Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 15630
ITE 2012-273 notificació acord amb OE
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient 2012/273 referent a la Inspecció Tècnica d’Edificis, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Ramonell Vidal M. Magdalena, Bielicki Evelyn i a Bujosa Portero Juan José, de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que el Consell de la Gerència d’Urbanisme, en data 11.12.2012 ha acordat:
“En data 23.12.2011 s’ha presentat informe d’inspecció tècnica d’edificis per part de la propietat de l’immoble situat a CE GALERA, 9, redactat per tècnic col·legiat. De l’informe es deriva la necessitat d’executar les mesures cautelars de caràcter urgent (que no fan possible esperar a l’obtenció de la corresponent llicència per raons de seguretat), i obres urgents i obres de mesures de verificació (a realitzar prèvia sol·licitud i obtenció de la corresponent llicència d’obres), descrites totes elles a la part dispositiva d’aquest acord.
Per part dels serveis tècnics municipals s’ha emès el següent informe, atès també el resultat de l’audiència efectuada als interessats i que obra a l’expedient:
“Vista la documentació presentada en relació a l’informe d’inspecció tècnica d’edificis (ITE) presentat pel Sr./Sra. JULIA RODADO MARIA ISABEL, en data 23.12.2011 i amb núm. de document 2011/000283540, cal informar el següent:
Informe tècnic municipal basat en l’informe d’ITE redactat pel tècnic particular contractat per la propietat D. JUAN JOSE RAJA BAÑO, Arquitecte Tècnic, amb núm. Col. PM01390 al COAATIEMCA, i signat per ambdues parts.**
*(L’Ajuntament de Palma es reserva el dret d’exigir la identificació del tècnic responsable, el qual deu conèixer i assumir la responsabilitat civil derivada de les seves tasques. Així mateix, l’Ajuntament es reserva el dret d’exigir la identificació de la propietat i/o la seva representació legal en el moment procedimental que consideri oportú, per evitar en tant que sigui possible suplantacions de personalitat i falsificacions, i alhora garantir que ambdues parts signatàries coneixen el contingut de la documentació presentada a aquest Ajuntament i les responsabilitats que de la mateixa es deriven.)
* (Es recorda l'obligació de la propietat de mantenir les seves edificacions en condicions de seguretat, salubritat i ornament públic.)
1. CARACTERÍSTIQUES DE L’EDIFICI
1.1 Característiques constructives:
Es tracta d’un edifici de vivendes i locals entre mitgeres. L’any de construcció es 1930. L’edifici consta de planta soterrani + planta baixa + 6 plantes pis. L’estructura és de murs de càrrega i forjats unidireccionals.
1.2 Característiques urbanístiques:
Segons el PGOU vigent del 98, l’immoble es troba situat a una zona qualificada com R.
2. ACTUACIONS A REALITZAR
2.1 Ordre d’execució de mesures cautelars urgents a realitzar prèvia entrega de documentació
En relació a les patologies detectades en els supòsits de l’informe ITE de referència, el tècnic que subscriu és de l’opinió que es procedeixi a la següent:
Ordre d’execució de mesures cautelars
Procedir sota direcció tècnica competent a:
1) Retirada si escau de qualsevol element inestable de l’interior de l’immoble (revestiment, fusteria, etc).
Termini d’execució: 2 mesos
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin altres mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.
Cost estimatiu de les mesures cautelars proposades: 600,00 €.
Aquest pressupost és estimatiu i orientatiu.
Documentació a presentar prèviament al inici de l’ordre d’execució:
Assumeix de direcció tècnica.
Nomenament de l’empresa constructora.
Condicions específiques:
S’ha de complir el Reial decret 1627/1997, de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i de salut a les obres de construcció (BOE núm. 256, de 25 octubre de 1997).
2.2 Obres a realitzar baix llicència derivades de l’informe ITE
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
A l’informe ITE de referència es posa de manifest l’existència de les patologies que es transcriuen a continuació:
Supòsit 3r. MESURES DE VERIFICACIÓ OBLIGATÒRIES A REALITZAR PER TÈCNIC COMPETENT:
-“NO INSPECCIONADO. VIVIENDAS EN PLANTA 5ª Y 6ª.”
Es registren símptomes que podrien correspondre a la seguretat constructiva. S’han de dur a terme les mesures de verificació necessàries per tal d’identificar l’abast de la lesió. El resultat de l’esmentada verificació s’haurà d’entregar a aquest Servei en el termini i forma establerts a l’Ordenança vigent.
Supòsit 5è. OBRES OBLIGATÒRIES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA D’OBRES:
-“OXIDACIÓN VIGUETAS. TECHO DE SÓTANO LOCAL COMERCIAL CON ACCESO EN PLANTA BAJA DE LA CALLE CORDERIA.”
Lesions que afecten la seguretat constructiva i requereixen una reparació urgent.
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.
NOTA: Les patologies que figuren en cursiva al present informe, s’han canviat de supòsit agreujant-se respecte a l’informe original presentat per la propietat, per considerar aquest Servei que poden revestir major gravetat de la indicada inicialment.
3. Conclusió
3.1 ITE desfavorable:
Ordre d’execució de mesures cautelars. Termini: 2 mesos.
(Veure punt 2.1 d’aquest informe).
MESURES CAUTELARS OBLIGATÒRIES A REALITZAR DE FORMA IMMEDIATA PRÈVIA ENTREGA DOCUMENTACIÓ.
Obres baix llicència d’obres. Termini: 6 mesos per sol·licitar llicència.
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
(Veure punt 2.2 d’aquest informe).
(Veure punt 2.2 d’aquest informe).
3.2 ITE incompleta:
Per poder concloure la inspecció tècnica de l’edifici, cal inspeccionar la totalitat de l’immoble, en aquest cas es té constància que falten per inspeccionar: la vivenda situada a les plantes 5ª. i 6a.
S’haurà de inspeccionar aquestes parts entregant els resultats d’aquesta inspecció mitjançant una entrada al Registre de l’Ajuntament adreçada al Negociat d’ITE.
Informar de l’anterior a les parts interessades.
A la sol·licitut de la llicència d’obres, es recomana independitzar al pressupost del projecte les obres derivades de l’ITE de la resta d’obres que es puguin sol·licitar, per tal de poder gaudir de la bonificació del 95% del impost ICO amb la major brevetat possible, per obres derivades de l’Inspecció Tècnica d’Edificis. Es recorda que per poder gaudir de dita bonificació, s’haurà d’acreditar degudament la finalització de totes les obres d’obligat compliment.”
La finalització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
Vists els antecedents exposats i d’acord amb l’art. 9.1 del Text Refós de la llei del sòl, aprovat per R.D. legislatiu 2/2008, de 20 de juny, articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca, Ordenança municipal sobre inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB núm. 185-ext de 31 de desembre de 2008, i articles 4.2-j), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme i altra normativa aplicable, cal formular proposta per a l’aprovació del següent:
ACORD
1r. Ordenar a JULIA RODADO MARIA ISABEL, AUTONELL REIG VICENTE, MULLER FRANK, BIELICKI EVELYN, PIERAS RAMONELL VICTORIA, PETER JOHANNES MARIA, BUJOSA PORTERO JUAN JOSE i a RAMONELL VIDAL M MAGDALENA, com a propietaris de l’immoble situat a CE GALERA, 9 (referència cadastral 00203806), l’execució urgent per raons de seguretat de les mesures cautelars que a continuació s’exposaran, atès l’informe d’inspecció tècnica d’edificis presentat en data 23.12.2011, i redactat per part de RAJA BAÑO JUAN JOSE, com a ARQUITECTE TÈCNIC (exp. ITE 2012/0273-0000); i atès també l’informe de comprovació dels serveis tècnics municipals. De l’informe es deriva la necessitat d’efectuar obres de conservació i/o manteniment amb caràcter urgent i obres de mesures de verificació.
Mesures cautelars urgents a realitzar (sota direcció tècnica competent):
1) “Retirada si escau de qualsevol element inestable de l’interior de l’immoble (revestiment, fusteria, etc).
Termini d’execució: 2 mesos
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin altres mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.
Cost estimatiu de les mesures cautelars proposades: 600,00 €.
Aquest pressupost és estimatiu i orientatiu.
Documentació a presentar prèviament al inici de l’ordre d’execució:
Assumeix de direcció tècnica.
Nomenament de l’empresa constructora.
Condicions específiques:
S’ha de complir el Reial decret 1627/1997, de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i de salut a les obres de construcció (BOE núm. 256, de 25 octubre de 1997).”
2n. Requerir als propietaris de les parts no inspeccionades de l’immoble que les inspeccionin i que presentin els resultats de la inspecció, advertint-los que l’incompliment de l’acreditació periòdica del bon estat de l’edifici podrà donar lloc a les mesures cautelars i complementàries previstes a l’ordenança d’inspecció tècnica d’edificis.
3r. Advertir a la propietat que abans d’iniciar les mesures cautelars (ordre d’execució) haurà de presentar la documentació requerida, podent començar-les immediatament després de rebre l’informe tècnic de comprovació i conformitat.
4t. Advertir a la propietat de l’immoble i obligada al compliment de la present ordre que, conforme amb el que disposa l’art. 84 de la Llei 23/2006, de 23 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB de 27.12.2006) si incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’ajuntament l’haurà de sancionar amb multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art. 11 de la llei 10/1990, de disciplina de la CAIB, i davant el reiterat incompliment de l’ordre d’execució, seguidament es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, a costa de la propietat de l’immoble, amb el procediment d’execució forçosa previst a l’art. 98 de la llei 30/1992.
5è. Requerir a la propietat de l’immoble que per dur a terme la resta d’obres derivades de l’informe ITE no incloses al punt primer d’aquest acord, haurà de sol·licitar la llicència d’obres corresponent, en un termini de sis mesos, per realitzar, en el termini previst a l’atorgament de la llicència, les obres de conservació de caràcter urgent (supòsit 5è), així com les mesures de verificació i si escau les obres de reparació corresponents relatives al supòsit 3r, que també es deriven de l’esmentat informe.
De l’informe ITE també es deriva la necessitat d’efectuar les següents obres de conservació:
“Supòsit 3r. MESURES DE VERIFICACIÓ OBLIGATÒRIES A REALITZAR PER TÈCNIC COMPETENT:
-“NO INSPECCIONADO. VIVIENDAS EN PLANTA 5ª Y 6ª.”
Es registren símptomes que podrien correspondre a la seguretat constructiva. S’han de dur a terme les mesures de verificació necessàries per tal d’identificar l’abast de la lesió. El resultat de l’esmentada verificació s’haurà d’entregar a aquest Servei en el termini i forma establerts a l’Ordenança vigent.
Supòsit 5è. OBRES OBLIGATÒRIES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA D’OBRES:
-“OXIDACIÓN VIGUETAS. TECHO DE SÓTANO LOCAL COMERCIAL CON ACCESO EN PLANTA BAJA DE LA CALLE CORDERIA.”
Lesions que afecten la seguretat constructiva i requereixen una reparació urgent.
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.
NOTA: Les patologies que figuren en cursiva al present informe, s’han canviat de supòsit agreujant-se respecte a l’informe original presentat per la propietat, per considerar aquest Servei que poden revestir major gravetat de la indicada inicialment.”
La realització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat, req uisit necessari per poder accedir al programa d’ajudes fiscals municipal. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
A l’objecte de l’aplicació de la bonificació de l’ICO, en el cas de presentar un projecte conjunt amb obres derivades de l’ITE i altres obres, s’haurà de separar el pressupost i l’estat de medicions de les obres objecte de l’ITE.
6è. Advertir a la propietat de l’immoble que l’ha de mantenir en perfecte estat de conservació amb caràcter permanent, i que l’incompliment de les seves obligacions derivades del deure de conservació podrà donar lloc a les mesures previstes a la normativa vigent, així com a la multa coercitiva que preveu l’article 6 de l’ordenança.
7è. Donar compte al Departament Financer als efectes de l’exacció dels tributs que siguin pertinents.
8è. Notificar el present acord a la propietat de l’edifici.”
Per la present ordre d’execució i en base al pressupost estimat pels serveis tècnics municipals s’haurà d’efectuar liquidació dels tributs pertinents conformement a les ordenances fiscals vigents, en règim d’autoliquidació.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística per la llengua castellana pel que fa a les futures notificacions que es facin dins aquest procediment.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Qualsevol documentació o escrit s’ha de presentar a qualsevol de les oficines d’Atenció a la Ciutadania: OAC Cort a la plaça de Santa Eulàlia, 9, 07001, tfn 971225971; OAC Sant Ferran a l’avinguda Sant Ferran 42, 07013, edifici Policia Local, tfn 971225511; OAC Avingudes a l’avinguda Gabriel Alomar, 18, 07006, edifici Avingudes, tfn 971225900; OAC Pere Garau al carrer Pere Llobera 9, 07007, tfn 971225900; OAC S’escorxador al carrer Emperadriu Eugènia, 6, 07010, 971201362; OAC Son Ferriol a l’avinguda del Cid 8, 07198, 971426209; OAC Sant Agusti al carrer de Margaluz 30, 07015, 971708733; OAC S'Arenal a l’avinguda Amèrica, 11, 07600, 971225891; mitjançant instància dirigida a l’Ajuntament de Palma, on s’hi ha de fer constar el número d’expedient. Horari d’atenció al públic de totes les OAC: tot l’any: 8.30 h a 14.00 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 h a 17 h de dilluns a dijous únicament a l’OAC Avingudes. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a Pl. Santa Eulàlia (només registre).
Palma, 7 d' agost de 2013
La cap del Departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis, per delegació
(Decret de Batlia núm 10434 de 08/06/2012 publicat al BOIB 85 de 14/06/12)
Elvira Salvá Armengod