Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 16003
Borsí de Tècnic/a d'Administració General

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Ateses les necessitats organitzatives d'aquesta Corporació, es fa necessari procedir a la convocatòria d'una borsa de treball de tècnic/a d'Administració general, pel procediment extraordinari, sobre la base del reglament que regula els procediments de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, aprovat en Mesa General de Negociació de data 18 de maig de 2011.

Per tot això, aquesta Batlia, en virtut de les competències que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/85 de 2 d'abril, segons redacció donada per la Llei 11/99, de 21 d'abril, en concordança amb el propi article 21 de la Llei 20/06, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears,

RESOL

Aprovar les bases per a la confecció d'una borsa de treball, pel sistema de concurs, de TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ GENERAL, per al seu posterior nomenament com a funcionari/ària interí/ina.

BASES

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA

- Denominació de la plaça: Tècnic/a de Administració General (A1)

- Nivell de titulació acadèmica: llicenciat/ada en dret, ciències polítiques, econòmiques o empresarials, intendent mercantil o actuari, que s'ha d'acreditar mitjançant original o còpia compulsada adjunta a la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria.

- Nomenament com a funcionari/ària interí/ina.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball de tècnic/a d'Administració general per cobrir places vacants, substituir personal que conforma la plantilla municipal i que té reserva de plaça, o bé cobrir de manera eventual necessitats de l'Administració.

2. DRETS D'EXAMEN: 22 €

3. REQUISITS DELS ASPIRANTS:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o una altra en els casos que, d'acord a l'art. 57 de la Llei de l'Estatut de l'empleat públic, Llei 7/2007, de 12 d'abril (BOE núm. 89, de 13.4.07), es permeti l'accés a la funció pública.

En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement d'aquesta mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el R.D. 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Tenir 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagi estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament.

En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, no haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el compliment de les corresponents funcions. No obstant l'anterior, en cas que l'aspirant tengui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració de minusvàlids de l’Institut Balear d’Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.

e) No estar sotmès a causa d'incompatibilitat específica.

f) Titulació acadèmica: llicenciat/ada en dret, ciències polítiques, econòmiques o empresarials, intendent mercantil o actuari.

Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.

g) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. D'acord a l'article 3 de l'ordenança reguladora de la citada taxa, estan exempts del pagament de la citada taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33 %.

Per ser admès basta que els aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, excepció feta de la titulació acadèmica de l'apartat f), que s'ha d'acreditar en el moment de presentació de la sol·licitud de participació en la convocatòria.

Si, en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tengués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar-ne l'exclusió al batle, i comunicarà a l'aspirant, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats que hagi consignat en la sol·licitud d'admissió.

Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimitta l'art. 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada ha de declarar-ho en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar a aquest respecte acord de compatibilitat o incompatibilitat.

4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi com a conseqüència d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal”, del qual és responsable l'Ajuntament de Calvià, i que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals poden ser publicades en el BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i web d'aquesta institució (www.calvia.com), d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i l'article 59.6-b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n'autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 (Calvià).

5. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procés de selecció s'ha de dur a terme mitjançant concurs. Amb aquesta finalitat, la Comissió Tècnica de Valoració ha de valorar els mèrits, degudament acreditats pels interessats en el moment de presentació d'instàncies, dels aspirants que hagin presentat el requisit previst en l'apartat 3.f d'aquestes bases).

La valoració s'ha de fer d'acord amb el següent barem de mèrits:

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL.

A.1. Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlegs als de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixin en general pel dret privat, que s'han de valorar d'acord amb el que disposa l'apartat següent.

A.2. Serveis prestats en empreses públiques societàries o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, exercint funcions de naturalesa o contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,04 punts per mes, fins a un màxim de 3 punts.

A.3. Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A.2, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per mes, fins a un màxim de 2 punts.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 7 punts.

Forma d'acreditació:

1. En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector de què es tracti.

2. En empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A.2: mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, així com certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment, així com certificat de vida laboral expedit per la TGSS del qual es dedueixin les mateixes circumstàncies abans indicades.

3. En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta i baixa de l'IAE. amb indicació de la classificació de l'activitat, i, si escau, de llicència fiscal per a períodes anteriors a l'1-1-92, i/o certificat del col·legi professional, si escau.

B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ

B.1. Nivell bàsic (certificat A2): 0,25 punts

B.2. Nivell avançat (certificat B2): 0,50 punts

B.3. Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1 punts

B.4. Nivell de domini (certificat C2): 1,5 punts

B.5. Llenguatge administratiu (certificat LA): 0,5 punts

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, excepció feta del certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu, pel qual s'han d'addicionar 0,50 punts.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Aquest apartat es valora amb un màxim de 2 punts.

C) MÈRITS ACADÈMICS

C.1. Titulacions acadèmiques:

Estudis de postgrau:

- Títol de doctor/a: 2 punts.

- Altres estudis de postgrau: es puntuen segons el nombre de crèdits que constin, a raó de 0,0125 punts per crèdit.

Només es valoren les titulacions que tenguin relació amb les funcions contingudes en els llocs de feina de la Relació de Llocs de Feina de l'Ajuntament de Calvià.

La valoració màxima d'aquest apartat C.1 és de 3,50 punts.

C.2. Docència impartida d'estudis universitaris:

Es valora la docència impartida d'estudis universitaris oficials de postgrau, grau, llicenciatura, diplomatura o equivalent.

Per cada crèdit equivalent a 10 hores de docència: 0,15 punts

La docència d'una mateixa matèria o contingut només es valora una vegada.

La valoració màxima d'aquest apartat C.2 és de 3 punts.

D) ACCIONS FORMATIVES

Els certificats acreditatius han d'indicar les hores de durada o els crèdits. Cada crèdit s'ha de valorar a raó de 10 hores de durada, excepte quan el certificat indiqui una altra cosa.

D.1. CURSOS

Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s'han de tenir en compte els següents criteris:

1. Es valoren els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els sindicats, els cursos homologats per l’EBAP, així com els cursos impartits per centres docents homologats i els impartits per universitats públiques i/o privades.

2. En aquest apartat es valoren els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

3. Els cursos de l'àrea juridicoadministrativa, els de l'àrea de qualitat, els d'igualtat de gènere, els d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), i el curs bàsic en prevenció de riscos laborals (30 hores) es valoren sempre.

4. En tots els casos s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o fins i tot un mateix programa, encara que s'hagi participat en l'acció més d'una vegada.

5. La valoració dels cursos és la següent:

Cursos rebuts:

- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valoren amb 0,025 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valoren amb 0,015 punts.

La valoració màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

Cursos impartits:

- Haver impartit cursos es valora a raó de 0,010 punts per crèdit, amb una puntuació màxima de 0,10 punts. Si no s'especifica la durada es valora amb 0,05 punts.

6. Cada acció formativa té la valoració màxima que s'especifica en cada apartat, tret que  la Comissió Tècnica de Valoració consideri que un curs no ha de tenir aquell límit, per la seva especial rellevància en relació a les funcions pròpies o anàlogues d'un TAG.

La valoració màxima d'aquest apartat és de 5 punts.

D.2. ALTRES ACCIONS FORMATIVES

Es valoren els diplomes o títols oficials, expedits per centres o organismes del mateix caràcter, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior a 10 hores. Si no s'especifica la durada, es valoren amb 0,015 punts.

S'han de tenir en compte els criteris generals indicats en l'apartat D.1 ("Cursos").

El total màxim de punts que es pot obtenir en aquest apartat D.2 és de 2 punts.

E) PUBLICACIONS

Es valoren les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada, d'acord als següents criteris:

1. Per articles en revistes i publicacions periòdiques: 0,01 punts per coautoria; 0,02 per autoria individual.

2. Per l'autoria de llibres o recopilatori de normes comentades, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,25 punts si se n'és el coautor o la coautora; 0,5 punts si se n'és l'autor o autora individual.

La puntuació màxima per aquest apartat és d'1,25 punts.

6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

La Comissió Tècnica de Valoració està composta pels següents membres:

President: Sra. Francisca Torres Arabí, i en substitució Sr. Bartolomé Fullana Barceló

Vocals: Sra. Margarita Barroso Martín, i en substitució Sr. Jose M. Fontenla Esquivias

Sra. María Rigo Martínez, i en substitució Sr. Ignacio Pomar Pinya

Sra. Sandra Sedano Colom, i en substitució Sra. Antonia Alemany Planells

Sr. Bartomeu Pomar Miró, i en substitució Sra. Cristina Gamundi Massagué

Representant dels treballadors: Sr. Pere Joan Amengual Ferre, i en substitució Sra. Antonia García Sánchez

7. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

1. La borsa de treball ha d'estar integrada pels aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin obtingut una puntuació mínima de 0,50 punts; la puntuació final serà el resultat de la fase de concurs.

2. No obstant l'anterior, a fi de donar cobertura a funcions urgents i temporals que requereixin determinada especialització i/o coneixements i/o experiència, es pot establir un procés de selecció específic a aquest efecte, que pot comportar la realització de proves i/o la valoració de mèrits concrets en funció del que determini el servei afectat per aquesta necessitat.

3. En els casos en què es cobreixin llocs de treball finançats per una altra Administració pública, s'estarà al que estableixi la normativa que determina la font de finançament corresponent.

4. La llista que conformi la borsa de treball vigirà fins que la Corporació en constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i, en tot cas, tindrà una vigència màxima de quatre anys.

8. CRIDA

1. Quan sigui necessari cridar un aspirant de la borsa, s'ha de fer a qui es trobi en el primer lloc de la llista, sense perjudici del que estableix la base 7, punts 2 i 3.

2. L'ordre de la llista es pot veure alterat en el cas que el lloc de treball a ocupar estableixi un requisit, segons la Relació de Llocs de Feina de l'Ajuntament de Calvià, que l'aspirant no pugui acreditar, o bé el lloc a cobrir estigui descrit en la Relació de Llocs de Feina com de lliure designació.

3. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què ha de presentar-se. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil –o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres– i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la secció de Recursos Humans, s'entendrà que hi renuncia. El termini per incorporar-se al lloc de treball ofert és com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre el dret de preavís de l'article 49.1 de l'Estatut dels treballadors.

4. Als aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, d'acord amb el punt anterior d'aquesta base, se'ls exclourà de la borsa de treball, tret que al·leguin, dins el termini establert en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis com a funcionari interí o com a personal laboral o indefinit no fix en una Administració.

c) Prestar serveis com a funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per a la prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir una incapacitat temporal.

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

5. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a la secció de Recursos Humans la fi de les situacions previstes en el punt anterior, excepte la situació de l'apartat b), en un termini no superior a deu dies hàbils des que s'hagin produït, amb la justificació corresponent. La falta de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

6. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupi, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, tret que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de causes de força major.

7. Les crides als interessats s'han de fer per qualsevol sistema que permeti tenir constància de la recepció de l'oferta, o d'haver intentat la comunicació infructuosament.

 

9. DATA LIMITI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

El termini per presentar la sol·licitud per formar part en aquest procés selectiu és de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà al de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el web de l'Ajuntament www.calvia.com.

Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, C/ Julià Bujosa Sans, batle, núm. 1 (Calvià), o en qualsevol altre registre de l'Ajuntament. Les instàncies poden presentar-se també en la forma que indica l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

10. INCIDÈNCIES

En tot allò no previst en aquestes bases s'ha d'estar al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es derivin de la pròpia convocatòria i de l'actuació del Tribunal Qualificador poden ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix l'Administració pot, si escau, revisar les resolucions del Tribunal, conforme al que preveu la citada Llei 30/92, de 26 de novembre.

Publiqui's aquesta Resolució en el BOIB, en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el web de la Corporació www.calvia.com.

Ho mana i signa la tinent de batle delegada de Serveis Generals, Sra. Cristina Tugores Carbonell (Resolució de batlia de data 14/06/11), i per suplència el tinent de batle Sr. Miquel Bonet Rigo, a Calvià, a vint-i-nou de juliol de 2013.