Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 16112
Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 27 d’agost de 2013, de modificació de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013 per la qual s’aproven les instruccions que regulen, amb caràcter experimental, l’organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir durant el curs 2013-2014 en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual
Versió PDF
Mitjançant la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013 per la qual s’aproven les instruccions que regulen, amb caràcter experimental, l’organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir durant el curs 2013-2014 en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual, es varen establir, entre altres aspectes, els criteris d’admissió a aquests ensenyaments. En concret, s’hi preveuen els requisits d’accés a la modalitat de formació dual. S’ha detectat una omissió en els requisits esmentats i s’ha estimat oportú fer una modificació de la norma, per tal que figurin totes les vies possibles d’accés que es preveuen d’acord amb la normativa que és d’aplicació.
Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
Article primer
Es modifica l’article 12 de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013 per la qual s’aproven les instruccions que regulen, amb caràcter experimental, l’organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s’han d’impartir durant el curs 2013-2014 en la modalitat en alternança amb l’activitat en l’empresa, anomenada formació professional dual, publicada en el BOIB núm. 111, de 8 d’agost de 2013.
La nova redacció és la següent:
Article 12
Accés a la modalitat de formació professional dual
1. Les persones interessades a cursar la modalitat de formació professional en alternança en l’empresa, anomenada formació professional dual, han de complir els requisits per poder ser contractats laboralment mitjançant un contracte de treball per a la formació i l’aprenentatge. A més, han de reunir algun dels requisits que els permeten accedir al cicle formatiu que demanen i que es preveuen en l’article 24 del Decret 91/2012 de 23 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears.
2. No poden accedir a aquesta modalitat, les persones que no puguin concertar un contracte de treball per a la formació i l’aprenentatge, regulat pel Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desenvolupa el contracte de treball per a la formació i l’aprenentatge i s’estableixen les bases de la formació professional dual. És a dir, no hi poden accedir les persones que tenguin la qualificació professional obtinguda i reconeguda pel sistema de formació professional per a l’ocupació o del sistema educatiu, requerida per concertar un contracte en pràctiques per al lloc de feina objecte del contracte.
Article segon
Es modifica l’article 13.3 de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013, abans esmentada.
La nova redacció és la següent:
3. Poden presentar la sol·licitud d'admissió a la formació professional dual totes les persones interessades a cursar aquesta modalitat d’ensenyament que, a més de l’establert en el punt anterior, tenguin fixat el domicili de residència a les Illes Balears amb una antiguitat mínima de dos anys i poden sol·licitar una plaça, perquè tenen les condicions establertes per accedir-hi.
Article tercer
Es modifiquen els punts 3, 4 i 5 de l’article 18 de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013, abans esmentada.
La nova redacció és la següent:
3. A la sol·licitud d’admissió general (sense proposta d’idoneïtat d’empresa) per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà, s’ha d’adjuntar original i còpia de la documentació següent:
a) Document oficial d'identificació de la persona que sol·licita la plaça, que acredita que reuneix el requisit d’edat per a l’accés a l’ensenyament sol·licitat. En el cas que la persona sol·licitant sigui menor d’edat, s’ha d’acompanyar del document oficial d’identificació del pare, mare o tutor legal.
b) Documentació que acredita que, en el moment de presentar la sol·licitud, té els requisits que li permeten accedir al cicle formatiu que vol cursar. La documentació indicada ha d’incloure la nota mitjana que va obtenir en els estudis o en la prova d’accés que permet que accedeixi al cicle formatiu. Si no hi figura, el centre receptor n’ha de fer el càlcul.
c) Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, una autorització de residència o, de residència i treball en Espanya en vigor, d’acord amb el que es determina en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
d) Documentació que justifica l’empadronament en algun dels municipis de les Illes Balears, amb una antiguitat mínima de dos anys (certificat d’empadronament).
e) Declaració jurada que declara sota jurament o promesa que no disposa de la qualificació professional obtinguda i reconeguda pel sistema de formació professional per a l’ocupació o del sistema educatiu, requerida per concertar un contracte en pràctiques per al lloc de feina objecte del contracte.
4. A la sol·licitud d’admissió general (sense proposta d’idoneïtat d’empresa) per a l’accés als cicles formatius de grau superior, s’ha d’adjuntar original i còpia de la documentació següent:
a) Document oficial d'identificació de la persona que sol·licita la plaça.
b) Documentació que acredita que, en el moment de presentar la sol·licitud, té els requisits que li permeten accedir al cicle formatiu que vol cursar La documentació indicada ha d’incloure la nota mitjana que va obtenir en els estudis o en la prova d’accés que permet que accedeixi al cicle formatiu. Si no hi figura, el centre receptor n’ha de fer el càlcul. A més, si s’ha cursat un batxillerat, hi ha de figurar la modalitat del batxillerat i les matèries que s’han cursat.
c) Documentació que acredita que en el moment de presentar la sol·licitud d’admissió la persona interessada té la nacionalitat espanyola, el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, una autorització de residència o, de residència i treball en Espanya en vigor, d’acord amb el que es determina en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
d) Documentació que justifica l’empadronament en algun dels municipis de les Illes Balears, amb una antiguitat mínima de dos anys (certificat d’empadronament).
e) Declaració jurada que declara sota jurament o promesa que no disposa de la qualificació professional obtinguda i reconeguda pel sistema de formació professional per a l’ocupació o del sistema educatiu, requerida per concertar un contracte en pràctiques per al lloc de feina objecte del contracte.
5. La formació permanent de la persona interessada, complementària a la que permet accedir a la formació professional dual, relacionada amb el cicle formatiu que es vol cursar o relacionada amb el sector professional, és un criteri de baremació i puntuació a l’hora d’adjudicar les places vacants. Així, per poder ser valorat aquest criteri, s’ha d’adjuntar original i còpia de la documentació que acredita la realització de cursos de formació (degudament documentada amb la presentació del certificat o títol) directament relacionats amb el cicle formatiu o el sector productiu. En la documentació de formació que es presenti, hi ha de constar el nombre d’hores realitzades o cursades i la formació rebuda.
Article quart
Es modifica la lletra b del punt 2 de l’article 20 de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de juliol de 2013, abans esmentada.
La nova redacció és la següent:
b) Segon criteri: La qualificació mitjana de l’ensenyament, titulació o certificat que acredita que es tenen els requisits que permeten accedir al cicle formatiu concret. En aquest cas, les places s’han d’ordenar per ordre de major a menor puntuació. Una vegada ordenades les sol·licituds d’acord amb aquest criteri, s’han de tenir en compte els criteris que figuren a continuació:
b1) Cursos de formació permanent de la persona interessada, relacionada directament amb el cicle formatiu que es vol cursar o relacionada amb el sector professional. En aquest cas s’han d’ordenar segons el nombre d’hores realitzades.
b2) L’experiència laboral relacionada amb el cicle formatiu que es vol cursar, per ordre de major a menor antiguitat. L'antiguitat es compta pel nombre de dies en alta en la Seguretat Social, a jornada completa.
b3) Certificat de nivell de coneixements d’anglès reconeguts, ordenat de major a menor nivell presentat.
Disposició final única
Entrada en vigor
Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 27 d’agost de 2013
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch