Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 15673
Consell Executiu.Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a les agrupacions de defensa vegetal sanitària de Menorca i aprovació de la convocatòria corresponent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 29 de juliol de 2013, adoptà, entre d'altres, l'acord següent:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça a les agrupacions de defensa sanitària de Menorca, que més avall es transcriuen en annex.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al període 4/12/2012 a 30/11/2013, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a)Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall.

Partida

Quantia màxima

6.4124.4890047 Control sanitari ADS

75.000€

L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir del següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c)La instrucció d'aquesta convocatòria correspon a la senyora Gemma Sintes Coll, veterinària del CIM.

 

ANNEX

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL DEPARTAMENT D’ECONOMIA, MEDI AMBIENT I CAÇA DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES AGRUPACIONS DE DEFENSA SANITARIA DE MENORCA

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte compensar el cost, durant el període de 4/12/2012 a 30/11/2013, de les actuacions de vigilància, eradicació i control de malalties dels animals incloses en els programes sanitaris i zootècnics de les agrupacions de defensa sanitària ramadera (ADS) d’oví i boví de l’illa de Menorca aprovats per la Direcció General d’Agricultura.

2. Finalitat

La finalitat dels ajuts és aconseguir, mitjançant la posada en pràctica d'un programa sanitari comú, la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

3. Finançament i import màxim

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds d’acord amb els criteris objectius establerts en el punt 8 de les presents bases.

 

4. Activitats subvencionables: requisits i condicions:

1. Poden ser subvencionables les despeses següents, derivades de les actuacions relacionades amb la realització per part de les ADS dels programes i les actuacions sanitàries comunes, en relació amb les malalties recollides en la llista de malalties d'animals de l'Organització Mundial de la Sanitat Animal (OIE) i en l'annex de la Decisió 90/424/CEE del Consell, de 26 de juny de 1990, relativa a determinades despeses del sector veterinari:

a) Controls sanitaris, proves diagnòstiques, anàlisis de laboratori o altres mesures de detecció de malalties dels animals, incloses les de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS.

b) Compra i administració de vacunes, medicaments veterinaris, biocides o altres productes zoosanitaris, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions.

c) Sacrifici d'animals quan estiguin malalts o se sospiti que puguin estar-ho, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions

d) L'aplicació de totes les mesures addicionals en matèria sanitària, segons les condicions sanitàries de la zona i les característiques particulars de cada agrupació, que es disposin per part del Departament d'Economia, Medi ambient i Caça del Consell Insular de Menorca, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions.

e) Gestió de residus de productes zoosanitaris .

2. Queden excloses de subvenció, per al període de 4/12/2012 a 30/11/2013, les despeses derivades de l’actuació professional dels veterinaris de les ADS en la presa de mostres o la realització de diagnòstics en el marc dels programes nacionals d’eradicació de malalties dels animals que rebin cofinançament per part de la Unió Europea, d’acord amb la Decisió de la Comissió de 26 de novembre de 2009, per la qual s’aproven els programes anuals i plurianuals, i la participació financera de la Comunitat per a l’eradicació, el control i la vigilància de determinades malalties dels animals i zoonosis, presentats pels estats membres per a l’any 2010 i successius (DOUE 2009/883/ CE).

3. Són objecte de subvenció les despeses realitzades durant el període de 4/12/2012 a 30/11/2013.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurement del bé, excepte quan per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o ofereixin, o quan la despesa s'hagi realitzat abans de la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert. En el cas de les actuacions ja iniciades en el moment de la concessió dels ajuts, s’ha de justificar que el preu pagat per al servei no és superior al preu de mercat.

5. L’IVA es pot subvencionar si suposa un increment de la despesa .

5. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases i sens perjudici de l'establert en el punt 4.2 d'aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

6. Requisits dels beneficiaris

1. Poden sol·licitar la subvenció les ADS de l’illa de Menorca que compleixin els requisits següents:

a. Que estiguin legalment constituïdes i reconegudes de conformitat amb el que s'estableix en el marc del que preveu el Reial decret 842/2011, de 17 de juny (BOE núm. 168, de 14 de juliol de 2011), l'Ordre del conseller d'Agricultura i Pesca, de 26 de maig de 1992, per la qual es regulen les Agrupacions de Defensa Sanitària ramaderes de les Illes Balears, que va ser modificada mitjançant l'Ordre de 3 de juliol de 2001 i complementada mitjançant l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 16 de març de 2007.

b. Que estiguin inscrites en el Registre Nacional d'Agrupacions de Defensa ramadera.

c. Que disposin d’un programa sanitari aprovat per l'autoritat competent, abans de la concessió de l’ajuda, per la Direcció General d’Agricultura i Desenvolupament Rural, amb el contingut mínim que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 16 de març de 2007, segons l’espècie animal. Aquest programa, entre d’altres, a d’incloure la recollida dels residus zoosanitaris i si no és així les ADS han d’indicar com es farà aquesta recollida.

2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

7. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a Si és persona física, còpia acarada del NIF o DNI del sol·licitant.

b. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.

c. Còpia acarada del NIF o DNI del representant

d. Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

e. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

f. Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

g. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l’article 13 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, Llei General de Subvencions, el model de la qual s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.

h. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per a realitzar la mateixa activitat. Annex III.

i. Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social davant l’administració de l’Estat. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions – vegeu annex I.

j. Si pertoca, document acreditatiu on consti que l’organització està exempta de presentar la liquidació per l’import sobre el valor afegit.

k. Document de designació de compte bancari del beneficiari, segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

Documentació específica

l. Programa sanitari comú que s’ha portat a terme des de dia 4/12/2012 a dia 30/11/2013, així com gestió de residus, amb el contingut mínim que estableix l'Ordre esmentada de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 16 de març de 2007, segons de l'espècie animal.

m. Pressupost detallat de les despeses i els ingressos prevists per al compliment efectiu del programa per al qual se sol·licita l'ajuda. El pressupost l'ha d'elaborar el veterinari de l'ADS o el cap dels veterinaris, si n'hi hagués més d'un, i l'ha de signar el president de l'ADS.

n. Pressupost actualitzat del període que se subvenciona.

o. Relació de ramaders que constitueixen l'ADS en el moment de la sol·licitud i dels codis d'explotació d'acord amb l'article 5 del Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'estableix i es regula el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA).

p. Certificat emès pel secretari de l’agrupació que acrediti l’aportació econòmica realitzada pels ramaders que constitueixen l’ADS durant el període que se subvenciona.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), c), d) i k) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular.

En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà a la recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, si la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre.

8. Criteris que es tindran en compte per a la concessió dels d’ajuts i determinació de l’import de la subvenció

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l’ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits, i segons el següent barem:

a.Percentatge d’explotacions en relació amb el màxim a Menorca:

- ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 81-100%: 25 punts

- ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 41-80%: 20 punts

- ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 21-40%: 10 punts

- ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 1-20%: 5 punts

b. Percentatge de reproductores en relació amb el màxim de Menorca:

- ADS amb nombre de reproductores entre 81-100%: 25 punts

- ADS amb nombre de reproductores entre 41-80%: 20 punts

- ADS amb nombre de reproductores entre 21-40%: 10 punts

- ADS amb nombre de reproductores entre 1-20%: 5 punts

c. Nombre de veterinaris (es valora a partir de dos veterinaris): 5 punts per veterinari amb un màxim de 25 punts.

La subvenció que correspon a cada ADS es calcularà sumant els punts obtinguts en els apartats anteriors i aplicant la següent taula de relació entre puntuació i import.

Per 25 punts a un apartat: 20.000 €

Per 20 punts a un apartat: 10.000 €

Per 10 punts a un apartat: 7.500 €

Per 5 punts a un apartat: 4.000 €

L’import màxim que pot rebre una ADS és de 45.000 € .

3. Per al càlcul de la subvenció s’han de tenir en compte les explotacions i els censos de reproductores d’aquestes explotacions de cada ADS declarats en el Registre General d’Explotacions Ramaderes (REGA).

4. El conjunt de tots els ajuts individual no superarà mai l’import de la convocatòria.

9. Comissió avaluadora dels ajuts

1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.

2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts, que han d’anar acompanyats d’informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.

3. La Comissió Avaluadora està integrada per persones que compleixen els criteris de competència professional i experiència. La seva composició és la següent:

President: el conseller executiu d’Economia, Medi Ambient i Caça

Vocals:

- el director insular d’Economia, Medi Ambient i Caça del CIM

- tres tècnics del Departament d’Economia i Medi Ambient del CIM

Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda fa falta la presència del president, del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

10. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La instrucció correspon a un funcionari del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s'han de sotmetre a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior aquest termini es pot reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

11. Abonament dels ajuts

Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

En el moment del pagament el beneficiari ha d'acreditar que està al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

12. Justificació de les despeses

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar la totalitat del projecte presentat a la convocatòria abans de dia 3 de desembre de l’any en curs.

2. Per tal de justificar l’ajut s’ha de presentar la documentació següent:

a. Compte justificatiu simplificat:

- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV).

b. Liquidació del pressupost a data de justificació.

c. La justificació de l’elecció entre les ofertes presentades.

3. En el cas de rebre qualsevol subvenció pública, s’han de lliurar els justificants de la subvenció rebuda i els conceptes pels quals s’ha rebut.

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

5. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a. Dur a terme el programa sanitari comú, així com la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

b. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

c. Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi

d. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

e. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

f. Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

g. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h. Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

i. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

j. Acreditar, quan el Consell Insular així ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament al Consell Insular a consultar aquestes dades.

14. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliments

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment i si aquest és a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe en aquest. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència han de ser regides per l’establert en l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

15. Infraccions i sancions

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i el títol IV de la Llei 38/2002, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu, pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:

- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions.

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003

 

 

ANNEX I: SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS A LES ADS (consta en l'expedient)

ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)

ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ALTRES AJUTS REBUTS (consta en l'expedient)

ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES AGRUPACIONS DE DEFENSA SANITÀRIA DE MENORCA CONVOCATÒRIA 2013 (consta en l'expedient)

 

Maó, 14 d'agost de 2013

La secretaria interina

Rosa Salord Oleo