Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 14680
Edicte elevació automàtica a definitius de l'acord provisional de la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa d' expedició de documents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El BOIB núm. 87, de dia 20 de juny de 2013, publicà el corresponent edicte d’exposició al públic de l’acord d’aprovació inicial del Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària de dia 17 de juny de 2013, de la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa d’expedició de documents.

Havent finalitzat el termini per a la presentació de reclamacions contra l'acord adoptat per l'Ajuntament Ple, sense que s’hagi formulat cap reclamació, de conformitat amb allò que estableix l’article 17.3 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, queda definitivament aprovat. El que es fa públic als efectes previnguts a l'article 17.4 de l’esmentat Reial Decret Legislatiu, amb la publicació del text íntegre dels acords d'aprovació:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA D’EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS

Article 1: Fonament i naturalesa

De conformitat amb el previst als articles 20 i 57 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal.

Article 2: Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients de què s’entengui l’Administració o les Autoritats municipals.

A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, encara que no hagi mitjançat sol·licitud expressa de l’interessat.

No estarà subjecte a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realització d’activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa o preu públic municipal.

Article 3: Subjecte passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35 de la Llei General Tributària, que sol·licitin, provoquin o en interès dels quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4: Responsables.

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu, les persona físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei General Tributària.

Article 5: Quota tributària.

  1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels document o expedients a tramitar, d’acord amb la tarifa que conté l’article següent.
  2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des de la seva iniciació fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a l’interessat de l’acord recaigut.
  3. Les quotes resultants per aplicació de les anteriors tarifes, s’incrementaran en un 50 per 100 quan els interessats sol·licitin amb caràcter d’urgència la tramitació dels expedients que motivassin el dret a percebre.

Article 6. Tarifa

La tarifa a què es refereix l’article anterior s’estructurarà en els següents apartats:

 

CONCEPTE

IMPORT

1

 

Cèdules urbanístiques

45,15

2

 

Certificacions de prescripcions d’infraccions urbanístiques. Sobre el pressupost d’execució de l’obra

25%

3

 

Certificacions d’antiguitat

86,00

4

 

Certificacions de tràmit d’expedient d’activitats o obres

8,60

5

 

Certificacions de no constar incoació d’expedient de protecció de la legalitat urbanística

8,60

6

 

Informe d’agrupació familiar

20,00

7

 

Certificacions d’innecessarietat d’obtenció de llicència urbanística per a la segregació d’una rústica

43,10

8

 

Certificacions de final d’obra

43,10

9

 

Certificacions d’immobles no subjectes a limitacions per a l’obtenció de llicència municipal d’obres

17,25

10

 

Certificacions de condonació del pagament de l’IBI

17,25

11

 

Certificacions d’explotació de finques rústiques

17,25

12

 

Delimitació de partions

40,35

13

 

Formació o modificació a iniciativa privada, d’alteracions de planejament general, planejament derivat, estudis de detall d’ordenació volumètrica. Per Ha o fracció

450,00

14

 

Formació o modificació, a iniciativa privada, d’Estudis de Detall amb la finalitat d’assenyalament d’alineacions i rasants. Per Ha o fracció

300,00

15

 

Estudis de Detall d’ordenació volumètrica elaborats per la ciutadania. Per Ha o fracció

450,00

16

 

Tramitació d’Estudis de Detall amb la finalitat d’assenyalament delineacions i rasants, formulats per la ciutadania. Per Ha o fracció

30,00

17

 

Certificacions d’acords dels òrgans de govern

8,55

18

 

Els documents referits a l’apartat anterior de més de 5 anys d’antiguitat

43,10

19

 

Fotocòpies d’Ordenances Municipals i documents que es facilitin a particulars

 

 

1

Din A4. Per fulla

0,10

 

2

Din A3. Per fulla

0,10

 

3

De plànols del PGOU

2,50

20

 

Fotocòpies de documents o llibres de l’Aula d’Adults, Escola de Música i Biblioteca

0,10

21

 

Validació de poders

18,15

22

 

Compulsació de documents. Per foli

0,95

23

 

Llicències d’autotaxis

 

 

1

Substitució de vehicles

51,75

 

2

Expedició llicència anual

51,75

 

3

Permís de conducció municipal

51,75

24

 

Plaques

 

 

1

De llicències urbanístiques

5,35

 

2

Guals

28,55

 

3

Guals ambdós costats

5,75

 

4

Galeres

50,55

25

 

Certificats relatius al padró muncipal

 

 

1

Format paper

1,00

 

2

On line

Gratuït

Article 7: Exempcions i bonificacions.

Gaudiran d’exempció aquells contribuents en què concorrin alguna de les següents circumstàncies:

  1. Haver estat declarades pobres per precepte legal.
  2. Estar inscrites en el Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat.
  3. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte als expedients que han de sorgir efecte, precisament, en el procediment judicial en el que hagin estat declarats pobres.

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades a la tarifa d’aquesta taxa.

Article 8: Meritació.

  1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
  2. En els casos a què es refereix el número 2 de l’article 2, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que proveeixin l’actuació municipal d’ofici o quan aquesta s’iniciï sense prèvia sol·licitud de l’interessat però redundi en el seu benefici.

Article 9: Declaració i ingrés.

La taxa es pagarà en efectiu, a les oficines municipals, en el moment de presentació dels documents que iniciïn l’expedient, o en retirar la certificació o notificació de la resolució recaiguda en el mateix.

Disposició final

La present modificació de l’ordenança fiscal entrarà en vigor i començarà a aplicar-se el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.

 

Muro, 30 de juliol de 2013

El batle

Martí Fornés Carbonell