Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 16000
Aprovació definitiva de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per prestació de serveis de sonometría i altres d'ineherents a l'aplicació de l'Ordenança municipal de renous

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública sense que s’hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació de serveis de sonometria i altres d’inherents a l’aplicació de l’ordenança municipal de renous.

Es publica el text íntegre de la mateixa per a la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l’article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PRESTACIÓ DE SERVEIS DE SONOMETRIA I ALTRES D’INHERENTS A L’APLICACIÓ DE L’ORDENANÇA MUNICIPAL DE RENOUS

 

Fonament i naturalesa

ARTICLE 1

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i pels articles 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per prestació de serveis de sonometria i altres d’inherents a l’aplicació de l’Ordenança municipal reguladora del renou i les vibracions, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s’ajusten al que estableix l’article 57 de l’esmentat Text Refós.

ARTICLE 2

Constitueix el fet imposable d’aquesta taxa la prestació dels serveis i la realització de les activitats per part de la Policia Local i tècnics municipals amb motiu de la comprovació de renous molests procedents de locals o establiments.

 

Subjecte passiu

ARTICLE 3

Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei general tributària, responsables del renou, i, en defecte d’això, el titular de l’establiment.

Quan el nivell de renou s’ha comprovat que està dins dels autoritzats, el subjecte passiu serà el sol·licitant del servei.

 

Responsables

ARTICLE 4

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària.

 

Quota tributària

ARTICLE 5

La quota tributària serà la següent:

 

Concepte

Import

Sonometria a locals o establiments

60 €

 

Exempcions i bonificacions

ARTICLE 6

No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la Taxa. Tanmateix, no estaran subjectes a la Taxa les comprovacions sonomètriques efectuades durant les actuacions d’inspecció d’ofici que no sobrepassin els límits establerts a la corresponent ordenança municipal.

 

Meritació

ARTICLE 7

Conformement amb l’article 26 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, la taxa es meritarà quan s’iniciï la prestació del servei o la realització de l’activitat.

 

Declaració i ingrés

ARTICLE 8

L’Administració notificarà als subjectes passius la liquidació de la taxa, l’import del qual s’haurà de fer efectiu en el lloc i dins els terminis que s’hi indiquin.

En cas de denegar-se la prestació del servei, els interessats podran sol·licitar a aquest Ajuntament la devolució de l’import ingressat, i també quan per causes no imputables al subjecte passiu, l’activitat administrativa o el servei públic no es presti.

 

Infraccions i sancions

ARTICLE 9

Per a tot el que es refereix a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que hi corresponguin en cada cas, hom s’ajustarà al que disposen els articles 178 i següents de la Llei general tributària i la resta de disposicions que la desenvolupin i complementin.

 

Disposició final

La present Ordenança fiscal, ha estat aprovada per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 4 de juliol de 2013, i entrarà en vigor a partir del dia següent al de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l’anterior, es pot formular qualsevol altre recurs que es consideri adient.

 

Algaida, 26 d’agost de 2013.

El Batle,

Francesc Miralles Mascaró.