Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 16083
Protecció. DP 2009/76 Notificació ACGU de 14.05.2013. Disposar execució subsidiària.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 14 de maig de 2013, a JUAN DE SENTMENAT MORELL M. PILAR, amb DNI 41.328.602-V, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2009/76, en relació al immoble ubicat al C/ TRAVESA DEN BALLESTER NÚM 14, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:

Us notific que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 14 de maig de 2013, es va acordar el següent:

I. Atès que mitjançant Decret de Batllia núm. 5790, de data 20 d’abril de 2010, es varen ordenar les mesures cautelars urgents descrites a l’informe tècnic de data 3 de març de 2010 (mantenir el desallotjament, apuntalament de l’edifici i llosa d’escala per garantir la seva estabilitat i realització d’informe pericial signat per tècnic competent que inclogui l’estat real de l’estructura i la proposta de les obres mínimes a realitzar per tal d’assegurar l’estabilitat de l’edifici), en relació amb l’immoble ubicat al carrer Travessa d’en Ballester,  núm. 14 (PC 00403009), les quals varen ésser reiterades mitjançant Decret de Batllia núm. 14633, de data 8 de setembre de 2010, amb apercebiment a la propietat que, en cas d’incompliment, s’iniciarà expedient d’execució subsidiària de les obres reiterades, demanant pressupost a l’empresa concessionària de les execucions subsidiàries de l’Ajuntament, actualment Contratas Bartolomé Ramón, S.A., sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixen des d’aquest moment:

II. Atès l’informe tècnic de data 12 de maig de 2011, que constata l’incompliment de l’ordre d’execució reiterada, i conclou sol·licitar a l’empresa Contratas Bartolomé Ramón, S.A. pressupost per realitzar l’execució subsidiària de les obres.

III. Vist l’informe tècnic emès en data 18 de juliol de 2012, arrel de l’incendi que es va produir en data 16 de juliol de 2012 a l’immoble de referència amb enfonsament d’elements estructurals, que conclou:

“(...) Conclusió:

Vist l’estat perillos i inestable en que es troba l’edifici degut a l’incendi de data 16-07-2012, que fins i tot ens ha impedit entrar a l’edifici per tal de valorar el seu estat després del incendi, es considera que cal prendre MESURES CAUTELARS URGENTS. Per tant, es considera que es sol·liciti a l’empresa encarregada de les execucions subsidiàrias, CONTRATAS BARTOLOME RAMON S.A., LA REALITZACIÓ D’UNS PRESSUPOSTOS D’OBRA, consistents en:

  • 1- Respecte la 1º crugia:
    • Neteja de la brossa existent degut a l’incendi, apuntalament d’aquesta part l’edifici; forjats no afectats pel foc i llosa d’escala per garantir la seva estabilitat. Retirada d’elements inestables ESTRUCTURALS afectats per l’incendi.
  • 2- Respecte la 2º crugia:
    • Retirada d’elements inestables ESTRUCTURALS, DE FORMA IMMEDIATA, DE LA PART DARRERA DE L’EDIFICI AL COSTAT DEL PATI INTERIOR, AIXÍ COM A LA PLANTA BAIXA que inclou forjats, i parets inestables, al costat del pati interior afectats per l’incendi de data 16-07-2012.
    •  
  • Recordar que cal mantenir el desallotjament

AQUESTS PRESUPOSTOS ANIRÁN SEPARATS per crugies EN TOTS ELS SEUS CONCEPTES i hauran de diferenciar cadascun dels apartats abans referits per a que, en el cas que es produeixi la suspensió de l´execució subsidiaria, s’abonarà la factura pels treballs realitzats fins a la data.”

IV. Atès que en data 7 de setembre de 2012 l’empresa Contratas Bartolomé Ramón, S.A. va presentar el pressupost de l’execució subsidiària relativa a les actuacions a realitzar a la 1ª crugia, és a dir, la primera mesura cautelar descrita a l’informe tècnic emès en data 18 de juliol de 2012 (transcrita a l’expositiu anterior), el qual ha estat informat favorablement pels serveis tècnics municipals, mitjançant informe tècnic de data 13 de desembre 2012, que transcrit diu:

“(...) CAL INFORMAR:

A.- Que les obres contemplades en el present pressupost s’ajusten a les sol·licitades al punt 1er de l’informe, consistent en:

1.- Apuntalament de l’edifici, forjats no afectats pel foc i llosa d’escala per garantir la seva estabilitat.

B.- El present pressupost fa referència a l’apartat anterior, s’informa favorablement per quan s’ajusta bàsicament al sol·licitat per realitzar per via d’execució subsidiària. En referència al preus aplicats, s’han aplicat els dels llibres de preus de la construcció edició nº 36 de data juliol 2011.

C.- Aquest pressupost encara que s’informa favorablement queda condicionat a possibles variacions de les partides del capítol 2.

S’haurà de justificar amb comprovants setmanals firmats per tècnic de material empleats i ma d’obra. Les obres es facturaran a medició real i les partides alçades s’haurà de justificar un cop executades les obres.

D.-  L’import del pressupost puja la quantitat de //26.771,40.-€// impostos inclosos.”

V. Atès que es va donar tràmit d’audiència a la propietat del pressupost esmentat a l’expositiu anterior, per a que, en el termini de 10 dies, poguessin al·legar el que estimessin oportú, sense que s’hagin presentat al·legacions.

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú; articles 172 i 175 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals; el Reglament de la Gerència d’Urbanisme, i l’altra normativa aplicable, cal formular la present proposta al Consell de Gerència d’Urbanisme per l’adopció del següent

A C O R D

1r) DISPOSAR L’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA de les actuacions a realitzar a la primera crugia, descrites a l’informe tècnic de data 18 de juliol de 2012, parcialment transcrit a l’expositiu III, respecte de l’immoble situat al carrer Travessa d’en Ballester,  núm. 14 (PC 00403009), consistent en:

“1- Respecte la 1º crugia:

  • Neteja de la brossa existent degut a l’incendi, apuntalament d’aquesta part l’edifici; forjats no afectats pel foc i llosa d’escala per garantir la seva estabilitat. Retirada d’elements inestables ESTRUCTURALS afectats per l’incendi.”

2n) APROVAR el pressupost presentat per l’empresa Contratas Bartolomé Ramón S.A. en data 7 de setembre de 2012, que ascendeix a la quantitat de 26.771,40€ (VINT-I-SIS MIL SET-CENTS SETANTA-UN EUROS I QUARANTA CÈNTIMS), a reserva de la definitiva liquidació degudament justificada pels serveis tècnics municipals.

3r) ENCARREGAR a l’empresa Contratas Bartolomé Ramón S.A., amb CIF A-57115701, i domicili al carrer Francesc Manuel de los Herreros, 26, 1er dta., 07005 Palma, la realització de les obres enumerades al dispositiu I d’aquest Acord, en relació amb l’immoble situat al carrer Travessa d’en Ballester,  núm. 14 (PC 00403009), d’acord amb al pressupost aprovat, amb càrrec a la partida 08.151.00.226.32. Podent iniciar-se les obres a partir de la data que aquest Acord sigui ferm i estigui expedita l’entrada domiciliària si fos el cas.

4t) DISPOSAR que el cost de l’execució subsidiària de les obres esmentades serà de compte de la propietat de l’immoble.

5è) ORDENAR, d’acord amb el que exigeixen els articles 96 i 98 de la 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, L’EXACCIÓ PRÈVIA I CAUTELAR als propietaris obligats de l’immoble ubicat al carrer Travessa d’en Ballester,  núm. 14 (PC 00403009): Sra. Maria del Carmen Valls Bertrand, amb DNI 41.346.371-F, i 3 (Lagrima Marin Quiñones, Mimosa Marin Quiñones i Niebla Marin Quiñones), i la Sra. Maria del Pilar Juan de Setmenat Morell, amb DNI 41.328.602-V; i A RESERVA DE LA LIQUIDACIÓ DEFINITIVA DEL COST AVALUAT DE LES OBRES. LA QUANTITAT, EN PRINCIPI AVALUADA PER A L’EXECUCIÓ  SUBSIDIÀRIA, es de 26.771,40€, IVA inclòs, segons pressupost presentat per l'empresa CONTRATAS BARTOLOME RAMON S.A., actualment empresa adjudicatària del servei d'execució d'obres per via subsidiària, representada per la Sra. Francisca Alba Ramón, amb DNI 43.061.708-G. Les despeses que s’originin pel present encàrrec seran a càrrec dels propietaris obligats a realitzar les obres.

6è) NOTIFICAR la present resolució a la Sra. Maria del Carmen Valls Bertrand, amb DNI 41.346.371-F, i 3 (Lagrima Marin Quiñones, Mimosa Marin Quiñones i Niebla Marin Quiñones), i a la Sra. Maria del Pilar Juan de Setmenat Morell, amb DNI 41.328.602-V; i a l’empresa Contratas Bartolomé Ramón, S.A., amb CIF A-57115701.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableixen l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

Palma, 26 d’agost de 2013

La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.

Per delegación (Decret de Batlia núm. 22906 de 01/12/2011,

BOIB núm. 187 de 15/12/2011)

Elvira Salvá Armengod.