Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 14992
Elevació a definitiu ordenança fiscal ICO 2013
Versió PDF
Transcorregut el termini d’exposició al públic de l’acord relatiu a l’ordenança fiscal de l’Impost sobre construccions, instal·lacions i Obres, aprovada en sessió plenària de la corporació 20-05-2013 i, no havent-se presentat reclamacions, s’eleva a definitiu dit acord, segons preveu l’art. 17 del TRLRHL de 2004 i article 103.2 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre.
El text íntegre de l’ordenança es publicarà en el BOIB, si serà d’aplicació a partir de la seva publicació en el BOIB.
Contra l’elevació definitiva de dit acord, els interessats podran interpolar recurs contenciós administratiu davant la Sala de lo Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir del dia següent de la publicació de l’acord en el BOIB
Lloseta, a 1 d’agost del 2013.
El Batlle,
“ORDENANÇA FISCAL DE L’IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES.
(Texte refós; aprovat pel plenari: 27-09-2004; proposta de modificació aprovada al proper plenari de 20/05/2013).
Article 1º.‑ Fet imposable.
1. Constitueix el fet imposable de l’impost, la realització dins el terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la que s’exigeixi declaració responsable o comunicació prèvia, o l’obtenció de la corresponent llicència d’obra urbanística, s’hagi obtingut o no dita llicència, sempre que la seva expedició correspongui a aquest Municipi.
2. Les construccions, instal·lacions u obres a que es refereix l’apartat anterior podran consistir en:
A) Obres de construcció d’edificacions i instal·lacions de totes classes de nova planta.
B) Obres de demolició.
C) Obres en edificis, tan aquelles que modifiquen la seva disposició interior com el seu aspecte exterior.
D) Alineacions i rasants.
E) Obres de fontaneria i clavegueram.
F) Obres en cementiris.
G) Qualsevol altre tipus de construccions, instal·lacions o obres que requereixin llicència d’obra o urbanística.
Article 2º.‑ Subjectes passius.
1.- Són subjectes passius d’aquest impost, a títol de contribuent, les persones físiques o jurídiques i les entitats a que es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària, que siguin propietaris de la construcció, instal·lació o obra, siguin o no propietaris de l’immoble sobre la que es realitzi aquella.
Tindrà la consideració de propietari de la construcció, instal·lació o obra qui suporti les despeses o el cost que comporti la seva realització.
2.- En el supòsit de que la construcció, instal·lació o obra no sigui realitzada pel subjecte passiu contribuent, tindrà la condició de subjecte passiu substitut del mateix aquell que sol·liciti la corresponent llicència o realitzin les construccions, instal·lacions o obres.
3.- Així mateix, seran subjectes passius substituts del contribuent, aquells que sol·licitin la llicència urbanística o presentin la declaració responsable o comunicació prèvia.
Article 3º.‑ Base imposable, quota i meritació.
1.- La base imposable d’aquest impost està constituïda pel cost real i efectiu de la construcció, instal·lació i obra, que equivaldrà al pressupost d’execució material del projecte tècnic visat pel col·legi professional competent. No formen part de la base imposable l’IVA, tampoc altres imposts anàlegs, ni taxes ni preus públics ni demés prestacions patrimonials de caràcter públic relacionades amb la construcció, instal·lació o obra; així mateix, no integren la base imposable els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d’execució material.
2.- En el supòsits de no exigir-se projecte tècnic per a l’execució de la construcció, instal·lació o obra, els serveis tècnics municipals les valoraran conformement els mòduls i preus dels respectius col·legis professionals.
3.-. La quota de l’impost serà el resultat d’aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.
4.- El tipus de gravamen serà el 4 per 100.
5.- L’impost es merita en el moment d’iniciar-se la construcció, instal·lació o obra, encara que no s’hagi obtingut la corresponent llicència.
Article 4º.- Bonificacions de la quota.-
1.- S’estableix una bonificació del 95 per 100 de la quota a favor d’aquelles construccions, instal·lacions i obres, que el Ple de la Corporació declari d’especial interès o utilitat pública municipal, atès les circumtàncies socials, culturals, històrico – artístiques, o de foment de l’ocupació que justifiquin tal declaració. Aquesta correspondrà al Plenari de l’Ajuntament, prèvia sol·licitud del subjecte passiu, per vot favorable de la majoria simple dels seus membres.
2.- S’estableix una bonificació del 50 per 100 de la quota a favor de les construccions, instal·lacions i obres referents als habitatges de protecció oficial de promoció pública.
3.- Així mateix, s’estableix una bonificació i subvenció fins el 100 per 100 de la quota tributària per aquelles obres acollides al règim d’ajudes autonòmic i municipal sobre rehabilitació d’habitatges i façanes, i actuacions dins Àrees de rehabilitació integral.
4.- S’estableix també una bonificació del 90 per 100 a favor de les construccions, instal·lacions i obres que afavoreixin les condicions d’accés i habitabilitat dels discapacitats.
Article 5º.- Gestió.-
1. Quan es concedeixi llicència preceptiva, o se presenti la liquidació responsable o comunicació prèvia, es practicarà una liquidació provisional, determinant-se la base imposable en funció del pressupost presentat pels interessats, sempre que el mateix hagués estat visat pel Col·legi Oficial corresponent; en altres casos, la base imposable estarà determinada pels tècnics municipals d’acord amb el cost estimat de la construcció, instal·lació o obra. A tal efecte, una vegada concedida la preceptiva llicència i prèviament al lliurament del títol acreditatiu als interessats, els subjectes passius vindran obligats a efectuar l’ingrés de l’import de la liquidació provisional.
2. A la vista de les construccions, instal·lacions i obres efectivament realitzades i del cost real efectiu de les mateixes, l’Ajuntament, mitjançant l’oportuna comprovació administrativa, podrà modificar, al seu cas, la base imposable a que es refereix l’apartat anterior, practicant la corresponent liquidació definitiva, i exigint al subjecte passiu o reintegrant-li, al seu cas, la quantitat que correspongui.
Article 6º. Inspecció i Recaptació
La inspecció i recaptació de l’impost es realitzarà d’acord amb el previst a la Llei General Tributària i a les demés Lleis de l’Estat reguladores de la matèria, així com a les disposicions dictades per al seu desenvolupament.
Article 7º.‑ Infraccions o sancions.
En tot el relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries així com a la determinació de les sancions que per les mateixes corresponguin a cada cas, s’aplicarà el règim regulat per la Llei General Tributària i per les disposicions que la complementen i desenvolupen.
Article 8º.- El no previst per aquesta Ordenança, s’estarà al que disposa la Llei 39/1988, de 28 de desembre, modificada per la Llei de reforma 51/2002, de 27 de desembre.
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació al BOIB de conformitat amb el que disposa l’art. 17 de la Llei 38/1998, reguladora de les Hisendes Locals.
Lloseta a 02 de maig de 2013.
El Secretari / La Interventora Accdtal.-Conforme,
La regidora d’Hisenda.
Mª Alemany Sánchez.- “