Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 15321
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 08 d’agost de 2013 per la qual s’ofereixen ajuts per formar personal investigador cofinançats pel Fons Social Europeu per mitjà del Programa Operatiu de les Illes Balears 2007-2013 dins l’eix 3, tema prioritari 74

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic (BOCAIB núm. 148, de 29 de novembre), té per objecte fomentar la recerca científica, la innovació tecnològica i la normalització i l’homologació necessàries per incrementar el coneixement científic a les Illes Balears i per accelerar-ne la integració en el mercat europeu i la presència efectiva en els mercats internacionals. Així mateix, l’article 2 d’aquesta Llei preveu la creació del Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.

El Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació 2009-2012 permet impulsar de manera coordinada i conjunta l’R+D+I. L’objectiu general estratègic d’aquest Pla és incidir en el reforçament del sistema de ciència i innovació de les Illes Balears, la qual cosa implica la consolidació de polítiques que permetin millorar l’eficiència de les actuacions. Un dels objectius del Pla és consolidar una estructura investigadora d’excel·lència. En aquests moments, el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació 2013-2017 es troba en la fase d’aprovació i presenta actuacions continuistes.

Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l’absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, un dels programes que articulen el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears és el de potenciació dels recursos humans. La formació de personal investigador objecte d’aquesta convocatòria és una mesura de foment de la recerca científica i tecnològica per enfortir la capacitat de recerca dels grups d’R+D, tant del sector públic com del privat, i millorar la capacitat tecnològica de les empreses mitjançant la formació i l’adaptació de personal qualificat a fi d’incorporar-lo al sistema d’innovació.

La Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, estableix el marc per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L’objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s’ha d’assentar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

L’article 2 del Reglament (CE) núm. 1081/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol, relatiu al Fons Social Europeu (DOUE L210, de 31 de juliol), disposa que la funció del Fons és contribuir a executar les prioritats de la Unió Europea pel que fa a reforçar la cohesió econòmica i social millorant l’ocupació i les oportunitats de feina, així com afavorint un alt nivell d’ocupació i la creació de més i millors llocs de treball.

En aplicació d’aquesta previsió, s’ha aprovat el Programa Operatiu del Fons Social Europeu (FSE) de les Illes Balears 2007-2013 a fi d’atendre les prioritats i els objectius de la Comunitat Autònoma en matèries com l’increment de la participació de les persones econòmicament inactives en el mercat de treball, la lluita contra l’exclusió social, el foment de la igualtat entre homes i dones i la no-discriminació.

El Programa Operatiu de l’FSE de les Illes Balears 2007-2013 s’articula en cinc eixos prioritaris, el tercer dels quals està dedicat a augmentar i millorar el capital humà. Per aconseguir-ho, està previst engegar diferents mesures, que inclouen des del reforç de la formació inicial i la formació professional fins al desenvolupament del capital humà en l’àmbit de la recerca i de la innovació, tot això per lluitar contra l’alta taxa d’abandonament escolar existent a les Illes Balears.

Aquest Programa Operatiu preveu com a prioritats transversals els criteris d’igualtat de gènere, les accions innovadores, la protecció i la millora del medi ambient i el foment de les noves tecnologies de la informació, criteris de concessió que s’han de tenir en compte en totes les sol·licituds presentades per al Fons Social Europeu.

Aquesta convocatòria s’inclou en els criteris de selecció de les operacions aprovades pel Comitè de Seguiment per procediment escrit del 29 d’octubre de 2009, dins l’eix 3, d’augment i millora del capital humà, tema prioritari 74, de desenvolupament del potencial humà en l’àmbit de la recerca i la innovació mitjançant estudis de postgrau i formació d’investigadors, així com mitjançant activitats en xarxa entre universitats, centres de recerca i empreses.

Amb aquesta convocatòria es pretén fomentar la recerca científica i tecnològica en àrees que serveixen per satisfer les necessitats socials i productives de les Illes Balears i també per formar investigadors, de manera que la formació rebuda durant el període de gaudi de l’ajut contribueixi a integrar-los en el sistema productiu.

El 22 de març de 2013, el Consell de Govern va aprovar els plans estratègics de subvencions de les conselleries i de les entitats de dret públic que en depenen per a l’exercici 2013, entre les quals hi ha les beques predoctorals per a la formació de personal investigador objecte d’aquesta Resolució.

Aquesta convocatòria s’ajusta al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre); l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca i desenvolupament tecnològic (BOIB núm. 25, de 13 de febrer), i el Reial decret 63/2006, de 27 de gener, pel qual s’aprova l’Estatut del personal investigador en formació (BOE de 3 de febrer).

A més, s’han de tenir en compte la disponibilitat pressupostària per a l’exercici de 2013 i els informes previs dels serveis jurídics de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com les facultats per dictar resolucions atribuïdes per la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria de deu ajuts per formar personal investigador, l’objectiu dels quals és formar en recerca científica i tècnica titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic ubicats a les Illes Balears.

Segon

Aprovar els termes d’aquesta convocatòria, que consten en l’annex 1, d’acord amb les bases reguladores que estableix l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

Tercer

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 08 d’agost de 2013

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch

 

 

ANNEX 1
Convocatòria

1. Objecte

1.1. L’objecte d’aquests ajuts és formar personal investigador mitjançant la incorporació dels sol·licitants a grups de recerca i l’elaboració de tesis doctorals a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic sense finalitat de lucre ubicats a les Illes Balears.

1.2. En aquesta convocatòria s’estableixen les àrees temàtiques prioritàries següents, que es corresponen amb les àrees prioritàries del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació 2013-2017:

a) Ciència i tecnologia marina

b) Ciències biomèdiques i ciències de la salut

c) Turisme

d) Medi ambient

e) Continguts digitals basats en el coneixement

A cada una d’aquestes àrees s’hi assignarà, com a mínim, un dels ajuts per incorporar personal investigador.

1.3. En aquesta convocatòria s’estableixen també les àrees generals de coneixement següents:

a) Ciències

b) Ciències de la salut

c) Ciències de la vida

d) Ciències socials

e) Enginyeries

f) Humanitats

1.4. Aquesta convocatòria està cofinançada pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu de l’FSE de les Illes Balears 2007-2013. En l’establiment de les condicions per accedir als ajuts esmentats es tenen en compte les prioritats transversals previstes pel Fons Social Europeu en el període de programació 2007-2013, a les quals han de contribuir de forma general les accions cofinançades. Aquestes prioritats es concreten en la igualtat de gènere, les accions innovadores, la protecció i la millora del medi ambient i el foment de les noves tecnologies de la informació.

2. Estructura

2.1. L’estructura d’aquests ajuts consta en la formalització d’un contracte predoctoral en formació amb el centre o la unitat de recerca al qual s’ha d’adscriure el personal investigador en formació i es regeix pel que disposa la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, i la resta de normativa que s’hi pugui aplicar. Qualsevol modificació de la legislació o la normativa que s’hi pugui aplicar comporta l’actualització immediata de les clàusules afectades.

2.2. La durada d’aquest contracte no pot excedir els quatre anys. No obstant això, quan el contracte es concerti amb una persona amb discapacitat, pot arribar a una durada màxima de sis anys, pròrrogues incloses, tenint en compte les característiques de l’activitat investigadora i el grau de les limitacions en l’activitat.

2.3. D’acord amb la legislació vigent, en el cas que la persona seleccionada hagi gaudit d’un contracte predoctoral de característiques similars, la durada d’aquest contracte s’ha de descomptar del total del període per gaudir.

2.4. En el cas que la persona beneficiària llegeixi la tesi durant el període de contractació no podrà continuar gaudint del contracte i aquest finalitzarà en el moment en què acabi l’anualitat en curs.

3. Característiques dels ajuts

3.1. Les beques tenen les característiques d’un contracte predoctoral de formació durant tot el període de gaudi de l’ajut. El contracte té per objecte dur a terme tasques de recerca dins l’àmbit d’un projecte específic i innovador en règim de dedicació a temps complet.

3.2. El centre de recerca i la persona investigadora en formació com a treballadora han de formalitzar el contracte per escrit a l’empara del que disposa l’article 21 de la Llei 14/2011 i la normativa laboral vigent.

3.3. La relació entre el centre de recerca i el personal investigador en formació és la que es deriva de la Llei 14/2011 i l’Estatut dels treballadors.

3.4. El període per gaudir de l’ajut comença l’1 de desembre de 2013 i finalitza, com a màxim, el 31 de novembre de 2017.

3.5. Atès el caràcter d’iniciació i formació en la recerca d’aquests ajuts, l’acabament del període de gaudi suposa la impossibilitat de concedir una altra beca predoctoral dels programes del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears.

4. Direcció dels treballs

4.1. Pot ser director del treball de tesi doctoral qualsevol doctor amb vinculació a un dels centres o unitats amb seu a les Illes Balears a què es refereix l’apartat 1 en els quals s’hagi de dur a terme el treball. En el cas que la vinculació no sigui de caràcter permanent, s’ha de proposar un codirector amb aquest tipus de vinculació.

4.2. Cap director de tesi no pot presentar ni dirigir més d’una persona candidata de nova concessió per mitjà d’aquesta convocatòria. La presentació de més d’una sol·licitud implica excloure-les totes.

4.3. Cap director de tesi no pot dirigir simultàniament, a partir de la data de concessió, més de dues persones amb cap altre tipus de beca predoctoral del Govern de les Illes Balears.

4.4. El projecte de tesi ha d’estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu (projecte marc) subvencionat per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva. Si el projecte marc està en fase de resolució provisional, es condicionarà la concessió de l’ajut a la resolució definitiva del projecte. La resolució definitiva s’ha de presentar en un termini no superior a sis mesos.

4.5. Una de les persones que actua com a director del treball de la tesi ha de formar part, oficialment, de l’equip executor d’aquest projecte marc.

4.6. Per a cada projecte de recerca en què s’emmarca la tesi (projecte marc) només es pot presentar una sol·licitud. Si se’n presenta més d’una, s’exclouran del tràmit totes les sol·licituds que es presentin per al mateix projecte marc.

4.7. L’investigador principal o responsable del projecte marc ha de justificar la disponibilitat de finançament i ha d’autoritzar que aquest treball de tesi doctoral es dugui a terme.

5. Import màxim

5.1. Es destina un màxim de 857.908,40 € a aquesta convocatòria, que té caràcter pluriennal, d’acord amb la distribució que figura en l’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 pel qual s’aproven els plans estratègics de subvencions de les conselleries i de les entitats de dret públic que en depenen per a l’exercici 2013 (BOIB núm. 40, de 23 de març). Aquest import inclou el cofinançament del Programa Operatiu Regional IB 19112 del Fons Social Europeu.

5.2. La distribució màxima per anualitats, que inclouen la dotació mensual i la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social, és la següent:

Any 2013: 38.250,00 euros amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o equivalents de l’exercici de 2013, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  •  3.825,00 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112

  •  26.775,00 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112

  •  3.825,00 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 70100 00 19112

  •  3.825,00 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 74423 00 19112

Any 2014: 269.507,80 euros amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o equivalents de l’exercici de 2014, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 26.950,78 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112
  • 188.655,46 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112
  • 26.950,78 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 70100 00 19112
  • 26.950,78 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 74423 00 19112

Any 2015: 269.507,80 euros amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o equivalents de l’exercici de 2015, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 26.950,78 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112
  • 188.655,46 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112
  • 26.950,78 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 70100 00 19112
  • 26.950,78 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 74423 00 19112

Any 2016: 271.590,30 euros amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o equivalents de l’exercici de 2016, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 27.159,03 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112
  • 190.113,21 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112
  • 27.159,03 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 70100 00 19112
  • 27.159,03 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 74423 00 19112

Any 2017: 9.052,50 euros amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o equivalents de l’exercici de 2017, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • 905,25 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112
  • 6.336,75 euros amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112
  • 905,25 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 70100 00 19112
  • 905,25 euros amb càrrec a la partida 13801 514A01 74423 00 19112

5.3. Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida.

5.4. La formació del personal investigador s’inclou en el supòsit subvencionable amb els fons procedents del Fons Social Europeu de suport del potencial humà en recerca, ciència i tecnologia. Per aquest motiu, els ajuts per a la formació de personal investigador aprovats poden aparèixer en la llista pública que preveu l’article 7.2.d del Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre, amb càrrec al Programa Operatiu Regional IB 19112 del Fons Social Europeu.

6.  Beneficiaris dels ajuts

6.1. Són destinataris dels ajuts els centres de recerca i desenvolupament tecnològic (R+D) sense finalitat de lucre ubicats a les Illes Balears que, durant el període a què es refereix l’apartat 3.4 d’aquesta convocatòria, tenguin la capacitat de formalitzar contractes laborals i als quals s’hagi concedit un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic (projecte marc) subvencionat per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva.

6.2. Les persones candidates (personal investigador en formació) interessades en aquests ajuts poden presentar propostes al centre o a la unitat de recerca, amb el vistiplau del director de la tesi i de l’investigador principal del projecte.

6.3. En aquesta convocatòria s’inclouen els tipus de centre d’R+D següents:

a) Centres públics d’R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d’R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l’Administració general de l’Estat o que en depenen i els centres d’R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, independentment de la personalitat jurídica.

b) Centres públics i privats d’R+D sense finalitat de lucre: les universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrada en R+D. S’hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals corresponen majoritàriament a les administracions públiques.

c) Centres tecnològics: centres d’innovació i tecnologia reconeguts d’acord amb el Reial decret 2609/1996, de 20 de desembre, pel qual es regulen els centres d’innovació i tecnologia, la propietat o l’òrgan de govern dels quals no siguin majoritàriament de les administracions públiques.

7. Requisits de les persones candidates

7.1. En el termini de presentació de les sol·licituds, les persones candidates han d’acreditar els requisits que s’especifiquen tot seguit:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d’un país membre de la Unió Europea o ser estranger resident a Espanya en el moment de sol·licitar l’ajut i tenir la residència a les Illes Balears.

b) Haver completat un mínim de 300 crèdits en el conjunt d’estudis universitaris de grau i de postgrau i, a més, estar en possessió d’alguna de les ordenacions universitàries següents:

  • Tenir el diploma d’estudis avançats (DEA) o el certificat de suficiència investigadora, o estar matriculat el curs acadèmic 2012-2013 per aconseguir-lo abans d’incorporar-s’hi (estudis de tercer cicle regulats pel Reial decret 778/1998, de 30 d’abril, pel qual es regula el tercer cicle d’estudis universitaris, l’obtenció i expedició del títol de doctor i altres estudis de postgrau).
  • Complir els requisits d’accés al període de recerca del doctorat o estar matriculat el curs 2012-2013 per poder complir aquests requisits abans d’incorporar-s’hi (estudis oficials de postgrau regulats pel Reial decret 56/2005, de 21 de gener, pel qual es regulen els estudis oficials de postgrau). En tot cas, sempre han d’haver completat un mínim de 300 crèdits en el conjunt d’estudis universitaris de grau i postgrau.
  • Complir els requisits d’accés al doctorat o estar matriculat el curs 2012-2013 per poder complir aquests requisits abans d’incorporar-s’hi (ensenyaments regulats pel Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials). En tot cas, els candidats han de complir els requisits acadèmics per accedir a la fase de recerca dels ensenyaments de tercer cicle el curs 2013-2014.

En qualsevol cas, en acabar el curs 2012-2013 i abans de la publicació de la llista definitiva de concessions, les persones seleccionades han d’acreditar que compleixen els requisits d’accés al doctorat mitjançant el títol de màster o DEA (diploma d’estudis avançats) o el certificat de suficiència investigadora, o mitjançant un certificat que acrediti que han completat un mínim de 300 crèdits en el conjunt d’estudis universitaris de grau i postgrau, 60 dels quals, com a mínim, de postgrau.

Pel que fa a les persones candidates que hagin obtingut el títol o hagin cursat els estudis que permeten accedir al doctorat de conformitat amb un sistema educatiu estranger, s’ha de seguir el que disposa l’article 16 del Reial decret 1393/2007, sens perjudici que, per formalitzar el contracte, se’ls requereixi l’homologació del títol que els habilita per accedir als estudis de doctorat esmentats.

7.2. La data d’acabament dels ensenyaments que donen accés als estudis de màster o al període docent o formatiu del doctorat ha de ser la que s’indica en cada cas:

a) En el cas de llicenciats, enginyers i arquitectes o en casos equivalents de sistemes universitaris estrangers no adaptats a l’EEES ha de ser posterior a l’1 de gener de 2008.

b) En el cas de diplomats, enginyers tècnics i arquitectes tècnics o en casos equivalents de sistemes universitaris estrangers no adaptats a l’EEES ha de ser posterior a l’1 de gener de 2008.

c) En el cas d’estudis de grau de l’EEES de 180 crèdits ha de ser posterior a l’1 de gener de 2009.

d) En el cas d’estudis de grau de l’EEES de 240 crèdits ha de ser posterior a l’1 de gener de 2008.

7.3. La data d’acabament dels estudis pot ser anterior a les que s’han esmentat, amb l’1 de gener de 2005 com a límit, en els casos següents:

a) Les persones llicenciades en medicina, farmàcia, biologia, química o psicologia que, en el moment de sol·licitar l’ajut, tenguin un títol de formació sanitària especialitzada (MIR, FIR, BIR, QUIR o PIR, respectivament).

b) Els titulats que varen acabar els estudis després de l’1 de gener de 2006 i que acreditin que des d’aquesta data fins a l’actualitat s’han dedicat a tenir cura de fills menors de sis anys.

7.4. No poden participar en la convocatòria les persones que ja tenguin un títol de doctor.

7.5. Les persones candidates han de complir tots els requisits el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds, excepte el requisit de residència a les Illes Balears, que es pot acreditar mitjançant un certificat d’empadronament a un municipi de les Illes Balears en el moment d’acceptar la beca.

8.  Documentació, formalització de la sol·licitud i termini

8.1. D’acord amb el que disposa aquest apartat i l’annex 2 d’aquesta Resolució, les persones candidates a través dels centres d’R+D, als quals s’ha fet referència en l’apartat 6, han de presentar les sol·licituds de subvenció.

8.2. El termini de presentació de les sol·licituds és de 20 dies naturals a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.3. La sol·licitud (annex 2) s’ha d’emplenar en línia a l’adreça http://dgrdi.caib.es i s’ha de presentar al registre de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement o mitjançant qualsevol de les formes que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Ha de presentar la sol·licitud el representant legal de l’organisme, a proposta de la persona candidata i amb el vistiplau del director de la tesi doctoral, de l’investigador principal al qual quedi assignada la persona candidata i del responsable del departament en el qual s’hagi de fer la tesi doctoral.

8.4. Una mateixa persona candidata només pot presentar una sol·licitud. El fet de presentar la sol·licitud suposa que la persona candidata i l’entitat interessada accepten les prescripcions contingudes en les bases i en aquesta convocatòria.

8.5. Cada persona candidata d’un ajut d’aquesta convocatòria per formar personal investigador ha de presentar els documents següents, emplenats com cal:

Pel que fa a la persona candidata:

a) Una fotocòpia del document nacional d’identitat. En el cas de candidats estrangers, una fotocòpia de la targeta de resident (NIE).

b) Una fotocòpia compulsada del certificat acadèmic personal (de grau i de màster), que ha d’incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana. El certificat ha d’especificar que les assignatures i els crèdits cursats completen, conjuntament, els requisits per accedir al doctorat especificats en l’apartat 7.1.

 

En el cas dels títols obtinguts a l’estranger procedents de sistemes educatius als quals es pot aplicar l’article 38.5 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, la nota mitjana s’ha de calcular segons el procediment que estableix la Resolució de 6 de juliol de 2010 de la Secretaria General d’Universitats per la qual es modifiquen els annexos I i IV de l’Ordre EDU/1161/2010 (BOE núm. 167, de 10 de juliol) o l’actualització pertinent.

Pel que fa a la resta de països, s’hi ha d’adjuntar un certificat expedit pel centre on s’han cursat els estudis en què constin les qualificacions màximes i mínimes dins el sistema d’avaluació corresponent i la qualificació mínima per aprovar.

Les persones candidates que hagin cursat els estudis a l’estranger i tenguin el certificat acadèmic en un idioma diferent del català, el castellà o l’anglès n’han de presentar també la traducció oficial a un d’aquests idiomes.

c) L’acreditació que s’ha matriculat del màster o del doctorat el curs acadèmic 2012-2013 o que compleix els requisits acadèmics per accedir al període de recerca del doctorat, segons el que correspon en cada cas d’acord amb els requisits que figuren en l’apartat 7.1.

d) Un currículum.

e) L’historial del grup de recerca en què s’integra el director de la tesi doctoral, amb referència especial als aspectes relatius a la formació de personal investigador.

f) Un justificant de la relació contractual del director de la tesi amb el centre d’R+D.

g) Una descripció del projecte de tesi doctoral (màxim 300 paraules).

h) Un document acreditatiu de la concessió del projecte marc, en què han de figurar la quantitat concedida per finançar el projecte, les dates d’execució i els membres que en formen part, avalat tot per l’investigador principal, així com una declaració responsable, si escau, de qualsevol altre ajut sol·licitat o concedit d’altres institucions relacionades amb la sol·licitud.

i) Un informe i un pla general de feina dels quatre anys amb indicació dels objectius, el pla de treball i la metodologia, així com un pla detallat del primer any.

j) Un certificat d’empadronament per acreditar que resideix a les Illes Balears, si la residència no consta en la documentació aportada, o una declaració responsable en què indiqui que el presentarà si és proposada com a beneficiària d’un ajut d’aquesta convocatòria en el moment en què l’accepti.

Els documents corresponents a les lletres d, e, g i i s’han d’adjuntar en format electrònic a la sol·licitud en línia. A més, tots els documents (a, b, c, d, e, f, g, h, i i j) s’han de presentar en suport digital en un CD juntament amb la sol·licitud.

Les persones candidates a les quals s’ha d’aplicar alguna de les excepcions que recull l’apartat 7 han de presentar un certificat oficial que justifiqui l’excepció.

Si l’especialitat s’ha fet a l’estranger, s’ha de presentar l’acreditació del reconeixement a Espanya en el cas de persones amb la nacionalitat d’un dels països de la Unió Europea.

Pel que fa a l’entitat sol·licitant:

a) El document d’identitat (CIF, NIF o NIE) de l’entitat sol·licitant o de les persones que la representen.

b) En el cas de les administracions territorials, un certificat emès per l’òrgan competent que acrediti la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud.

c) En el cas de les universitats, les entitats públiques no territorials i els centres docents públics no universitaris, una còpia de la publicació en el butlletí oficial corresponent de la creació o el reconeixement de l’entitat o el centre, així com l’acreditació de la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud. Si aquesta documentació ja consta en la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, n’hi ha prou amb indicar-ho.

d) En el cas de persones jurídiques no incloses en les lletres b i c anteriors, el document constitutiu de l’entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent, o un certificat d’inscripció registral dels documents esmentats, amb una declaració responsable de tenir com a objecte la realització d’activitats relacionades amb l’R+D+I, així com l’acreditació de la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud.

e) Una declaració de responsabilitat en què consti que no s’incorre en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (annex 4).

f) Una declaració responsable de complir les obligacions que estableix l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 i les que estableix la convocatòria (annex 5).

g) Els certificats corresponents de l’Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament.

h) Una declaració de l’entitat sol·licitant per autoritzar la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats a consultar les dades de les persones contractades amb càrrec a aquest ajut a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a la hisenda pública estatal i autonòmica (annex 11).

8.6. Si la documentació és incompleta o no compleix els requisits que exigeix aquesta Resolució, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, completi la documentació o n’esmeni les deficiències, amb indicació que, si no ho fa, s’entendrà que desisteix de la petició, després de dictar la resolució corresponent d’acord amb l’article 42 de la Llei 30/1992.

8.7. Per avaluar la sol·licitud no es tindrà en compte cap mèrit presentat després de la data d’acabament del termini de presentació de les sol·licituds.

9. Avaluació i selecció

9.1. Les subvencions regulades en aquesta Resolució es concedeixen amb subjecció al principi d’objectivitat i el sistema de selecció és la concurrència competitiva.

9.2. Les sol·licituds s’han de sotmetre a una avaluació en dues fases, una d’externa i una altra d’interna.

9.3. La fase 1, o avaluació externa, és a càrrec d’una comissió composta per persones expertes externes o per una entitat col·laboradora (organisme avaluador independent de prestigi reconegut). Es basa en els criteris següents, aplicables a cadascuna de les àrees escollides per la persona candidata:

a) Criteris relatius a la persona candidata (fins a un màxim de tres punts). S’han de valorar la nota mitjana que ha obtingut en els estudis universitaris i el seu potencial a partir d’altres aspectes del currículum, a més dels aspectes científics.

b) Criteris relatius al grup de recerca (fins a un màxim de quatre punts). S’han de valorar la capacitat formativa de doctors i l’activitat de recerca del grup (valoració general dels projectes de recerca, les publicacions, les patents i altres resultats científics destacats).

c) Criteris relatius a la qualitat dels projectes (fins a un màxim de tres punts). S’han de valorar el projecte de tesi (objectius, pla de treball i metodologia, innovació de la proposta, viabilitat i previsió de resultats, així com de l’impacte esperat) i el projecte marc de recerca al qual es destina l’ajut (qualitat, importància, durada, finançament i programa en què s’emmarca).

9.4. La fase 2, o selecció interna, és a càrrec d’una comissió de selecció que ha de fer l’avaluació interna i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Formen part d’aquesta comissió:

a) El director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, que hi actua com a president.

b) Cinc persones expertes nomenades per la consellera d’Educació, Cultura i Universitats.

c) La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament Tecnològic, que hi actua com a secretària.

d) Una persona de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement nomenada pel director general.

e) Una persona representant del Departament de Fons Europeus de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.

f) Una persona representant de la Universitat de les Illes Balears.

La Comissió de Selecció Interna ha de revisar els informes elaborats per la Comissió Externa i ha de sotmetre a avaluació només els que aquesta hagi qualificat favorablement. La Comissió de Selecció Interna ha de determinar aquesta qualificació favorable a partir de:

a) La totalitat de les avaluacions.

b) La capacitat tècnica i financera i l’experiència de l’entitat beneficiària per dur a terme l’activitat objecte de la convocatòria.

Aquesta segona avaluació s’ha de basar en una entrevista personal en què la persona candidata ha de defensar el projecte de tesi i que s’ha de valorar amb una puntuació màxima de deu punts, d’acord amb els criteris següents:

a) L’adequació de la persona candidata a la feina proposada.

b) El coneixement del projecte que presenta.

c) L’oportunitat del tema i l’adequació als objectius del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació 2009-2012.

d) La motivació de la persona candidata.

e) La integració de la persona candidata al grup de recerca.

La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement i/o el president de la Comissió poden canviar les àrees de coneixement de les sol·licituds que no s’ajustin a la temàtica del projecte de tesi presentat, si ho consideren oportú.

9.5. La Comissió de Selecció ha de convocar els candidats a l’entrevista mitjançant una resolució, que s’ha de publicar a l’adreça http://dgrdi.caib.es i al tauler d’anuncis de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement (ctra. de Valldemossa, km 7,4, ParcBit, edifici Naorte-A, 3a planta, Palma, tel.: 971 17 63 09). El fet de no assistir a l’entrevista és motiu d’exclusió d’aquest procés de selectiu.

9.6. La Comissió de Selecció ha d’emetre un informe que ha de servir de base al director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, com a òrgan instructor del procediment, per elaborar la llista provisional amb els deu candidats seleccionats per gaudir de la beca i els centres d’R+D als quals estan adscrits, seguits dels candidats en reserva i els centres d’R+D corresponents. Aquesta llista s’ha de publicar a l’adreça http://dgrdi.caib.es i s’ha de concedir un termini de cinc dies hàbils a partir de la publicació perquè les persones investigadores en formació interessades puguin formular les al·legacions que estimin oportunes.

En el termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la llista provisional, els deu candidats seleccionats han de presentar els documents següents:

a) Un escrit d’acceptació de la beca adreçat al director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

b) L’acreditació d’haver formalitzat la matrícula o de l’admissió en el període d’investigació de doctorat en el curs 2013-2014, amb indicació de l’ordenació que afecta els ensenyaments de doctorat.

c) L’acreditació del títol de màster o DEA (diploma d’estudis avançats) o el certificat de suficiència investigadora, o bé una certificació d’haver completat un mínim de 300 crèdits en el conjunt dels estudis universitaris de grau i postgrau, dels quals 60 com a mínim han de ser de postgrau.

d) Un escrit del centre d’R+D d’acceptació de l’ajut adreçat al director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

Si el candidat seleccionat no lliura aquesta documentació en el termini establert, es considerarà que renuncia a acceptar la beca.

9.7. El director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, com a òrgan instructor del procediment, ha d’elaborar la proposta de resolució definitiva, que ha d’incloure una relació de tots els candidats i els centres d’R+D als quals estan adscrits, ordenats segons la puntuació obtinguda. Els deu primers candidats d’aquesta relació han d’haver presentat la documentació que s’indica en el punt anterior.

9.8. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria poden quedar totalment o parcialment vacants.

10. Concessió

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats és l’òrgan competent per dictar la resolució de concessió, denegació o modificació dels ajuts.

En la resolució de concessió dels ajuts als beneficiaris, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’hi ha d’incloure la relació de les persones candidates adscrites a cada centre, seguides de les persones candidates a obtenir els ajuts que queden en reserva.

L’acceptació de la subvenció implica que el beneficiari accepta aparèixer en la llista de beneficiaris que preveu l’article 6 del Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre, pel qual es fixen les disposicions generals relatives al FEDER, a l’FSE i al Fons de Cohesió.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos comptadors des de l’endemà de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

11.  Entitats col·laboradores

De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, en la fase d’avaluació externa es pot designar com a entitat col·laboradora un organisme avaluador independent de prestigi reconegut, amb el qual s’ha de formalitzar un conveni o un contracte per concretar els termes de la col·laboració.

Aquesta entitat ha d’acreditar la seva solvència econòmica, financera i tècnica presentant la documentació següent:

a) Un informe de les institucions financeres o, si escau, un justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per riscs professionals.

b) Una declaració responsable del material, les instal·lacions i l’equip tècnic de què disposa l’entitat per executar la col·laboració.

c) Una declaració responsable de les titulacions acadèmiques i professionals del personal de l’entitat que ha de dur a terme la col·laboració.

12.  Dotació econòmica

12.1. La dotació de cada ajut és de 21.447,60 euros anuals per persona candidata. La retribució mínima anual en concepte de sou que ha de rebre l’investigador en formació, i que ha de figurar en el contracte, és de 16.422,00 euros bruts anuals.

12.2. Els beneficiaris estan obligats a aplicar les retencions fiscals que calgui i a ingressar les quantitats corresponents pels pagaments que facin al personal en formació.

12.3. La despesa total inclou únicament la dotació mensual i la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social.

13.  Pagament

13.1. Durant els quatre anys de beca, el personal investigador en formació ha de formalitzar un contracte laboral amb la institució, l’organisme o el centre al qual estigui adscrit.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha de transferir cada any als centres d’R+D la quantia que correspongui en funció del nombre d’investigadors en formació que s’hi incorporin.

D’acord amb l’article 37.1.b del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant la Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts de 10 de juny de 2013 per la qual s’autoritza el pagament anticipat de les quanties corresponents als centres d’R+D que es preveuen en l’esborrany de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’ofereixen ajuts per formar personal investigador, s’autoritza el pagament anticipat als centres d’R+D beneficiaris, per raons d’interès públic i a instància motivada de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Així mateix, s’eximeix la persona beneficiària de presentar aval bancari, d’acord amb el que estableix l’article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El pagament de l’ajut corresponent a la primera anualitat natural s’ha de fer quan se signi la resolució de concessió. El pagament de les anualitats següents s’ha de fer quan acabi l’anualitat anterior, després que els beneficiaris hagin presentat la justificació econòmica, d’acord amb la disponibilitat pressupostària i el que estableixi la resolució de concessió de la subvenció.

Els pagaments corresponents a cada anualitat s’han de fer segons la distribució per anys que s’estableix en l’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 pel qual s’aprova el pla estratègic de subvencions de les conselleries i de les entitats de dret públic que en depenen per a l’exercici 2013 (BOIB núm. 40, de 23 de març de 2013).

En tots els casos en què els sigui legalment exigible, els beneficiaris han d’acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

13.2. Atès que la data d’incorporació de les persones investigadores en formació no coincideix amb els exercicis pressupostaris i que les justificacions econòmiques es fan per anys naturals (punt 1 de l’apartat 15), els romanents econòmics han de restar en poder dels beneficiaris fins que s’acabi el contracte o el període de gaudi de l’ajut, dins el qual ha de quedar acreditada tota la despesa mitjançant el darrer informe econòmic. A aquest informe s’han d’adjuntar, si escau, els justificants del reintegrament dels fons percebuts indegudament.

14. Obligacions i seguiment de les persones investigadores en formació

14.1. A més de les obligacions que s’inclouen en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les persones investigadores en formació han de complir les obligacions següents:

a) Incorporar-se al centre de recerca l’1 de desembre de 2013, llevat que el director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement els hagi autoritzat a ajornar la incorporació. La persona investigadora en formació ha de sol·licitar aquest ajornament amb el vistiplau del director de la tesi i ha d’explicar amb claredat les raons que el justifiquen, amb indicació exacta del temps que demana, que, en tot cas, no pot superar els tres mesos. Si l’investigador en formació no s’incorpora al centre en aquest termini, s’entén que renuncia a l’ajut. Els mesos que la persona candidata ajorni la incorporació al seu centre de recerca no són recuperables. En tots els casos, la data d’acabament no pot ser posterior al 30 de novembre de 2017.

b) Complir amb aprofitament les etapes del programa de formació i especialització, que s’han d’ajustar a les normes pròpies del centre on es dugui a terme el projecte i a les directrius que estableixi el tutor, amb dedicació exclusiva a aquesta funció.

c) Ajustar-se al règim intern o de funcionament de l’organisme o la institució on duguin a terme les seves activitats.

d) Atendre les obligacions que els corresponguin per raó de la seva inclusió en el règim general de la Seguretat Social.

e) Dur a terme la seva tasca al centre de recerca al qual estan adscrites. Si la persona interessada vol canviar de centre, de director o de projecte de recerca, o en el cas de paralització o absència temporal, cal que prèviament sol·liciti l’autorització de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

f) Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries que puguin derivar del treball dut a terme que aquest ha estat possible gràcies a la concessió de l’ajut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears i del Fons Social Europeu. A aquest fi, s’hi han d’incloure els logotips corresponents (annexos 10.a i 10.b), que han d’estar disponibles a la pàgina web de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement http://dgrdi.caib.es.

14.2. La concessió de l’ajut implica que la persona investigadora en formació ha de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, així com qualsevol altra que s’estableixi per al seguiment científic i per justificar els fons públics rebuts. S’ha de sotmetre, concretament, al règim d’obligacions i sancionador que preveuen els articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

14.3. El seguiment de la feina feta per les persones investigadores en formació correspon a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, que ha d’establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per fer el seguiment de l’ajut i comprovar-ne l’aplicació. Per facilitar aquesta tasca, les persones investigadores en formació han de proporcionar els documents o la informació següents:

a) En el moment d’incorporar-se al centre, han d’emplenar i trametre a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement la fitxa amb les seves dades personals (annex 6) i la declaració d’incorporació amb el vistiplau del director de la tesi, d’acord amb l’imprès normalitzat que aquesta Direcció General ha de facilitar-los dies abans d’incorporar-se al centre de recerca (annex 7).

b) Durant tot el temps que gaudeixin de l’ajut, han de lliurar, en el termini de quinze dies després d’haver complert les anualitats primera, segona i tercera, una memòria anual (annex 8), amb una extensió aproximada de mil paraules, que ha de contenir aquests punts:

(1) Les activitats que han dut a terme i els resultats obtinguts.

(2) El seu grau d’aprofitament de les activitats de formació i el desenvolupament de les feines fetes.

(3) El seu currículum actualitzat.

(4) Un informe del director de la tesi que expliqui el seu grau d’aprofitament i el desenvolupament de les feines fetes, amb la conformitat o el vistiplau del director de tesi i de l’investigador principal o responsable del projecte al qual estiguin assignades.

c) Abans del 31 de desembre de 2015, han d’acreditar els seus coneixements d’anglès davant la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement presentant un certificat del nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de llengües (MECR), o bé un títol equivalent, com el First Certificate in English o un altre.

d) Han de lliurar al departament de personal o de nòmines del centre al qual estan adscrites un extracte bancari mensual, semestral o anual, amb el seu DNI o NIE i la seva signatura, en què s’indiqui que han rebut la nòmina.

e) Han de comunicar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, mitjançant un escrit, la data de la lectura de la tesi doctoral. En el termini d’un mes des de la defensa de la tesi doctoral, han de lliurar una còpia del resguard del pagament de les taxes per expedir el títol de doctor.

f) En la data d’acabament de l’ajut, independentment de la causa per la qual hagi acabat, han de presentar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement una memòria final en imprès normalitzat (annex 9). Aquesta memòria ha de comprendre la totalitat del treball fet i dels resultats obtinguts. També ha de contenir un informe del director de la tesi sobre el grau d’aprofitament del doctorand i el desenvolupament de les feines fetes, amb la conformitat o el vistiplau de l’investigador principal o responsable del projecte al qual estigui assignada la persona investigadora en formació, i del representant legal de l’organisme en el qual dugui a terme el treball de la tesi doctoral.

g) Han de lliurar el seu currículum actualitzat en format digital, un exemplar de totes les publicacions derivades de la recerca i una còpia de la tesi doctoral, si escau. En totes les publicacions, els informes o les memòries derivades del treball fet, hi han de fer constar, mitjançant els logotips corresponents (annexos 10.a i 10.b), que aquest ha estat possible gràcies a la concessió de l’ajut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears i del Fons Social Europeu.

h) En el cas de llegir la tesi doctoral abans de finalitzar l’anualitat en curs, han de lliurar un informe amb el vistiplau del director de la tesi sobre les tasques dutes a terme a partir de la defensa de la tesi fins a l’acabament de l’anualitat en curs.

A l’efecte de millorar el seguiment de la feina feta per les persones investigadores en formació, la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement pot demanar que es presenti la informació complementària que consideri adient.

14.4. L’incompliment d’aquestes obligacions implica la revocació dels ajuts concedits, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

14.5. En el cas que l’òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s’ha d’obrir un termini de deu dies per esmenar-la, segons el que preveu l’article 14.1.h de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

14.6. El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria i especialment al compliment de l’obligació de la persona investigadora en formació de dur a terme el treball programat.

14.7. Així mateix, la persona investigadora en formació ha d’atendre el personal de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement en les visites de control periòdiques.

14.8. Als efectes de seguiment i control, la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement es comunicarà periòdicament amb la persona investigadora en formació.

15. Justificació econòmica dels ajuts

15.1. Els beneficiaris han de certificar, mitjançant un compte justificatiu, les despeses fetes en l’execució de cadascun dels ajuts concedits. Aquest certificat, de caràcter anual, s’ha de presentar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, en el format de paper i en el format electrònic establerts per aquesta Direcció General, abans de l’1 de març de cada any. Ha de contenir les despeses efectuades fins al 31 de desembre de l’any anterior i s’ha d’acompanyar amb una memòria de les activitats fetes, una relació dels justificants de les despeses (annex 3) i les còpies compulsades dels justificants originals de les despeses, tal com s’indica a continuació:

a) Les nòmines amb el segell de l’FSE en què s’indiqui el percentatge d’imputació.

b) Un document compulsat en què es justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per persones investigadores en formació, que ha de coincidir amb l’import total de l’ingrés dels certificats bancaris presentats.

c) Un justificant del pagament de la nòmina compulsat per l’entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l’ingrés de la nòmina al compte corrent de la persona investigadora en formació (punt 3.d de l’apartat 14).

d) Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i el justificant del pagament bancari.

e) Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

f) Models 111 (retencions i ingressos a compte de l’IRPF) amb el justificant compulsat del pagament bancari corresponent al període de justificació.

g) Un model 190 compulsat (resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF) corresponent al període de justificació. S’ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

h) Els logotips ?de l’FSE, el Govern i la Conselleria (annexos 10.a i 10.b)? han de constar en tots els documents incorporats a l’expedient.

15.2. Seguint les indicacions de l’Ordre TIN/2965/2008, de 14 d’octubre, només el sou i la part corresponent a la Seguretat Social són despeses elegibles amb càrrec a aquests ajuts. Les despeses s’han de justificar d’acord amb la Instrucció 1/2010, de 28 de setembre de 2010, de la secretària general de la Conselleria de Turisme i Treball, organisme intermedi del Programa Operatiu del Fons Social Europeu de les Illes Balears per al període 2007-2013, per la qual s’aprova el Manual de justificació de les despeses en subvencions cofinançades pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu de les Illes Balears per al període 2007-2013 (BOIB núm. 148, de 14 d’octubre de 2010, i la correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 44, de 26 de març de 2011).

15.3. En el cas que l’òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s’ha d’obrir un termini de deu dies per esmenar-la, segons el que preveu l’article 14.1.h de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

15.4. En el cas d’entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l’òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s’ha de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses (annex 3), juntament amb els justificants originals.

16. Conservació de documents

Els beneficiaris d’aquests ajuts i les persones investigadores en formació que en gaudeixin han de conservar fins a l’any 2020 tota la documentació, els justificants relacionats amb les despeses i les auditories corresponents a disposició de la Comissió Europea, del Tribunal de Comptes Europeu i de les autoritats de control estatals i autonòmiques.

17. Revocació i reintegrament dels ajuts

La revocació de la subvenció escau quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l’entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

Les quanties percebudes indegudament per l’entitat beneficiària, amb l’interès de demora corresponent, s’han de reintegrar totalment o parcialment, si escau, en els supòsits als quals fa referència l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com en la resta de supòsits d’incompliment de les obligacions i els compromisos del beneficiari establerts en les bases reguladores i en aquesta Resolució de convocatòria, sense perjudici de l’aplicació del règim sancionador previst en el títol cinquè d’aquesta Llei.

18. Fiscalització i control

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l’Administració General de l’Estat o de la Unió Europea.

19. Drets del personal investigador en formació

19.1. El personal investigador en formació té reconeguts els drets següents:

a) El dret de ser inclòs en el règim general de la Seguretat Social i, a més, el dret de gaudir del règim de vacances, permisos i llicències de què gaudeixi el personal investigador de l’organisme al qual estigui adscrit.

b) Els drets de caràcter laboral, com també els de la Seguretat Social, que es deriven del contracte que formalitzin amb l’organisme, el centre o la universitat al qual estiguin adscrits. Per assimilació al règim dels treballadors per compte d’altri, han de gaudir d’atenció en l’àmbit de la salut laboral i de la prevenció de riscs laborals.

c) El dret de rebre, dels organismes, els centres o les institucions que els acullin, la col·laboració i el suport necessaris per desenvolupar normalment els seus estudis i programes de recerca, d’acord amb les disponibilitats d’aquests i amb el que preveu l’apartat 20.

19.2. Corresponen al personal investigador en formació els drets de la propietat intel·lectual derivats de la mateixa activitat formativa en la recerca i de la seva contribució a aquesta, d’acord amb el Text refós de la Llei de propietat intel·lectual, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d’abril. Els drets esmentats són compatibles amb altres drets que es puguin derivar de la recerca, dels quals són independents i als quals es poden acumular, sense perjudici dels condicionants que presenta l’obra col·lectiva quan la persona candidata participa en un projecte col·lectiu de recerca o hi està vinculada.

19.3. Pel que fa als possibles drets del personal investigador en formació sobre la propietat industrial, cal ajustar-se al que disposen la Llei 11/1986, de 20 de març, de patents, i, si escau, el Reial decret 55/2002, de 18 de gener, sobre explotació i cessió d’invencions realitzades als ens públics de recerca. Els drets esmentats en cap cas no tenen naturalesa salarial.

19.4. El personal investigador en formació que es trobi en el tercer o quart any de gaudi de l’ajuda pot col·laborar, amb finalitats formatives, en les tasques docents d’un departament universitari, amb l’acord previ entre l’investigador principal i el departament implicat, fins a un màxim de 60 h a l’any. Al final de la seva tasca, el departament universitari li ha d’expedir un certificat de la docència impartida.

20. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han d’acollir el personal investigador en formació i, a més, han de complir les obligacions següents:

a) Formalitzar un contracte predoctoral en formació amb la persona candidata.

b) Lliurar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement una còpia del contracte que han formalitzat. Per fer-ho, disposen d’un mes a partir de la data en què la persona investigadora en formació s’incorpori al centre.

c) Donar el suport necessari al personal investigador en formació i facilitar-li la utilització dels mitjans, els instruments o l’equipament que li calguin per al desenvolupament normal de la seva activitat.

d) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació del personal investigador en formació, al qual no es pot exigir fer cap altra activitat que no estigui relacionada amb la seva recerca o amb la formació específica necessària per desenvolupar-la. No obstant això, el personal investigador en formació que dugui a terme la seva activitat a la universitat pot col·laborar en tasques docents, amb els límits que estableix el punt 4 de l’apartat 19, sense que en cap cas no es pugui desvirtuar la finalitat investigadora i formativa dels ajuts.

e) Disposar d’un sistema de comptabilitat separat o d’un codi comptable adequat per a totes les transaccions relacionades amb la subvenció concedida, d’acord amb l’article 60 del Reglament (CE) 1083/2006, d’11 de juliol.

21. Contractació del personal investigador en formació

21.1. Els beneficiaris han de formalitzar un contracte predoctoral en formació amb la persona candidata, que s’ha de regir pel que disposen la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

21.2. El contracte predoctoral en formació ha de ser, com a màxim, de quatre anys, segons el que estableix el punt 2 de l’apartat 3 d’aquesta convocatòria, amb la finalitat que la persona investigadora en formació faci la tesi doctoral.

21.3. La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement ha d’abonar als beneficiaris la quantitat màxima disponible de l’ajuda, segons el nombre de persones investigadores en formació adscrites al centre.

21.4. La durada, la retribució, les pròrrogues i l’extinció del contracte en pràctiques s’ha de regir pel que estableixen l’article 11.1 del Text refós de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, i la normativa que el desplega.

22. Seguretat Social del personal investigador en formació

22.1. El personal investigador en formació que es beneficiï dels ajuts d’aquesta convocatòria s’assimila als treballadors assalariats, a l’efecte d’incloure’ls en el règim general de la Seguretat Social.

22.2. L’acció protectora és la corresponent al règim general de la Seguretat Social, amb l’única exclusió de la protecció per atur.

23. Incompatibilitats

23.1. Aquest ajut per formar personal investigador és incompatible amb qualsevol altre ajut de característiques semblants i també amb vinculacions contractuals que puguin restar exclusivitat a la dedicació a la recerca, segons el parer de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement. Per això, cal presentar un informe favorable del centre d’R+D receptor en el qual es faci constar que la tasca que ha de dur a terme l’investigador no afecta la finalitat investigadora i formativa de l’ajut ni té lloc en el mateix horari. No obstant això, aquests ajuts són compatibles amb les percepcions procedents de tasques docents o investigadores directament relacionades amb l’activitat de recerca desenvolupada pel personal investigador en formació. També són compatibles amb les retribucions que provenguin del projecte marc d’R+D, dels contractes fets en aplicació de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i de la Llei 13/1986, de 14 d’abril, de foment i coordinació general de la recerca científica i tècnica. Finalment, aquests ajusts també són compatibles amb els ajuts complementaris finançats per la Comissió Europea per fomentar la formació i la mobilitat dels investigadors.

23.2. El personal investigador en formació i/o els beneficiaris d’aquests ajuts han de comunicar qualsevol possible causa d’incompatibilitat a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

24. Interrupcions

24.1. La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement pot concedir la interrupció temporal del gaudi de l’ajut a petició raonada de la persona investigadora en formació, sense percepció econòmica i amb la conformitat expressa del director del projecte i de l’investigador principal, sempre que la interrupció no suposi una despesa econòmica a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

24.2. Les interrupcions causades per la incompatibilitat de percepcions no poden ser superiors a sis mesos en el decurs del període de gaudi de l’ajut.

24.3. Només en les interrupcions ocasionades per força major es pot recuperar el període interromput, sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti.

24.4. El personal investigador en formació pot gaudir dels permisos de maternitat o paternitat, amb les limitacions que la legislació laboral i el règim general de la Seguretat Social estableixin amb caràcter general per als treballadors. La dotació de l’ajut serà la que estableixi el règim general de la Seguretat Social durant el descans per aquesta causa.

25. Baixes i renúncies

25.1. Les baixes o renúncies que es produeixin entre el personal investigador en formació de nova concessió durant els dotze primers mesos de gaudi de la beca, les poden cobrir les persones candidates consecutives de la llista de prelació. A aquest efecte, s’ha d’incloure en la resolució de concessió la relació dels sol·licitants que no han obtingut l’ajut perquè s’ha superat la quantia màxima del crèdit disponible.

En aquests casos, el període de gaudi de l’ajut ha de ser el temps restant fins que es completin els quatre anys de la durada inicial de l’ajut.

25.2. Quan una persona investigadora en formació renuncia a l’ajut atorgat, ha de complir les obligacions següents:

a) Comunicar-ho al director de tesi, a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement i al departament de personal o de nòmines del centre al qual estigui adscrita amb una antelació mínima d’un mes, mitjançant un escrit en el qual ha de fer constar la data de finalització.

b) Presentar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, en la data d’acabament de l’ajut, una memòria en imprès normalitzat (annex 9) que inclogui la totalitat del treball fet i dels resultats, així com el seu currículum actualitzat i un exemplar de totes les publicacions derivades de la recerca efectuada.

25.3. L’entitat beneficiària a la qual està adscrita la persona investigadora en formació que renuncia a l’ajut, ha d’actuar de la manera següent:

a) Ha de comunicar la renúncia per escrit a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.

b) Si la renúncia és posterior a la contractació de la persona investigadora en formació, aquesta ha de ser substituïda d’acord amb el punt 1 d’aquest apartat. La renúncia suposa la pèrdua de tots els drets adquirits per les entitats beneficiàries.

c) Si la renúncia és posterior al pagament de l’ajut i la següent persona candidata en la llista de prelació no està adscrita al mateix centre d’R+D, aquest ha de reintegrar la quantitat percebuda a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons el que estableix l’apartat 15 d’aquesta convocatòria.

26. Exoneració de responsabilitats

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats no assumeix cap responsabilitat per l’actuació de la persona investigadora en formació o pels danys i perjudicis que en puguin sobrevenir, ni tampoc pels que pugui ocasionar a terceres persones.

27. Normativa aplicable

En tot el que no s’especifica en aquesta Resolució, s’hi apliquen, de manera supletiva, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca i desenvolupament tecnològic, i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.

Documents adjunts