Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT JOAN

Núm. 16542
Aprovació definitiva del Reglament del servei de proveïment d'aigua potable al municipi de Sant Joan.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que per acord de Ple en sessió extraordinària de dia 30 de maig de 2012 d’acord amb l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i l’article 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, va acordar aprovar inicialment el Reglament del servei de proveïment d’aigua potable al municipi de Sant Joan, i s’exposà al públic mitjançant la seva publicació simultània al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) número 84 de dia 12 de juny de 2012.

Atès que no es va presentar cap al·legació durant el termini d’exposició pública, el Ple en sessió extraordinària de dia 13 de febrer de 2013, va acordar sotmetre l’expedient a una nova exposició pública per un termini de trenta dies, comptadors des de l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, acord que fou publicat al BOIB número 26 de dia 21 de febrer de 2013, perquè qualsevol interessat pogués presentar al·legacions.

Considerant que es presentaren al·legacions i que foren resoltes per acord de Ple en sessió extraordinària de dia 22 de juliol de 2013, acordant-se simultàniament  l’aprovació definitiva del Reglament del servei de proveïment d’aigua potable al municipi de Sant Joan.

Tot seguit es publica el text íntegre del present reglament, als efectes de l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local i 103 de la Llei 20/2006, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, el qual entrarà en vigor quan hagin transcorreguts quinze dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació del present reglament.

Contra el present acord, en aplicació de l’article 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Aministratiu Comú, i donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu de les Illes Balears, amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos meses, a comptar des de l’endemà de la publicació del present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

 

Sant Joan, a día 2 de setembre de 2013

 

El Batle-President;

Joan Magro Bauzà

 

ÍNDEX REGLAMENT DEL SERVEI DE PROVEÏMENT D’AIGUA POTABLE AL MUNICIPI DE SANT JOAN

               

CAPITOL I: OBJECTE I ÀMBIT D’APLICACIÓ         

CAPITOL II: SOL·LICITUDS D’ESCOMESES I COMPTADORS           

CAPÍTOL III. EXECUCIÓ DE ESCOMESES I COMPTADORS

CAPITOL IV. DE LES INSTAL·LACIONS INTERIORS             

CAPITOL V. EL CONSUM             

CAPITOL VI. LA FACTURACIÓ    

CAPITOL VII. DEL REGIM JURÍDIC            

CAPITOL VIII. DE LES DESPESES, IMPOSTS, ARBITRIS      

CAPITOL IX. PROCEDIMENT DE SUSPENSIÓ DEL SUBMINISTRAMENT    

CAPÍTOL X. DELS DANYS A TERCERS       

CAPITOL XI. DE LA JURISDICCIÓ               

 

ANNEX I

REGLAMENT DEL SERVEI DE PROVEÏMENT D’AIGUA POTABLE AL MUNICIPI DE SANT JOAN

Normativa reguladora

Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (LRBRL).

Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL).

Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària (LGT).

Llei 8/1988, de l’1 de juny, d’edificis i instal·lacions fora d’ordenació.

Decret 146/2007 pel qual es regula la posada en servei de les instal·lacions per a subministrament d’aigua en els edificis.

Normativa urbanística vigent al terme municipal de Sant Joan. 

CAPITOL I: OBJECTE I ÀMBIT D’APLICACIÓ.

Article 1. El Present reglament té per objecte regular les relacions entre el servei d’abastiment d’aigua i els seus usuaris, així com normalitzar les característiques tècniques de les escomeses i instal·lacions dels comptadors, potenciant la instal·lació de comptadors individuals i incrementant altres mesures tinents a l’aprofitament màxim de l’aigua.

CAPITOL II: SOL·LICITUDS D’ESCOMESES I COMPTADORS.

Article 2. Les sol·licituds i tramitació d’escomeses i comptadors es realitzaran davant l’Ajuntament de Sant Joan, essent competència municipal totes les qüestions que es derivin del subministrament d’aigua.

Article 3. Únicament es tramitaran sol·licituds d’escomeses quan el subministre vagi destinat a obres, edificis i instal·lacions situades en sòl urbà i el destí de l’aigua sigui , fonamentalment, per a usos domèstics.

En sòl no urbà tan sols podran admetre sol·licituds d’escomeses quan el subministre vagi destinat a habitatges unifamiliars que disposin de cèdula d’habitabilitat, o quan es tracti d’instal·lacions no industrials declarades d’interès general. Si el destí de l’aigua és el consum animal, s’haurà de justificar la necessitat davant l’Ajuntament.  

Al subministrament d’aigua a sol rústic o urbà,  l’Ajuntament  donarà el servei per pressió o caiguda natural de desnivell, no per motor d’impulsió.

En sol rústic la distribució de l’aigua potable tant sols es permet la instal·lació d’una xarxa per camí, queda prohibit la instal·lació de més línies de distribució.

Article 4. Seran rebutjades les sol·licituds d’escomeses per aquells edificis en sol urbà que no disposin d’escomesa de clavegueram realitzada segons les Normes Subsidiàries del planejament urbanístic de Sant Joan, a no ser que es sol·liciti dita escomesa amb la d’aigua potable o s’acrediti la no necessitat o la impossibilitat de l’execució de l’escomesa de clavegueram, segons certificació expedida pels serveis tècnics municipals

Article 5. Bonificacions.

L’Ajuntament es reserva el dret a definir un règim de bonificacions a partir dels criteris que consideri oportú i en funció de les prioritats que aquest consideri.

Article 6. Obligacions de la persona abonada.

La persona abonada estarà subjecta a les obligacions següents:

a) Satisfer puntualment l’import del servei d’aigua d’acord amb el que preveu aquest Reglament.

b) Pagar les quantitats resultants de liquidació, frau o avaria imputables a la persona abonada.

c) Usar l’aigua subministrada en la forma i per als usos establerts en el contracte.

d) Abstenir-se d’establir o permetre derivacions en la seva instal·lació per subministrar aigua a d’altres locals o habitatges no consignats al contracte.

e) Permetre l’entrada al local del subministrament en les hores hàbils o de relació normal amb l’exterior al personal del servei que exhibeixi l’acreditació pertinent i tracti de revisar o comprovar les instal·lacions.

f) Respectar el precimptes col·locats pel Servei o pels organismes competents de l’Administració.

g) Complir les condicions i obligacions contingudes en el contracte.

h) Comunicar al subministrador qualsevol modificació en la instal·lació interior, en especial nous punts de consum que resultin significatius pel seu volum.

i) Preveure les instal·lacions d’elevació, grups de pressió i dipòsits, d’acord amb l’establert en aquest Reglament.

j) El particular te l’obligació d’assumir el cost inicial de la instal·lació d’aquells comptadors localitzats en sol rústic , els quals es localitzen entre el final de la xarxa general urbana i el propi comptador.

k) L’Ajuntament com a subministrador té la facultat d’integrar els comptadors i la seva xarxa d’accés, localitzats a sol rústic, dins la xarxa general de servei, autoritzant les escomeses segons les condicions inicialment establertes pel propi Ajuntament.

l)  Les noves xarxes que es vulguin instal·lar en sol rústic hauran d’obtenir la preceptiva llicència per part de l’Ajuntament, executant-se segons informe tècnic preceptiu.

m) L’escomesa ha de ser executada per part de l’Ajuntament i l’import d’aquesta estarà integrat dins la taxa de connexió.

Article 7.

El contracte d’abonament se subscriurà per un termini d’un any, termini que quedarà prorrogat automàticament i successivament any rere any. La persona abonada resta obligada a comunicar la voluntat de donar per acabat el contracte de subministrament un trimestre abans de la data en què hagi de causar baixa en el servei.

Article 8.

8.1. Les dades corresponents al titular del contracte i el número de compte ha de ser de la mateixa persona. Qualsevol situació que no compleixi aquesta condició es considerarà fraudulenta i, per tant, subjecta a interrompre el servei sens perjudici de qualsevol altre mesura administrativa.

8.2. Si hi ha comunitat de propietaris, divisió horitzontal en un edifici en sol urbà o varis subministraments d’una xarxa en sol rústic, s’exigirà que se subscrigui un contracte individual de cada local, habitatge o subministrament.

8.3. Als contractes de lloguer  en vigència ha de garantir l’aportació actualitzada de les dades fiscals i bancàries del titular.

8.4. Es responsabilitza al titular la realització de qualsevol canvi de dades.

Article 9.

9.1. El Servei Municipal d’Aigua té l’objectiu de satisfer únicament les necessitats de la població urbana.

9.2. L’òrgan municipal competent podrà autoritzar, amb justificació prèvia i de manera particularitzada, el consum d’aigua per a ús humà o animal, fora dels límits del nucli urbà.

9.3. En cas de posar-se restriccions en el subministrament, afectarien en primer lloc els subministraments dins sol rústic i finalment al casc urbà.

9.4. En cas de sol rústic, el servei de subministre es realitzarà, sempre que el temps d’extracció d’aigua no sobrepassi el màxim de les 14 hores diàries o quan la profunditat del nivell de l’aigua a comptar des del nivell del terra sobrepassi els 118 metres. En cas de superar aquest temps d’extracció i/o es sobrepassi el nivell d’aigua indicat, l’Ajuntament es reserva el dret d’interrompre el servei de subministrament d’aigua en sol rústic.

9.5. Es podrà suspendre el servei sense que per aquest motiu l’Ajuntament contregui cap obligació. Una vegada regularitzat, es podrà restablir el servei de distribució  d’aigua en sol rústic.

9.6. Les concessions noves d’aigua dins sol rústic només es faran en cas que les necessitats d’abastament de la població ho permetin.

CAPÍTOL III. EXECUCIÓ DE ESCOMESES I COMPTADORS.

Article 10. Les escomeses i instal·lacions de comptadors es realitzarà d’acord amb el previst a les consideracions tècniques de muntatge i sol·licitud, corresponent a l’apartat 3.3. de l’annex I, de característiques de les instal·lacions.

En el muntatge de les instal·lacions intervindran exclusivament el personal autoritzat de l’Ajuntament i els instal·ladors autoritzats per la Direcció General d’Indústria i Energia del Govern de les Illes Balears.

Article 11. Respecte a les escomeses i instal·lació obligatòria de comptadors individuals i els allotjaments es regula a partir del  Decret 146/2007 pel qual es regula la posada en servei de les instal·lacions per a subministrament d’aigua en els edificis.

Article 12.

12.1. Les xarxes de subministrament localitzades dins sol rústic estan obligades a localitzar un comptador al principi d’aquesta, el qual tindrà la finalitat de controlar  el  consum  de  tots  els

abonats a dita xarxa i complir amb l’apartat 3.3 de l’annex I, de característiques de les instal·lacions.

12.2. Quan es vulgui incorporar un nou abonat a aquestes xarxes, l’Ajuntament serà qui autoritzarà o no el nou subministrament tenint en compte les condicions fixades al conveni de compensació signat entre l’Ajuntament i els promotors de les xarxes.

12.3. La localització del comptador en sol rústic sempre serà dins el domini públic, mentre que en sol urbà es localitzarà a la façana, on els serveis tècnics de l’Ajuntament es reserven el dret a dictaminar i realitzar l’informe tècnic pertinent per valorar . 

Article 13. Informació relativa al comptador.

13.1. El comptador serà propietat de l’Ajuntament essent el Servei  l’encarregat de col·locar-ho en el lloc definitiu i el verificarà a compte de l’Ajuntament, incloent aquest servei dins la quota de manteniment.

13.2. El servei fixarà les consideracions tècniques, el lloc de col·locació, el tipus i el diàmetre del comptador que la persona abonada hagi d’usar, conformement amb les dades facilitades pel sol·licitant.

13.3. No s’instal·larà cap comptador fins que l’abonat no hagi subscrit el contracte corresponent i l’ ingrés pertinent a la taxa de connexió.

13.4. Una vegada instal·lat, només el podran manipular els empleats autoritzats per l’Ajuntament. A aquests efectes serà degudament precimptat cada cop que es procedeixi a col·locar-lo.

13.5. Els comptadors seran conservats per l’Ajuntament a càrrec de la taxa de manteniment i servei del qual podrà sotmetre a totes les verificacions que consideri necessàries, efectuar-hi les reparacions que escaiguin i substituir-lo en cas d’avaria irreparable. A aquests efectes l’abonat haurà de garantir l’accés als comptadors per part del representant de l’Ajuntament.

Article 14. El disseny del recinte de comptador així com la seva instal·lació es farà segons l’establert a les condicions tècniques. (veure Annex I)

CAPITOL IV. DE LES INSTAL·LACIONS INTERIORS.

Article 15.

15.1. L’Ajuntament de Sant Joan comprovarà les instal·lacions interiors per garantir-ne el subministrament.

15.2. La distribució interior de l’abonat estarà sotmesa a la inspecció del Servei, a fi de verificar en tot moment que ha estat construïda i que es manté conforme amb les normes aprovades per l’Ajuntament.

15.3. L’instal·lador durà a terme la instal·lació, excepte el comptador i les claus de pas d’aquest.

Article 16.

La persona abonada podrà utilitzar dipòsits receptors o reguladors, els quals han de formar part de la seva instal·lació interior. Aquests dipòsits s’hauran de mantenir nets i desinfectats, i la persona abonada haurà de respondre de les possibles contaminacions. També hauran d’estar dotats dels sistemes automàtics i manuals necessaris per evitar pèrdues d’aigua.

Article 17. Les instal·lacions amb bateries de comptadors divisionaris, es regiran pel que estableix a les consideracions tècniques de muntatge, descrits a l’Annex I.

 

CAPITOL V. EL CONSUM.

Article 18.

18.1. La persona abonada consumirà l’aigua d’acord amb les condicions establertes en aquest Reglament respecte a les característiques del subministrament i està obligada a usar les instal·lacions pròpies i les dels servei consumint aigua de forma racional i correcta i evitant perjudicis a la resta de persones abonades.

18.2. S’entendrà per consum efectuat el registrat pel comptador.

18.3. Si per avaria o mal funcionament del comptador no es pogués conèixer amb exactitud el consum efectuat, s’entendrà consumida la mitjana de tres lectures del mateix període dels anys anteriors.

Article 19.

En cas de disconformitat amb l’abonat sobre el consum registrat pel comptador, el servei farà la revisió i verificació a més de reservar-se el dret a fer el canvi de comptador.

CAPITOL VI. LA FACTURACIÓ.

Article 20. L’entitat subministradora.

L'entitat subministradora, dins els períodes que tingui establits procedirà a la lectura directa i/o remota dels comptadors individuals i d'ús comunitari, així com del comptador general, i procedirà a facturar a cadascun dels abonats el consum experimentat dins del període que correspongui.

En el cas d'existència de comptadors divisionaris, si la suma de consums dels comptadors individuals més el d’us comú, fos inferior al registrat pel comptador general, la diferència es facturarà entre tots els comptadors individuals de forma proporcional.

CAPITOL VII. DEL REGIM JURÍDIC.

Article 21. Tot el que es requereix a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que en el seu cas corresponguin, es regirà pel que disposen els articles 191 a 212 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

Article 22. Tota falta greu comesa a l’ús de l’aigua serà suficient per a la immediata suspensió cautelar del servei.

Article 23. Disposicions generals del règim sancionador.

23.1. El procediment sancionador serà l’establert en el Real Decret 14/1994 de 10 de febrer, Reglament del procediment a regir en l’exercici de la potestat sancionadora.

23.2. Correspondrà a la Batlia la imposició de les sancions que en cada cas específic procedeixin.

23.3. Les infraccions previstes al present Reglament es classifiquen en molt greus, greus i lleus.

23.4. Els usuaris del servei de subministre d’aigua seran els responsables de les infraccions de les normes d’aquest Reglament o de les condicions fixades en el contracte, que realitzin ells o els seus familiars.

Article 24. La graduació de les sancions i prescripció de les infraccions i sancions.

24.1.Per la graduació de les sancions s’acolleix a la intencionalitat o reiteració, la naturalesa dels perjudicis causats, el fet de ser reincident, és a dir d’haver comès en el plaç d’un any més d’una infracció de la mateixa naturalesa quan s’hagi declarat per resolució ferma.

24.2. Les infraccions molt greus, greus i lleus, i les sancions corresponents prescriuran als tres anys, dos anys i sis mesos respectivament.

Article 25. Infraccions del servei.

25.1.Constituirà falta molt greu la comesa dels següents actes:

a) Impedir l’entrada del personal municipal, o al servei de l’Ajuntament, al lloc on s’ubiquin les instal·lacions , escomeses o comptadors instal·lats abans de l’aprovació d’aquest reglament.

b) Manipular les instal·lacions amb objecte d’impedir que els comptadors registrin el cabdal realment consumit.

c) Remunerar, intimidar o coaccionar al personal municipal encara que sigui per motius de treballs efectuats per aquests a favor del client.

d) Qualsevol acció o omissió que derivi a l’ús de l’aigua sense autorització prèvia per part de l’Entitat Subministradora.

e) Retirar i/o manipular els comptadors instal·lats sense autorització de l’Entitat Subministradora, rompre els precintes, el vidre o l’entorn dels mateixos, desnivellar-los, interrompre’ls o aturar-los. 

f) Qualsevol altra acció o omissió, que la legislació vigent tipifiqui com a falta molt greu.

25.2. Constituirà falta greu la comesa dels següents actes:

a) Destinar l’aigua contractada a usos distints dels pactats.

b) Subministrar aigua a tercers sense la deguda autorització administrativa, be sigui de forma gratuïta o obtenint algun benefici.

c) Obrir o tancar les claus de registre precintades o generals situades a la via pública, sense causa justificada.

d) Alterar o abusar d’alguna manera el subministrament concertat i/o del funcionament de la xarxa pública.

e) No satisfer puntualment l’import del servei, deixant d’ingressar dins els terminis reglamentaris establerts, la totalitat o part de les tarifes corresponents.

f) Desatendre els requeriments que l’Ajuntament realitzi per a la subsanació de deficiències observades a la instal·lació i que hauran de ser ateses en el termini màxim d’un mes, de no indicar-ne termini distint.

g) Aquells usuaris que impedeixin l’accés als comptadors degut a la realització d’obres.

h) Aquells usuaris que connectin un comptador o escomesa contractat a una parcel·la o vivenda diferent a la que ha estat autoritzada.

i) La reiteració en la realització d’alguna infracció lleu.

j) Qualsevol altre acte o conducta, per acció o omissió, que la legislació vigent tipifiqui com a falta greu.

25.3. Constituirà falta lleu:

a) No comunicar a l’entitat subministradora el canvi de propietat o titularitat de la parcel·la o vivenda on existeix abastiment.

b)La comesa de qualsevol infracció de l’establert al present Reglament que, conforme al mateix, no hagi estat qualificada com a greu o molt greu.

Article 26. Sancions.

26.1. Les infraccions de caràcter lleu es podran sancionar amb una multa de fins a 300 euros com a màxim.

26.2. Les infraccions de caràcter greu es podran sancionar amb una multa entre 300,01 euros fins a un màxim de 700 euros. Aquesta s’aplicarà per mitjà de la resolució per Decret de Batlia en la qual es definirà la suspensió del subministre d’aigua. Aquesta no es restituirà fins que el motiu de la infracció hagi estat resolt per l’Entitat Subministradora. Les despeses originades per la interrupció del servei com per el reinici d’aquest, seran sempre a compte de l’infractor.

26.3. Les infraccions molt greus es sancionaran amb la multa entre 700,01 euros fins a un màxim de 1.500 euros.

26.4. Les quanties com a sanció estan establertes a cada moment per l’Art.141 de la  Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, tipificant les quantitats màximes sancionadores.

Les sancions es notificaran mitjançant avís que obligarà al client a normalitzar la seva situació en el plaç de quinze dies i amb totes les despeses que es derivin.

El moment en que la conducta sigui constitutiva de frau, el subministre no es reiniciarà mentre l’infractor no aboni a l’Entitat Subministradora l’import del volum d’aigua defraudat.

Article 27. Mesures cautelars de suspensió del subministrament.

Amb independència de les sancions previstes a l’article anterior, l’Ajuntament podrà adoptar la mesura cautelar de suspensió immediata del subministre, abans o després, en el mateix moment  de  la  iniciació  del   procediment   sancionador    que   correspongui    tramitar per

incompliment de qualsevol de les Normes del present Reglament, tot comptant amb la conformitat del que disposa l’article 72 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. 

Article 28. L’Ajuntament, prèvia comunicació, podrà negar-se a facilitar el subministrament si la instal·lació, nova o reformada, si no reuneix les condicions de seguretat reglamentàries.

Article 29. Els fets que puguin constituir infracció penal, seran posats en coneixement dels Jutjats d’Instrucció competents.

Article 30. Totes les despeses derivades de la reposició del subministrament seran a càrrec de l’abonat, quan s’hagués tallat o suprimit per qualsevol infracció comesa.

Article 31. Els propietaris d’habitatges i locals en els quals es destini el subministre, seran en tot cas responsables solidaris per les faltes que puguin cometre els seus llogaters, encara que aquests fossin els titulars de les pòlisses d’abonament o contracte.

Article 32. A les actes que s’aixequessin com a conseqüència d’inspeccions, revisions o comprovacions es farà constar:

a) Motius que l’originen, expressant si és a instància de part, per decisió

municipal o per sol·licitud d’organisme oficial.

b) Dia i hora en que s’hagi realitzat la comprovació.

c) Lloc en el qual s’hagi realitzat i els resultats obtinguts, expressant la seva relació amb les característiques normals.

d) Abonats, sectors o zones afectades per deficiències en el servei.

CAPITOL VIII. DE LES DESPESES, IMPOSTS, ARBITRIS.

Article 33.

 33.1.Si qualsevol de les parts desitgés elevar a escriptura pública la pòlissa d’abonament o contracte de subministrament d’aigua, totes les despeses, imposts, taxes, que es derivessin, seran per compte de l’abonat.

33.2 Els drets d’escomesa, en el cas que el sol·licitant de l’escomesa vulgui que l’Ajuntament dugui a terme les obres de connexió a la xarxa el preu de l’escomesa serà segons el definit a l’ordenança fiscal.

33.3. Les quanties corresponents a la taxa reguladora del servei de subministrament es definiran a l’ordenança fiscal.

33.4. Les instal·lacions situades en sol rústic es regiran per un conveni de compensació signat entre els promotors i l’Ajuntament, que tingui en compte el cost de la xarxa assumit pels promotors i la capacitat de la xarxa, per tal de definir les condicions tècniques i econòmiques de les noves escomeses. 

33.5. D’acord amb la informació que facilitin els promotors de les xarxes de l’apartat anterior, es crearà l’Annex dels titulars existents actualment dels dret d’escomesa, amb les següents dades:

                a) Identificació de la xarxa.

                b) Nom i llinatges del titular del dret, DNI/NIE.

                c) Nom de la finca.

                d) Referència cadastral.

                c) Polígon i parcel·la.

CAPITOL IX. PROCEDIMENT DE SUSPENSIÓ DEL SUBMINISTRAMENT.

Article 34.

34.1. El prestador del servei podrà suspendre el subministrament d’aigua als abonats per Decret de Batlia, previ acord de la Comissió Informativa pertinent en els casos prevists a l’article 25, seguint el procediment descrit a continuació.

Haurà de notificar-se a l’abonat, personalment, per correu certificat, fax o qualsevol altre mitjà del que quedi constància, la resolució municipal corresponent i se li haurà de donar audiència.

34.2. Si l’abonat hagués formulat reclamació o recurs, el prestador del servei no podrà suspendre el subministrament fins que no sigui resolt aquest.

Interposat recurs administratiu contra la resolució municipal de suspensió del subministrament, es podrà privar del servei a l’abonat fins que no dipositi la quantitat endeutada.

La suspensió del subministrament no podrà produir-se en dia festiu o en altre qualsevol que no estigués en plena activitat el servei administratiu i tècnic i d’atenció al públic.

El restabliment del servei es realitzarà el mateix dia o, com a màxim, el dia següent hàbil en el qual s’hagin esmenat les causes que donaren lloc a la suspensió del subministrament.

La notificació de la resolució de la suspensió del subministrament haurà de contenir:

a) Nom i adreça de l’abonat

b) Data i hora aproximada a partir de la qual es produirà la suspensió.

c) Condicions per restablir el subministrament.

Les despeses que originin la suspensió seran a càrrec de l’abonat.

Article 35. Transcorregut dos mesos des de la suspensió del subministrament sense que l’abonat hagi al·legat causa alguna a favor dels seus interessos, el prestador del servei queda facultat per resoldre el contracte, de conformitat amb el previst a l’article 1.254 del Codi Civil.

Resolt el contracte, el prestador del servei podrà retirar el comptador.

CAPÍTOL X. DELS DANYS A TERCERS.

Article 36. L’abonat és responsable dels danys i perjudicis que, amb ocasió al subministrament, puguin produir-se a tercers, per desperfectes o anomalies a la xarxa interior particular o manipulació a les escomeses o xarxa general que li siguin imputables.

Article 37. Les reclamacions, dubtes o interpretacions de les condicions tècniques del subministrament seran resoltes per la Conselleria competent en matèria de Comerç i Indústria.

CAPITOL XI. DE LA JURISDICCIÓ.

Article 38. Tant l’abonat com l’Ajuntament, queden sotmesos als Jutjats i Tribunals competents, renunciant expressament a qualsevol altre privilegi.

Article 39. D’acord amb l’article 26 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local el municipi té el deure de garantir als veïns un determinat nivell de serveis essencials com és el subministrament d’aigua a través de la incorporació dels comptadors dins la xarxa de distribució. Per altra banda els veïns tenen el dret d’exigir el manteniment i la prestació dels serveis mínims esmentats.

Article 40. D’acord amb l’article 33 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, reserva el dret de l’Ajuntament per mitjà de les ordenances reguladores a determinar la prestació de serveis d’aigua i definir-ne el límit territorial de la xarxa d’abastiment públic.

DISPOSICIÓ FINAL.

El Present Reglament entrarà en vigor i començarà a aplicar-se una vegada transcorregut el termini previst a l’article 65.2 de la Llei 7/1985 de 2 d’abril, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

 

ANNEX I

 CONSIDERACIONS TÈCNIQUES DE MUNTATGE I SOL·LICITUD D'ESCOMESES I COMPTADORS PER AL SUBMINISTRAMENT D'AIGUA POTABLE

Índex

1.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A LA CONTRACTACIÓ D'UN COMPTADOR . ESCOMESA D'OBRA.

2.- DOCUMENTACIÓ QUE S'HA DE PRESENTAR PER A LA CONTRACTACIÓ D'UN COMPTADOR DEFINITIU:

       2.1.- SOL·LICITUD DE COMPTADOR DEFINITIU “TIPUS A”.

       2.2.- SOL·LICITUD DE COMPTADOR DEFINITIU “TIPUS B”.

3.- ESQUEMES I MODELS.

3.1. Esquema allotjament comptador individual o comptador obra.

3.2. Esquema allotjament comptador en bateria i mesura del quadre de comptadors.

3.3. Característiques de les instal·lacions

4.- MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBMINISTRAMENT.

1.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A LA CONTRACTACIÓ D'UN COMPTADOR – ESCOMESA D'OBRA:

  • Còpia de l'escriptura de propietat del terreny.
  • Còpia del NIF del representant i CIF de l'empresa constructora.
  • Còpia d'escriptures de la societat i de poders de la persona autoritzada.
  • Còpia de la llicència d'obres.
  • NÚM. de compte bancari.
  • Petició de subministrament degudament emplenada.
  • Plànol de situació de la parcel·la.

2.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A LA CONTRACTACIÓ D'UN COMPTADOR DEFINITIU:

       2.1.- SOL·LICITUD DE COMPTADOR DEFINITIU “TIPUS A”:

  • Còpia del DNI del propietari.
  • Còpia de l'escriptura de propietat de l'habitatge/local.
  • Cèdula d'habitabilitat o document equivalent.
  • Posada en servei de la bateria segellada per la Direcció General d'Indústria.
  • Certificat Individual de l'Instal·lador.
  • Només en rehabilitacions, certificat de la instal·lació general de l'edifici.
  • NÚM. de compte bancari.
  • Esquema de la bateria de comptadors.
  • Petició de subministrament degudament emplenada.
  • Plànol de situació.

       2.2.- SOL·LICITUD DE COMPTADOR DEFINITIU “TIPUS B”:

  • Còpia del DNI del propietari.
  • Còpia de l'escriptura de propietat de l'habitatge/local.
  • Cèdula d'habitabilitat o document equivalent.
  • Certificat Individual de l'Instal·lador.
  • NÚM. de compte bancari.
  • Petició de subministrament degudament emplenada.
  • Plànol de situació.

Segons el capítol III, article3 del Decret 145/2007 pel qual es regula la posada en servei de les instal·lacions per a subministrament d’aigua en els edificis es diferencien dos tipus d’instal·lacions:

Instal·lacions tipus A s’entenen les instal·lacions d’aigua que estiguin integrades en un edifici de nova planta o en un edifici sotmès a una rehabilitació integral, i que tinguin més d’un comptador divisionari.

Per a instal·lacions de tipus B s’entenen totes les no incloses en les instal·lacions de tipus A.
4.- MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBMINISTRAMENT.

Nº Pòlissa: _______________                                                                                                                            Data:______________________

DADES DEL SOL·LICITANT:

Nom:__________________________________________________________________________________________

Adreça  de subministrament:_______________________________________________________________________________

Telèfon:_______________________________________________________________________________________

Adreça per correspondència:_______________________________________________________________________________

DNI/CIF:________________________________________________________________________________________

 

SOL·LICITUD DE:

(   )    ESCOMESA D’ABASTIMENT                                                    (   )    INSTAL·LACIÓ D’UN  SOL CONTADOR

(   )    ESCOMESA DE SANEJAMENT                                                (   )    CANVI D’UBICACIÓ DEL CONTADOR

(   )    ESCOMESA CONJUNTA                                                           (   )    ESCOMESA DE VORAVIA A FAÇANA

(   )    CASC URBÀ                                                                               (   )    ZONA RÚSTICA

 

Tipus de subministrament que es sol·licita:

         (   )    Domèstic

         (   )    Industrial

         (   )    Obres

         (   )    Contra incendis

         (   )    Altres tipus (Especificar):         __________________________________________________

 

Documentació a presentar:

         (   )    Identificació (DNI, NIF, CIF, Passaport, Tarja de residència, etc.)

         (   )    Acreditació de representació (Poders, autorització, acta,...)

         (   )    Acreditació de propietat o arrendament (Contracte, escriptura,...)

         (   )    Butlletí de l’instal·lador.

         (   )    Cèdula de habitabilitat.

         (   )    Carta de pagament a l’Ajuntament

         (   )    Llicencia d’obertura.

         (   )    Llicència d’Obres.

         (   )    Nº de compte corrent per a domiciliació.

         (   )    Altres documents (especificar):

 

         (   )    Rebut de contribució del solar (en cas d’obres).

         (   )    Rebut de fems (Comunitats de veïnats).

 

                SIGNAT AJUNTAMENT                                                                          SIGNAT EL SOL·LICITANT

Documents adjunts