10 m . d'ample i una alçada de 3 m . tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal "
Vist l' informe de l'arquitecte tècnic municipal de dia 2013.04.29 .
Vist l'informe del TAG del Servei de 2013.05.29 , que es transcriu a la part dispositiva.
Vistos els articles 42 , 87 , 89 , 107 i stes . de la Llei 30 /92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques , els articles 121 i següents de la Llei 7/1985 , de 2 d'abril , reguladora de les bases de règim local i els arts . 4.1.hi 4.2.li 18 novè del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l' Ajuntament de Palma, i vists el Decret d'Ajuntament n º 11918 , de nomenament dels titulars de les àrees de govern , de data 13 de juny de 2011, i el Decret d'Alcaldia núm. 5309 , d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma , de data 26 de març de 2012, i altra normativa aplicable , el TAG de servei que subscriu considera que el Tinent d'Alcalde de l' àrea d'Urbanisme i Habitatge , pot dictar el següent :
DECRET
1r ESTIMAR PARCIALMENT el RECURS DE REPOSICIÓ formulat per la Sra MARIA JOSÉ VAZQUEZ GRIMES , per escrits de 2013.02.18 i 2013.03.06 , davant del decret del president CGU 21083 de 2012.11.27 de REQUERIMENT DE LLICÈNCIA de les obres executades en parcel·lació rústica son Oliver parc. 15 B Sant Jordi ( pol. 50 parc. 124 ) , RC 05000124 , consistents en "construcció d'unes cases adossades a la façana amb el carrer d'una superfície aproximada de 6 m2 amb coberta inclinada de teula . S'han realitzat tres construccions dins la parcel·la: A ) porxo amb coberta inclinada a dues vessants i estructura amb barres de fusta cobertes amb material vegetal similar a bruc d' unes dimensions aproximades de 25 m de longitud , en el tram adossat a la parcel·la veïna per 6 m d'ample i una alçada de 3 m . B ) Construcció situada dins l'interior de la parcel·la entre les altres dues construccions denunciades de 12 m d' ample per 12 m de llarg i una alçada mitjana de 3 m . , Tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal C) construcció situada a l'interior de la parcel·la 10 m . de llarg per 10 m . d'ample i una alçada de 3 m . tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal "
CONSIDERANT
a) El recurs s'ha interposat per persona interessada , davant d'un acte que posa fi a la via administrativa i en el termini previst legalment , pel que procedeix la seva admissió a tràmit d'acord amb els arts . 107 i stes . LRJPAC .
b ) En fonament del recurs s'al · lega : indefensió derivada d'inconcreció en la descripció de les obres , principi " non bis in idem " i prescripció respecte de les obres relatives a construcció 6 m2 , prescripció de la infracció respecte a la resta d'obres , manca de legitimació passiva en ser titular de l'immoble una altra persona , falta d'audiència prèvia a la declaració de caducitat de l'expedient de demolició , falta d'inici del procediment sancionador , reiniciar l'expedient defectuós per utilitzar la documentació de l'expedient caducat , notificacions defectuoses i irregularitats en el exercici de competències .
Aporta s'adjunta la següent documentació : nota simple del registre de la propietat , còpies de plànols i documentació de l'expedient de llicències CN 88/4248 , còpia renovació cèdula habitabilitat , còpia sentència 249/2012 Jutjat contenciós administratiu 1 de palma , de 2012.02.07 - . sobre estimació recurs contenciós administratiu davant la imposició de multa per la comissió d'una infracció urbanística .
c) Respecte a l' al · legació relativa a inconcreció en la descripció de les obres , cal indicar que el requeriment de llicència conté la descripció de les obres executades sense llicència tal com va ser redactada pel zelador municipal en el seu informe de 2011.06.05 , informe al qual s'adjunten fotografies de les obres denunciades , constituint tot això documentació que compta amb valor probatori ( art. 22 LDU ) i que identifica degudament les obres executades sense llicència objecte de l'expedient de demolició .
Així mateix , de les al · legacions de la interessada es desprèn que identifica inequívocament les edificacions per a les quals s'ha requerit de llicència , i en el millor dels casos la seva discrepància afectaria només a una de les tres edificacions descrites , i no a tot el requeriment de llicència . Passa, però, que els fets que la interessada al·lega en el seu descàrrec , concretament que només existeixen dues edificacions amb coberta vegetal o material similar a bruc , no es compadeixen amb les fotografies adjuntes a l'informe del zelador municipal de 2011.06.05 , a les que s'observen les tres edificacions del tipus denunciat .
Finalment , sense desmerèixer el principi de seguretat jurídica i el que implica pel que fa al deure de concreció exigible d'aquesta administració a tramitar un expedient de demolició per l'execució d'obres sense llicència , que s'ha respectat en aquest expedient; resulta paradoxal que sent el titular de l'immoble qui millor coneix les obres executades en el mateix , al·legui indefensió per inconcreció en la descripció de les obres que executa clandestinament , sense la preceptiva llicència municipal prèvia .
d) Respecte al principi non bis in idem , invocat en relació amb la imposició de determinada multa , procedeix indicar que les obres de l'expedient sancionador a què es refereix: " excavació rases fonamentació , 1,60 m2 formigó en fonamentació , 25 m2 bloc de formigó de 15 cms . , 6 m2 forjat , 6 m2 coberta de teula , 25 m2 aplacat de pedra calcària " ( de la sentencia n º 249 /2012 de 2012.07.02 del JCA 1 de Palma ) són obres diferents de les que constitueixen l'objecte l'expedient de demolició en tramitació : "cases adossades a la façana amb el carrer d'una superfície aproximada de 6 m2 amb coberta inclinada de teula . S'han realitzat tres construccions dins la parcel·la: A ) porxo amb coberta inclinada a dues vessants i estructura amb barres de fusta cobertes amb material vegetal similar a bruc d' unes dimensions aproximades de 25 m de longitud , en el tram adossat a la parcel·la veïna per 6 m d'ample i una alçada de 3 m . B ) Construcció situada dins l'interior de la parcel·la entre les altres dues construccions denunciades de 12 m d' ample per 12 m de llarg i una alçada mitjana de 3 m . , Tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal C) construcció situada a l'interior de la parcel·la10 m . de llarg per 10 m . d'ample i una alçada de 3 m . tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal "(del requeriment de llicència ) , per la qual cosa no es pot apreciar la duplicitat invocada .
També s'ha de tenir en compte , a aquest respecte, que l'execució d'obres sense llicència dóna lloc a la tramitació de dos expedients administratius diferents : l'expedient sancionador ( art. 72 LDU ) i l'expedient de demolició ( art. 65 a 70 LDU ) , la tramitació no vulnera l'esmentat principi " non bis in idem " , ja que com té reiteradament declarat la jurisprudència i declara actualment la Llei 20/2006 de capitalitat de Palma de Mallorca : Les actuacions de restabliment de la legalitat urbanística no tenen el caràcter de sanció ( art. 84 ) . Així, no es podria tampoc parlar de duplicitat d'expedients o "non bis in idem " entre un expedient de demolició i un expedient sancionador .
Per les mateixes raons , decau l' al·legació relativa al fet que l' inici o la manca d'inici de l'expedient sancionador invalidin aquest expedient ordinari de demolició .
i) S'ha sol · licitat l'arquitecte tècnic municipal informe relatiu a la prescripció de les obres al·legada , que s'ha emès el 2013.04.29 , en els següents termes :
El porxo A ) és anterior al 12 de juny de 2002, la construcció C) es va realitzar entre el 12 de juny de 2002 i el 28 de juliol de 2005. La resta d'obres denunciades no apareixen a les fotografies aèries.
Per tant , estant acreditat en l'expedient de demolició que el porxo A es va executar abans del 12.06.2002 , cal considerar que el requeriment de llicència formulat el 2012.11.27 ( notificat el 22.01.2013 ) respecte al porxo A és extemporani , i l'eventual sanció administrativa ha prescrit , en haver transcorregut el termini de 8 anys previst legalment ( art. 65.2 i 73 LDU ) .
