Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 14907
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques per la qual se suprimeix el lloc de feina de Tresoreria de l’Ajuntament de Palma de Mallorca per crear i classificar el lloc de feina de director financer tresorer de l’Ajuntament de Palma de Mallorca, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal de la subescala d’intervenció tresoreria
Versió PDF
Fets
1. En data 13 de maig de 2013, l’Ajuntament de Palma de Mallorca ha remès l’Acord de la Junta de Govern de 16 de juny de 2010 en el qual es varen aprovar determinades modificacions de la relació de llocs de feina, entre les quals consta la plaça de director financer tresorer.
2. El cap del Departament de Personal de l’Ajuntament de Palma de Mallorca ha presentat un escrit de 16 de maig de 2013 en el qual sol·licita que s’amortitzi el lloc de feina de Tresoreria, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, i que es creï i classifiqui el lloc de director financer tresorer.
3. L’Ajuntament de Palma de Mallorca va aportar un certificat de 23 de maig de 2013 en el qual acredita que aquesta creació i classificació no suposa cap increment de la massa salarial del seu personal.
4. L’Ajuntament de Palma de Mallorca acredita suficientment que compleix les condicions que es requereixen per concedir la creació i classificació sol·licitades, mitjançant la documentació que ha adjuntat a la petició.
5. En data 26 de juliol de 2013 el director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis va dictar la Proposta de resolució corresponent.
Fonaments de dret
1. La disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableix en l’apartat 3 que la creació, la classificació i la supressió de llocs de feina reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal correspon a cada comunitat autònoma, d’acord amb els criteris bàsics que s’estableixin per llei.
2. El títol X de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, permet que es creï el lloc de feina de director financer tresorer en els municipis de molta població. El titular de l’òrgan de gestió econòmica i financera ha de ser un funcionari amb habilitació de caràcter estatal, de conformitat amb l’article 134.2 d’aquesta Llei.
3. L’article 22.2 de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per al 2013 prohibeix l’increment de la massa salarial del personal al servei del sector públic.
4. L'article 9 a del Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal a la Conselleria d'Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Amortitzar el lloc de feina de Tresoreria de l’Ajuntament de Palma de Mallorca.
2. Crear i classificar el lloc de feina de director financer tresorer de l’Ajuntament de Palma de Mallorca, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal de la subescala d’intervenció tresoreria.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar la publicació al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques d’acord amb el que disposa l’article 9 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter estatal.
4. Traslladar aquesta Resolució a l’Ajuntament de Palma de Mallorca i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’aquesta comunitat autònoma.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Marratxí, 29 de juliol de 2013
La consellera
Maria Núria Riera Martos