Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 15557
Exp 251-12 expedient sancionador medi ambient
Versió PDF
Exp:251-12
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el Sr. Daniel Gelo Otalo de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 30 de maig de 2013 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle, en data 30 de maig de 2013, ha dictat la següent Resolució:
“Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador incoat CONTRA EL Sr. DANIEL gelo otalo, per suposada infracció de medi ambient.
Atès que, el procediment sancionador incoat contra el Sr. DANIEL GELO OTALO, referent a la tinència d’animal potencialment perillós fora la corresponent llicència administrativa, s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 17 de desembre/12, el qual és del tenor literal següent :
“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT
Conformement amb el Registre d’identificació d’animals el Sr. Daniel Gelo Otalo consta com a propietari d’un animal potencialment perillós (Pit-bull) fora disposar de la corresponent llicència administrativa.
Per part d’aquest departament de medi ambient en data 27 de setembre/12 es va procedir a comunicar, al propietari del ca potencialment perillós, senyor Gelo Otalo, l’obligació d’obtenir la llicència així com se li ha concedit un plaç de 1 MES per procedir a presentar tota la documentació necessària per sol·licitar la corresponent llicència per la tinència d’animals potencialment perillosos.
Atès que, a data d’avui el senyor Gelo Otalo, no ha presentat cap tipus de sol·licitud per tinència d’animals perillosos.
De conformitat amb l’article 118.1.b) i art. 120 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient el no tenir llicència d’animal potencialment perillós es una infracció molt greu i es pot sancionar amb una multa d’entre 2,400,01 euros i 15.000 euros.
De conformitat amb el que disposa a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17/05/2006 (BOIB 23/05/06, Nº74), atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria d’acord amb la previsió de l’article 13.7 de la Llei 50/1999. Així mateix la resolució que es dicti es donarà compta a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.
Aquesta Alcaldia en ús de les atribucions que li confereix la Normativa vigent té a bé en dictar la següent:
PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador al Sr. Daniel Gelo Otalo (DNI:43.179.600-K) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a
l’exercici de la potestat sancionadora, els articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional dels fets i les infraccions que s’hagin pogut cometre en aquest cas, i segons l’ article 118.1.b.) i 120 de l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, seria una infracció molt greu i li podria correspondre una multa de 2.400,01.euros.
SEGON.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposa l’article 117 de l’Ordenança municipal, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, el Sr.Gelo Otalo, pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin amb els efectes establerts als art. 10 i 11 d’aquesta normativa.
TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i el Sr. Rafael Carrasco Martorell, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.
QUART.- Indicar al Sr. Gelo Otalo el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
QUINT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el Sr. Gelo Otalo disposarà d’un termini de trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.
SEXT.- De conformitat amb el disposat a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17 de maig de 2006 (BOIB 23/05/06, nº74) que atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria d’acord amb la previsió de l’article 13.7 de la Llei 50/1999, i donant compta de la resolució adoptada a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.
Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fe. “
Atès que, l’esmentat decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.
Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessat mitjançant escrit de data 17 de desembre/12, durant el període de UN MES, amb dos intents de notificació i publicació al BOIB núm. 22 de data 14 de febrer/13 no havent presentat al·legacions ni documents de cap tipus.
Atès que, conformement amb el que disposa l’article 8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.
Atès que, de l’esmentada infracció de medi ambient n’és responsable en concepte d’autor dels fets el Sr. Gelo Otalo per haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.
Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.
De conformitat amb el que disposa a la Resolució dictada per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de data 17/05/2006 (BOIB 23/05/06,Nº74), atribueix als Ajuntaments la tramitació i resolució dels procediments sancionadors en la matèria d’acord amb la previsió de l’article 13.7 de la Llei 50/1999. Així mateix la resolució que es dicti es donarà compta a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.
Vists els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent
RESOLUCIO
1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient al Sr. DANIEL GELO OTALO (DNI: 43.179.600-K), referent a la tinència d’animal potencialment perillós fora la corresponent llicència administrativa.
2.on.- Imposar al senyor Gelo Otalo com a responsable de la referida infracció de medi ambient una sanció de 2.400,01.-€.
3er.- Aprovar la liquidació corresponent a la referida sanció per l’import total de 2.400,01.-€.
4.è.- Que es notifiqui aquesta resolució final a la Conselleria d’Agricultura i Pesca.
5.è.- Notificar aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.
6.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a Intervenció.
Conformement amb el que disposa l’article 89.3, de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorres un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.
D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra aquest Decret, que es definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2 del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si transcorris un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós –Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol altres recursos si ho creu convenient.
El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 30 de maig de 2013.Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors
Forma de pagament de la sanció:
PAGAMENT.- L’import total de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la efectiva, en el termini de trenta dies, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.
El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:
- Banca March.- Cta. Cte. 0061-0151-90-0000780113.”
Marratxí, 6 d’agost de 2013
El Batle acctal,
Sebastià Frau Serra