Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 15320
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 7 d’agost de 2013 per la qual s’ofereixen ajuts per incorporar personal investigador al sistema de ciència de les Illes Balears, cofinançats en un 50 % pel Fons Social Europeu per mitjà del Programa Operatiu del Fons Social Europeu de les Illes Balears 2007-2013 (contractes postdoctorals) en l’Eix 3, tema prioritari 74
Versió PDF
Fets
1. L’article 2 del Reglament (CE) núm. 1081/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2006, relatiu al Fons Social Europeu (DOUE L210, de 31 de juliol), disposa que la seva funció és contribuir a executar les prioritats de la Unió Europea pel que fa a reforçar la cohesió econòmica i social millorant l’ocupació i les oportunitats de feina, com també afavorint un alt nivell d’ocupació i la creació de més i millors llocs de treball.
En aplicació d’aquesta previsió, s’ha aprovat el Programa Operatiu del Fons Social Europeu (FSE) de les Illes Balears 2007-2013 a fi d’atendre les prioritats i els objectius de la comunitat autònoma en matèries com l’increment de la participació de les persones econòmicament inactives en el mercat de treball, la lluita contra l’exclusió social, el foment de la igualtat entre homes i dones i la no-discriminació.
El Programa Operatiu del FSE de les Illes Balears 2007-2013 s’articula en cinc eixos prioritaris, el tercer dels quals està dedicat a augmentar i millorar el capital humà. Per aconseguir-ho, està previst engegar diferents mesures, que inclouen reforçar la formació des de la formació inicial fins a la formació professional, desenvolupar el capital humà en l’àmbit de la recerca i la innovació, i lluitar contra l’alta taxa d’abandonament escolar existent a les Illes Balears.
Aquesta convocatòria està inclosa en els criteris de selecció de les operacions aprovades pel Comitè de Seguiment l’11 de juny de 2012, dins l’eix 3, d’augment i millora del capital humà, tema prioritari 74, de desenvolupament del potencial humà en l’àmbit de la recerca i la innovació mitjançant estudis de postgrau i formació d’investigadors, com també mitjançant activitats en xarxa entre universitats, centres de recerca i empreses.
2. La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de recerca i desenvolupament tecnològic (BOIB núm. 148, de 29 de novembre), té per objecte fomentar la recerca científica, la innovació tecnològica i la normalització i l’homologació necessàries per augmentar el coneixement científic a les Illes Balears i per accelerar-ne la integració en el mercat europeu i la presència efectiva en els mercats internacionals, i preveu, en l’article 2, la creació del Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.
3. El Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació 2009-2012 permet impulsar de manera coordinada i conjunta l’R+D+I. Aquest Pla és l’eina i el referent essencial dissenyat pel Govern de les Illes Balears per invertir en ciència i innovació, i construir i articular un sistema de ciència i innovació àgil i competitiu. Entre els objectius del Pla es troben el de millorar la productivitat de la recerca d’excel·lència i competitiva, a fi de generar coneixement que pugui revertir en innovacions demandades per la societat, i el d’incrementar el nombre d’agents del Sistema de Ciència i Innovació de les Illes Balears i la seva capacitació, compromís i confiança.
4. En aquests moments s’està desenvolupant el Pla de Ciència de les Illes Balears 2013-2017. Aquest nou Pla inclou com a mesura la incorporació de personal investigador doctor.
5. Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l’absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, un dels eixos programàtics que articula el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears és el de gestió del talent amb mesures com les beques predoctorals, les borses de viatge i els contractes postdoctorals, entre altres. Tan important és promoure la formació de nou personal investigador, un procés llarg i complex, com facilitar la incorporació als diversos elements del sistema de ciència i tecnologia de personal ja format en diferents àmbits.
6. La incorporació de personal investigador qualificat al sistema de ciència i tecnologia, objecte d’aquesta convocatòria, és una mesura de foment de la recerca científica i tecnològica per enfortir la capacitat de recerca dels grups d’R+D i permetre que assoleixin la condició de grups de recerca competitius.
7. El dia 22 de març de 2013 el Consell de Govern va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats per a l’any 2013. Entre aquestes subvencions, hi ha la convocatòria per a contractes postdoctorals, objecte d’aquesta Resolució. La publicació del Pla Estratègic ha suposat la modificació de les quantitats previstes per a aquesta Resolució.
Fonaments de dret
1. El Reglament (CE) 1081/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juny de 2006, relatiu al Fons Social Europeu.
2. El Reglament (CE) 1083/2006 del Consell, d’11 de juliol de 2006, pel qual s’estableixen les disposicions generals relatives al Fons Social Europeu.
3. El Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen normes de desenvolupament per al Reglament (CE) 1083/2006.
4. L’Ordre TIN/2965/2008, de 14 d’octubre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació de 2007-2013, modificada per l’Ordre TIN/788/2009, de 25 de març.
5. El Programa Operatiu del Fons Social Europeu de les Illes Balears pel període 2007-2013, aprovat per la Decisió de la Comissió C (2007) 6708, de 17 de desembre.
6. El Decret 5/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura orgànica bàsica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. El Decret 7/2013, de 3 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears.
9. El Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
10. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
11. L’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).
12. L’Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 pel qual s’aproven els plans estratègics de subvencions de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats per a l’any 2013.
13. El Reial decret 63/2006, de 27 de gener, pel qual s’aprova l’Estatut del personal investigador en formació (BOE de 3 de febrer).
14. Tota la normativa de caràcter econòmic o administratiu que s’hi pugui aplicar.
15. A més, cal considerar la disponibilitat pressupostària per a l’exercici 2013 i els informes previs del Servei Jurídic i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també les facultats per dictar resolucions atribuïdes per la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de set ajuts per incorporar, en règim de concurrència competitiva, personal investigador al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears, en centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic ubicats a les Illes Balears.
2. Aprovar els termes d’aquesta convocatòria, que consten en l’annex 1, d’acord amb l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sens perjudici d’interposar-ne qualsevol altre que es consideri oportú.
Palma, 7 d’agost de 2013
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch
ANNEX 1
Convocatòria
1. Objecte
1. S’ofereixen set ajuts per incorporar personal investigador al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears, en grups de recerca, centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, sense finalitat de lucre, ubicats a les Illes Balears.
2. En aquesta convocatòria s’estableixen les àrees temàtiques prioritàries següents, que es corresponen amb les àrees prioritàries del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació 2013-2017:
a) Ciència i tecnologia marines
b) Ciències biomèdiques i ciències de la salut
c) Turisme
d) Medi ambient
e) Continguts digitals basats en el coneixement
A cada una d’aquestes àrees s’hi assignarà, com a mínim, un dels ajuts per incorporar personal investigador.
3. En aquesta convocatòria s’estableixen també les àrees generals del coneixement següents:
a) Ciències
b) Ciències de la salut
c) Ciències de la vida
d) Ciències socials
e) Enginyeries
f) Humanitats
4. Aquesta convocatòria està cofinançada pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu de l’FSE de les illes Balears 2007-2013, està inclosa en els criteris de selecció de les operacions aprovades pel Comitè de Seguiment l’11 de juny de 2012, dins l’eix 3, d’augment i millora del capital humà, tema prioritari 74, de desenvolupament del potencial humà en l’àmbit de la recerca i la innovació mitjançant estudis de postgrau i formació d’investigadors, com també mitjançant activitats en xarxa entre universitats, centres de recerca i empreses.
2. Persones beneficiàries
1. Poden ser sol·licitants i beneficiàries dels ajuts prevists en aquesta Resolució les persones físiques i jurídiques privades o públiques, incloent-hi les universitats, els centres de recerca, els centres tecnològics i altres centres públics que duguin a terme l’activitat o l’objecte que fonamenta aquesta subvenció.
2. Les persones vinculades estatutàriament o contractualment a les entitats esmentades en el punt anterior poden presentar propostes davant el seu organisme i com a investigadores responsables de l’execució cientificotècnica.
3. Totes les sol·licituds presentades cofinançades pel Fons Social Europeu han de tenir en compte les prioritats transversals d’igualtat de gènere, accions innovadores, noves tecnologies i medi ambient.
4. En aquesta convocatòria s’inclouen els tipus de centre d’R+D següents:
a) Centres públics d’R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d’R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l’Administració general de l’Estat o que en depenen i els centres d’R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, independentment de la personalitat jurídica.
b) Centres públics i privats d’R+D sense finalitat de lucre: les universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrada en R+D. S’hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals corresponen majoritàriament a les administracions públiques.
c) Centres tecnològics: centres d’innovació i tecnologia reconeguts d’acord amb el Reial decret 2609/1996, de 20 de desembre, pel qual es regulen els centres d’innovació i tecnologia, la propietat o l’òrgan de govern dels quals no siguin majoritàriament de les administracions públiques.
3. Requisits
1. Per optar a aquests ajuts, les persones investigadores que siguin presentades com a candidates pels centres d’R+D han de complir els requisits següents:
a) Han de tenir el grau de doctor en la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds.
b) En el moment de tancament del termini de presentació de sol·licituds no han d’haver transcorregut més de deu anys des de la data d’obtenció del doctorat. S’entén com a data d’obtenció del doctorat la data de lectura i d’aprovació de la tesi doctoral. En el còmput del termini de deu anys s’han d’excloure els períodes corresponents als motius següents:
Períodes de descans derivats de maternitat o paternitat gaudits d’acord amb les situacions protegides que es recullen en el règim general de la Seguretat Social.