No obstant això, respecte a la resta d'obres , cal tenir en compte que ni la documentació presentada per la interessada acredita el transcurs de més de 8 anys des de la seva total execució , ni de les fotografies aèries disponibles a l'ajuntament i l'informe de l'arquitecte municipal de 2013.04.29 es desprèn que hagi transcorregut aquest termini , pel que no pot estimar aquesta al · legació , pel que fa a la resta d'edificacions objecte de l'expedient de demolició .
f ) Respecte al a falta de legitimació passiva al·legada , cal indicar que si bé és cert que el propietari de l'immoble , en aquest cas l'entitat SANCONDARIZ SL , és interessada i responsable de la restauració de la legalitat infringida , es tracta d'una obligació " ob rem ", aquesta circumstància no justifica l'exclusió de la Sra MARIA JOSÉ VÁZQUEZ GRIMES , ja que com es desprèn de les seves al · legacions ostenta un dret d '" ús ( de) l'habitatge i les instal·lacions que consten en la parcel·la " (al · legació segona de l'escrit de 2013.05.03 ) , raó per la qual se l'ha de considerar interessada en l'expedient que afecta els seus drets i interessos legítims , i responsable de la demolició de les obres executades sense llicència . Procedeix , així mateix , formular requeriment de llicència davant el propietari " SANCONDARIZ SL" .
g) Quant a la caducitat i reinici de l'expedient de demolició , cal tenir en compte que d'acord amb els arts . 44 i 92 LRJPAC , la caducitat procedeix d'ofici , és legítima la reiniciació d'un nou expedient de demolició si no ha transcorregut el pressupost temporal habilitant de l'acció de demolició , tal com ha interpretat el TS ( STS 12.06.2003 : no extingeixen l'acció de l'Administració per exercites les potestats ludides en aquest precepte , els és plenament aplicable l'article 92.3 de la mateixa Llei ) .
Respecte a la documentació que es pot incorporar al nou expedient de demolició , aquest es tramita sobre la base de l' informe dels zeladors municipals de 2011.05.06 , documentació que va justificar l' inici de l'expedient declarat caducat , la incorporació a la nova expedient s'ajusta a la doctrina del TS ( serveixi d'exemple la Sentència TS de 2012.11.06 , RJ 2012 \ 10598 ) .
Han desestimar les al · legacions relatives a la improcedència de la caducitat i reinici formulades .
h ) No concorren els defectes al · legats , relatius a la delegació de signatura i delegació de competències .
En efecte , el requeriment de llicència ha estat formulat per l'òrgan administratiu competent i respectant les formalitats corresponents : Decret del president CGU ( art. 4 , 12 i 18 del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l' Ajuntament de Palma, arts. 1 a 10 i punt VIII a del Decret 52 de 12.04.2012 d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma , arts 146 i stes . ROF , i normativa concordant ) .
L'actuació de la cap de Departament de Disciplina Urbanística no ha estat la de resoldre sobre el requeriment de llicència , com entén erròniament el recurrent , sinó la de notificar la corresponent resolució municipal, d'acord amb l'art. 1 del Decret d'Alcaldia 22906 de 1.12.2011 : Delegar en les persones que ocupen el càrrec de cap de departament ( ... ) les següents funcions : ( ... ) Notificar i comunicar les resolucions i els actes dels expedients dels respectius departaments , serveis , seccions , negociats o organismes .
Tampoc es podria considerar d' aplicació el precepte invocat pel recurrent ( art. 17 del Decret 14/1994 ) , ja que el requeriment de llicència no es formula en el marc d'un expedient sancionador ( art. 84 de la Llei de Capitalitat de Palma de Mallorca ) .
2n DEIXAR PARCIALMENT SENSE EFECTE el Decret president CGU 21083 de 2012.11.27 quant requereix de sol · licitud de llicència per a les obres executades en la parcel·lació rústica Son Oliver parc. 15 B Sant Jordi ( pol. 50 parc. 124 ) , RC 05000124 , consistents en "A ) porxo amb coberta inclinada a dues vessants i estructura amb barres de fusta cobertes amb material vegetal similar a bruc d' unes dimensions aproximades de 25 m de longitud , en el tram adossat a la parcel·la veïna per 6 m d'ample i una alçada de 3 m . " i DECLARAR l'extemporaneïtat de l'acció de demolició i la prescripció de l'eventual sanció administrativa , en figurar acreditat el transcurs de més de 8 anys des de la total execució d'aquesta obra , d'acord amb l' informe de l'arquitecte tècnic municipal de 2013.04.29 : el porxo a ) és anterior al 12 de juny de 2002, la construcció C) es va realitzar entre el 12 de juny de 2002 i el 28 juliol 2005 . La resta d'obres denunciades no apareixen a les fotografies aèries.
3r RATIFICAR , en la resta, l'acte recorregut .
4t D’acord amb l'art . 66 de la Llei 10/90 , de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB , la instructora cap de Servei formula la següents PROPOSTA DE RESOLUCIÓ , vist que ha transcorregut el termini concedit per sol · licitar la llicència municipal d'obres :
A MARIA JOSÉ VAZQUEZ GRIMES (INQ.) perquè procedeixi a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres realitzades en parcel·lació rústica Son Oliver parc. 15 B Sant Jordi ( pol. 50 parc. 124 ) , RC 05000124 , consistents en "construcció d'unes cases adossades a la façana amb el carrer d'una superfície aproximada de 6 m2 amb coberta inclinada de teula . S'han realitzat tres construccions dins la parcel·la: ( ... ) . B ) Construcció situada dins l'interior de la parcel·la entre les altres dues construccions denunciades de 12 m d' ample per 12 m de llarg i una alçada mitjana de 3 m . , Tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal C) construcció situada a l'interior de la parcel·la 10 m . de llarg per 10 m . d'ample i una alçada de 3 m . tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal "
CONCEDIR a MARÍA JOSÉ VÁZQUEZ GRIMES ( Inq ) un termini improrrogable de 10 dies perquè formuli les al · legacions que considerin convenients , respecte a la proposta de resolució .
5è REQUERIR SANCONDARIZ S.L. ( PROP ) perquè en el termini de dos mesos , a partir del següent dia hàbil de la publicació del present edicte sol · licitin llicència municipal , i iniciar expedient de restauració de la legalitat , per a les obres executades sense llicència en a parcel·lació rústica Són Oliver parc. 15 B Sant Jordi ( pol. 50 parc. 124 ) , RC 05000124 , consistents en "construcció d'unes cases adossades a la façana amb el carrer d'una superfície aproximada de 6 m2 amb coberta inclinada de teula . S'han realitzat tres construccions dins la parcel·la: ( ... ) . B ) Construcció situada dins l'interior de la parcel·la entre les altres dues construccions denunciades de 12 m d' ample per 12 m de llarg i una alçada mitjana de 3 m . , Tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal C) construcció situada a l'interior de la parcel·la 10 m . de llarg per 10 m . d'ample i una alçada de 3 m . tancada en tot el seu perímetre i coberta inclinada amb material vegetal " ( EXP. DO 2007/10 ) així com qualsevol altre tipus d'obra que hagi fet a l'emplaçament citat sense la preceptiva llicència municipal , en compliment del que exigeixen els articles . 2, 26 i 65 de la Llei 10/90 de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears , i advertir que si no se sol · licita la llicència municipal s'ordenarà la demolició de les obres citades .
Si transcorregut el termini de dos mesos , la persona interessada no ha sol·licitat la llicència , el Consell de Gerència , després de la proposta formulada per l'instructor de l'expedient , acordarà la demolició o restitució a l'estat físic i jurídic anterior de les obres executades , a costa de l'interessat , i impedirà definitivament els usos a què donés lloc . D'igual manera es procedirà si la llicència és denegada perquè el seu atorgament contrari a les prescripcions del Pla o de les Normes urbanístiques.
La sol·licitud de la llicència donarà lloc a la suspensió automàtica del procediment de demolició o reconstrucció en virtut del que disposa l'article 42 de la Llei 30 /92 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú pel temps que duri la resolució de l'atorgament / denegació de la llicència .
6è . - DESIGNAR com a instructor i com a secretari de l'expedient que s'instrueix per la infracció urbanística comesa , al cap del servei i al cap del negociat , respectivament .
7è NOTIFICAR la present resolució als interessats
La qual cosa us comunic als efectes oportuns.
Contra en punt 1 d’aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs contenciós administratiu d'acord amb els arts. 109 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; 52 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, de bases del règim local, i 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.
Contra el punt 2 d’aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que les ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.
Quant al punt 5, de requeriment de llicència d’obres, us ho comunic com a acte de tràmit, per al vostre coneixement i als efectes oportuns.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 5 de setembre de 2012
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod