Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 15005
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Pla d’ordenació de recursos humans relatiu a la cobertura de 15 places de la subescala administrativa mitjançant un procés de promoció interna
Versió PDF
Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 12 de juny de 2013 es va acordar el següent:
PRIMER.- Aprovar el Pla d’ordenació de recursos humans relatiu a la cobertura de 15 places de la Subescala administrativa mitjançant un procés de promoció interna.
El document referenciat s’adjunta com annex al present acord.
SEGON.- Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DEL PLA D’ORDENACIÓ DE RECURSOS HUMANS RELATIU A LA COBERTURA DE 15 PLACES D’ADMINISTRATIU MITJANÇANT UN PROCÉS DE PROMOCIÓ INTERNA
1. Objectiu
Aquest pla d’ordenació de recursos humans té per objecte acomplir la previsió de l’art. 34.6 de l’acord de Junta de Govern de 2 de juny de 2010, pel que s’aprova l’acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius d’aquest Ajuntament, relatiu a la convocatòria per promoció interna de 15 places d’administratiu (corresponents a l’any 2011) del grup C, subgrup C1, de l’escala d’administració general, subescala administrativa, segons la classificació prevista a l’article 76 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, entre el personal auxiliar administratiu funcionari de carrera d’aquest Ajuntament, de l’escala d’administració general, subescala auxiliar administrativa, grup C, subgrup C2.
2. Justificació del pla d’ordenació
L’art. 34.6 del vigent acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius d’aquest Ajuntament preveu que per tal d’arribar a un augment del nombre de places del personal de la subescala administrativa perquè sigui com a mínim igual al de les places de la subescala auxiliar administrativa, l’Ajuntament ha d’incloure a la seva oferta de promoció interna dels anys 2011, 2012 i 2013, 15 places de la subescala administrativa cada any perquè siguin cobertes per promoció interna pel seu personal de la subescala auxiliar administrativa.
Atesa l’existència de llocs de treball vacants a la plantilla d’aquest Ajuntament d’administratiu, que han de ser ocupats per funcionaris que pertanyin a la subescala administrativa, els quals es troben dotats pressupostàriament i es troben així mateix ocupats en comissió de serveis per funcionaris de carrera de la subescala auxiliar administrativa, que es pot procedir a la seva cobertura amb caràcter definitiu mitjançant la convocatòria d’un procés de promoció interna entre el personal administratiu. La convocatòria es refereix exclusivament a les 15 places de l’any 2011.
3. Àmbit d’aplicació
La convocatòria es referirà a 15 places d’administratiu (corresponents a l’any 2011), de l’escala d’administració general, subescala administratiu, grup C, subgrup C1. Les retribucions i condicions de treball aplicables als llocs de treball d’administratiu a la Relació de Llocs de Treball d’aquest Ajuntament.
Els funcionaris que poden participar en la convocatòria hauran de complir una sèrie de requisits:
- Pertànyer al subgrup C2 de titulació, de l’escala d’administració general, subescala auxiliar administratiu de la plantilla de funcionaris de carrera d’aquest Ajuntament.
- Complir amb qualsevol dels requisits següents:
- Tenir un mínim d’antiguitat de 2 anys de serveis prestats en aquesta Corporació com a funcionari de carrera en la subescala auxiliar administrativa de l’escala d’administració general.
4. Règim jurídic
La convocatòria de promoció interna que és objecte d’aquest Pla es troba legalment avalada a les següents disposicions:
L’art. 69 de la Llei 7/2007 abans indicada, preveu al seu apartat 1 que la planificació dels recursos humans a les Administracions Públiques tindran com a objectiu contribuir a la consecució de l’eficàcia en la utilització dels recursos econòmics disponibles mitjançant la dimensió adequada dels seus efectius, la millor distribució, formació i mobilitat. A l’apartat dos, estableix que les Administracions Públiques podran aprovar plans per a l’ordenació dels seus recursos humans que incloguin, entre d’altres mesures, la relativa a la promoció interna del personal. En similars termes es refereix l’art. 38 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les administracions de les Illes Balears.
L’art. 18 de l’esmentada Llei 7/2007, i els art. 68 a 70 de la Llei 3/2007, abans esmentada, regulen la promoció interna.
5. Limitació pressupostària
La convocatòria d’aquesta promoció interna no suposarà una modificació del pressupost de despeses per a l’any 2013 ni incrementarà la massa salarial, d’acord amb allò previst al RDLlei 20/2011, pel que fa al capítol I, atès que els llocs de treball estan dotats pressupostàriament des del 2011, i es troben ocupats del seu moment en comissió de serveis per funcionaris de carrera de la subescala auxiliar.
6. Àmbit temporal
L’àmbit temporal d’aquest Pla, que correspon a l’any 2011, ha de tenir lloc no obstant, durant l’any 2013 tota vegada que per raons organitzatives i especialment pel canvi de legislatura durant els anys 2011 i 2012, no s’ha pogut engegar abans.
Palma, 5 d’agost de 2013
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 22906 de 01/12/2011 (BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Juan García Lliteras