Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 14766
Aprovació Bases per a la constitució de borses de treball temporal de professorat per a l'Escola Municipal d'Ensenyaments Artístics de Sant Lluís

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de dia 26.07.13 va aprovar les bases per a la constitució de borses de treball temporal de professorat per a l’Escola Municipal d’Ensenyaments Artístics de Sant Lluís, les quals es transcriuen  a continuació:

 

BASES PER A LA CONSTITUCIÓ DE BORSES DE TREBALL TEMPORAL DE PROFESSORAT PER A L'ESCOLA MUNICIPAL D'ENSENYAMENTS ARTÍSTICS DE SANT LLUÍS

 

1.- Objecte de la convocatòria

1.1.- L’objecte de les presents bases és regular la convocatòria dels processos de selecció per a la constitució i funcionament de Borses de Treball Temporal de professors amb destí a l’Escola Municipal d’Ensenyaments Artístics de Sant Lluís.

Les contractacions resultants de les presents bases seran per a qualsevol de les modalitats de contractació de duració determinada previstes a la legislació laboral, i podran ser a temps complert o parcial segons determinin les necessitats derivades del procés d’inscripció de l’alumnat per a cada any acadèmic.

1.2.- Les especialitats que es convoquen per a la creació de les borses són:

01 - Departament de Música:

Codi        Borsa

01001     Baix elèctric

01002     Bateria

01003     Bombardí

01004     Cant

01005     Cant coral

01006     Clarinet

01007     Contrabaix

01008     Flauta

01009     Guitarra clàssica

01010     Guitarra moderna i d'acompanyament

01011     Harmonia

01012     Llenguatge musical

01013     Música i moviment

01014     Oboè

01015     Percussió

01016     Piano

01017     Saxo

01018     Trombó

01019     Trompa

01020     Trompeta

01021     Tuba

01022     Viola

01023     Violí

01024     Violoncel

02 - Departament d'Expressió Corporal:

Codi        Borsa

02001     Dansa africana

02002     Dansa clàssica o ballet

02003     Dansa contemporània

02004     Dansa moderna o modern-jazz

02005     Dansa oriental

02006     Tai-txí

02007     Teatre

03 - Departament d'Arts Plàstiques:

Codi        Borsa       

03001     Dibuix

03002     Pintura

1.3.- El procediment selectiu serà el de concurs-oposició.

1.4.- Aquestes borses de treball es mantindran vigents per un període de dos anys o fins que es faci una nova borsa; en tot cas i en funció de les necessitats del servei, aquestes borses podran ser suprimides. Els aspirants formaran part d’una borsa que els donarà dret, segons l’ordre de puntuació obtingut en el procediment selectiu, a ser cridats per cobrir totes les necessitats de professorat que puguin sorgir, tenint en compte, sempre, la inscripció de l'alumnat i les necessitats organitzatives del centre per cada any acadèmic.

2.- Condicions i requisits que han de complir els/les aspirants

Per a ser admesos al concurs - oposició, els/les aspirants han de complir els requisits següents, que s’han de reunir el dia en que acabi el termini de presentació de sol·licituds:

A) Requisits generals:

a) Ser espanyol o estar inclòs en algun dels supòsits  regulats a l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, relatiu a l’accès al treball públic de nacionals d’altres estats.

b) Tenir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.

c) Tenir complerts 16 anys i no excedir, si s’escau, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver estat separats, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques ni estar inhabilitats per al desenvolupament de funcions públiques.

e) No trobar-se inclosos en cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

f) No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents. Els aspirants que tinguin la condició de disminuïts hauran de presentar certificat dels òrgans competents on s’acrediti aquesta condició i la capacitat per a l’exercici de les feines pròpies del càrrec.

B) Requisits específics:

La titulació requerida per cada especialitat és la següent:

Departament de Música

01001

Baix elèctric

Habilitació del Govern Balear de baix elèctric

01002

Bateria

Habilitació del Govern Balear de bateria

01003

Bombardí

Grau mitjà de trombó, tuba o bombardí

01004

Cant

Grau mitjà de cant

01005

Cant coral

Grau mitjà de música

01006

Clarinet

Grau mitjà de clarinet

01007

Contrabaix

Grau mitjà de contrabaix

01008

Flauta

Grau mitjà de flauta

01009

Guitarra clàssica

Grau mitjà de guitarra

01010

Guitarra moderna i d’acompanyament

Habilitació del Govern Balear de guitarra moderna i d'acompanyament

01011

Harmonia

Grau mitjà de música

01012

Llenguatge musical

Grau mitjà de música

01013

Música i moviment

Grau d'Educació Primària de Música o Magisteri Musical

01014

Oboè

Grau mitjà d'oboè

01015

Percussió

Habilitació del Govern Balear de percussió

01016

Piano

Grau mitjà de piano

01017

Saxo

Grau mitjà de saxo

01018

Trombó

Grau mitjà de trombó, tuba o bombardí

01019

Trompa

Grau mitjà de trompa

01020

Trompeta

Grau mitjà de trompeta

01021

Tuba

Grau mitjà de trombó, tuba o bombardí

01022

Viola

Grau mitjà de viola

01023

Violí

Grau mitjà de violí

01024

Violoncel

Grau mitjà de violoncel

Departament d'Expressió Corporal

02001

Dansa africana

Educació General Bàsica o equivalent

02002

Dansa clàssica o ballet

Grau mitjà de dansa

02003

Dansa contemporània

Grau mitjà de dansa

02004

Dansa moderna o modern-jazz

Grau mitjà de dansa

02005

Dansa oriental

Educació General Bàsica o equivalent

02006

Tai-txí

Educació General Bàsica o equivalent

02007

Teatre

Educació General Bàsica o equivalent

Departament d'Arts Plàstiques

03001

Dibuix

Grau en Belles Arts

03002

Pintura

Grau en Belles Arts

 

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

3.- Sol·licituds

Les sol·licituds per a optar al concurs - oposició, adreçades al Batle, es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Lluís, finalitzant el termini de presentació deu dies hàbils a partir del següent al de la publicació de la convocatòria al BOIB, d’acord amb el model que figura com annex núm. 1.

Les sol·licituds també es podran presentar a les Oficines de Correus; en tot cas, s’hauran de lliurar en aquelles dependències abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per a ser datades i segellades pel funcionari de correus. Només així podran ser admeses a la convocatòria, sempre que s’enviï còpia segellada de la sol.licitut mitjançant fax al núm. 971.15.05.34 en el mateix dia. Sense complir aquest dos requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i hora de finalització del termini assenyalat. Si la documentació es rep amb posterioritat al termini de cinc dies naturals comptats des de la finalització del termini de presentació de sol.licituts, aquesta no serà admesa en cap cas.

La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la inadmissió de l’aspirant en el procés selectiu.

El Tribunal no valorarà els mèrits que no s’acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participar en el procés selectiu.

4.- Admissió dels aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, resolució que es publicarà en el taulell d’anuncis i en la web municipal fent constar el DNI, la relació d’aspirants admesos i exclosos i, en el seu cas, la causa de la no admissió. A la mateixa resolució s’indicarà la designació nominativa dels membres del Tribunal Qualificador.  Els interessats/es disposaran d’un termini de set dies hàbils per procedir a esmenar la seva documentació; en cas contrari, s’arxivarà la seva sol·licitud.

Només seran esmenables les errades de fet, com les dades personals, direcció, data, signatura. No seran esmenables per afectar al contingut essencial de la pròpia sol·licitud:

- La presentació de la sol·licitud fora del termini.

- La manca d’algun dels documents acreditatius del compliment dels requisits detallats a la base segona.

- La manca de compliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d’instàncies.

- Els mèrits al·legats però no aportats.

Si no es presenten reclamacions a la llista provisional, aquesta es considerarà elevada a definitiva i no serà necessari tornar-la a publicar. Les reclamacions a la llista provisional d’admesos i exclosos es resoldràn mitjançant resolució d’Alcaldia en el termini màxim de deu dies hàbils i es penjarà en el taulell d’anuncis municipal i en la pàgina web. Pel mateixos mitjans es farà pública la data i hora de la constitució del Tribunal i la data i l’hora de l’inici de la fase d'oposició.

5.- Tribunal Qualificador

El Tribunal Qualificador estarà integrat per cinc titulars i cinc suplents, un dels quals serà nomenat president, i un secretari que serà designat per votació entre tots els membres d’entre els vocals.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres, siguin titulars o suplents.

El Tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors/es especialistes, per totes o algunes de les valoracions.

L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal s’ha d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

El Tribunal Qualificador, en l’acte de constitució, abans de l’inici de les proves selectives, ha de fer constar els aclariments o les interpretacions que consideri oportuns sobre les bases i establir els criteris d’aplicació que cregui convenients.

El Tribunal Qualificador resoldrà, per majoria de vots dels seus membres presents, tots els dubtes i les propostes que sorgeixin en l’aplicació de les normes d’aquestes bases i estarà facultat per resoldre les qüestions que es puguin suscitar durant la valoració dels mèrits i per adoptar les mesures necessàries que garanteixin l’ordre en tot el que no preveuen les bases. Els seus acords seran impugnables en els supòsits i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

D’acord amb l’establert en el RD 462/2002, de 24 de maig, a efectes d’indemnització per assistència, els membres del Tribunal tindran la categoria segona.

6.- Inici i desenvolupament del procés selectiu

El procés de selecció és el de concurs - oposició amb una puntuació màxima de 34 punts.

Fase d’oposició

Tindrà caràcter eliminatori i consistirà que el Tribunal valorarà una programació completa vinculada a l'especialitat a la qual es presenti cada candidat que haurà de contemplar totes les edats i nivells d'un curs acadèmic, i amb les demés indicacions que determini el Tribunal. Per fer dita programació, els aspirants convocats disposaran d'un temps màxim de dues hores per desenvolupar-la per escrit, en els folis que necessitin i que seran subministrats pel Tribunal.

La puntuació màxima d’aquesta prova serà de 15 punts.

Per superar la prova la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 8 punts.

Finalment, els candidats se sotmetran a una entrevista on es podran fer diverses preguntes vinculades a dita programació i al coneixement en general de la matèria que opten impartir, així com la capacitat i aptitud per impartir-la. La puntuació màxima de l'entrevista serà de 2 punts.

Per tant, la puntuació total màxima que es podrà obtenir a la fase d’oposició serà de 17 punts.

Durant la prova i l’entrevista els candidats no podràn utilitzar més medis que els que proposi el Tribunal per desenvolupar-les. Queda expressament prohibida la utilització de telèfons mòbils i aparells informàtics.

Fase de concurs

Per passar a la fase de concurs, els aspirants hauran de superar prèviament la fase d’oposició, per la qual cosa tan sols es valoraran els mèrits dels qui l’hauran superada.

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 17 punts, i de conformitat amb les escales següents:

1. Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats a una escola municipal i/o conservatori durant els dos anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,20 punts per mes treballat fins a un màxim de 5 punts, en els casos de jornada complerta o més de mitja jornada; 0,10 punts per mes fins a un màxim de 5 punts, en els casos de mitja jornada o inferior. Finalment, ambdues puntuacions no podran superar la suma total de 5 punts.

2. Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats en altres administracions o entitats privades durant els dos anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,10 punts per mes treballat fins a un màxim de 2 punts, en els casos de jornada complerta o més de mitja jornada; 0,05 punts per mes fins a un màxim de 2 punts, en els casos de mitja jornada o inferior. Finalment, ambdues puntuacions no podran superar la suma total de 2 punts.

3. Formació acadèmica superior: estar en possessió del grau superior de l'especialitat a la qual s'opta o altres titulacions superiors degudament homologades: 2 punts per el grau superior de l’especialitat i 1 punt per cada altre titulació, fins a una suma total conjunta d’un màxim de 3 punts.

4. Formació complementària: la realització de jornades, cursos i seminaris de formació d’interès vinculats al contingut de la plaça de referència. Si s’acredita un mateix curs, seminari o jornada realitzat en diferents convocatòries, només es tindrà en compte el darrer certificat. Es valoraran amb 0,01 punts per cada hora lectiva amb un màxim de 3 punts.

5. Es valorarà el coneixement de la llengua catalana acreditat mitjançant certificat expedit per l’EBAP o títols declarats equivalents per l’autoritat competent en matèria de política lingüística. La valoració es farà d'acord amb el que s'indica a continuació amb un màxim de 2 punts:

                               a) Coneixements inicials (certificat A): 1 punt.

                               b) Coneixements elementals (certificat B): 1,25 punts.

                               c) Coneixements mitjans (certificat C): 1,50 punts.

                               d) Coneixements superiors (certificat D): 1,75 punts.

                               e) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de  coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la  de l'altre certificat que s'aporti.

6. Titulacions vinculades a la formació artística per a persones amb discapacitat o amb necessitats especials: 1 punt per titulació o 0,10 punts per cada hora lectiva amb un màxim total de 2 punts.

En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats i no justificats documentalment.

La justificació dels serveis efectius prestats ha de ser mitjançant certificat d’empresa o mitjançant contracte laboral juntament amb la vida laboral.

7.- Llista definitiva d’aprovats i presentació de documents

La qualificació final de cada aspirant serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les diferents fases.

Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l’Ajuntament, la relació de les persones aspirants que hagin resultat aptes per formar part de les borses de treball, d’acord amb l’ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.

El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, es farà pública la llista definitiva d’aprovats, per ordre de puntuació.

En cas d’empat, per establir l’ordre dels aspirants, es tindrà en compte en primer lloc la major puntuació obtinguda a la fase d’oposició. En segon lloc, la major puntuació obtinguda a la fase de concurs. En cas de persistir l’empat, per sorteig.

El Tribunal formularà a la Junta de Govern Local la proposta d’una llista definitiva, per rigorós ordre de puntuació, per a la confecció de les borses de treball.

8.- Cobertura de places

Quan es produeixi una proposta de contractació per cobrir alguna vacant, es cridarà als interessats per ordre de puntuació; els interessats disposaran del termini de tres dies hàbils per presentar en el Registre General de l’Ajuntament els documents següents:

a) Certificat mèdic, en model oficial, en el que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.

b) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitada per a l’exercici de funcions públiques.

c) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecte a reconeixement de compatibilitat.

d) Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat especifica d’acord amb la normativa vigent.

En el moment en què s’ofereixi un contracte a la persona que ocupa el primer lloc de la borsa, si aquesta renúncia, es mantindrà per una vegada al primer lloc de la borsa. Seguidament es farà l’oferiment a la següent persona de la borsa, i així successivament. En els anteriors casos de renúncies, la persona ofertada es mantindrà la primera vegada en el lloc que tenia a la borsa. En els successius oferiments i renúncies, cada cop passarà directament al final de la borsa.

Per contactar amb cadascun dels possibles interessats, es realitzaran un màxim de 3 telefonades amb un interval d’almenys una hora, i amb presència cadascuna d’un/a fedetari/ària públic/a.

En cas d’impossibilitat de comunicació amb la persona interessada, es farà l’oferiment al següent de la llista i aquesta es mantindrà per una vegada al lloc que li corresponia. En cas d’una segona oferta amb impossibilitat de comunicació, passarà a la darrera posició de la llista.

El temps per manifestar la renúncia dels aspirants a la borsa de treball serà d’un dia hàbil des de la comunicació.

9.- Contractació

Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que els aspirants hagin presentat la documentació requerida de conformitat, per Decret de Batlia s’efectuarà el seu nomenament, i posterior contractació.

Els qui injustificadament no prenguin possessió de la seva plaça o lloc de treball seran declarats cessats, amb la pèrdua de tots els drets derivats del concurs i del posterior nomenament.

En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

10.- Incidències

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tots els casos que aquestes bases no preveuen.

11.- Impugnació i recursos

La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

 

ANNEX I

 

El senyor/a ......................................................................................................................., amb DNI .................................................., domicili a efectes de notificacions a .............................................................................................. i telèfon ..............................

EXPÒS

Que m’he assabentat de la convocatòria feta per l’Ajuntament de Sant Lluís per a la creació d’una borsa de treball per proveir possibles necessitats de professorat de l'Escola Municipal d'Ensenyaments Artístics de Sant Lluís amb caràcter laboral temporal o interí.

Que complesc tots els requisits assenyalats en la base segona de l’esmentada convocatòria.

Per això,

SOL·LICIT:

Que m’admeteu en l’esmentada convocatòria, en la especialitat de .................................................................................................................... (codi i borsa), per a la qual cosa aporto la documentació següent:

Fotocòpia compulsada del D.N.I. en vigor i/o resguard de la sol·licitud de renovació o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la personalitat i targeta de residència.

Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l’Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.

Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades).

(localitat), (dia) d (mes) de 2013.

(signat)

Sr. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS

 

Sant Lluís, 31 de juliol de 2013

Batle de l’Ajuntament de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina