Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 14766
Aprovació Bases per a la constitució de borses de treball temporal de professorat per a l'Escola Municipal d'Ensenyaments Artístics de Sant Lluís
Versió PDF
La Junta de Govern Local de dia 26.07.13 va aprovar les bases per a la constitució de borses de treball temporal de professorat per a l’Escola Municipal d’Ensenyaments Artístics de Sant Lluís, les quals es transcriuen a continuació:
BASES PER A LA CONSTITUCIÓ DE BORSES DE TREBALL TEMPORAL DE PROFESSORAT PER A L'ESCOLA MUNICIPAL D'ENSENYAMENTS ARTÍSTICS DE SANT LLUÍS
1.- Objecte de la convocatòria
1.1.- L’objecte de les presents bases és regular la convocatòria dels processos de selecció per a la constitució i funcionament de Borses de Treball Temporal de professors amb destí a l’Escola Municipal d’Ensenyaments Artístics de Sant Lluís.
Les contractacions resultants de les presents bases seran per a qualsevol de les modalitats de contractació de duració determinada previstes a la legislació laboral, i podran ser a temps complert o parcial segons determinin les necessitats derivades del procés d’inscripció de l’alumnat per a cada any acadèmic.
1.2.- Les especialitats que es convoquen per a la creació de les borses són:
01 - Departament de Música:
Codi Borsa
01001 Baix elèctric
01002 Bateria
01003 Bombardí
01004 Cant
01005 Cant coral
01006 Clarinet
01007 Contrabaix
01008 Flauta
01009 Guitarra clàssica
01010 Guitarra moderna i d'acompanyament
01011 Harmonia
01012 Llenguatge musical
01013 Música i moviment
01014 Oboè
01015 Percussió
01016 Piano
01017 Saxo
01018 Trombó
01019 Trompa
01020 Trompeta
01021 Tuba
01022 Viola
01023 Violí
01024 Violoncel
02 - Departament d'Expressió Corporal:
Codi Borsa
02001 Dansa africana
02002 Dansa clàssica o ballet
02003 Dansa contemporània
02004 Dansa moderna o modern-jazz
02005 Dansa oriental
02006 Tai-txí
02007 Teatre
03 - Departament d'Arts Plàstiques:
Codi Borsa
03001 Dibuix
03002 Pintura
1.3.- El procediment selectiu serà el de concurs-oposició.
1.4.- Aquestes borses de treball es mantindran vigents per un període de dos anys o fins que es faci una nova borsa; en tot cas i en funció de les necessitats del servei, aquestes borses podran ser suprimides. Els aspirants formaran part d’una borsa que els donarà dret, segons l’ordre de puntuació obtingut en el procediment selectiu, a ser cridats per cobrir totes les necessitats de professorat que puguin sorgir, tenint en compte, sempre, la inscripció de l'alumnat i les necessitats organitzatives del centre per cada any acadèmic.
2.- Condicions i requisits que han de complir els/les aspirants
Per a ser admesos al concurs - oposició, els/les aspirants han de complir els requisits següents, que s’han de reunir el dia en que acabi el termini de presentació de sol·licituds:
A) Requisits generals:
a) Ser espanyol o estar inclòs en algun dels supòsits regulats a l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, relatiu a l’accès al treball públic de nacionals d’altres estats.
b) Tenir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.
c) Tenir complerts 16 anys i no excedir, si s’escau, de l’edat màxima de jubilació forçosa.
d) No haver estat separats, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques ni estar inhabilitats per al desenvolupament de funcions públiques.
e) No trobar-se inclosos en cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.
f) No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents. Els aspirants que tinguin la condició de disminuïts hauran de presentar certificat dels òrgans competents on s’acrediti aquesta condició i la capacitat per a l’exercici de les feines pròpies del càrrec.
B) Requisits específics:
La titulació requerida per cada especialitat és la següent:
| Departament de Música |
||
| 01001 |
Baix elèctric |
Habilitació del Govern Balear de baix elèctric |
| 01002 |
Bateria |
Habilitació del Govern Balear de bateria |
| 01003 |
Bombardí |
Grau mitjà de trombó, tuba o bombardí |
| 01004 |
Cant |
Grau mitjà de cant |
| 01005 |
Cant coral |
Grau mitjà de música |
| 01006 |
Clarinet |
Grau mitjà de clarinet |
| 01007 |
Contrabaix |
Grau mitjà de contrabaix |
| 01008 |
Flauta |
Grau mitjà de flauta |
| 01009 |
Guitarra clàssica |
Grau mitjà de guitarra |
| 01010 |
Guitarra moderna i d’acompanyament |
Habilitació del Govern Balear de guitarra moderna i d'acompanyament |
| 01011 |
Harmonia |
Grau mitjà de música |
| 01012 |
Llenguatge musical |
Grau mitjà de música |
| 01013 |
Música i moviment |
Grau d'Educació Primària de Música o Magisteri Musical |
| 01014 |
Oboè |
Grau mitjà d'oboè |
| 01015 |
Percussió |
Habilitació del Govern Balear de percussió |
| 01016 |
Piano |
Grau mitjà de piano |
| 01017 |
Saxo |
Grau mitjà de saxo |
| 01018 |
Trombó |
Grau mitjà de trombó, tuba o bombardí |
| 01019 |
Trompa |
Grau mitjà de trompa |
| 01020 |
Trompeta |
Grau mitjà de trompeta |
| 01021 |
Tuba |
Grau mitjà de trombó, tuba o bombardí |
| 01022 |
Viola |
Grau mitjà de viola |
| 01023 |
Violí |
Grau mitjà de violí |
| 01024 |
Violoncel |
Grau mitjà de violoncel |
| Departament d'Expressió Corporal |
||
| 02001 |
Dansa africana |
Educació General Bàsica o equivalent |
| 02002 |
Dansa clàssica o ballet |
Grau mitjà de dansa |
| 02003 |
Dansa contemporània |
Grau mitjà de dansa |
| 02004 |
Dansa moderna o modern-jazz |
Grau mitjà de dansa |
| 02005 |
Dansa oriental |
Educació General Bàsica o equivalent |
| 02006 |
Tai-txí |
Educació General Bàsica o equivalent |
| 02007 |
Teatre |
Educació General Bàsica o equivalent |
| Departament d'Arts Plàstiques |
||
| 03001 |
Dibuix |
Grau en Belles Arts |
| 03002 |
Pintura |
Grau en Belles Arts |
En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
3.- Sol·licituds
Les sol·licituds per a optar al concurs - oposició, adreçades al Batle, es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Lluís, finalitzant el termini de presentació deu dies hàbils a partir del següent al de la publicació de la convocatòria al BOIB, d’acord amb el model que figura com annex núm. 1.
Les sol·licituds també es podran presentar a les Oficines de Correus; en tot cas, s’hauran de lliurar en aquelles dependències abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per a ser datades i segellades pel funcionari de correus. Només així podran ser admeses a la convocatòria, sempre que s’enviï còpia segellada de la sol.licitut mitjançant fax al núm. 971.15.05.34 en el mateix dia. Sense complir aquest dos requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i hora de finalització del termini assenyalat. Si la documentació es rep amb posterioritat al termini de cinc dies naturals comptats des de la finalització del termini de presentació de sol.licituts, aquesta no serà admesa en cap cas.
La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la inadmissió de l’aspirant en el procés selectiu.
El Tribunal no valorarà els mèrits que no s’acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participar en el procés selectiu.
4.- Admissió dels aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, resolució que es publicarà en el taulell d’anuncis i en la web municipal fent constar el DNI, la relació d’aspirants admesos i exclosos i, en el seu cas, la causa de la no admissió. A la mateixa resolució s’indicarà la designació nominativa dels membres del Tribunal Qualificador. Els interessats/es disposaran d’un termini de set dies hàbils per procedir a esmenar la seva documentació; en cas contrari, s’arxivarà la seva sol·licitud.
Només seran esmenables les errades de fet, com les dades personals, direcció, data, signatura. No seran esmenables per afectar al contingut essencial de la pròpia sol·licitud:
- La presentació de la sol·licitud fora del termini.
- La manca d’algun dels documents acreditatius del compliment dels requisits detallats a la base segona.
- La manca de compliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d’instàncies.
- Els mèrits al·legats però no aportats.
Si no es presenten reclamacions a la llista provisional, aquesta es considerarà elevada a definitiva i no serà necessari tornar-la a publicar. Les reclamacions a la llista provisional d’admesos i exclosos es resoldràn mitjançant resolució d’Alcaldia en el termini màxim de deu dies hàbils i es penjarà en el taulell d’anuncis municipal i en la pàgina web. Pel mateixos mitjans es farà pública la data i hora de la constitució del Tribunal i la data i l’hora de l’inici de la fase d'oposició.
5.- Tribunal Qualificador
El Tribunal Qualificador estarà integrat per cinc titulars i cinc suplents, un dels quals serà nomenat president, i un secretari que serà designat per votació entre tots els membres d’entre els vocals.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres, siguin titulars o suplents.
El Tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors/es especialistes, per totes o algunes de les valoracions.
L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal s’ha d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.
El Tribunal Qualificador, en l’acte de constitució, abans de l’inici de les proves selectives, ha de fer constar els aclariments o les interpretacions que consideri oportuns sobre les bases i establir els criteris d’aplicació que cregui convenients.
El Tribunal Qualificador resoldrà, per majoria de vots dels seus membres presents, tots els dubtes i les propostes que sorgeixin en l’aplicació de les normes d’aquestes bases i estarà facultat per resoldre les qüestions que es puguin suscitar durant la valoració dels mèrits i per adoptar les mesures necessàries que garanteixin l’ordre en tot el que no preveuen les bases. Els seus acords seran impugnables en els supòsits i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
D’acord amb l’establert en el RD 462/2002, de 24 de maig, a efectes d’indemnització per assistència, els membres del Tribunal tindran la categoria segona.
6.- Inici i desenvolupament del procés selectiu
El procés de selecció és el de concurs - oposició amb una puntuació màxima de 34 punts.
Fase d’oposició
Tindrà caràcter eliminatori i consistirà que el Tribunal valorarà una programació completa vinculada a l'especialitat a la qual es presenti cada candidat que haurà de contemplar totes les edats i nivells d'un curs acadèmic, i amb les demés indicacions que determini el Tribunal. Per fer dita programació, els aspirants convocats disposaran d'un temps màxim de dues hores per desenvolupar-la per escrit, en els folis que necessitin i que seran subministrats pel Tribunal.
La puntuació màxima d’aquesta prova serà de 15 punts.
Per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 8 punts.
Finalment, els candidats se sotmetran a una entrevista on es podran fer diverses preguntes vinculades a dita programació i al coneixement en general de la matèria que opten impartir, així com la capacitat i aptitud per impartir-la. La puntuació màxima de l'entrevista serà de 2 punts.
Per tant, la puntuació total màxima que es podrà obtenir a la fase d’oposició serà de 17 punts.
Durant la prova i l’entrevista els candidats no podràn utilitzar més medis que els que proposi el Tribunal per desenvolupar-les. Queda expressament prohibida la utilització de telèfons mòbils i aparells informàtics.
Fase de concurs
Per passar a la fase de concurs, els aspirants hauran de superar prèviament la fase d’oposició, per la qual cosa tan sols es valoraran els mèrits dels qui l’hauran superada.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 17 punts, i de conformitat amb les escales següents:
1. Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats a una escola municipal i/o conservatori durant els dos anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,20 punts per mes treballat fins a un màxim de 5 punts, en els casos de jornada complerta o més de mitja jornada; 0,10 punts per mes fins a un màxim de 5 punts, en els casos de mitja jornada o inferior. Finalment, ambdues puntuacions no podran superar la suma total de 5 punts.
2. Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats en altres administracions o entitats privades durant els dos anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,10 punts per mes treballat fins a un màxim de 2 punts, en els casos de jornada complerta o més de mitja jornada; 0,05 punts per mes fins a un màxim de 2 punts, en els casos de mitja jornada o inferior. Finalment, ambdues puntuacions no podran superar la suma total de 2 punts.
3. Formació acadèmica superior: estar en possessió del grau superior de l'especialitat a la qual s'opta o altres titulacions superiors degudament homologades: 2 punts per el grau superior de l’especialitat i 1 punt per cada altre titulació, fins a una suma total conjunta d’un màxim de 3 punts.
4. Formació complementària: la realització de jornades, cursos i seminaris de formació d’interès vinculats al contingut de la plaça de referència. Si s’acredita un mateix curs, seminari o jornada realitzat en diferents convocatòries, només es tindrà en compte el darrer certificat. Es valoraran amb 0,01 punts per cada hora lectiva amb un màxim de 3 punts.
5. Es valorarà el coneixement de la llengua catalana acreditat mitjançant certificat expedit per l’EBAP o títols declarats equivalents per l’autoritat competent en matèria de política lingüística. La valoració es farà d'acord amb el que s'indica a continuació amb un màxim de 2 punts:
a) Coneixements inicials (certificat A): 1 punt.
b) Coneixements elementals (certificat B): 1,25 punts.
c) Coneixements mitjans (certificat C): 1,50 punts.
d) Coneixements superiors (certificat D): 1,75 punts.
e) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la de l'altre certificat que s'aporti.
6. Titulacions vinculades a la formació artística per a persones amb discapacitat o amb necessitats especials: 1 punt per titulació o 0,10 punts per cada hora lectiva amb un màxim total de 2 punts.
En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats i no justificats documentalment.
La justificació dels serveis efectius prestats ha de ser mitjançant certificat d’empresa o mitjançant contracte laboral juntament amb la vida laboral.
7.- Llista definitiva d’aprovats i presentació de documents
La qualificació final de cada aspirant serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les diferents fases.
Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l’Ajuntament, la relació de les persones aspirants que hagin resultat aptes per formar part de les borses de treball, d’acord amb l’ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.
El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, es farà pública la llista definitiva d’aprovats, per ordre de puntuació.
En cas d’empat, per establir l’ordre dels aspirants, es tindrà en compte en primer lloc la major puntuació obtinguda a la fase d’oposició. En segon lloc, la major puntuació obtinguda a la fase de concurs. En cas de persistir l’empat, per sorteig.
El Tribunal formularà a la Junta de Govern Local la proposta d’una llista definitiva, per rigorós ordre de puntuació, per a la confecció de les borses de treball.
8.- Cobertura de places
Quan es produeixi una proposta de contractació per cobrir alguna vacant, es cridarà als interessats per ordre de puntuació; els interessats disposaran del termini de tres dies hàbils per presentar en el Registre General de l’Ajuntament els documents següents:
a) Certificat mèdic, en model oficial, en el que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
b) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitada per a l’exercici de funcions públiques.
c) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecte a reconeixement de compatibilitat.
d) Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat especifica d’acord amb la normativa vigent.
En el moment en què s’ofereixi un contracte a la persona que ocupa el primer lloc de la borsa, si aquesta renúncia, es mantindrà per una vegada al primer lloc de la borsa. Seguidament es farà l’oferiment a la següent persona de la borsa, i així successivament. En els anteriors casos de renúncies, la persona ofertada es mantindrà la primera vegada en el lloc que tenia a la borsa. En els successius oferiments i renúncies, cada cop passarà directament al final de la borsa.
Per contactar amb cadascun dels possibles interessats, es realitzaran un màxim de 3 telefonades amb un interval d’almenys una hora, i amb presència cadascuna d’un/a fedetari/ària públic/a.
En cas d’impossibilitat de comunicació amb la persona interessada, es farà l’oferiment al següent de la llista i aquesta es mantindrà per una vegada al lloc que li corresponia. En cas d’una segona oferta amb impossibilitat de comunicació, passarà a la darrera posició de la llista.
El temps per manifestar la renúncia dels aspirants a la borsa de treball serà d’un dia hàbil des de la comunicació.
9.- Contractació
Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que els aspirants hagin presentat la documentació requerida de conformitat, per Decret de Batlia s’efectuarà el seu nomenament, i posterior contractació.
Els qui injustificadament no prenguin possessió de la seva plaça o lloc de treball seran declarats cessats, amb la pèrdua de tots els drets derivats del concurs i del posterior nomenament.
En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
10.- Incidències
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tots els casos que aquestes bases no preveuen.
11.- Impugnació i recursos
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.
ANNEX I
El senyor/a ......................................................................................................................., amb DNI .................................................., domicili a efectes de notificacions a .............................................................................................. i telèfon ..............................
EXPÒS
Que m’he assabentat de la convocatòria feta per l’Ajuntament de Sant Lluís per a la creació d’una borsa de treball per proveir possibles necessitats de professorat de l'Escola Municipal d'Ensenyaments Artístics de Sant Lluís amb caràcter laboral temporal o interí.
Que complesc tots els requisits assenyalats en la base segona de l’esmentada convocatòria.
Per això,
SOL·LICIT:
Que m’admeteu en l’esmentada convocatòria, en la especialitat de .................................................................................................................... (codi i borsa), per a la qual cosa aporto la documentació següent:
Fotocòpia compulsada del D.N.I. en vigor i/o resguard de la sol·licitud de renovació o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la personalitat i targeta de residència.
Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l’Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.
Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades).
(localitat), (dia) d (mes) de 2013.
(signat)
Sr. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS
Sant Lluís, 31 de juliol de 2013
Batle de l’Ajuntament de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina