Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 14963
Edicte de la Resolució d'alcaldia núm. 2013-0484 de data 31/07/2013 en la que es resol reajustar l'organització interna de tal manera que resulti més eficaç
Versió PDF
Exp.: 1208/2013 G
En compliment a l'art. 47.1 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, es fa públic que per Resolució d'Alcaldia NÚM. 2013-0484 de data 31/07/2013 s'ha disposat:
“Transcorreguts dos anys des de les passades eleccions locals, s'ha realitzat una anàlisi de les competències encomanades als membres de l'Equip de Govern i això ha tingut com a resultat que es consideri convenient reajustar-les per millorar l'organització interna de tal manera que resulti més eficaç.
Per això, una vegada analitzat amb els membres de l'Equip de Govern i fent ús de les atribucions que han estat conferides a aquesta Alcaldia en els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb els articles 43, 44, 45 i 51 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, tenint en consideració el que es disposa a la Llei 20/2006 municipal i de règim local de les Illes Balears,
RESOLC:
PRIMER. Delegar a favor del regidor Emilio Agis Benejam, primer tinent de batle, la gestió, inspecció i impulsió en matèria de vies de comunicació, com ara la conservació de camins i vies rurals, i el manteniment de les vies públiques urbanes. Amb aquesta finalitat serà responsable, entre altres, de la tramitació dels expedients de cessió de terrenys al CIM per tal d'adequar la titularitat de terrenys de domini públic municipal a les obligacions imposades pel PTI i PGOU; del manteniment i la conservació dels nuclis tradicionals d'Alaior i l'Argentina; de la programació, promoció i gestió d'habitatges de promoció publica; de la gestió de l’abastament de l'aigua potable del municipi; de la distribució i el subministrament d'energia elèctrica i de les infraestructures de telecomunicacions; de l'aprovació dels plans de seguretat i salut de les obres públiques. Així mateix, li correspondrà la gestió i la coordinació amb altres administracions de les obres públiques d'envergadura que s'executin dins el municipi, com ara les obres del Pati de sa Lluna.
També, per facilitar el desenvolupament econòmic local, la promoció del turisme i del polígon industrial, el foment de l'ocupació i dels emprenedors, el projecte del Parc Bit, la creació de vivers d'empreses i indústries, el diàleg amb les associacions professionals, l'ús de noves tecnologies i l'aplicació efectiva de les mesures d'administració electrònica que el Govern central vol emprendre dirigides a l'activitat empresarial i comercial; la gestió informàtica i el desenvolupament de la pàgina web municipal, i els transports públics.
Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: camins i vies municipals, pous i instal·lacions dels serveis d’aigua potable, instal·lacions de telecomunicacions, etc. Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Amb autorització prèvia de la despesa per part de la regidora d'Hisenda, li correspon la tramitació dels expedients de contractació de les activitats de la seva competència de quantia inferior a 18.000 €.
SEGON. Delegar a favor de la regidora Isabel Rodríguez Anglada, segona tinenta de batle, la gestió, inspecció i impulsió de l'àrea de Cultura, Festes, Joventut i Participació Ciutadana. Se li encomana també la gestió dels mercats municipals i les relacions amb la Universitat de les Illes Balears.
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats. Serà al seu càrrec la gestió de l'ús dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: Biblioteca, Xalubínia, escola Es Pouet, Es Bot, Punt d’Informació Jove i les sales adscrites a Cultura de l'edifici de l'Escola d'Adults. Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Amb autorització prèvia de la despesa per part de la regidora d'Hisenda, li correspon la tramitació dels expedients de contractació de quantia inferior a 18.000 €.
TERCER. Delegar a favor del regidor Juan Sintes Riudavets, tercer tinent de batle, la gestió, inspecció i impulsió dels serveis relacionats amb l'enllumenat públic; la recollida de fems i neteja viaria; l'ús, el manteniment i la neteja de parcs i jardins; el manteniment del mobiliari urbà amb l'excepció del mobiliari dels jocs infantils dels dits parcs; la gestió de la Brigada Municipal d’Obres i el sanejament: instal·lacions de depuració de titularitat municipal, estacions de bombament, pluvials...
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats. Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: Deixalleria i Punt Verd, terrenys de l'antiga depuradora de Cala en Porter, estacions de bombament, instal·lacions de depuració, parcs i jardins i zones verdes públiques. Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Amb autorització prèvia de la despesa per part de la regidora d'Hisenda, li correspon la tramitació dels expedients de contractació de quantia inferior a 18.000 €.
QUART. Delegar a favor del regidor Arturo Pons Reurer, quart tinent de batle, la gestió, inspecció i impulsió de l'àrea de Seguretat Pública, Ordre Públic i Policia Local, així com els serveis relacionats amb protecció civil i prevenció i extinció d’incendis; l'ordenació del trànsit de vehicles i persones a les vies urbanes, i la resolució dels expedients sancionadors; la circulació, els serveis de mobilitat i gestió del transport i dels taxis; la gestió de l'atenció primària a la salut; el cementeri, els serveis funeraris i la policia sanitària mortuòria.
També, la gestió de l'equipament esportiu i la planificació de les activitats esportives; la gestió de la utilització de les instal·lacions esportives de centres públics en horari extraescolar; la gestió del personal i, en particular, la negociació col·lectiva, individual i la representació de la corporació davant organitzacions sindicals; l'aprovació dels plans de vacances del personal; la concessió de llicències i permisos; la instrucció d'expedients de personal; la resolució de faltes lleus; l'oferta pública d'ocupació; les borses de selecció de personal i les propostes de distribució de retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques d'acord amb els regidors delegats de les àrees.
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats; serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: Cementeri, aparcaments públics, l'edifici d'In-salut, les instal·lacions esportives com ara la sala M3C, el poliesportiu, el camp de futbol, el camp de futbol 7, el Club Hípic, els parcs de patinatge (skatepark), les instal·lacions esportives de Cala en Porter, el mobiliari dels parcs infantils de tot el terme municipal i el manteniment dels següents edificis públics: col·legis Dr. Comas i Mestre Duran, Escola d'Adults i Espai Rotger.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Amb autorització prèvia de la despesa per part de la regidora d'Hisenda, li correspon la tramitació dels expedients de contractació de quantia inferior a 18.000 €.
CINQUÈ. Delegar a favor del regidor Antoni Mascaró Camps la gestió, inspecció i impulsió dels Serveis Socials municipals; la promoció i la reinserció social, i la cooperació amb el Tercer Món.
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats. Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: edifici de Santa Rita per a Serveis Socials, edifici de la Creu Roja i centre geriàtric.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Amb autorització prèvia de la despesa per part de la regidora d'Hisenda, li correspon la tramitació dels expedients de contractació de quantia inferior a 18.000 €.
SISÈ. Delegar a favor del regidor Roger Ferrer Kemp la gestió, inspecció, impulsió i protecció del Medi Ambient; la gestió i vigilància de les activitats i usos que es duguin a terme a les platges, i la conservació i el manteniment de les urbanitzacions i els nuclis tradicionals de Calescoves i Son Vitamina. Amb aquesta finalitat, es coordinarà amb tots els responsables dels serveis municipals per tal de garantir unitat de criteri davant les empreses prestadores de serveis i, en principi, serà responsabilitat del regidor delegat de cada servei la resolució concreta de conflictes que puguin plantejar-se.
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats, quan aquesta no correspongui al responsable del servei.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència, i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Amb autorització prèvia de la despesa per part de la regidora d'Hisenda, li correspon la tramitació dels expedients de contractació de quantia inferior a 18.000 €.
SETÈ. Delegar a favor de la regidora Juana Mª Pons Gomila la gestió, inspecció i impulsió de l'àrea econòmica d’acord amb el pressupost aprovat; la negociació i la proposta d’operacions de crèdit; la planificació de les disposicions de fons; la preparació dels comptes municipals; la gestió de l'inventari i dels béns municipals, i els expedients de responsabilitat patrimonial que requereixin dictamen del Consell Consultiu; la gestió, inspecció i impulsió de l'àrea d'Educació, i la gestió de l'ús dels béns municipals relacionats amb aquesta àrea: Espai Rotger, col·legis Dr. Comas, Mestre Duran i Escola d'Adults.
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti els serveis delegats. L'abast de les competències delegades afecta, a més, la disposició de despeses per quantia no superior a 18.000 euros, la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Li correspon la tramitació dels expedients de contractació de la seva àrea de quantia inferior a 18.000 €.
VUITÈ. Elevar l'expedient a l'interventor de fons perquè adopti les mesures oportunes als efectes de la creació dels programes econòmics adequats a les noves competències per en l' exercici de 2014.
NOVÈ Notificar personalment la present Resolució a les persones designades, que es considerarà acceptada tàcitament, sempre que no hi hagi manifestació expressa.
DESÈ. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal per a coneixement general, sense perjudici de la seva efectivitat des de l'endemà de la signatura d'aquesta Resolució per part de la batlessa, i donar-ne compte al Ple de la corporació en la primera sessió que es faci. “
Alaior, 1 d'agost de 2013
La batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys