Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 15177
Delegació de competències
Versió PDF
En data 31 de juliol de 2013, el Batle Sr. Antoni Reus Darder, ha dictat la resolució que seguidament es transcriu:
“DECRET DE DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES
Atès que d’acord amb l’article 17 bis 2 de l’Ordenança Municipal de Neteja Viària (BOIB Núm. 65 08/05/2004, BOIB Núm. 86 de 18/06/2013 i BOIB Núm. 91 de 29/06/2013), els propietaris de zones verdes o espais lliures enjardinats estan obligats a mantenir-los en bon estat de conservació, neteja i ornat, controlant el creixement dels seus arbres i plantes i a la no proliferació de plagues de qualsevol tipus, així com també a mantenir en condicions adequades de neteja aquells trams de via pública que quedin davall qualsevol element vegetal. Tanmateix, s’estableix que els arbres, bardisses i plantes enfiladisses i demés elements vegetals existents en els jardins privats no podran envair les aceres o passejos ni les vies públiques de manera que dificultin o molestin el pas de vianants per les mateixes o afectin a la seguretat vial.
Atès que d’acord amb l’article 4 de la indicada Ordenança, en cas d’incompliment, l’Ajuntament podrà obligar a la persona responsable a la realització dels treballs o actuacions que consideri necessàries, podent actuar subsidiàriament a cost i despesa dels obligats o obligades i que, igualment, anirà a cost i despesa d’aquests, la reposició dels béns afectats a l’estat que tenien en el moment anterior a la comissió de la infracció.
Atès que d’acord amb l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, l'òrgan competent per resoldre aquest procediment és el Batle.
Atès que amb caràcter previ a l’inici d’un expedient sancionador per infracció d’aquests preceptes es vol fer un requeriment al presumpte infractor, sota l’advertiment que si no l’atén en el termini indicat, l’Ajuntament actuarà subsidiàriament, repercutint el cost i la despesa que es generi.
Vist que l’art. 13 de la Llei 30/1992 i l’article 43 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals permet la delegació de competències atribuïdes a aquesta batlia, RESOLC
PRIMER.- Delegar al Sr. Joan Monjo Estelrich, Regidor Delegat de Can Picafort i Son Serra de Marina, les competències pròpies d’aquesta batlia relatives als actes administratius inherents al compliment de l’article 17 de l’Ordenança de Neteja Viària, concretament els requeriments tendents a exigir el seu compliment i aprovació de les liquidacions provisionals i definitives que es meritin amb motiu de l’execució subsidiària de les actuacions necessàries incomplertes per part dels subjectes responsables.
SEGON.- Publicar la present delegació al BOIB de conformitat amb el que disposa l’art 13.3 de la Llei 30/1992 de RJAPAC.”
Contra la present resolució es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva publicació. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la seva publicació. Tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs o reclamació que considereu convenient d’interposar.
Santa Margalida, 2 d’agost de 2013
El Batle,
Antoni Reus Darder