Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 14804
Disciplina. DO-2009-61 Notificació declaració prescripció i demolició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a la Sra. Nuria Ferrán Moragues, exp.núm. DO-2009/61, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a FERRAN MORAGUES NURIA, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, per acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 07/05/13, s'ha disposat el següent:

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: Que formula la instructora de l'expedient de demolició, que se segueix contra NURIA FERRAN MORAGUES (PROP), de conformitat amb el que disposa l'article 66.2 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB.

RESULTANT: Que en data 09.11.2012 es va formular proposta de resolució per la qual se li concedia un termini de 10 dies, perquè formulés quantes al·legacions considerés oportunes, quant a la retirada/demolició d’obres fetes l’ Av. Gabriel Roca 35, 0A, 02 7, RC 07994503021, consistent en “col·locació de vidriera de 6 m x 1 m. aprox. d’alçada en terassa i col·locació de vidriera de 4 m. z 1 m. aprox. en bugaderia”

RESULTANT: Que en data 18.3.2013 la Sra. NURIA FERRAN MORAGUES va presentar escrit d'al·legacions.

CONSIDERANT: Que atesos els informes que figuren a l'expedient i que les al·legacions efectuades no desvirtuen els fets provats objecte de l'expedient.

Atès l'esmentat article i els d’aplicació general, el TAG que subscriu, emet el present informe i eleva al Consell de Gerència la següent proposta:

1r. ESTIMAR  PARCIALMENT les al.legacions presentades el 18.3.2013 per la Sra. Núria Ferrán Moragues, (propietària), contra la proposta de retirada/demolició del 9.11.2012

EN CONSIDERAR QUE :  

  1. la recurrent al.lega que el tancament fet a la part posterior de l’immoble (a la bugaderia) va ser realitzat a l’any 1997 , aporta com a prova còpia de l’acta de la Comunitat de Propietaris del 18.11.1998 on es pot comprovar al punt desè que en aquella data ja estava feta la instal.lació denunciada al pati de llums. Al.lega també que l’altre tancament fet a la façana principal ha estat retirat.
  2. Quan al primer tancament, i vistes les proves aportades, es conclou que efectivamanent, el tancament fet al montpeller, consta a l’acta del 18.11.1998 i vist que aquest expedient es va iniciar el 18.8.2009 per decret de la presidenta del CGU núm. 14.399,  i tenint en compte que l’article 73 de la Llei 10/1990 estableix el termini de prescripció en 8 anys des del total acabament de les obres, cal declarar aquestes obres com a prescrites.
  3. En relació al segon tancament, (el fet a la façana principal de l’edifici), el zelador municipal el 22.3.2013 ha emès el següent informe .” s'ha pogut observar que la vidriera no ha estat retirada”
  4. Per tant, atès el que s’ha explicat anteriorment, cal declarar la prescripció de la instal.lació consistent en :”  col.locació de vidriera de 4 m x 1 m aprox. en bugaderia”, continuar la tramitació de l’expedient per les obres que no han estat legalitzades ni retirades, que són :” col.locació de vidriera de 6 m x 1 m aprox. d’alçada en terrassa”, artic. 2 i 65 de la LDU.

2n.- DECLARAR la prescripció de les obres consistents en col·locació de vidriera de 4 m. x 1 m. aprox. en bugaderia

3r. ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, a la sra.  NURIA FERRAN MORAGUES (PROP), que procedeixi a la RETIRADA/DEMOLICIÓ de les obres executades sense la preceptiva llicència  a l’ Av. Gabriel Roca 35, 0A, 02 7, RC 07994503021, consistent en “col·locació de vidriera de 6 m x 1 m. aprox. d’alçada en terrassa”, així com qualsevol altre tipus d'obres o instal·lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per restituir l'habitatge en l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les esmentades obres no estan emparades en cap llicència d'obres i atès l'informe dels serveis tècnics de data 22 de juliol de 2010 que indica que les obres són il·legalitzables. Abans d’iniciar la demolició s’hauran de complir les condicions de demolició  que s’indiquen a l’informe tècnic de 22.07.2010 i que diu:

“Les següents condicions s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la demolició:

1. Redactar estudi de seguretat i salut.

2. Anomenar Coordinador de Seguretat.

3. En compliment del preceptuat en la “Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” publicat en el BOIB de 15-11-2005, haurà de complir-se el previst a l’article 9 del “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció - demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” (BOIB 23-11-2002), obtinguent la següent documentació:

  • Resguard de dipòsit de la fiança al Consell de Mallorca.
  • Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
  • Avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.
  • Avaluació, si escau, dels residus (terres i desmunts no contaminants) que no necessiten cap tipus de tractament i que es puguin destinar directament a restauració de pedreres.
  • Mesures previstes de separació en origen o reciclatge in situ durant la fase d’execució de l’obra.
  • Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.

4. Haureu de realitzar nomenament de l’empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.

EL TERMINI DE L’EXECUCIÓ SERÀ:   3 MESOS”

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona a les condicions de la demolició, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d’una llicència municipal d’obres.

4t. APERCEBRE els interessats, de conformitat amb l'article 67 i següents de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d'aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a  l'EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per part d'aquest Ajuntament, per la qual cosa es sol·licitarà pressupost a l’empresa adjudicatària per a la realització d’obres per via d’execució subsidiària amb l’Ajuntament. Des del moment en el qual es demana la presentació de pressupost, es considerarà iniciada l’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s’originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites a l’apartat1r d’aquest acord, correran a càrrec del propietari obligat.

5è. POSAR AQUEST ACORD EN CONEIXEMENT DEL DEPARTAMENT FINANCER als efectes de recaptació dels tributs pertinents.

La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d’acord als preus del Col·legi Oficial d’arquitectes tècnics de Mallorca és de 3.132,36  €.

6è. NOTIFICAR el present acord als interessats i donar-ne compte al Negociat d’Expedients Sancionadors per a iniciar/continuar l’expedient sancionador.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 2 d’agost  de 2013

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod