Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 15095
Planejament i Gestió Urbanística. Edicte informació pública aprovació definitiva modificació PGOU referit a la modificació de la qualificació jurídica i l'ús detallat de l'equipament públic esportiu EQ2b/DP-P 74-02-E. (PA 2013/0006)
Versió PDF
Exp: PA 2013/0006
L’ Ajuntament Ple en sessió celebrada el 25-07-2013, va aprovar definitivament una modificació del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) mitjançant el següent acord:
INFORME DEL CAP DEL DEPARTAMENT- El projecte de modificació del PGOU de Palma, referit a la modificació de la qualificació jurídica i l’ús detallat de l’equipament públic esportiu EQ2b/DP-P 74-02-E, de 17.430 m2 (equipament DP-2 al Plan Parcial del SUP 74-01 “Zona de Serveis de Llevant”), en el sentit que aquesta parcel·la passa de domini públic a domini patrimonial, l’ús detallat passa de públic a públic col·lectiu i es manté l’ús global esportiu, tot amb la finalitat del compliment del protocol signat entre la Federació de Futbol de les Illes Balears i l’Ajuntament de Palma en data 3 de juliol de 2012, que té per objecte facilitar la construcció de la nova seu de la Federació de Futbol de les Illes Balears i fomentar la pràctica del futbol i l’esport en general dirigit preferentment als nins i joves de la Ciutat de Palma, fou aprovat inicialment per la Junta de Govern de Palma, en sessió celebrada el 29 de maig de 2013, i sotmès a informació pública de QUINZE DIES mitjançant anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 77 de dia 01.06.2013, edicte núm. 10209 i al tauler d´anuncis d´aquesta Corporació.
Dins aquest termini, que va acabar el dia 19.06.2013, no s´han presentat al.legacions.
El present procediment s´ajusta a la regulació continguda a l´article 15 de la Llei 7/2012, de 13 de juny, de mesures urgents per a l´ordenació urbanística sostenible: per tant, entre l´aprovació inicial i la definitiva l´expedient únicament s´ha de sotmetre al tràmit d´informació pública durant un termini de QUINZE DIES.
Es fa constar que es sol.licitarà informe a la Secretaria General en virtut de les seves funcions d’assessorament legal al Ple i les Comissions, atribuïdes en l´article 122.5.e) apartat 2n. de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, en relació a l´ article 123.2 del mateix text legal, que tindrà caràcter preceptiu per què es tracta d’assumptes que exigeixen una majoria especial. Dit informe es preveu també a l’article 85 de la Llei 20/2006, Municipal i de Règim Local de las Illes Balears, de 15 de desembre.
Atès el que disposa l´article 15 de la Llei 7/2012, de 13 de juny, de mesures urgents per a l´ordenació urbanística sostenible pot aprovar-se definitivament la proposta de modificació del Pla General d´Ordenació Urbana de Palma.
Atès el que disposen els articles 72 i 73 i la disposició addicional quarta de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de Capitalitat de Palma de Mallorca, d´acord amb la redacció donada per la Llei 6/2012, de 6 de juny , pot aprovar-se definitivament la proposta de modificació del Pla General d´Ordenació Urbana de Palma.
Per això, i atesos els articles 172 i 175 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals; els art. 127.1.c), 123.1.i), 122-4-a), i amb el quòrum establert a l’article 123.2 del capítol II, títol X de la Llei 7/85 de 2 d’abril, modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre de Mesures per la modernització del govern local, RDL 781/86, de 18 d’abril, art. 99 i següents del Reglament Orgànic del Ple, 4-1-e) i 12-a) del Reglament de la Gerència d’Urbanisme, es considera que el Consell de la Gerència pot adoptar la següent resolució:
Proposar a la Junta de Govern l’aprovació definitiva del projecte de modificació del Pla General d´Ordenació Urbana de Palma, relativa a la modificació de la qualificació jurídica i l’ús detallat de l’equipament públic esportiu EQ2b/DP-P 74-02-E, per tal que sigui elevat a l’ajuntament Ple, previ dictamen de la Comissió Informativa l’adopció del següent:
ACORD
1r.-Aprovar definitivament la modificació del Pla General d´Ordenació Urbana de Palma, relativa a la modificació de la qualificació jurídica i l’ús detallat de l’equipament públic esportiu EQ2b/DP-P 74-02-E de 17.430 m2 (equipament DP-2 al Plan Parcial del SUP 74-01 “Zona de Serveis de Llevant”), en el sentit que aquesta parcel·la passa de domini públic a domini patrimonial, l’ús detallat passa de públic a públic col·lectiu i es manté l’ús global esportiu, tot amb la finalitat del compliment del protocol signat entre la Federació de Futbol de les Illes Balears i l’Ajuntament de Palma en data 3 de juliol de 2012, que té per objecte facilitar la construcció de la nova seu de la Federació de Futbol de les Illes Balears i fomentar la pràctica del futbol i l’esport en general dirigit preferentment als nins i joves de la Ciutat de Palma.
2n.- Comunicar el present acord als Serveis municipals que es puguin trobar afectats, així com a l´Oficina de la revisió del PGOU.
3r.- Notificar el present acord a la Federació de Futbol de les Illes Balears.
4t.- Donar trasllat al Consell Insular de Mallorca i al Govern de les Illes Balears del present acord, dins el termini de quinze dies des de la seva adopció, tot adjuntant un exemplar degudament diligenciat de la documentació aprovada.
5è.-Publicar el present acord, juntament amb fitxa adient, al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6è. Reversió: Condicionar la cessió dels terrenys al compliment de les finalitats establertes en el Protocol de data 3 de juliol 2012, en relació a
Complint amb l' art. 11.2 del Reial Decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de sòl, i l' art. 134 del Reglament de Planejament, RD 2159/78, de 23 de juny, es publica perquè es prengui general coneixement i als efectes pertinents.
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, de conformitat amb l’article 107.3 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener, podeu presentar recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb els articles 25 i 45 i ss. d’aquesta Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa davant la Sala contenciós administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptats des de l' endemà de la publicació.
Així mateix i d' acord amb als art. 70 i 65.2 de la Llei 7/85, de 2 d' abril, es publica tot seguit el present acord, juntament amb fitxa adient.
Palma, 01 d’agost de 2013
El cap del Departament,
p.d.Decret de batlia núm. 10434 de 8 de juny de 2012,
Jaume Horrach Font