Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 15357
Resolució del director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement de 9 d’agost de 2013 per la qual s’estableix el procediment perquè els alumnes de les universitats amb les quals no s’ha signat cap conveni específic de col·laboració puguin fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats
Versió PDF
La dispersió en universitats de l’Estat d’alumnes amb la intenció de fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha determinat la necessitat d’establir les pautes per autoritzar-les i donar-hi cobertura formal.
Correspon a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement facilitar als alumnes l’accés al coneixement professionalitzador en el context educatiu de centres docents públics, centres privats concertats i centres privats reconeguts per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears i que segueixen el currículum de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Establir el procediment perquè els alumnes de les universitats amb les quals no s’ha signat cap conveni específic de col·laboració puguin fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Aquest procediment figura com a annex I d’aquesta Resolució.
Segon
Deixar sense efecte la resolució de dia 21 de setembre de 2012 referent al procediment que s’ha de seguir perquè els alumnes d’universitats amb les quals no s’ha signat cap conveni específic de col·laboració puguin fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
Tercer
Ordenar la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, la pàgina web de la Direcció General (<http://dguni.caib.es>) i al web educatiu de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats (http://weib.caib.es).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 9 d’agost de 2013
El director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement
Miguel José Deyá Bauzá
ANNEX I
Procediment per fer les pràctiques
1. Iniciació del procediment
Correspon a la universitat cercar el centre docent adequat i sol·licitar formalment i per escrit al director o a la directora del centre (mitjançant la sol·licitud d’admissió d’alumnes en pràctiques que figura com a annex I) la conformitat perquè l’alumne hi faci les pràctiques. S’han d’acordar les funcions encomanades al centre docent i al tutor o a la tutora de pràctiques i s’ha de proporcionar tota la informació necessària. La universitat ha d’incloure en la documentació una còpia compulsada de l’assegurança contractada per cobrir l’alumne en cas d’accident o danys durant el període de pràctiques al centre. La direcció del centre docent ha d’informar el claustre de l’admissió d’alumnes en pràctiques.
2. Professors tutors
Els tutors dels estudiants en pràctiques han de ser funcionaris de carrera o acreditar tres anys d’experiència docent. En el cas dels centres privats concertats o privats el professor o la professora a càrrec de la tutoria de les pràctiques ha d’acreditar una experiència mínima de tres cursos.
3. Conformitat del centre
Una vegada rebuda i analitzada la proposta, el director o la directora del centre educatiu ha de signar el document de conformitat del centre (annex III), amb què accepta participar en la formació de l’alumne. Aquest document, conjuntament amb una còpia de l’assegurança que li ha d’haver remès la universitat sol·licitant, s’ha de trametre al director general d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears. La conformitat del centre també s’ha de trametre a la universitat sol·licitant.
4. Autorització de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats
La Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, una vegada rebut el document de conformitat del centre i la còpia de l’assegurança, ha d’autoritzar mitjançant el document d’autorització de la Conselleria (annex IV) el centre docent perquè admeti l’estudiant en període de pràctiques i, per escrit, n’ha d’informar el mateix centre, el Departament d’Inspecció Educativa de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears i la universitat sol·licitant.
En cap cas un centre pot rebre un alumne en pràctiques sense tenir aquesta autorització.
5. Compensació per la participació en les pràctiques
5.1. Estudis de grau
Les universitats han d’aportar a cada centre, per cada estudiant que hi faci les pràctiques, una quantitat equivalent al 60 % del preu de la matrícula de les pràctiques, d’acord amb el decret relatiu a la prestació de serveis acadèmics universitaris que estigui en vigor en el període de pràctiques. A aquest efecte la universitat ha d’aportar un certificat en què consti el nombre de crèdits, el preu del crèdit i la quantitat que ha de rebre el centre destinatari (annex V).
5.2. Màster de Formació del Professorat i postgraus
Les universitats han d’aportar a cada centre, per cada estudiant que hi faci les pràctiques, una quantitat equivalent al 100 % del preu de la matrícula de les pràctiques, d’acord amb el decret relatiu a la prestació de serveis acadèmics universitaris que estigui en vigor en el període de pràctiques. A aquest efecte la universitat ha d’aportar un certificat en què consti el nombre de crèdits, el preu del crèdit i la quantitat que ha de rebre el centre destinatari (annex V).
5.3. Certificació
En acabar el període de pràctiques, i abans del 30 de juny, el centre ha de comunicar a la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement, mitjançant l’annex VI, informe de realització de les pràctiques, que l’alumne ha duit a terme les pràctiques amb normalitat, segons la forma acordada i en els terminis prevists. La Direcció General ha de tramitar la proposta de certificat del professor o la professora a càrrec de la tutoria perquè se li reconeguin les hores de formació corresponents a aquesta activitat, d’acord amb la normativa vigent.