Malaltia greu o accident de la persona candidata, amb una baixa mèdica igual a tres mesos o superior.
c) S’han d’incorporar a un centre d’R+D diferent del centre on han fet la tesi doctoral o han d’haver fet estades a centres d’R+D diferents del centre al qual es volen incorporar, com a mínim de dotze mesos, després de l’obtenció del doctorat i abans de la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds.
A l’efecte del que disposa el paràgraf anterior, haver fet la tesi doctoral en un centre mixt —s’entén com a centre mixt un centre en la gestió del qual participen dos o més centres d’R+D mitjançant un conveni o acord— no permet sol·licitar la incorporació a cap dels centres que formin part del centre mixt esmentat sense complir el requisit de realització d’estades postdoctorals.
2. En el cas de persones investigadores candidates que tenguin més d’un títol de doctor, els requisits anteriors es refereixen al primer dels títols obtinguts.
3. Les entitats beneficiàries han de complir els requisits addicionals següents:
a) Han d’estar ubicades a les illes Balears.
b) Les persones jurídiques privades han d’estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el Registre corresponent; disposar de l’organització, l’estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l’activitat objecte de subvenció. Aquests requisits addicionals s’han d’acreditar per mitjà de la documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de subvenció, assenyalada en el punt 7 d’aquesta convocatòria.
4. Import màxim
L’import global màxim dels ajuts, de caràcter pluriennal, és de 457.776,00 € (quatre-cents cinquanta-set mil set-cents setanta-sis euros). Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida.
La distribució màxima de les anualitats és la següent:
a) Any 2013. 68.666,40 € amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació:
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74423 00 19112
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 72001 00 19112
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 70100 00 19112
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 77000 00 19112
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74365 00 19112
8.583,30 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74421 00 19112
b) Any 2014. 228.888,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació, o partides equivalents de l’exercici 2014, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74423 00 19112
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 72001 00 19112
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 70100 00 19112
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 77000 00 19112
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74365 00 19112
28.611,00 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74421 00 19112
c) Any 2015. 160.221,60 € amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació, o partides equivalents de l’exercici 2015, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74113 00 19112
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74423 00 19112
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 72001 00 19112
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 70100 00 19112
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00 19112
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 77000 00 19112
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74365 00 19112
20.027,70 € amb càrrec a la partida 13801 541A01 74421 00 19112
5. Naturalesa, durada i quantia dels ajuts
1. La dotació destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l’empara d’aquest subprograma és de 32.650,00 € per a cadascuna de les dues anualitats del contracte. La retribució mínima que han de rebre les persones investigadores, la qual s’ha d’indicar en cada contracte, és de 24.700,00 € bruts anuals.
2. La durada de l’ajut és de dos anys i comença a comptar des del moment en què es formalitzi el contracte entre la persona investigadora candidata i l’entitat beneficiària.
3. L’ajut atorgat s’ha de destinar a cofinançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social de les persones investigadores contractades. Els centres d’R+D han d’assumir qualsevol increment retributiu de les persones investigadores contractades que tengui lloc durant anys posteriors, com també les repercussions dels increments de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència.
6. Compatibilitat
1. Les persones investigadores que es contractin a l’empara d’aquest subprograma poden, a petició pròpia, prestar col·laboracions complementàries en tasques docents relacionades amb l’activitat de recerca proposada fins a un màxim de 80 hores anuals, amb l’acord previ, si escau, amb el departament implicat, amb l’aprovació del centre d’R+D i respectant la normativa vigent d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
2. Els ajuts concedits són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l’entitat que els concedeixi, sempre que conjuntament no superin el cost total de l’acció i no provinguin de la mateixa Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Les persones sol·licitants han de declarar els ajuts que hagin obtingut o sol·licitat en relació amb els contractes per als quals se sol·licita finançament, tant en el moment de presentar la sol·licitud com en qualsevol altre moment posterior en què aquesta circumstància tengui lloc. En qualsevol cas, l’obtenció d’ajuts d’aquesta convocatòria és incompatible amb l’obtenció per a la mateixa actuació d’altres ajuts finançats amb el Fons Social Europeu.
7. Documentació, formalització de la sol·licitud i termini
1. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí oficial de les Illes Balears.
2. Els ajuts s’han de sol·licitar mitjançant l’imprès que figura com a annex 2 d’aquesta Resolució, disponible també a través d’Internet a l’adreça http://dgrdi.caib.es.
3. Les sol·licituds d’ajuts, adreçades a la consellera competent en matèria de recerca, han de ser presentades per la persona investigadora responsable de la línia de recerca a la qual s’ha d’incorporar la persona investigadora candidata i han de tenir el vistiplau de la persona que representa l’entitat. Poden presentar-se al Registre de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement (ParcBit. Ctra. de Valldemossa, km 7,4. Edifici Naorte A, 3a planta. 07021 Palma. Tel. 971 17 63 09) o bé a qualsevol dels altres llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
4. La presentació de la sol·licitud implica l’autorització de la persona sol·licitant perquè l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pugui consultar les seves dades personals a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a la Hisenda Estatal a efectes de gestió, seguiment i control de les ajudes que es puguin atorgar a l’empara d’aquesta convocatòria.
En tot cas, s’han de respectar els aspectes següents:
a) Una mateixa persona investigadora només es pot incloure com a candidata en la sol·licitud d’un centre d’R+D. En cas que s’inclogui en la sol·licitud de dos o més centres d’R+D, es desestimaran totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi la persona investigadora candidata.
b) Una mateixa persona investigadora responsable només pot figurar com a tal en una sol·licitud. En el cas que s’inclogui en més d’una sol·licitud, es desestimaran totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi la persona investigadora responsable.
c) Els candidats han de presentar una sol·licitud per a una de les àrees temàtiques prioritàries (punt 1.2) i/o per a una de les àrees generals del coneixement. Cada sol·licitud només es pot presentar per a una de les àrees temàtiques prioritàries i/o per a una de les àrees generals del coneixement. En el cas que una sol·licitud es presenti a més d’una de les àrees temàtiques prioritàries o a més d’una de les àrees generals del coneixement, es desestimarà.
5. Juntament amb la sol·licitud, s’ha de presentar obligatòriament la documentació que s’enumera a continuació, ordenada i identificada amb la numeració que s’indica:
a) Amb relació a l’entitat:
a.1. Document d’identitat (DNI, NIF o NIE) de la persona sol·licitant o, segons els casos, dels seus representants legals o voluntaris i, si escau, un certificat d’empadronament.
a.2. En el cas d’administracions territorials, un certificat emès per l’òrgan competent que acrediti la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud.
a.3. En el cas d’universitats, d’entitats públiques no territorials i de centres docents públics no universitaris, una còpia del butlletí oficial en què es va publicar la creació o el reconeixement de l’entitat o el centre, com també l’acreditació de la representació en què actua la persona sol·licitant. Si aquesta documentació ja consta en la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, n’hi ha prou amb indicar-ho.
a.4. En el cas de persones jurídiques no incloses en els apartats a.2. i a.3., el document constitutiu de l’entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent, o un certificat d’inscripció registral dels documents esmentats, com també l’acreditació de la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud.
a.5. Una declaració de no incórrer en cap causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (annex 4).
a.6. Un certificat de l’Administració tributària estatal i un altre de la Tresoreria General de la Seguretat Social en què s’indiqui que s’està al corrent dels pagaments de les obligacions davant aquests organismes. En el cas de subvencions a favor d’entitats públiques, aquests certificats s’han de substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant que indiqui que està al corrent d’aquestes obligacions.
a.7. Una declaració responsable del compliment de les obligacions que estableix l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, com també de les que estableix la convocatòria (annex 5).
a.8. Un certificat o l’acreditació de l’existència d’un compte bancari del qual és titular el beneficiari de la subvenció (formulari TG002, annex 6). Si aquesta informació ja consta en la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, n’hi ha prou amb indicar-ho. Podeu trobar el formulari TG002 a la pàgina web http://dgrdi.caib.es.
b) Amb relació al projecte i al grup de recerca:
b.1. L’imprès de sol·licitud amb la signatura de la persona investigadora responsable i de la persona investigadora candidata i el vistiplau de la persona responsable de l’entitat (annex 2).
b.2. El document d’identitat (DNI, NIF o NIE) de la persona investigadora responsable.
b.3. Un document acreditatiu de la vinculació amb l’entitat sol·licitant.
b.4. L’historial cientificotècnic dels darrers cinc anys de l’equip de recerca en el qual s’ha d’integrar el candidat, en paper i en format digital.
b.5. El currículum de la persona investigadora principal del grup de recerca, en paper i en format digital.
b.6. El currículum de la persona investigadora responsable (sol·licitant), en paper i en format digital.
b.7. Un informe de l’activitat de recerca que ha de dur a terme la persona investigadora candidata dins l’equip de recerca, en paper i en format digital.
b.8. Una declaració expressa en la qual es facin constar totes les subvencions i els ajuts sol·licitats o concedits per qualsevol institució pública o privada relacionats amb la sol·licitud presentada (annex 7).
c) Amb relació a la persona investigadora candidata que s’ha de contractar:
c.1. El currículum de la persona investigadora candidata, en paper i en format digital.
c.2. Una fotocòpia del document acreditatiu d’identitat en vigor, únicament en el cas de ciutadans espanyols o estrangers residents al territori espanyol.
c.3. Una fotocòpia del passaport en vigor, únicament en el cas de ciutadans estrangers no residents al territori espanyol.
c.4. Un certificat acadèmic del grau de doctor de la persona investigadora candidata, amb indicació expressa i clara de la data en la qual es va obtenir aquest grau, en paper i en format digital.
c.5. Les persones investigadores que s’acullin a algun dels supòsits d’interrupció recollits en l’apartat 3.1 han de fer constar aquesta circumstància en el formulari de sol·licitud i l’han d’acreditar documentalment.
6. En cas que les sol·licituds no tenguin els requisits legals, o els que exigeix l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, o no compleixin els requisits que exigeix aquesta convocatòria, es requerirà la persona o l’entitat interessada perquè esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva en el termini de 10 dies, amb l’advertència que, transcorregut aquest termini sense que hagi esmenat el defecte o hagi presentat la documentació requerida, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense més tràmits, després de la resolució corresponent, d’acord amb l’article 42.1 de la Llei 30/1992.
8. Selecció de les propostes
1. Les subvencions regulades en aquesta Resolució es concedeixen amb subjecció als principis d’objectivitat, de transparència, de publicitat i de concurrència.
2. D’acord amb la naturalesa de la sol·licitud, se sotmeten a una avaluació externa a càrrec d’un organisme avaluador independent de prestigi reconegut i a una selecció interna a càrrec de la Comissió de Selecció.
3. L’avaluació cientificotècnica externa per seleccionar propostes s’ha de basar en els criteris següents, que s’han de valorar de la manera que s’indica:
a) Contribució cientificotècnica de la persona candidata al seu camp de recerca. La valoració es fa sobre la base dels diferents apartats que es recullen en el model de currículum (màxim 40 punts).
b) Historial cientificotècnic de l’equip de recerca al qual s’ha d’integrar la persona candidata. Es valora especialment que l’equip disposi de projectes d’R+D finançats en les convocatòries competitives del Pla CTI, del Pla Nacional d’R+D+I o mitjançant algun dels instruments del Programa Marc de la Unió Europea (màxim 25 punts).
c) Informe de l’activitat que ha de dur a terme la persona candidata i adequació d’aquesta activitat a la persona candidata prenent com a base la seva formació i experiència (màxim 15 punts).
4. La Comissió de Selecció ha de revisar els informes elaborats per l’organisme extern d’avaluació cientificotècnica i només ha de sotmetre al procés de selecció els candidats que hagin obtingut una qualificació favorable en aquesta avaluació externa.
La Comissió de Selecció ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. L’informe de la Comissió de Selecció s’ha de basar en els criteris següents:
a) Avaluació cientificotècnica externa (màxim 80 punts).
b) Oportunitat de les propostes i adequació d’aquestes als objectius del Pla de Ciència (màxim 15 punts).
c) Capacitat tècnica i financera i l’experiència de l’entitat sol·licitant per dur a terme l’activitat objecte de la convocatòria (màxim 5 punts).
La Comissió de Selecció està integrada pels membres següents:
a) El director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, que n’és el president.
b) Tres persones expertes designades per la consellera d’Educació, Cultura i Universitats.
c) La cap del Servei de Transferència del Coneixement.
d) La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament Tecnològic, que hi actua de secretària.
e) Un representant de la Universitat de les Illes Balears designat pel Rector de la UIB
f) Un representant del Departament de Fons Europeus de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.
La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement i/o el president de la Comissió poden canviar les àrees temàtiques prioritàries i les àrees generals del coneixement de les sol·licituds que no s’ajustin a la temàtica del projecte presentat, si ho consideren oportú i convenient.
5. La metodologia que segueix la Comissió de Selecció per seleccionar les propostes és la següent:
a) S’ha d’establir un ordre de prelació per a cadascuna de les àrees prioritàries (en total hi haurà cinc llistes) a partir de la puntuació obtinguda en l’informe de la Comissió de Selecció.
b) Dins cada àrea s’ha d’assignar una plaça a l’expedient amb més puntuació. En aquest punt s’han d’assignar un màxim de cinc places, una per a cadascuna de les àrees prioritàries.
c) La Comissió de Selecció ha de vetlar perquè les sis àrees generals del coneixement (ciències, ciències de la salut, ciències de la vida, ciències socials, enginyeries i humanitats) obtenguin plaça. En el cas que hi hagi àrees generals del coneixement que no obtenguin plaça, s’ha de confeccionar una nova llista per a cadascuna de les àrees que no n’hagin obtingut amb els expedients corresponents a aquestes àrees, dels quals s’ha d’establir l’ordre de prelació. La plaça s’assignarà a l’expedient amb més puntuació.
d) En el cas que restin places sense adjudicar, tots els expedients que no hagin obtingut plaça passaran a formar part d’una nova llista, denominada llista general, en la qual s’establirà un nou ordre de prelació, que es basarà en la puntuació obtinguda en l’informe de la Comissió de Selecció. Les places sense adjudicar s’assignaran als expedients amb més puntuació de la llista general.
En cas d’empat —tant a l’hora d’elaborar les llistes per àrees com en el moment de confeccionar la llista general—, es tindran en compte les puntuacions de cada candidat en cadascun dels apartats de l’informe de la Comissió de Selecció. En tots els casos el candidat amb més puntuació ocuparà el primer lloc en la llista de prelació, d’acord amb l’ordre següent:
1. Contribució cientificotècnica.
2. Historial del grup.
3. Informe de l’activitat que s’ha de dur a terme.
4. Oportunitat de la proposta i adequació d’aquesta al Pla de Ciència.
5. Capacitat tècnica i financera i l’experiència de l’entitat sol·licitant per dur a terme l’activitat objecte de la convocatòria.
6. L’òrgan instructor, en aquest cas el director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, és l’encarregat d’elaborar la proposta de resolució de concessió de la subvenció basant-se en la proposta feta per la Comissió de Selecció. La proposta de resolució s’ha de notificar a la persona o entitat interessada, que disposa d’un termini de 10 dies per acceptar la subvenció.
9. Concessió
1. La persona titular de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats és l’òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d’inadmissió de les sol·licituds. També és l’òrgan competent per dictar les resolucions de modificació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
2. El termini màxim per resoldre els procediments i notificar-ne la resolució és de sis mesos comptadors des de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si no es dicta la resolució en aquest termini, les sol·licituds es consideraran desestimades.
3. La concessió dels ajuts s’ha de notificar individualment a les entitats beneficiàries.
4. L’acceptació de la subvenció implica que l’entitat beneficiària accepta que la incloguin en la llista de beneficiaris publicada de conformitat amb l’article 7.2.d del Reglament (CE) 1828/2006.
5. En cas que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l’entitat sol·licitant de la subvenció, aquesta disposarà de quinze dies per realitzar les actuacions que permetin reprendre la tramitació del procediment. Si finalitza aquest termini i l’entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació es produirà la caducitat del mateix, i l’òrgan instructor ha de proposar a la Consellera d’Educació, Cultura i Universitats, l’arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar-ho a la persona interessada.
10. Entitats col·laboradores
De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 13 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, en la fase d’avaluació externa es pot designar com a entitat col·laboradora un organisme avaluador independent de reconegut prestigi, amb el qual s’ha de formalitzar un conveni o un contracte en què s’han de concretar els termes de la col·laboració.
Aquesta entitat ha d’acreditar la seva solvència econòmica, financera i tècnica mitjançant la documentació següent:
a) Un informe d’institucions financeres o, si escau, un justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per a riscs professionals.
b) Una declaració responsable del material, les instal·lacions i l’equip tècnic de què disposa l’entitat per executar la col·laboració.
c) Una declaració responsable de les titulacions acadèmiques i professionals del personal de l’entitat que ha de dur a terme la col·laboració.
11. Forma de pagament
1. D’acord amb l’article 37.b del Text refós de la Llei de subvencions, s’autoritza el pagament anticipat mitjançant la Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts de 12 de juny de 2013 per raons d’interès públic i a instància motivada de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Així mateix, s’eximeix la persona beneficiària de presentar aval bancari, d’acord amb el que estableix l’article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
En tots els casos en què els sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d’acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.
2. La subvenció es pagarà en tres parts, d’acord amb el quadre següent:
| Pagament |
Quan es paga |
Quantitat |
|---|---|---|
| Primer pagament |
Quan se signi la resolució definitiva de concessió. |
9.800 |
| Segon pagament |
Quan es justifiqui totalment la 1a anualitat. |
32.612 |
| Tercer pagament |
Quan es justifiqui totalment la 2a anualitat. |
22.888 |
| TOTAL DE LA SUBVENCIÓ |
|
65.300 |
3. Atès que la data d’incorporació de les persones investigadores no coincideix amb els exercicis pressupostaris i que les justificacions econòmiques es fan per anys naturals (punt 13, apartat 7), els romanents econòmics queden en poder de les entitats beneficiàries fins que s’acaba el contracte o període de gaudi de l’ajut, moment en el qual ha de quedar acreditada tota la despesa mitjançant el darrer informe econòmic. A aquest informe s’hi han d’adjuntar els justificants del reintegrament dels fons percebuts indegudament, si escau.
4. Atès que la contractació de personal investigador s’inclou en els objectius de l’eix 3 del Fons Social Europeu, els ajuts que es regulen i es convoquen mitjançant aquesta Resolució es poden cofinançar amb el Fons Social Europeu. Aquest fons ja està distribuït en les partides que s’indiquen en l’apartat 4 i, per tant, els ajuts d’aquesta convocatòria poden servir per justificar el Fons Social Europeu esmentat. Les propostes que siguin acceptades apareixeran a la llista pública prevista en l’article 7.2.d del Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006.
12. Obligacions, seguiment i justificacions de les entitats beneficiàries
1. Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a comunicar a la Comissió qualsevol eventualitat en l’activitat subvencionada que n’afecti el compliment segons els termes de la concessió de l’ajut.
2. A més de les obligacions que s’inclouen en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents:
a) Formalitzar un contracte de treball amb la persona investigadora candidata, la durada del qual ha de ser com a mínim el període per al qual es concedeix l’ajut establert en la resolució de concessió. La modalitat contractual s’ha d’ajustar a la legislació vigent en el moment en què es faci el contracte.
b) Justificar la despesa d’acord amb el que estableix aquesta convocatòria.
c) Conservar tots els justificants de pagament i col·laborar amb les institucions de control.
d) Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries que es puguin derivar del treball fet que aquest ha estat possible gràcies a la concessió de l’ajut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears i del Fons Social Europeu mitjançant els logotips corresponents (annexos 8.a i 8.b), que estaran disponibles a la pàgina web de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement http://dgrdi.caib.es.
3. La concessió de l’ajut implica que la persona beneficiària compleixi les normes que fixa aquesta convocatòria, com també qualsevol altra que s’estableixi per fer el seguiment científic del treball i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s’ha de sotmetre al règim d’obligacions i sancionador que preveuen els articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005.
4. El seguiment del treball fet per les persones investigadores contractades amb els ajuts correspon a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, que ha d’establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per fer les actuacions de seguiment i comprovació de l’aplicació dels ajuts. A fi que es pugui fer aquest seguiment, les persones investigadores contractades tenen les obligacions següents:
a) Han de lliurar al departament de personal o de nòmines del centre un extracte bancari mensual, semestral o anual que indiqui que han rebut la nòmina, en què han de figurar el DNI o el NIE i la signatura de la persona investigadora contractada.
b) Han de presentar una memòria d’actuació cientificotècnica del compliment de les condicions imposades en la concessió de l’ajut, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts, que ha de presentar la persona investigadora responsable.
Aquest informe ha de tenir la conformitat de la persona investigadora responsable del grup de recerca, de la persona investigadora contractada i del representant legal de l’organisme o l’entitat beneficiària i s’ha de presentar conjuntament amb cadascuna de les memòries econòmiques.
5. A l’efecte de fer un seguiment millor de la feina feta, la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement pot demanar que es presenti la informació complementària que consideri adient.
6. L’incompliment de les obligacions esmentades implica revocar els ajuts concedits, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005.
7. El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria.
8. Atendre el personal de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement en les visites de control periòdiques.
13. Justificació econòmica
1. El centre d’R+D ha de certificar les despeses fetes en l’execució de cadascun dels ajuts que li han concedit mitjançant un compte justificatiu. Aquest certificat, de caràcter anual, s’ha de presentar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement en paper i en format electrònic d’acord amb el que estableixi aquesta Direcció General i abans del 31 de març de cada any amb les despeses efectuades fins al 31 de desembre de l’any anterior. També s’ha de presentar la memòria de les activitats fetes, la relació dels justificants de les despeses (annex 3) i les còpies compulsades dels justificants originals de les despeses, tal com s’indica a continuació:
a) Les nòmines amb el segell en què s’indiqui el tant per cent d’imputació al Fons Social Europeu.
b) Un document compulsat que justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per beneficiaris, que ha de coincidir amb l’import total de l’ingrés dels certificats bancaris presentats.
c) Un justificant de pagament de la nòmina compulsat per l’entitat bancària o bé un certificat o extracte mensual bancari que acrediti l’ingrés de la nòmina al compte corrent de la persona beneficiària.
d) Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent.
e) Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
f) Els models 111 (retencions i ingressos a compte de l’IRPF) amb una còpia compulsada del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació.
g) Una còpia compulsada del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF) corresponent al període de justificació. S’ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.
Els logotips del Fons Social Europeu i de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (annexos 8.a i 8.b) han de constar en tots els documents presentats a l’expedient
2. Són despeses elegibles amb càrrec a aquests ajuts les indicades en l’Ordre TIN/2965/2008, de 14 d’octubre. La justificació de les despeses s’ha de fer d’acord amb la Instrucció 1/2010, de 28 de setembre de 2010, de la secretària general de la Conselleria de Turisme i Treball, organisme intermedi del Programa Operatiu del Fons Social Europeu de les Illes Balears pel període 2007-2013, per la qual s’aprova el Manual de justificació de les despeses en subvencions cofinançades pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu de les Illes Balears pel període 2007-2013 (BOIB núm. 148, de 14 d’octubre, i correcció d’errades en el BOIB núm. 44, de 26 de març de 2011).
3. En el cas que l’òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s’obrirà un termini de deu dies per esmenar-la, d’acord amb el que preveu l’article 14.1.h de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia.
4. En el cas d’entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l’òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s’ha de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses, juntament amb els justificants originals.
5. També s’ha de presentar una relació detallada d’altres ingressos o ajuts percebuts que hagin finançat la contractació, si n’hi ha, amb indicació de l’import i la procedència
6. Si escau, s’ha d’acreditar el reintegrament dels romanents no aplicats.
7. La justificació econòmica es fa per anys naturals (d’1 de gener a 31 de desembre, o la fracció que escaigui en el cas dels anys primer i darrer; és a dir, des de la data d’incorporació de la persona investigadora fins al 31 de desembre del primer any, i des de l’1 de gener fins a la data de finalització de l’ajut del darrer any) i s’ha de presentar, juntament amb la memòria cientificotècnica, abans del 31 de març de l’any següent a aquell a què faci referència, tant en suport informàtic, pel que fa a les fitxes normalitzades, com en paper, d’acord amb els models disponibles a la pàgina web de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement (http://dgrdi.caib.es). Pel que fa a la justificació final de la darrera anualitat, s’ha de presentar en qualsevol cas en el termini de tres mesos comptadors des de la data de finalització del període d’execució.
8. Els beneficiaris de les ajudes han de disposar d’un sistema de comptabilitat separat o d’un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb la subvenció concedida, d’acord amb l’article 60 del Reglament (CE) 1083/2006, d’11 de juliol.
9. En tots els actes públics de difusió dels resultats obtinguts, també hi ha d’aparèixer la imatge corporativa de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i del Fons Social Europeu, a més de fer constar expressament que l’operació està cofinançada pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu del FSE de les Illes Balears per al període 2007-2013.
14. Conservació de documents
D’acord amb l’article 90 del Reglament (CE) 1083/2006 del Consell, les entitats beneficiàries estan obligades a conservar tota la documentació justificativa i a tenir-la a disposició de la Comissió Europea, del Tribunal de Comptes o de les autoritats de gestió del Programa Operatiu durant el temps que s’indica a continuació:
a) Durant un període de tres anys a partir del tancament del programa operatiu (aproximadament fins l’any 2020).
b) Durant un període de tres anys a partir de l’any en què s’hagi tancat parcialment el programa operatiu.
L’obligació de conservació afecta els documents originals o les còpies compulsades d’aquests documents.
15. Revocació i reintegrament dels ajuts
El fet de no complir les normes d’aquesta convocatòria, d’ocultar dades o presentar-ne de falses o inexactes, de no formalitzar el contracte en els termes establerts en aquesta convocatòria o de no justificar l’acció pot suposar que es revoqui la concessió de l’ajut i que s’hagin de reintegrar les quantitats rebudes, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, sens perjudici de l’aplicació del règim sancionador previst en el títol cinquè d’aquest Decret legislatiu.
16. Fiscalització i control
Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l’Administració general de l’Estat o de la Unió Europea.
17. Contractació i incorporació de les persones investigadores
1. Les institucions beneficiàries han de formalitzar els contractes amb les persones investigadores candidates i els han de remetre a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement en el termini de dos mesos comptadors des de la data de la resolució de concessió. Els contractes han de ser a temps complet i han de tenir una durada mínima de dos anys a partir de la data d’incorporació de la persona investigadora al seu lloc de feina. En casos excepcionals i degudament acreditats, es pot sol·licitar una ampliació del termini, d’acord amb el que disposa l’article 49.1 de la Llei 30/1992.
2. La incorporació efectiva de les persones investigadores contractades a l’empara d’aquesta convocatòria al centre d’adscripció s’ha de produir en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data de la resolució de concessió i sempre d’acord amb el centre.
3. En el contracte s’ha d’indicar la durada, la retribució que rebrà la persona investigadora i la data d’incorporació efectiva al lloc de feina, i s’ha de fer referència expressa al finançament amb càrrec a la convocatòria i al Programa de Potenciació de Recursos Humans del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació, com també al Fons Social Europeu.
18. Renúncies
1. En cas que es renunciï a l’ajut atorgat, la renúncia s’ha de presentar per escrit a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.
2. Si la renúncia es produeix abans de la contractació de la persona investigadora candidata, la Comissió de Selecció pot proposar que l’ajut objecte de renúncia sigui adjudicat a la següent persona investigadora candidata, d’acord amb l’ordre de prelació establert en la llista general (punt 8.5.d).
3. Si la renúncia és posterior a la contractació de la persona investigadora candidata la vacant no s’adjudicarà a cap altra persona investigadora candidata.
4. Si la renúncia és posterior al pagament de l’ajut, l’entitat beneficiària ha de reintegrar, a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la part no justificada de l’ajut en el termini de quinze dies i ha d’aportar una còpia del document acreditatiu del reintegrament a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement.
19. Normativa aplicable
Tot el que no s’especifica en aquesta Resolució s’ha d’ajustar al Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, a l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació i a les normes de caràcter economicoadministratiu que la complementen.